Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   West-Europa moet christelijke waarden verdedigen en islamisering stoppen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249755)

Universalia 18 augustus 2019 08:03

West-Europa moet christelijke waarden verdedigen en islamisering stoppen.
 
West-Europa moet christelijke waarden verdedigen en islamisering stoppen.

Uit de tekst gegrepen.

Citaat:

We weten niet meer in West-Europa wie we zijn. En een samenleving die zijn eigen bronnen niet meer kent, vervreemdt van zijn eigen cultuur en beschaving.En als een volk het geloof in zijn eigen waarden verliest, en niet meer bereid is voor het behoud van zijn eigen waarden te vechten, is het ten dode opgeschreven; de zwakte van het ene volk roept de agressie van de buurvolkeren op.
Spijtig genoeg klopt dat. :?

Bach 18 augustus 2019 08:17

Het is zondag. Je hebt nog tijd om naar de mis te gaan om wat christelijke waarden te leren en in ere te houden.

Universalia 18 augustus 2019 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 9095350)
Het is zondag. Je hebt nog tijd om naar de mis te gaan om wat christelijke waarden te eren en in ere te houden.

Pijnlijk detail: ik mag in een kerk niet binnen om reden van dat het wijwatervat kuren krijgt als ik het toch zou proberen. :lol:

De schoofzak 18 augustus 2019 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 9095350)
Het is zondag. Je hebt nog tijd om naar de mis te gaan om wat christelijke waarden te eren en in ere te houden.

Ik onderschrijf je bedoeling.

Onze geschiedenis is quasi uitsluitend gekleurd door christelijke waarden, maar onze actuele westerse samenleving is niet langer christelijk, maar wel godsdienstneutraal.
Een boodschap die daar geen rekening mee houdt, maakt mij kregelig.

Elio di Supo 18 augustus 2019 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9095343)
West-Europa moet christelijke waarden verdedigen en islamisering stoppen.

Uit de tekst gegrepen.



Spijtig genoeg klopt dat. :?

Dat zou juist de grote valstrik zijn. Dat dit een clash wordt tss religies. Wat op het spel staat is verlichting en tolerantie. Zeggen dat Europa zich achter een christelijk banier moet scharen zou dit gegeven juist tegenspreken en ondermijnen.

Wie heeft er dan uiteindelijk gewonnen?

Mindset 18 augustus 2019 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9095376)
Dat zou juist de grote valstrik zijn. Dat dit een clash wordt tss religies. Wat op het spel staat is verlichting en tolerantie. Zeggen dat Europa zich achter een christelijk banier moet scharen zou dit gegeven juist tegenspreken en ondermijnen.

Wie heeft er dan uiteindelijk gewonnen?

Ik heb liever de griep dan pest

Zipper 18 augustus 2019 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9095362)
Ik onderschrijf je bedoeling.

Onze geschiedenis is quasi uitsluitend gekleurd door christelijke waarden, maar onze actuele westerse samenleving is niet langer christelijk, maar wel godsdienstneutraal.
Een boodschap die daar geen rekening mee houdt, maakt mij kregelig.

Hoogtijd dat islamieten daar rekening mee houden, en hier niet constant respect opeisen voor hun achterlijke doodscultus, islam genaamd.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be