Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Dionysus 22 oktober 2010 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5047387)
Ik weet goed genoeg dat het overtuigd geraken van iets dat binnen je wereldbeeld niet kan bestaan, wel meer vraagt dan een post van een of andere anonieme persoon op een forum. Je kan alleen jezelf overtuigen. Zelfs al haal ik een studie aan die claimt dat het werkt, so what? Jij gaat daar niet door overtuigd geraken. Ik heb niet de intentie jou of iemand anders te overtuigen.

Je wereldbeeld verruimen kan alleen door je kennis te vergroten. Doe je dat niet, dan moet je ook niet met zware, en veelal schertsende uitspraken komen zoals sommigen hier doen.

Als je een studie aanhaalt die aantoont dat het werkt, een goede studie met experimenten die andere wetenschappers kunnen herhalen dan zal je me kunnen overtuigen. Heb jij zo'n studie?
Citaat:

Ik heb het hier al zoveel gezegd. Jij vind het "extraordinary" omdat je zelf ervan overtuigd bent dat het niet kan. Het is totaal subjestief. Ooggetuigen tellen wel als bewijs, zeker in grote getale. Het is de starheid van de moderne wetenschap die ervoor zorgt dat men alle ervaringen die buiten het algemeen geaccepteerde wereldbeeld vallen afdoet als hallucinaties.
Het zien van aura's is objectief buitengewoon. Hoeveel procent van de bevolking claimt dat ze aura's kunnen zien? Het zou me verbazen als je aan meer dan een paar percent komt.

Citaat:

Het is nu eenmaal net zoals in de middeleeuwen dat een paradigmaverschuiving altijd wordt tegengewerkt.
Een paradigmaverschuiving moet gepaard gaan met sterk bewijs en goede verklaringen.

Citaat:

Het geval van de iran case:

http://en.wikipedia.org/wiki/1976_Tehran_UFO_incident
Grappig genoeg is dit één van de weinige waar ik wel al iets over gelezen heb. Het is een zeer interessante zaak, maar geen enkel onderzoek heeft een eenzijdig besluit gemaakt. Er zijn goede argumenten aan beide zijdes. Wat maakt deze zaak nu zo uitzonderlijk?

exodus 22 oktober 2010 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus (Bericht 5047448)
Als je een studie aanhaalt die aantoont dat het werkt, een goede studie met experimenten die andere wetenschappers kunnen herhalen dan zal je me kunnen overtuigen. Heb jij zo'n studie?

Als ik zo'n studie post, wat dan? Wanneer zal je jezelf dan overtuigen, nadat andere wetenschappers het herhalen? Dan kan je nog lang wachten. Wanneer zal je echt overtuigt zijn? Je zal alleen overtuigd zijn door het te onderzoeken, door zelf onderzoek te doen door veel informatie aan te spreken en zo een beeld te vormen.

Jij weet evengoed als ik, dat je niet zomaar daarin zal geloven door een studie. Het gaat zodanig in tegen je geloofsysteem dat er veel nodig is. Een enkele studie, zelfs kloppen de data en is hij herhaalbaar, zal je niet overtuigen. Je zou er bij moeten staan en je zou nog moeite hebben het te geloven.

Citaat:

Een paradigmaverschuiving moet gepaard gaan met sterk bewijs en goede verklaringen.
Als het bewijs sterk genoeg is en het fenomeen wordt geverifeerd door waarnemingen en onderzoek, dan zal dat uiteindelijk gebeuren. Maar er kan een lange tijd overgaan.

Het is niet zozeer het bewijs dat een rol speelt, maar de inertie van de maatschappij om deze veranderingen te accepteren.


Citaat:

Grappig genoeg is dit één van de weinige waar ik wel al iets over gelezen heb. Het is een zeer interessante zaak, maar geen enkel onderzoek heeft een eenzijdig besluit gemaakt. Er zijn goede argumenten aan beide zijdes. Wat maakt deze zaak nu zo uitzonderlijk?
De enige logische verklaring op basis van de feiten is dat het hier om toestellen van een ongekende technologie. Over aliens spreekt ik me niet uit, maar gezien de feiten de meest aannemelijke verklaring.

