Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Salafisme in Nederland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250017)

orfeus5412 11 september 2019 00:06

Salafisme in Nederland
 
Citaat:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09...moskeescholen/
Ophef in Nederland na onderzoek naar salafistische moskeescholen: "Kinderen leren dat ongelovigen doodstraf verdienen"
In Nederland is er ophef ontstaan over enkele salafistische moskeescholen, waar kinderen onder meer zouden leren dat mensen met een ander geloof of een andere levensovertuiging de doodstraf verdienen. Dat blijkt uit een onderzoek van Nieuwsuur en NRC.

Voor het onderzoek bestudeerden de twee media ("Nieuwsuur", een programma van de Nederlandse openbare omroep NOS, en de Nederlandse krant NRC) het lesmateriaal van tientallen moskeescholen die salafistische zijn of er toch door beïnvloed worden.

En wat blijkt? In een aantal salafistische moskeescholen leren leerlingen dat mensen met een ander geloof of een verschillende levensovertuiging de doodstraf verdienen en dat ze zich moeten afkeren van de Nederlandse samenleving. Zo krijgen ze volgens NOS bijvoorbeeld invuloefeningen of multiple choice vragen waarbij ze moeten kiezen welke straf de juiste is voor onder andere mensen die overspel plegen, homoseksuelen, afvalligen of tovenaars. De keuzes zijn dan zweepslagen, stenigen of doden met een zwaard.

In Nederland zouden er minstens 50 moskeescholen zijn die ofwel salafistisch zijn, ofwel er sterk door zijn beïnvloed. Meer dan duizend kinderen volgen er 's avonds of in het weekend les. De scholen worden gefinancierd vanuit Saudi Arabie.

Geschokte reacties
Bij onze noorderburen wordt er geschokt gereageerd op de uitzending. Enkele politici van verschillende partijen willen een wetswijziging dat de onderwijsinspectie ook zou kunnen ingrijpen in het informele onderwijs. En ook de Raad van Marokkaanse Moskeeën maakt zich zorgen over de invloed van het salafisme. In een getuigenis aan NOS zegt Said Bouharrou: "Het is vijf voor twaalf."

U kan de hele reportage hier bekijken.
Vraag me af of dat hier in Be van hetzelfde is : islamles in door Salafistisch-Sauoudisch geld gefinancierde imams, scholen, boeken .... Vraag is of er adequaat toezicht op gehouden wordt.
Qua indoctrinatie van 6 tot 15 jarige kinderen loog er dat niet om. Men zaait haat en wordt er openlijk emigratie gepredikt : "een moslim kan alleen maar leven in een islam staat" - ik zou zeggen doe maar, hoe vlugger hoe liever. Maar dan hoor je de reactie in de studio van 2 politieke zwaargewichten in de Nl politiek die dat natuurlijk moeten bezweren wsl uit schrik voor een mogelijk toekomstig demografisch deficiet.

Vlad 11 september 2019 06:11

Nice. Laat ze aub doen. Hijra!!

Guinevere 11 september 2019 10:33

Het zou me anders wel verbazen dat moslims net de hidjra 100% correct zouden toepassen. :-P

alice 11 september 2019 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 (Bericht 9110988)
Vraag me af of dat hier in Be van hetzelfde is : islamles in door Salafistisch-Sauoudisch geld gefinancierde imams, scholen, boeken .... Vraag is of er adequaat toezicht op gehouden wordt.
Qua indoctrinatie van 6 tot 15 jarige kinderen loog er dat niet om. Men zaait haat en wordt er openlijk emigratie gepredikt : "een moslim kan alleen maar leven in een islam staat" - ik zou zeggen doe maar, hoe vlugger hoe liever. Maar dan hoor je de reactie in de studio van 2 politieke zwaargewichten in de Nl politiek die dat natuurlijk moeten bezweren wsl uit schrik voor een mogelijk toekomstig demografisch deficiet.

Het antwoord daarop is " ja". Ook hier zijn salafisten al heel lang actief en vergiftigen ze jongeren met die versie over islam. En ja, ook hier proberen ze via moskees uit te breiden, en ook hier krijgen ze geld uit oa Saoudi Arabie.

Skobelev 11 september 2019 12:31

Dat we dat niet geweten hebben....

Bobke 11 september 2019 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9111426)
Dat we dat niet geweten hebben....

