Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Ex-moslims starten wedstrijd Mohammed-cartoons (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133555)

Cut de krap 9 januari 2010 09:38

Ex-moslims starten wedstrijd Mohammed-cartoons
 
http://www.standaard.be/index.html?ref=20091123

Citaat:

MOHAMMED-CARTOONS — ANTWERPEN - De actiegroep People Against Islam start een online wedstrijd voor Mohammed-cartoons.
Als het goed is mag het ook gezegd worden. Afvalligheid beschouw ik als een sterk staaltje van integratie. En dit gaat zelfs een stap verder, het is een opgestoken vinger tegen de islam, toch niet zo ongevaarlijk.

100%Turk&Moslim 9 januari 2010 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap (Bericht 4532407)
http://www.standaard.be/index.html?ref=20091123



Als het goed is mag het ook gezegd worden. Afvalligheid beschouw ik als een sterk staaltje van integratie. En dit gaat zelfs een stap verder, het is een opgestoken vinger tegen de islam, toch niet zo ongevaarlijk.

Dit is provoceren, want was is het nut om er een wedstrijd van te organiseren ? Ik zie het nut niet om er een wedstrijd van te organiseren, daarom beschouw ik dit als louter provocatief. Dat sensatiezuchtige mensen dit "leuk" en "interessant" vinden, verandert niks aan mijn mening.

Cut de krap 9 januari 2010 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 100%Turk&Moslim (Bericht 4532907)
Dit is provoceren, want was is het nut om er een wedstrijd van te organiseren ? Ik zie het nut niet om er een wedstrijd van te organiseren, daarom beschouw ik dit als louter provocatief. Dat sensatiezuchtige mensen dit "leuk" en "interessant" vinden, verandert niks aan mijn mening.

Het is maar cartoonwedstrijd, niet meer dan dat.

100%Turk&Moslim 9 januari 2010 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap (Bericht 4532913)
Het is maar cartoonwedstrijd, niet meer dan dat.


alice 9 januari 2010 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 100%Turk&Moslim (Bericht 4532907)
Dit is provoceren, want was is het nut om er een wedstrijd van te organiseren ? Ik zie het nut niet om er een wedstrijd van te organiseren, daarom beschouw ik dit als louter provocatief. Dat sensatiezuchtige mensen dit "leuk" en "interessant" vinden, verandert niks aan mijn mening.

Daar heeft u gelijk in; het is provocerend.
Maar misschien is dat nu juist het punt wat gemaakt wordt, cartoons mogen provocerend zijn, dat betekent niet dat je mensen kunt bedreigen of naar het leven staan en precies om die reden wordt dit georganiseerd, om duidelijk te maken dat niemand aan deze en andere vrijheden beperkingen kan of mag opleggen. Daar zullen dus vooral moslims aan moeten wennen, wat voor hen geldt is daarom nog niet zo voor anderen.

100%Turk&Moslim 9 januari 2010 16:30

ik ben geen persoon die op straat gaat betogen tegen mohammed-cartoons.
Wat me ergert is dat wanneer extremistische politici zoals Geert Wilders, Pim Fortuyn en Filip Dewinter over moslims en islam kwaad spreken, het wordt aanvaard. Maar wanneer een extremistische imam het Westen beledigt, europeanen afschildert als decadenten tegen wiens invloed je je moet "bewapenen" (in figuurlijke zijn !) enz ... hij wordt beschuldigd van aanzetten tot haat.
Stel u voor dat een imam een cartoon maakt van een ongelovige als een varken, van een nederlandse man die een orgie houdt met kleine kinderen OMDAT Nederland (Nederlandse gerecht, grondwet) een pedofielenpartij heeft toegestaan.
Ik denk niet dat veel Belgen en Nederlanders die cartoons gaan beschouwen als een teken van vrije meningsuiting, maar eerder zullen bestempelen als islamitisch extremisme, non-integratie, ...

grimbergen 9 januari 2010 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap (Bericht 4532407)
http://www.standaard.be/index.html?ref=20091123



Als het goed is mag het ook gezegd worden. Afvalligheid beschouw ik als een sterk staaltje van integratie. En dit gaat zelfs een stap verder, het is een opgestoken vinger tegen de islam, toch niet zo ongevaarlijk.

Dikke proficiat. Wat een moed hebben die mensen. Dikke pluim ik duim voor hen.

Dixie 9 januari 2010 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 100%Turk&Moslim (Bericht 4533290)
wanneer een extremistische imam het Westen beledigt, europeanen afschildert als decadenten tegen wiens invloed je je moet "bewapenen" (in figuurlijke zijn !) enz ... hij wordt beschuldigd van aanzetten tot haat.
Stel u voor dat een imam een cartoon maakt van een ongelovige als een varken, van een nederlandse man die een orgie houdt met kleine kinderen OMDAT Nederland (Nederlandse gerecht, grondwet) een pedofielenpartij heeft toegestaan.

dat is al lang dagelijkse kost!

grimbergen 9 januari 2010 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 100%Turk&Moslim (Bericht 4532907)
Dit is provoceren, want was is het nut om er een wedstrijd van te organiseren ? Ik zie het nut niet om er een wedstrijd van te organiseren, daarom beschouw ik dit als louter provocatief. Dat sensatiezuchtige mensen dit "leuk" en "interessant" vinden, verandert niks aan mijn mening.