Dionysus 22 oktober 2010 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5047475)
Als ik zo'n studie post, wat dan? Wanneer zal je jezelf dan overtuigen, nadat andere wetenschappers het herhalen? Dan kan je nog lang wachten. Wanneer zal je echt overtuigt zijn? Je zal alleen overtuigd zijn door het te onderzoeken, door zelf onderzoek te doen door veel informatie aan te spreken en zo een beeld te vormen.

Jij weet evengoed als ik, dat je niet zomaar daarin zal geloven door een studie. Het gaat zodanig in tegen je geloofsysteem dat er veel nodig is. Een enkele studie, zelfs kloppen de data en is hij herhaalbaar, zal je niet overtuigen. Je zou er bij moeten staan en je zou nog moeite hebben het te geloven.

Hoe weet jij nu wat ik zal doen? Ik heb mijn termen duidelijk gegeven: Ik zoek een studie met experimenten die herhaald kunnen worden door derde partijen en die consistente resultaten leveren. Doe dat en ik geloof in je aura. Ken jij zo'n studie?

Citaat:

Als het bewijs sterk genoeg is en het fenomeen wordt geverifeerd door waarnemingen en onderzoek, dan zal dat uiteindelijk gebeuren. Maar er kan een lange tijd overgaan.
Ik kan nu een experiment bedenken voor het bestaan van aura's aan te tonen, of tenminste een sterke aanwijzing te geven. Een aura zou een ziektebeeld reflecteren. Als verschillende mediums een correcte en duidelijke diagnose kunnen geven voor dezelfde patiënt heb je meteen een basis voor verder onderzoek. Dit zou ook niet nutteloos zijn, het is mogelijk een gigantische geldbron.



Citaat:


Het is niet zozeer het bewijs dat een rol speelt, maar de inertie van de maatschappij om deze veranderingen te accepteren.
De maatschappij verandert constant oordelen. Zie platentektoniek, big bang, evolutie, quantumtheorie, ...

Citaat:

De enige logische verklaring op basis van de feiten is dat het hier om toestellen van een ongekende technologie. Over aliens spreekt ik me niet uit, maar gezien de feiten de meest aannemelijke verklaring.
Ik zie overtuigende verklaringen langs beide zijdes van het argument. Wat is voor jouw doorslaggevend? Als je dit al gepost hebt mag je me ook linken naar je post.

Cdude 22 oktober 2010 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5047475)

De enige logische verklaring op basis van de feiten is dat het hier om toestellen van een ongekende technologie. Over aliens spreekt ik me niet uit, maar gezien de feiten de meest aannemelijke verklaring.

Een superslimme aardling(groep aardlingen is NOG onwaarschijniljker dan iets van een paar duizend lichtjaren ver? :silly:

Voor de X'ste keer. De enig logische verklaring is dat je iets zag vliegen en je weet niet wat.
Zie ook de U in UFO. Al de rest is larie en apekool.

Cdude 22 oktober 2010 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus (Bericht 5047448)
Als je een studie aanhaalt die aantoont dat het werkt, een goede studie met experimenten die andere wetenschappers kunnen herhalen dan zal je me kunnen overtuigen. Heb jij zo'n studie?

U must be joking.

Zijn "bron" is een of andere trippened pipo die claimt te "channelen" :roll:

Cdude 22 oktober 2010 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5047387)
Ik heb het hier al zoveel gezegd. Jij vind het "extraordinary" omdat je zelf ervan overtuigd bent dat het niet kan. Het is totaal subjestief. Ooggetuigen tellen wel als bewijs, zeker in grote getale. Het is de starheid van de moderne wetenschap die ervoor zorgt dat men alle ervaringen die buiten het algemeen geaccepteerde wereldbeeld vallen afdoet als hallucinaties.

Yep, net als channeling één grote trip.

Volgens jouw logica is alles wat elke gek gelooft niet "extraordinary" en hoeft dus niet bewezen worden met feiten.

Gekker met de dag jouw "kuch" uitleg.
Kronkelen als een duivel in een wijwatervat om toch maar geen molecule tastbaar bewijs te moeten tonen.
Het lijkt wel een religie .....ow right ...

globalmedia 22 oktober 2010 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus (Bericht 5047583)
Hoe weet jij nu wat ik zal doen? Ik heb mijn termen duidelijk gegeven: Ik zoek een studie met experimenten die herhaald kunnen worden door derde partijen en die consistente resultaten leveren. Doe dat en ik geloof in je aura. Ken jij zo'n studie?



