Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

CUFI 11 december 2020 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9541924)
Welke cliché’s?

Dat het een bundel van maar verhalen zijn...
Groot verschil is wel dat er materieel bewijs is en meer dan enkel Bijbelse bronnen die deze personen en rijken bij naam noemen. Dat je dan voorgekauwde zinnen herkauwt maakt de geschiedenis ervan niet ongedaan.
Ik laat het maar daarop.

Het Oosten 11 december 2020 11:36

l
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9541926)
Dat het een bundel van maar verhalen zijn...
Groot verschil is wel dat er materieel bewijs is en meer dan enkel Bijbelse bronnen die deze personen en rijken bij naam noemen. Dat je dan voorgekauwde zinnen herkauwt maakt de geschiedenis ervan niet ongedaan.
Ik laat het maar daarop.

Mij maakt het toch niet uit of Salomon nu bestaan heeft of niet.
Heeft hij bestaan? Mij goed.
Heeft hij niet bestaan? Mij ook goed.

Alleen, indien hij bestaan heeft of indien de verhalen in het Oude Testament waar zijn, dan moeten die archeologische kunnen bevestigd worden. En hier is het resultaat eerder uiterst mager.

CUFI 11 december 2020 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9541989)
Mij maakt het toch niet uit of Salomon nu bestaan heeft of niet.
Heeft hij bestaan? Mij goed.
Heeft hij niet bestaan? Mij ook goed.

Alleen, indien hij bestaan heeft of indien de verhalen in het Oude Testament waar zijn, dan moeten die archeologische kunnen bevestigd worden. En hier is het resultaat eerder uiterst mager.

We waren daar over de tempelberg bezig en niet wat jij er van maakte met oude zooi te herkauwen.

Het Oosten 11 december 2020 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9542008)
We waren daar over de tempelberg bezig en niet wat jij er van maakte met oude zooi te herkauwen.

U herkauwt de hele tijd het verhaal van het Beest en dat aliens boosaardig wezens zijn. Allemaal beweringen waarvoor er geen enkele aanwijzing is. Ik hou mij daar ook niet mee bezig. Ik beperk mij tot het zoeken naar de waarheid inzake ufo's en mogelijke aanwezigheid van aliens.

Bovendien hebt u het in een draad over de tempelberg en de eerste tempel aldaar, maar we vinden er archeologisch niets van terug in Jeruzalem. Tenminste toch niet in grondlagen uit de vermeende tijd van Salomon. Daarover ging het in de draad over godsdiensten. Maar ik ga het hier niet meer over hebben want deze discussie hoort thuis in de daarvoor bestemde draad.

Mambo 11 december 2020 15:35

Dropa stones.
Een eigenaardig verhaal.

CUFI 11 december 2020 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9542034)
U herkauwt de hele tijd het verhaal van het Beest en dat aliens boosaardig wezens zijn. Allemaal beweringen waarvoor er geen enkele aanwijzing is. Ik hou mij daar ook niet mee bezig. Ik beperk mij tot het zoeken naar de waarheid inzake ufo's en mogelijke aanwezigheid van aliens.

Bovendien hebt u het in een draad over de tempelberg en de eerste tempel aldaar, maar we vinden er archeologisch niets van terug in Jeruzalem. Tenminste toch niet in grondlagen uit de vermeende tijd van Salomon. Daarover ging het in de draad over godsdiensten. Maar ik ga het hier niet meer over hebben want deze discussie hoort thuis in de daarvoor bestemde draad.

Ik ben hier ook gestopt met te linken naar eerdere encounters in de geschiedenis op aanvraag ;)
Waarom ze boosaardig zijn ga ik dus niet meer onderbouwen dan ik reeds deed.

Het Oosten 11 december 2020 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9541688)
Er zijn natuurlijk niet zoveel gegevens over het tuig dat neerstortte in Roswell. Indien het inderdaad een ufo was, dan werd alles vliegensvlug opgeruimd en het incident werd onmiddellijk ‘top secret and classified’.

Ik dacht dat kolonel Corso in zijn boek wél enige details kwijt wilde. Zo meen ik me te herinneren dat hij stelde dat de experts die het tuig nadien onderzochten langzaam en na een tijdje tot het besef kwamen dat het tuig niet zo maar een ‘machine’ was maar dat het in een zekere zin ook ‘leefde’. Ik heb het boek van Philip Corso en zal het nog eens gaan napluizen.


Corso zegt inderdaad het een en het andere over het neergestorte tuig in Roswell. Ik citeer in de vlugte slechts enkele dingen. Hij verduidelijkt natuurlijk heel wat meer in het boek. Of het waar is wat hij vertelt, laat ik aan u over.