Ah zooooo verkondigen van een eigen mening is provoceren. Oh lalala ik noem het geen provocatie maar heldenmoed en uiting van vrije meningsuiting. U als volgeling van de zotte profeet en pedofiel tot in de kist, zal het provoceren noemen. U zal dan ook geweld tov deze mensen gerechtvaardigt vinden. Indien u zegt uitlokking en provocatie dan bedoelt u ze mogen worden vermoord. En nu net dat maakt de islam zulk een gevaarlijke achterlijke religie. Een vergif in onze vlaamse gemeenschap. ik pleit voor een referndum zodat we die zotte aanhangers van de profeet en pedofiel hier buiten krijgen. Anders nog meer geweld en nog minder vrije meningsuiting.

grimbergen 9 januari 2010 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 100%Turk&Moslim (Bericht 4533290)
ik ben geen persoon die op straat gaat betogen tegen mohammed-cartoons.
Wat me ergert is dat wanneer extremistische politici zoals Geert Wilders, Pim Fortuyn en Filip Dewinter over moslims en islam kwaad spreken, het wordt aanvaard. Maar wanneer een extremistische imam het Westen beledigt, europeanen afschildert als decadenten tegen wiens invloed je je moet "bewapenen" (in figuurlijke zijn !) enz ... hij wordt beschuldigd van aanzetten tot haat.
Stel u voor dat een imam een cartoon maakt van een ongelovige als een varken, van een nederlandse man die een orgie houdt met kleine kinderen OMDAT Nederland (Nederlandse gerecht, grondwet) een pedofielenpartij heeft toegestaan.
Ik denk niet dat veel Belgen en Nederlanders die cartoons gaan beschouwen als een teken van vrije meningsuiting, maar eerder zullen bestempelen als islamitisch extremisme, non-integratie, ...


Ik vind die westerse mensen niet extreem. Die zeggen gewoon de waarheid. De islam is achterlijk en ziekelijk voor vrouwen en meisjes. En uw imams zijn absoluut extreem want de koran is extreem. Uw mohammed is de grootse zot uit de religieuze geschiedenis.

grimbergen 9 januari 2010 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 4533406)
dat is al lang dagelijkse kost!

Wij aanvaarden pedofielen niet de moslims aanbidden ze.

Steve_M 9 januari 2010 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 4533409)
Ah zooooo verkondigen van een eigen mening is provoceren. Oh lalala ik noem het geen provocatie maar heldenmoed en uiting van vrije meningsuiting.

Soms is het verkondigen van een eigen mening inderdaad provoceren. Als mijn mening is dat persoon x zijn moeder een hoer is en ik huur een pagina in een tijdschrift om een advertentie te laten plaatsen waarop staat "x zijn moeder is een hoer", verkondig ik dan alleen maar mijn mening?

Steve_M 9 januari 2010 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 4533420)
Wij aanvaarden pedofielen niet de moslims aanbidden ze.

Ook denk ik dat de doorsnee pedofiel er in België met een veel lichtere straf vanaf komt dan in om het even welk islamitisch land. Ik stel voor dat je af en toe eens een krant leest.

grimbergen 9 januari 2010 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4533426)
Soms is het verkondigen van een eigen mening inderdaad provoceren. Als mijn mening is dat persoon x zijn moeder een hoer is en ik huur een pagina in een tijdschrift om een advertentie te laten plaatsen waarop staat "x zijn moeder is een hoer", verkondig ik dan alleen maar mijn mening?

Dus al die moslims die hoer roepen naar onze vlaamse vrouwen, verkondigen niet een mening maar zijn racisten? Awel dat vind ik nu ook. In die mate wil ik met alle plezier stemmen. Maar dat zal u niet bedoelen. U bedoelt dat men met religie niet mag lachen. Religie is lachwekkend. Vooral als het is opgesteld door ne zotte pedofiel die graag oorlog voert. Dat is mijn mening !

Pericles 9 januari 2010 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4533426)
Soms is het verkondigen van een eigen mening inderdaad provoceren. Als mijn mening is dat persoon x zijn moeder een hoer is en ik huur een pagina in een tijdschrift om een advertentie te laten plaatsen waarop staat "x zijn moeder is een hoer", verkondig ik dan alleen maar mijn mening?

Iemand een hoer noemen is laster (tenzij dat kan bewezen worden).

Blasfemie echter, is in België wel toegelaten.

Uw vergelijking klopt dus niet.

grimbergen 9 januari 2010 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4533431)
Ook denk ik dat de doorsnee pedofiel er in België met een veel lichtere straf vanaf komt dan in om het even welk islamitisch land. Ik stel voor dat je af en toe eens een krant leest.