Ik kan nu een experiment bedenken voor het bestaan van aura's aan te tonen, of tenminste een sterke aanwijzing te geven. Een aura zou een ziektebeeld reflecteren. Als verschillende mediums een correcte en duidelijke diagnose kunnen geven voor dezelfde patiënt heb je meteen een basis voor verder onderzoek. Dit zou ook niet nutteloos zijn, het is mogelijk een gigantische geldbron.





De maatschappij verandert constant oordelen. Zie platentektoniek, big bang, evolutie, quantumtheorie, ...



Ik zie overtuigende verklaringen langs beide zijdes van het argument. Wat is voor jouw doorslaggevend? Als je dit al gepost hebt mag je me ook linken naar je post.

de vraag is,
wat heb je er aan als de wetenschap kan bewijzen dat auras bestaan maar je ze toch niet kunt zien..

kiko 22 oktober 2010 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 5047951)
de vraag is,
wat heb je er aan als de wetenschap kan bewijzen dat auras bestaan maar je ze toch niet kunt zien..

Een vreemde vraag.

Als de wetenschap kan bewijzen dat aura's bestaan, dan bestaan ze. Moleculen kan ik ook niet zien, maar toch bestaan ze.

Ik blijf nog steeds bij mijn vorig bericht, als aura's bestaan moet dit gecontroleerd kunnen worden. Aura-lezers moeten, binnen bepaalde marges en onder gecontroleerde voorwaarden, dezelfde resulaten halen.

Zo een test of experiment opzetten lijkt mij vrij gemakkelijk en goedkoop, en toch zijn er geen gebeurd door de aura-lezers onder ons.

Indien zo een experiment uitgevoerd wordt onder begeleiding van enkele kritische wetenschappers (en bij voorkeur enkele mensen van de JREF, zij kennen de truken van de foor beter dan om het even wie), en als het resultaat herhaaldelijk positief is, ben ik er zeker van dat het begrip aura veel ernstiger genomen zal worden dan de grap die het nu is.

De aura-aanhangers hebben de middelen om hun vakgebied een boost qua geloofwaardigheid te verlenen, maar zij vertikken dit en hullen zich liever in zelfmedelijden omdat ze niet ernstig genomen worden.

Vicieuze cirkel.

flatliner 22 oktober 2010 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5047976)
Een vreemde vraag.

Als de wetenschap kan bewijzen dat aura's bestaan, dan bestaan ze. Moleculen kan ik ook niet zien, maar toch bestaan ze.

Ik blijf nog steeds bij mijn vorig bericht, als aura's bestaan moet dit gecontroleerd kunnen worden. Aura-lezers moeten, binnen bepaalde marges en onder gecontroleerde voorwaarden, dezelfde resulaten halen.

Zo een test of experiment opzetten lijkt mij vrij gemakkelijk en goedkoop, en toch zijn er geen gebeurd door de aura-lezers onder ons.

Indien zo een experiment uitgevoerd wordt onder begeleiding van enkele kritische wetenschappers (en bij voorkeur enkele mensen van de JREF, zij kennen de truken van de foor beter dan om het even wie), en als het resultaat herhaaldelijk positief is, ben ik er zeker van dat het begrip aura veel ernstiger genomen zal worden dan de grap die het nu is.

De aura-aanhangers hebben de middelen om hun vakgebied een boost qua geloofwaardigheid te verlenen, maar zij vertikken dit en hullen zich liever in zelfmedelijden omdat ze niet ernstig genomen worden.

Vicieuze cirkel.

die cirkel kan heel vreemd worden :)

Waarom geloof je in moleculen en atomen, en niet in de string theorie?

Je opmerking van herhaling van de resultaten, als je de quantum mechanica als basis wil nemen, kan het ook toeval zijn. Kan miljarden jaren duren voordat iets zich herhaalt. Of je verwerpt ook de quatum theory?

De quatum mechanice geeft zelfs dat je geen nauwkeurige resultaten kunt meten, je meting beïnvloed het resultaat.

Cdude 22 oktober 2010 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flatliner (Bericht 5048043)
die cirkel kan heel vreemd worden :)

Waarom geloof je in moleculen en atomen, en niet in de string theorie?

Je opmerking van herhaling van de resultaten, als je de quantum mechanica als basis wil nemen, kan het ook toeval zijn. Kan miljarden jaren duren voordat iets zich herhaalt. Of je verwerpt ook de quatum theory?