Over het uiterlijke van het toestel zegt hij bijvoorbeeld:
“At Norton Airfort Base, where the craft eventually was hangared, engineers marveled at the tin amalgam of de most refined copper en purest silver they had ever seen that covered the ship’s underside. De metal was remarkable for its conductivity, as if the entire craft was an electrical circuit offering no resistance to de flow of current.”

Hij specifieert ook dat de Amerikanen twee prototypes van het toestel nabouwden in de jaren ’50, maar dat men ze niet van de grond kreeg wegen onvoldoende kracht van de motor die men ontworpen had voor deze nagebouwde toestellen.

Verder schrijft hij:
The crescent-shaped (1) space vehicle also had no traditional navigational controls as we understood them. There wer no control sticks, wheels, throtles, pedals, cables, flaps, or rudders. How did the creatures pilot the ship an how did they control the speed, accelerating from a near stationary stationary hover above a given spot, like a helicopter, to speeds in excess of seven thousand miles per hour in a matter of seconds? (2)
(Ph. Corso, Op. Cit. blz. 117)

Verder vestigt hij de aandacht op het feit dat er in het toestel geen sanitaire voorzieningen waren. Noch waren er bergplaatsen voor eender welk voedsel. Ook de aandrijfkracht van het toestel blijft een groot raadsel in zijn ogen.



______________________
(1) Het vermeende neergestorte tuig in Roswell zou dus geen vliegende schotel zijn geweest, maar een tuig dat de vorm had van een halve maan.

(2) Merk op dat Corso zovele jaren geleden hier maar juist hetzelfde beweerde als hetgeen de Amerikaanse piloten nu in het jaar 2020 observeerden in de uitgelekte filmpjes.

Svennies 12 december 2020 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9541696)
Het is duidelijk dat enkel dat uit die link citeert wat bij uw partijdigheid past.

Is gewoon een vaststelling. Of mag ik niet lezen wat in die link nog staat, en wat je natuurlijk niet gaat citeren?

Gij houdt vooral wat de rest van die link betreft vooral van gazettenpraat....

Nou ja...:roll:

Het Oosten 16 december 2020 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9543675)
Gij houdt vooral wat de rest van die link betreft vooral van gazettenpraat....

Nou ja...:roll:

Tucker Carlson van Fox News die ik beschouw als een ernstig journalist, zei in een interview tegen Nick Pope dat hij van een hooggeplaatste Amerikaanse ambtenaar wist dat de Amerikanen in een loods zo'n ufo-vehikel bezitten.

Het interview dat ik al een tijdje geleden ooit bekeek, staat ergens op internet.

Micele 16 december 2020 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9543675)
Gij houdt vooral wat de rest van die link betreft vooral van gazettenpraat....

Nou ja...:roll:

Jij suggereerde jouw uitgezochte herkauwde gazettepraat, namelijk de duidelijke cover-up, verder geraak je natuurlijk niet. En lachende smileys duiden al aan dat je er geen bal van begrijpt.
Citaat:

Heel vooruitstrevend materiaal naar het schijnt....

Er staat zelfs een foto van het gevonden "hoogtechnologisch materiaal" in de bijgevoegde link...

kojak 16 december 2020 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9547137)
Tucker Carlson van Fox News die ik beschouw als een ernstig journalist, zei in een interview tegen Nick Pope dat hij van een hooggeplaatste Amerikaanse ambtenaar wist dat de Amerikanen in een loods zo'n ufo-vehikel bezitten.

Het interview dat ik al een tijdje geleden ooit bekeek, staat ergens op internet.

Het zoveelste 'van horen zeggen'.
Maar een concreet bewijs ontbreekt steeds, en het is juist dat wat we graag eens zouden willen zien.
Niks tegen Tucker Carlson. Die kan best een ernstig persoon zijn, maar daar houdt het dan ook op. Dan gaan we van vaag naar vager tot we helemaal in de mist zitten.

Micele 16 december 2020 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9547137)
Tucker Carlson van Fox News die ik beschouw als een ernstig journalist, zei in een interview tegen Nick Pope dat hij van een hooggeplaatste Amerikaanse ambtenaar wist dat de Amerikanen in een loods zo'n ufo-vehikel bezitten.

Het interview dat ik al een tijdje geleden ooit bekeek, staat ergens op internet.

Dat wil svennies niet weten.

