Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Stop het uitmelken vd huurder bij vroegtijdige verhuis met desondanks nieuwe bewoner (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243864)

bembem 5 juni 2018 18:33

Stop het uitmelken vd huurder bij vroegtijdige verhuis met desondanks nieuwe bewoner
 
Mijn huisbaas strijkt nogal wat geld op. Telkens men vroegtijdig verhuist, dus voordat het huurcontract afloopt, rijft ie zomaar eventjes het veelvoud van het equivalent van de huur binnen. Zo hebben de appartementen boven mij gelegen een hoog verloop en ik heb uitgerekend dat ie er zich telkens een aardige spaarpot mee vergaart.

Vandaag zijn er nieuwe buren ingetrokken; gezien de vorige huurders er net geen jaar in zaten en er bovendien pas uit zijn, was het dus wederom kassa kassa voor de huisbaas.

Daar zou imo een einde aan dienen te komen. Hij strijkt zo al genoeg op dat ie er niet nog eens extra aan moet verdienen.

Dit is een sociale ongelijkheid die ik maw wens aan te kaarten want er wordt al genoeg geprofiteerd via ongebreidelde huisjesmelkerij (waar het pand waar ik woon onder meer onder valt).


Discuss please, thanks.

dpg 5 juni 2018 18:42

Om de ene of andere reden begrijp ik waarom die huurders het zo snel afbollen.

bembem 5 juni 2018 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8732107)
Om de ene of andere reden begrijp ik waarom die huurders het zo snel afbollen.


Tavek 5 juni 2018 19:22

Als je zelf nieuwe huurders aanbrengt, het pand is fatsoenlijke staat achterlaat en altijd je huur correct betaalde, laten ze vaak die 3 maand boete vallen.

Toen ik huurde toch altijd zo geregeld gekregen.

bembem 5 juni 2018 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8732130)
Als je zelf nieuwe huurders aanbrengt, het pand is fatsoenlijke staat achterlaat en altijd je huur correct betaalde, laten ze vaak die 3 maand boete vallen.

Toen ik huurde toch altijd zo geregeld gekregen.

Ah bon.

geertvdb 5 juni 2018 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8732130)
Als je zelf nieuwe huurders aanbrengt, het pand is fatsoenlijke staat achterlaat en altijd je huur correct betaalde, laten ze vaak die 3 maand boete vallen.

Toen ik huurde toch altijd zo geregeld gekregen.

Inderdaad.

Tavek 5 juni 2018 20:32

Verhuurders zijn dolblij met een huurder die altijd stipt betaalt en het pand in ere houdt.

Eduard Khil 5 juni 2018 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8732130)
Als je zelf nieuwe huurders aanbrengt, het pand is fatsoenlijke staat achterlaat en altijd je huur correct betaalde, laten ze vaak die 3 maand boete vallen.

Toen ik huurde toch altijd zo geregeld gekregen.

ja, maar jij gaat gaan werken en ben geen stuk stinkend profitariaat :lol:

Eduard Khil 5 juni 2018 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8732177)
Verhuurders zijn dolblij met een huurder die altijd stipt betaalt en het pand in ere houdt.

en voldoende verwarmt, zodat het geen kruipkot vol schimmel wordt :lol:

Skobelev 5 juni 2018 20:53

Wie aan dergelijke gevallen iets moet verhuren kan beter zijn pand afbreken en een nieuw zetten. Wie er nu in woont kan dan onder een brug gaan slapen.

maddox 5 juni 2018 21:17

Noch mijn ouders, noch ik heb zo'n situatie gekend.

ik ken wel verhuurders die met die 3 maandenregeling toch een kapitaal kwijt zijn na het vertrek van slechte huurders.

Die verhalen staan trouwens trouwens al op het forum.

TV-verslaafde 5 juni 2018 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8732104)
Mijn huisbaas strijkt nogal wat geld op. Telkens men vroegtijdig verhuist, dus voordat het huurcontract afloopt, rijft ie zomaar eventjes het veelvoud van het equivalent van de huur binnen. Zo hebben de appartementen boven mij gelegen een hoog verloop en ik heb uitgerekend dat ie er zich telkens een aardige spaarpot mee vergaart.

Vandaag zijn er nieuwe buren ingetrokken; gezien de vorige huurders er net geen jaar in zaten en er bovendien pas uit zijn, was het dus wederom kassa kassa voor de huisbaas.

Daar zou imo een einde aan dienen te komen. Hij strijkt zo al genoeg op dat ie er niet nog eens extra aan moet verdienen.

Dit is een sociale ongelijkheid die ik maw wens aan te kaarten want er wordt al genoeg geprofiteerd via ongebreidelde huisjesmelkerij (waar het pand waar ik woon onder meer onder valt).


Discuss please, thanks.

Aan de ene kant ben je voor alle kleurtjes, maar de kleurtjes zorgen ook voor meer competitie op de huizenmarkt. Meer competitie zorgt voor sociale ongelijkheid. Dat ga je dan weer moeten compenseren met sociale huisvesting. De kleurtjes gooien hun eigen ruiten in en huisjesmelkers profiteren. Suggereer ik hierbij dat veel kleurtjes dom zijn? Misschien wel...