De quatum mechanice geeft zelfs dat je geen nauwkeurige resultaten kunt meten, je meting beïnvloed het resultaat.

Cos I can "see" them?
ATOMIC AND MOLECULAR IMAGING WITH THE TRANSMISSION ELECTRON MICROSCOPE

ELKE meting gebaseerd op het onzekerheidsprincipe, blijkt te kloppen in de realiteit.
Dat is meetbaar EN herhaalbaar.
Meer nog, ze gaan ze zelfs manipuleren om data op te slaan door de spin te veranderen : klikkerde klik

Hoeveel meetbare en herhaalbare resultaten zijn er al behaald met autra's?


Science : 1
Aura : 0

(en het is quaNtum by the weg.
Je weet wel van quanta ;-)

Sodomis 22 oktober 2010 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 5047827)
Voor de X'ste keer. De enig logische verklaring is dat je iets zag vliegen en je weet niet wat.
Zie ook de U in UFO. Al de rest is larie en apekool.

Niet komen zagen als je er ooit zelf één ziet vliegen... 8-)

praha 23 oktober 2010 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 5048238)
Niet komen zagen als je er ooit zelf één ziet vliegen... 8-)

Wel, ... ik vermoed dat ie dan komt zeggen dat ie iets vreemd zag vliegen waarvan hij geen idee heeft wat het was .... kortweg een UFO dus

420yeahbaby 23 oktober 2010 01:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 5048272)
Wel, ... ik vermoed dat ie dan komt zeggen dat ie iets vreemd zag vliegen waarvan hij geen idee heeft wat het was .... kortweg een UFO dus

ej gij
zo is dat!

420yeahbaby 23 oktober 2010 01:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 5048144)
Cos I can "see" them?
ATOMIC AND MOLECULAR IMAGING WITH THE TRANSMISSION ELECTRON MICROSCOPE

ELKE meting gebaseerd op het onzekerheidsprincipe, blijkt te kloppen in de realiteit.
Dat is meetbaar EN herhaalbaar.
Meer nog, ze gaan ze zelfs manipuleren om data op te slaan door de spin te veranderen : klikkerde klik

Hoeveel meetbare en herhaalbare resultaten zijn er al behaald met autra's?


Science : 1
Aura : 0

(en het is quaNtum by the weg.
Je weet wel van quanta ;-)

Aura bestaat Cdude.
Aura valt te lezen Cdude.

ToConspire 23 oktober 2010 04:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5048374)
Aura bestaat Cdude.
Aura valt te lezen Cdude.

Joh, het heeft toch geen zin, hun betonnen muren zijn onwrikbaar!

anyway



Science of Auras

Citaat:

I've had many of you ask for scientific information and research done on auras, psychic phenomenon, subtle energy, and more. Here are some sites you can explore.:

Citaat:

Dr. Dean Radin:

Dean Radin, PhD, is Senior Scientist at the Institute of Noetic Sciences. He earned a masters degree in electrical engineering and a PhD in psychology from the University of Illinois, Champaign-Urbana. For a decade he worked on advanced telecommunications R&D at AT&T Bell Laboratories and GTE Laboratories; for over two decades he has been engaged in consciousness research at Princeton University, University of Edinburgh, University of Nevada, and three Silicon Valley think-tanks, including SRI International, where he worked on a classified program investigating psychic phenomena for the US government.
He is author or coauthor of over 200 technical and popular articles, a dozen book chapters, and several books including the bestselling The Conscious Universe (HarperOne, 1997) and Entangled Minds (Simon & Schuster, 2006). His technical articles have appeared in journals ranging from Foundations of Physics, to Psychological Bulletin, Journal of Alternative and Complementary Medicine, and Journal of Consciousness Studies. He has been interviewed on television shows ranging from Oprah and Larry King Live, to the BBC’s Horizon and PBS's Closer to Truth, and he has presented over a hundred invited lectures in venues ranging from the physics department at Cambridge University, to the psychology department at Princeton University, the computer science department at Virginia Tech, DARPA, and Google headquarters.

LINK


Citaat:

Dr. Konstantin Korotkov:

Dr. Korotkov is Professor of Physics at St. Petersburg State Technical University in Russia. He has published over 70 papers in leading journals on physics and biology, and he holds 12 patents on biophysics inventions.

