Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Another Jack 21 november 2016 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8295889)
Ik fantaseer niets. Ik zeg alleen dat moesten er nu reeds tuigen rond'vliegen' die op deze kracht werken, het mij niet zou verwonderen.

D�*t is wat ik zeg.

We mogen toch ook niet uitsluiten dat jij een fantast bent?

Het Oosten 21 november 2016 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8295937)
We mogen toch ook niet uitsluiten dat jij een fantast bent?

Fantasten zijn mensen die hoog van de daken schreeuwen dat cosmic top secret clearance niet bestaat.

Another Jack 21 november 2016 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8296015)
Fantasten zijn mensen die hoog van de daken schreeuwen dat cosmic top secret clearance niet bestaat.

Ook die mogelijkheid mogen we niet uitsluiten...

praha 21 november 2016 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8295889)
Ik fantaseer niets. Ik zeg alleen dat moesten er nu reeds tuigen rond'vliegen' die op deze kracht werken, het mij niet zou verwonderen.

D�*t is wat ik zeg.

...of op met bleekwater afgetrokken blauwe smurfensoep ?
Even aannemelijk als ge het mij vraagt.

Misschien moest ge u eens verdiepen in die materie van zpe en bijhorende stuff alvorens zaken klakkeloos voor waar aan te nemen.
...om niet te zeggen uw bronnen eens deftig te checken en de inhoud met de nodige kritische wetenschappelijke visie en background te beschouwen...tenslotte is de claim toch dat het wetenschap is, niet ?

praha 21 november 2016 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8296015)
Fantasten zijn mensen die hoog van de daken schreeuwen dat cosmic top secret clearance niet bestaat.

zó secret lijkt me die niet, gezien je om de haverklap wel met én of ander uitgelekt rapportje op de proppen komt

Peche 21 november 2016 22:57

The monkey flesh is penetrated by something divine, or at least alien trans-planetary.

Het Oosten 22 november 2016 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8296180)
...of op met bleekwater afgetrokken blauwe smurfensoep ?
Even aannemelijk als ge het mij vraagt.

Misschien moest ge u eens verdiepen in die materie van zpe en bijhorende stuff alvorens zaken klakkeloos voor waar aan te nemen.
...om niet te zeggen uw bronnen eens deftig te checken en de inhoud met de nodige kritische wetenschappelijke visie en background te beschouwen...tenslotte is de claim toch dat het wetenschap is, niet ?

Hoor hoor wie het zegt. De man die niets checkt in deze. En niet van plan is om ook maar iets te checken.

Another Jack 22 november 2016 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8296418)
Hoor hoor wie het zegt. De man die niets checkt in deze. En niet van plan is om ook maar iets te checken.

Waarom zouden we nog moeten checken in een wereld waarin we a priori niks mogen uitsluiten?

Peche 22 november 2016 09:32

Zijn jullie bekend met die theorie van hoe de mens verre uithoeken van het heelal zou koloniseren? We doen dat eigenlijk nu al met rovers en sondes. Maar ze zouden met nanotechnologie ervoor zorgen dat toestellen zichzelf kunnen repliceren en via AI samen kunnen werken. Beter nog, ze kunnen zichzelf assembleren tot een groter geheel.
Snapte wat ik wil zeggen?

Wat als het leven op aarde zich via een soortgelijke manier verspreidde? Neem nu DNA als voorbeeld voor nanotechnologie. Stond het in de eerste primitieve levensvormen vast dat daaruit een bio diversiteit zou ontstaan? Is het leven een programma geschreven door aliens encoded in onze DNA?

parcifal 22 november 2016 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8296471)
Wat als het leven op aarde zich via een soortgelijke manier verspreidde? Neem nu DNA als voorbeeld voor nanotechnologie. Stond het in de eerste primitieve levensvormen vast dat daaruit een bio diversiteit zou ontstaan? Is het leven een programma geschreven door aliens encoded in onze DNA?

Ja, Ik vond Prometheus ook een fijne film, maar wel een film.


Peche 22 november 2016 09:48

Neen maar serieus parcifal, think about it.
Is het aardse leven een alien programma? Met de mens in het voornaam die in de gelijkenis is geschapen.

Yog Sothoth 22 november 2016 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8295842)
(Het Laatste Nieuws: vandaag).


Onmogelijke NASA-motor lijkt toch te werken: straks in amper 70 dagen naar Mars?

Voor het eerst is er een peer-reviewed wetenschappelijk artikel over een prototype van de zogenaamde EmDrive gepubliceerd. "Een mijlpaal om dit werk serieus te nemen", beweert Forbes. Als die fysisch onmogelijk geachte motor toch écht zou kunnen bestaan, dan zouden astronauten na een reis van amper 70 dagen op Mars kunnen staan, in anderhalf jaar op Pluto en in amper vier uur op de maan.

Het leek van in den beginne dan ook sciencefiction: een ruimtevaartuig met een motor die geen mee te voeren brandstof gebruikt maar die gewoon haalt uit het vacuüm van de ruimte zelf. Maar het Eagleworks Laboratory - een experimenteel labo van de NASA - heeft de EmDrive getest en die blijkt een voortstuwing van 1,2 millinewton per kilowatt te kunnen opwekken in een vacuüm.