Dat er mensen zijn die het nog niet wisten.:?

orfeus5412 11 september 2019 13:00

Citaat:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09...euw-dreamteam/
....
“Bescherming Europese manier van leven”
Over die ietwat vreemde titels was gisteren meteen heel wat te doen. En dan vooral om die van “bescherming van onze Europese manier van leven”, die werd toegekend aan de Griekse kandidaat-commissaris Margaritis Schinas, in een vorig leven woordvoerder van Commissievoorzitter Juncker. Schinas moet onder meer op zoek naar een nieuwe Europese aanpak voor migratie.

Dat migratie en “onze manier van leven” aan elkaar gelinkt worden, is op zijn minst ongelukkig, klonk het bij verschillende ngo’s en politici. Europees Parlementslid Guy Verhofstadt (Open VLD) wil, net zoals verschillende van zijn liberale fractiegenoten, de titel zien verdwijnen.
Verhofstadt, de snelle Belg....weg ??
Dit gaat uiteraard over de EU, maar vond toch dat het aansloot bij mijn OP.
Terloops - heb nog nooit zulke reportages weten maken door onze VRT (laat staan RTBF) - specifiek over dat moslimonderwijs.
Vandaag is er trouwens het tweede van het onderzoek door NRC en Nieuwsuur.

orfeus5412 11 september 2019 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9111466)
Dat er mensen zijn die het nog niet wisten.:?

Dat er mensen (meer bepaald politici) zijn die dat niet WILLEN weten zal je bedoelen neem ik aan ??

orfeus5412 11 september 2019 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 9111300)
Het zou me anders wel verbazen dat moslims net de hidjra 100% correct zouden toepassen. :-P

En wat houd die correcte toepassing vd hidjra dan zoal in Guinevere ??

Anna List 11 september 2019 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 9111300)
Het zou me anders wel verbazen dat moslims net de hidjra 100% correct zouden toepassen. :-P

wat is hidjra?

Elio di Supo 11 september 2019 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9111504)
wat is hidjra?

Verbod op anale sex.

Zipper 11 september 2019 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 (Bericht 9110988)
Vraag me af of dat hier in Be van hetzelfde is : islamles in door Salafistisch-Sauoudisch geld gefinancierde imams, scholen, boeken .... Vraag is of er adequaat toezicht op gehouden wordt.
Qua indoctrinatie van 6 tot 15 jarige kinderen loog er dat niet om. Men zaait haat en wordt er openlijk emigratie gepredikt : "een moslim kan alleen maar leven in een islam staat" - ik zou zeggen doe maar, hoe vlugger hoe liever. Maar dan hoor je de reactie in de studio van 2 politieke zwaargewichten in de Nl politiek die dat natuurlijk moeten bezweren wsl uit schrik voor een mogelijk toekomstig demografisch deficiet.


In BE wordt al veertig jaar onvoorwaardelijk de rode loper uitgerold voor extremistische islamieten. Nooit geweten dat hen ook maar de minste beperking werd opgelegd.
"Foute Leeuwenvlaggen" worden hier veel gevaarlijker beschouwd.

Mindset 11 september 2019 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 (Bericht 9110988)
Vraag me af of dat hier in Be van hetzelfde is : islamles in door Salafistisch-Sauoudisch geld gefinancierde imams, scholen, boeken .... Vraag is of er adequaat toezicht op gehouden wordt.
Qua indoctrinatie van 6 tot 15 jarige kinderen loog er dat niet om. Men zaait haat en wordt er openlijk emigratie gepredikt : "een moslim kan alleen maar leven in een islam staat" - ik zou zeggen doe maar, hoe vlugger hoe liever. Maar dan hoor je de reactie in de studio van 2 politieke zwaargewichten in de Nl politiek die dat natuurlijk moeten bezweren wsl uit schrik voor een mogelijk toekomstig demografisch deficiet.

Collectief naar heropvoedingskampen in siberie sturen.

Bobke 11 september 2019 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9111632)
Verbod op anale sex.

Niemand vraagt ze dat te doen.
Wat anderen doen raakt mijn koude kleren niet.

Universalia 13 september 2019 07:55

‘Doodstraf aan ongelovigen’: salafisme in Nederlandse moskeescholen is ‘wake-upcall’ voor Vlaanderen.

Hallo politici? Wake up please. :roll:

Mindset 13 september 2019 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9112815)

Die liggen van andere dingen wakker.

Universalia 13 september 2019 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mindset (Bericht 9112830)
Die liggen van andere dingen wakker.

Van die veronderstelling moeten we wel uitgaan tegenwoordig.

Het is in alle geval 'de ver van hun bed show' :roll: .


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be