Hij citeert enkel dat uit de kranten van 9 juli wat hem past, de rest uit meerdere kranten van 8 juli mag niet geciteerd worden. Dat past hem niet.

Het Oosten 16 december 2020 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9547185)
Dat wil svennies niet weten.

Wat hij wil, is heel eenvoudig. Symbolisch wil hij een echte ufo in zijn tuin hebben en hem iedere dag kunnen aanraken. En de schotel om de week kunnen poetsen.

kojak 16 december 2020 15:22

FF iets anders.
Een paar dagen geleden heb ik een stuk van een reportage gezien op Discovery channel.
Daar hadden ze het over een mogelijke link in de Bermuda driehoek en ufo's.
Daar hebben ze ook al zaken gezien die ze momenteel niet kunnen verklaren.
Oa die vierkantige 'putten' op bepaalde plaatsen in de zeebodem. Allen 14 bij 14 meter en 10 diep.
Dat was een team dat zich bezig hield met meldingen verder te onderzoeken.
Maar wat daar ook opviel was dat er opmerkelijk meer meldingen waren in de buurt van militaire basissen.
Weet er verder het fijne allemaal niet van maar mss extra voer voor jullie hier. ;)

Het Oosten 16 december 2020 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9547208)
FF iets anders.
Een paar dagen geleden heb ik een stuk van een reportage gezien op Discovery channel.
Daar hadden ze het over een mogelijke link in de Bermuda driehoek en ufo's.
Daar hebben ze ook al zaken gezien die ze momenteel niet kunnen verklaren.
Oa die vierkantige 'putten' op bepaalde plaatsen in de zeebodem. Allen 14 bij 14 meter en 10 diep.
Dat was een team dat zich bezig hield met meldingen verder te onderzoeken.
Maar wat daar ook opviel was dat er opmerkelijk meer meldingen waren in de buurt van militaire basissen.
Weet er verder het fijne allemaal niet van maar mss extra voer voor jullie hier. ;)

Voorlopig zie ik geen enkele link. De verhalen over de Bermuda-driehoek zijn niet altijd consistent en ufo's staan voor zover geweten los van de verhalen over de zogenaamde Bermuda-driehoek. Overigens, ufo's worden over de hele wereld opgemerkt.

Micele 16 december 2020 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9547192)
Wat hij wil, is heel eenvoudig. Symbolisch wil hij een echte ufo in zijn tuin hebben en hem iedere dag kunnen aanraken. En de schotel om de week kunnen poetsen.

Die schotel van Roswell is de 8 juli 1947 nog snel naar Roswell Army Airfield versleept. Stond in enkele kranten.

Hij kan nog eens proberen. :lol:

https://en.wikipedia.org/wiki/Walker_Air_Force_Base

CUFI 16 december 2020 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9547208)
FF iets anders.
Een paar dagen geleden heb ik een stuk van een reportage gezien op Discovery channel.
Daar hadden ze het over een mogelijke link in de Bermuda driehoek en ufo's.
Daar hebben ze ook al zaken gezien die ze momenteel niet kunnen verklaren.
Oa die vierkantige 'putten' op bepaalde plaatsen in de zeebodem. Allen 14 bij 14 meter en 10 diep.
Dat was een team dat zich bezig hield met meldingen verder te onderzoeken.
Maar wat daar ook opviel was dat er opmerkelijk meer meldingen waren in de buurt van militaire basissen.
Weet er verder het fijne allemaal niet van maar mss extra voer voor jullie hier. ;)

Ligt die driehoek van die eilanden niet onder de South Atlantic anomaly?

Micele 16 december 2020 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9547226)
Ligt die driehoek van die eilanden niet onder de South Atlantic anomaly?

nope, Bermuda-driehoek ligt ruim noord-atlantisch, ~kreeftskeerkring.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bermuda_Triangle (voor wetenschappelijke uitleg)

Het Oosten 23 december 2020 15:35

Former CIA director says unexplained phenomenon 'might ... constitute a different form of life'.



(vervolgverhaal...)

https://www.foxnews.com/science/form...t-form-of-life


(Fox News, gisteren)

Het Oosten 24 december 2020 11:25

Churchill...





Dat het verschijnsel ufo niet alleen van onze tijd is, bewijst dit briefje van Churchill in 1952 waarin hij als Eerste Minister om meer uitleg vraagt over het fenomeen.

A letter from Winston Churchill to the Secretary for Air, dated July 28, 1952, requesting an explanation on flying saucers.
The National Archives UK





(What is all this stuff about flying saucers amount to? What can it mean? What is the truth? Let me have a report at your convenience.)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be