Het is maar dat u het weet.

Het Laatste Nieuws, een eersteklas bron van wetenschappelijke informatie... :roll:

Hier heb je iets dat wat dichter bij de feiten aanleunt:

http://theness.com/neurologicablog/i...m-drive-again/

Merk op dat er nergens sprake is van "zero point energie", dat verzint HLN erbij, die motor heeft nog steeds een energiebron nodig (als hij al inderdaad zou werken, het is een nog maar een eerste experiment dat stuwkracht toont, dus nog niet te hard van stapel lopen). Dus je bewering dat mensen die smalend doen over zero point energie voor schut staan is zever.

Het Oosten 22 november 2016 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth (Bericht 8296515)
Het Laatste Nieuws, een eersteklas bron van wetenschappelijke informatie... :roll:

Hier heb je iets dat wat dichter bij de feiten aanleunt:

http://theness.com/neurologicablog/i...m-drive-again/

Merk op dat er nergens sprake is van "zero point energie", dat verzint HLN erbij, die motor heeft nog steeds een energiebron nodig (als hij al inderdaad zou werken, het is een nog maar een eerste experiment dat stuwkracht toont, dus nog niet te hard van stapel lopen). Dus je bewering dat mensen die smalend doen over zero point energie voor schut staan is zever.

Volgens mij begrijpt u het begrip 'zero point energie' niet of nauwelijks.

parcifal 22 november 2016 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8296524)
Volgens mij begrijpt u het begrip 'zero point energie' niet of nauwelijks.

Misschien, mijn QM is inderdaad een beetje roestig, het is meer dan 20 jaar geleden dat ik daar cursussen over kreeg.

Maar legt u het ons dan eens uit aub?

Het Oosten 22 november 2016 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8296534)
Misschien, mijn QM is inderdaad een beetje roestig, het is meer dan 20 jaar geleden dat ik daar cursussen over kreeg.

Maar legt u het ons dan eens uit aub?


Doe eens een inspanning voor 1 keer en zoek het zelf eens op. Het zal u goed doen en uw intellectuele luiheid verdrijven. Tenminste, voor even dan.

Another Jack 22 november 2016 10:42

Misschien is HO wel een briljant fysicus?
Zoals een erudiet man hier ooit zei: "We mogen niks uitsluiten..."

parcifal 22 november 2016 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8296546)
Doe eens een inspanning voor 1 keer en zoek het zelf eens op. Het zal u goed doen en uw intellectuele luiheid verdrijven. Tenminste, voor even dan.

Ik denk dat ik het (bij benadering) weet maar dat jij het niet weet.
Vandaar uw grandioze verwarring natuurlijk.

Niet erg hoor, maar besef dan aub dat je leeft in grandioze verwarring. ;-)

Yog Sothoth 22 november 2016 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8296524)
Volgens mij begrijpt u het begrip 'zero point energie' niet of nauwelijks.

Ik denk eerder dat jij het niet snapt... Nogmaals, als die motor al inderdaad zou werken en in de praktijk bruikbaar zou zijn (een ionenmotor bv produceert meer stuwkracht), hij heeft nog steeds een energiebron nodig. De veronderstelde werking zou berusten op het Casimir-effect, wat te herleiden is tot nulpuntsenergie, maar de benodigde energie om de microgolven op te wekken moet nog steeds van een externe bron komen, dat ding tovert echt geen energie uit het niet tevoorschijn!

Meer details over de EM-aandrijving:
https://en.wikipedia.org/wiki/Quantum_vacuum_thruster

Ik ben in ieder geval benieuwd wat verdere experimenten zullen opleveren. Eén proef die een amper meetbare kracht oplevert is echter nog lang niet genoeg om "Eureka!" te roepen.

Het Oosten 24 november 2016 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Irsan (Bericht 8256415)

Beweren dat UFO's en aliens niet hier op aarde zijn, maar weigeren van enige informatie te bekijken. Je moet het maar kunnen...

Inderdaad.

Een wijs man (en niet de eerste en de beste)!

https://m.youtube.com/watch?v=IB_itwvRo9k

praha 24 november 2016 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8296418)
Hoor hoor wie het zegt. De man die niets checkt in deze. En niet van plan is om ook maar iets te checken.

... niks checkt ?
Moet dat een eufemisme voorstellen van : weigert het zoveelste flutfilmpje te bekijken en gewoon vraagt naar inhoud en de bronnen ?

Zeer ironisch overigens te bedenken als keer op keer blijkt dat van het zoveelste je hier te grabbel na amper seconden blijkt dat het niet klopt of totaal fout is geïnterpreteerd.
Vaak blijk je niet eens verder gekomen te zijn dan het dumpen van een filmpje en een veelzeggend titeltje en staat in de tekst wel ergens net het omgekeerde.

"Het Oosten : De Oostindisch doof en zo blind als een mol"
Een goeike ... misschien een tip voor een onderschrift ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be