Ik stel voor dat u dat ook doet. Dringend eens wat minder de morgen lezen. Dringend wat minder de koran lezen. In de islam continenten mogen ze trouwen met meisjes vanaf 9. Wat dan ook regelmatig van dat is. Het gaat zo ver dat een moslim 2 christelijke meisjes heeft ontvoerd (van 9 en 11) tot zijn bruiden heeft gemaakt en erop los vogelt met die meisjes. De christelijke papa had niets in de pap te brokken volgens de islamitische rechter want hij is ermee getrouwd. Dus uw vieze vuile indrukken dat huwelijken pedofilie goedkeuren, ik zou me schamen. bah !

Kodo Kodo 9 januari 2010 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 100%Turk&Moslim (Bericht 4532907)
Dit is provoceren, want was is het nut om er een wedstrijd van te organiseren ?

Het is volstrekt overbodig een karikatuur te maken van een man die zijn leven lang een karikatuur was. Ze zouden gewoon beter over hem vertellen wat de koran en de hadith, al Boechari bij voorbeeld, over hem onthullen. Door karikaturen te maken, wekt men de indruk dat Mohammed (vrede zij met hem) belachelijk kan worden gemaakt. Hij is het, altijd geweest. En zoals met Hitler het geval was, een dieptreurige figuur, maar toch: lachen mag ook wel eens.

Bobke 9 januari 2010 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4533426)
Soms is het verkondigen van een eigen mening inderdaad provoceren. Als mijn mening is dat persoon x zijn moeder een hoer is en ik huur een pagina in een tijdschrift om een advertentie te laten plaatsen waarop staat "x zijn moeder is een hoer", verkondig ik dan alleen maar mijn mening?

Als Hot Marijke zijn moeder is wel.

Steve_M 9 januari 2010 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 4533458)
Ik stel voor dat u dat ook doet. Dringend eens wat minder de morgen lezen. Dringend wat minder de koran lezen. In de islam continenten mogen ze trouwen met meisjes vanaf 9. Wat dan ook regelmatig van dat is. Het gaat zo ver dat een moslim 2 christelijke meisjes heeft ontvoerd (van 9 en 11) tot zijn bruiden heeft gemaakt en erop los vogelt met die meisjes. De christelijke papa had niets in de pap te brokken volgens de islamitische rechter want hij is ermee getrouwd. Dus uw vieze vuile indrukken dat huwelijken pedofilie goedkeuren, ik zou me schamen. bah !

Ik lees De Morgen niet, ik heb een abo op De Standaard. De koran heb ik wel gelezen, de bijbel ook (in een ver verleden), ook nog wat andere boeken over religie. Ik hoef me nergens voor te schamen, want huwelijken met 9-jarige meisjes blijven gelukkig zeldzame uitzonderingen, die ik (en vele moslims) afkeur. Pedofielen worden in islamitische landen veelal ofwel vermoord ofwel levenslang weggestoken. In België moet je al heel wat kinderen verkrachten om meer dan vijf jaar op de playstation te gaan spelen. Het begint mij trouwens een beetje tegen te steken dat iedereen die de islam in een iets breder perspectief probeert te plaatsen dan "mo de pedo" en de "pedofeet" blijkbaar plots een voorstander is van allerlei walgelijke praktijken. Een gevalletje van projectie, grimbergen?

Citaat:

Maar dat zal u niet bedoelen. U bedoelt dat men met religie niet mag lachen.
Ik zal zelf wel bepalen wat ik bedoel. Als je nu eens de moeite zou doen om andere posts te lezen, dan zou je weten dat ik niets met religie heb en dat ik wel degelijk vind dat er met religie mag gelachen worden. Uiteraard is dat ook vaak bedoeld als provocatie, net zoals lachen met de kerk in de jaren '60 ook gezien werd als provocatie. Dat was mijn punt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Iemand een hoer noemen is laster (tenzij dat kan bewezen worden).

Blasfemie echter, is in België wel toegelaten.

Uw vergelijking klopt dus niet.

Je hebt een punt, mijn vergelijking klopt niet 100 %. Anderzijds vind ik die cartoons nu ook niet bepaald een uiting van hoogstaande kunst of comedy. Ze waren wel degelijk bedoeld om te provoceren. Daar is niets mis mee, hoor, voor mij moet dat kunnen. Maar dan moet je achteraf ook niet komen miepen dat het allemaal niet provocatief bedoeld was.

100%Turk&Moslim 9 januari 2010 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 4533416)
Ik vind die westerse mensen niet extreem. Die zeggen gewoon de waarheid. De islam is achterlijk en ziekelijk voor vrouwen en meisjes. En uw imams zijn absoluut extreem want de koran is extreem. Uw mohammed is de grootse zot uit de religieuze geschiedenis.

"islam is achterlijk" ? Een imam zou eens publiekelijk tijdens een interview moeten zeggen "Westerse waarden en normen zijn onfatsoenlijk, dus voorkom dat je je als moslim westers gedraagt". Eens benieuws hoe de vlaamse publieke opinie daarmee zou omgaan.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be