Ik heb een ander voorstel; hoe meer kinderen je hebt hoe meer belastingen je moet dokken. Einde discussie. De huisjesmelker is hier niet schuldig, het beleid is dat.

regor 8 juni 2018 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8732104)
Mijn huisbaas strijkt nogal wat geld op. Telkens men vroegtijdig verhuist, dus voordat het huurcontract afloopt, rijft ie zomaar eventjes het veelvoud van het equivalent van de huur binnen. Zo hebben de appartementen boven mij gelegen een hoog verloop en ik heb uitgerekend dat ie er zich telkens een aardige spaarpot mee vergaart.

Vandaag zijn er nieuwe buren ingetrokken; gezien de vorige huurders er net geen jaar in zaten en er bovendien pas uit zijn, was het dus wederom kassa kassa voor de huisbaas.

Daar zou imo een einde aan dienen te komen. Hij strijkt zo al genoeg op dat ie er niet nog eens extra aan moet verdienen.

Dit is een sociale ongelijkheid die ik maw wens aan te kaarten want er wordt al genoeg geprofiteerd via ongebreidelde huisjesmelkerij (waar het pand waar ik woon onder meer onder valt).


Discuss please, thanks.

Er moet een einde komen aan mensen die hun contract niet lezen en ondertekenen.
Er moet een einde komen aan mensen die denken van zonder kosten een contract te verbreken.
Een contract is een overeenkomst tussen twee volwassen mensen. Beide partijen hebben getekend en zijn verondersteld op de hoogte te zijn van de inhoud. Sommige mensen tekenen een contract voor drie jaar en willen er na drie maand gratis van onder muizen. Zo gaat het niet, eens je volwassen bent.

hamac 8 juni 2018 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8732104)
Mijn huisbaas strijkt nogal wat geld op. Telkens men vroegtijdig verhuist, dus voordat het huurcontract afloopt, rijft ie zomaar eventjes het veelvoud van het equivalent van de huur binnen. Zo hebben de appartementen boven mij gelegen een hoog verloop en ik heb uitgerekend dat ie er zich telkens een aardige spaarpot mee vergaart.

Vandaag zijn er nieuwe buren ingetrokken; gezien de vorige huurders er net geen jaar in zaten en er bovendien pas uit zijn, was het dus wederom kassa kassa voor de huisbaas.

Daar zou imo een einde aan dienen te komen. Hij strijkt zo al genoeg op dat ie er niet nog eens extra aan moet verdienen.

Dit is een sociale ongelijkheid die ik maw wens aan te kaarten want er wordt al genoeg geprofiteerd via ongebreidelde huisjesmelkerij (waar het pand waar ik woon onder meer onder valt).


Discuss please, thanks.

Dus een huurcontract moet slechts ten gunste zijn van één partij?

Je beseft denk ik niet dat je al gunstige voorwaarden geniet.
In vele andere contractmateries kan je op uw kop staan dansen.

Als een huurder een door hem/haar ondertekend contract van de één op de andere dag zou mogen opzeggen zonder consequenties, dan moet het in de andere richting ook mogelijk zijn.
Ik zou maar al een reservatiebordje plaatsen onder enkele bruggen.

regor 8 juni 2018 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 8734324)
Dus een huurcontract moet slechts ten gunste zijn van één partij?

Je beseft denk ik niet dat je al gunstige voorwaarden geniet.
In vele andere contractmateries kan je op uw kop staan dansen.

Als een huurder een door hem/haar ondertekend contract van de één op de andere dag zou mogen opzeggen zonder consequenties, dan moet het in de andere richting ook mogelijk zijn.
Ik zou maar al een reservatiebordje plaatsen onder enkele bruggen.

Alles is mogelijk wat twee partijen gezamenlijk beslissen en ondertekenen.
Zolang er niets onwettig instaat is er geen probleem. Eens gelezen, goedgekeurd en ondertekend zijn beide partijen gebonden. Beide partijen kunnen aan contractbreuk doen en zijn wettelijk verplicht de tegenpartij te vergoeden.

Dadeemelee 9 juni 2018 13:00

Soms is de verhuurder ook te beklagen:

https://www.zita.be/nieuws/video/kar...jk-wraak-video


Skobelev 10 juni 2018 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8735260)
Soms is de verhuurder ook te beklagen:

https://www.zita.be/nieuws/video/kar...jk-wraak-video


Wedden dat die verhuurden voor sluikstorten vervolgd wordt?

reservespeler 10 juni 2018 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8732104)
er wordt al genoeg geprofiteerd via ongebreidelde huisjesmelkerij (waar het pand waar ik woon onder meer onder valt).


Discuss please, thanks.

Het staat u vrij om een andere huisbaas te zoeken.

reservespeler 10 juni 2018 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8732186)
en voldoende verwarmt, zodat het geen kruipkot vol schimmel wordt :lol:

Verwarmen en verwarmen is twee hé.
Er zijn er die verwarmen met nen bloempot en enkele Theekaarsjes.

reservespeler 10 juni 2018 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8732198)
Wie aan dergelijke gevallen iets moet verhuren kan beter zijn pand afbreken en een nieuw zetten. Wie er nu in woont kan dan onder een brug gaan slapen.

Er zijn ook nog kartonnen dozen verkrijgbaar.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be