Prof. Korotkov has led a research career for over 25 years, combining rigorous scientific method with an insatiable curiosity about things of the spirit and the soul with deep respect for all life. He has given lectures, seminars and training sessions in 24 countries, presenting papers and workshops at more than 40 national and international conferences.

He is the author of 4 books, some in English, including Light After Life: Experiments and Ideas on After-Death Changes of Kirlian Pictures, 1998, NY, Backbone Publishing Co. Dr. Korotkov is also associate editor of the journal, Consciousness and Physical Reality, publishing articles in Russian and English. At the V Congress of the International Union of Medical and Applied Bioelectrography (IUMAB) in Curitiba, Brasil, Dr.Korotkov was elected as President of the IUMAB by the world’s most prominent researchers.

His technique, known as the Gas Discharge Visualization technique (GDV), is a breakthrough beyond Kirilian photography for direct, real-time viewing of the human aura. This new (3 year old) technology allows one to capture by a special camera the physical, emotional, mental and spiritual energy emanating to and from an individual, plants, liquids, powders, inanimate objects and translate this into a computerized model. The incredible implications for the diagnosis and treatment of physical, emotional, mental and spiritual conditions with applications in medicine, psychology, sound therapy, biophysics, genetics, forensic science, agriculture, ecology etc. have only just begun.

The GDV technique is accepted by Russian Ministry of Health as a Medical technology, more than 300 doctors, practitioners and researchers benefit from using this technology worldwide.

LINK

Citaat:

Professor William Tiller:

Fellow to the American Academy for the Advancement of Science, Professor Emeritus William A. Tiller, of Stanford University’s Department of Materials Science, spent 34 years in academia after 9 years as an advisory physicist with the Westinghouse Research Laboratories. He has published over 250 conventional scientific papers, 3 books and several patents. In parallel, for over 30 years, he has been pursuing serious experimental and theoretical study of the field of psycho-energetics, which will very likely become an integral part of "tomorrow’s" physics. In this new area, he has published an additional 100 scientific papers and four seminal books.


LINK
Citaat:

Dr Manjir Samanta-Laughton:

Quantum Bio-cosmology –The Science of Auras and Chakras by Dr Manjir Samanta-Laughton MBBS
(excerpt) The attitude of the scientific establishment to such things is, of course, that it is just a load of rubbish and that people who claim to be able to see auras are just con artist out to make a quick buck from gullible and naive 'seekers'. It has always been my opinion, however, that the scientific establishment discounts such phenomena far too readily.

In such cases a judgment is based solely on the explanation given to said phenomena by its proponents rather than on the phenomena itself. When hippies and occultists talk about spiritual energy, or the light of the soul or whatever their pet theory happens to be then the automatic reaction of the scientist is to dismiss it as religion or superstition and then not pay the matter a second thought. But just because the Vikings thought thunder and lightening where caused by one of their gods striking a hammer in the heavens does not mean that thunder and lightening don't exist, just that they were wrong about the reasons. I believe the same is true for many new age phenomena, including auras.

LINK



ToConspire 23 oktober 2010 04:06

en dan is er nog zoiets als dit:

Citaat:

Capturing the Aura : Integrating Science, Technology and Metaphysics



Capturing the Aura : Integrating Science, Technology and Metaphysics



Maar ja voor de wetenschappertjes hier, of beter gezegd , de 'mensen' die pretenderen wetenschappelijk te zijn, meestal weten ze er niet zo veel van af en papegaaien ze de officiele lijnen na, heeft dit toch geen zin.

ToConspire 23 oktober 2010 04:07

science:-10
aura:+30


;)

kiko 23 oktober 2010 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ToConspire (Bericht 5048411)
en dan is er nog zoiets als dit:

Oh my God, een boek ! Over aura's !! Met foto's en al !!!

Ok skeptici, we kunnen beter inpakken, deze veldslag hebben we verloren.

parcifal 23 oktober 2010 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5048639)
Oh my God, een boek ! Over aura's !! Met foto's en al !!!.

Is't een gratis boek?

kiko 23 oktober 2010 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5048669)
Is't een gratis boek?

Zonder enige twijfel. Die brave mensen verspreiden graag hun kennis gratis, ter meerder eer en glorie van het menselijk ras.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be