Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Vlees eten is slecht voor milieu (https://forum.politics.be/showthread.php?t=172581)

Nietzsche 20 juni 2012 12:50

Vlees eten is slecht voor milieu
 
De veeteelt stoot meer broeikassen uit dan alle auto,s, vrachtwagens, boten, treinen en vliegtuigen bij elkaar.

Het eten van een kilo vlees draagt meer bij bij het opwarming van de aarde dan drie uur met een wagen rondrijden en ondertussen het licht thuis laten branden.

En zo zijn er nog vele voorbeelden te geven, mijn vraag is dus: Is vlees eten eigenlijk nog wel ecologisch verantwoord?

Восход-1 20 juni 2012 12:55

De onderzoeken hierover neigen inderdaad naar het feit dat vleesproductie meer uitstoot. Dit is niet altijd waar, maar blijkbaar wel voor het gros van de gevallen.

Het probleem is dat zelfs al mensen dit weten, zij hun "stukske vlees op den bbq" (wacht maar af want dat gaat hier nog meermaals letterlijk staan, in deze draad" niet willen opgeven omdat er "linkiewinkies" "dictatoriaal willen doen zoals Stalin deed".

Ik zou gerust veel minder vlees eten dan ik nu eet als dit zou moeten. Dan moeten de alternatieven wel vlot beschikbaar zijn.

Nietzsche 20 juni 2012 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6179137)
De onderzoeken hierover neigen inderdaad naar het feit dat vleesproductie meer uitstoot. Dit is niet altijd waar, maar blijkbaar wel voor het gros van de gevallen.

Het probleem is dat zelfs al mensen dit weten, zij hun "stukske vlees op den bbq" (wacht maar af want dat gaat hier nog meermaals letterlijk staan, in deze draad" niet willen opgeven omdat er "linkiewinkies" "dictatoriaal willen doen zoals Stalin deed".

Ik zou gerust veel minder vlees eten dan ik nu eet als dit zou moeten. Dan moeten de alternatieven wel vlot beschikbaar zijn.

Waarom zijn er geen alternatieven?

Восход-1 20 juni 2012 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6179172)
Waarom zijn er geen alternatieven?

Ze zijn er, maar het probleem is dat deze niet ingeburgerd zijn. De mensen bekijken de alternatieven nog altijd als van dat experimenteel voedsel voor vreemde mensen. Vegetarisch staat (zeker bij lagere klasses en blokhoofden) gelijk aan hippies bij een heleboel mensen.

Het voornaamste probleem is dat, het culturele. Vegetarisch eten bij een groot aantal Boeddhisten is reeds cultureel ingeburgerd, maar hier heeft men de smaak niet.
Veel oudere mensen zijn dan ook heel preuts qua eten en willen geen nieuwe smaak aankweken.


In feite wordt gezegd dat insecten een nog veel betere oplossing zijn dan enkel plantaardig eten. Maar niemand hier die op een insectendieet gaat overstappen...

fox 20 juni 2012 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6179137)
De onderzoeken hierover neigen inderdaad naar het feit dat vleesproductie meer uitstoot. Dit is niet altijd waar, maar blijkbaar wel voor het gros van de gevallen.

Het probleem is dat zelfs al mensen dit weten, zij hun "stukske vlees op den bbq" (wacht maar af want dat gaat hier nog meermaals letterlijk staan, in deze draad" niet willen opgeven omdat er "linkiewinkies" "dictatoriaal willen doen zoals Stalin deed".

Ik zou gerust veel minder vlees eten dan ik nu eet als dit zou moeten. Dan moeten de alternatieven wel vlot beschikbaar zijn.

Aangezien ik geen enkel probleem heb met global warming, heb ik ook geen enkel probleem met de uitstoot die mijn vleesconsumptie veroorzaakt. Mensen die beweren dat deze planeet naar de verdoemenis gaat door global warming zijn grote leugenaars. Ik geloof zelfs dat er een degelijke kans bestaat dat de aarde er op termijn beter gaat uitkomen.

Восход-1 20 juni 2012 13:26

Beter uitkomen. Op korte termijn krijgen wij wellicht kalamiteiten. Maar het kan waar zijn wat je zegt. Vertel eens meer?

Nietzsche 20 juni 2012 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6179205)
Ze zijn er, maar het probleem is dat deze niet ingeburgerd zijn. De mensen bekijken de alternatieven nog altijd als van dat experimenteel voedsel voor vreemde mensen. Vegetarisch staat (zeker bij lagere klasses en blokhoofden) gelijk aan hippies bij een heleboel mensen.

Het voornaamste probleem is dat, het culturele. Vegetarisch eten bij een groot aantal Boeddhisten is reeds cultureel ingeburgerd, maar hier heeft men de smaak niet.
Veel oudere mensen zijn dan ook heel preuts qua eten en willen geen nieuwe smaak aankweken.


In feite wordt gezegd dat insecten een nog veel betere oplossing zijn dan enkel plantaardig eten. Maar niemand hier die op een insectendieet gaat overstappen...

Je wilt dus simpelweg niet vegetarisch eten, omdat je bang bent dat mensen je raar gaan vinden?

En een insectendieet blijkt inderdaad beter te zijn dan plantaardig eten, maar het gaat om de stapjes die de mens maakt. Consequent zijn om het consequent zijn heeft geen nut.

Nietzsche 20 juni 2012 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6179218)
Aangezien ik geen enkel probleem heb met global warming, heb ik ook geen enkel probleem met de uitstoot die mijn vleesconsumptie veroorzaakt. Mensen die beweren dat deze planeet naar de verdoemenis gaat door global warming zijn grote leugenaars. Ik geloof zelfs dat er een degelijke kans bestaat dat de aarde er op termijn beter gaat uitkomen.

Inderdaad, vertel er eens meer over.

Восход-1 20 juni 2012 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6179246)
Je wilt dus simpelweg niet vegetarisch eten, omdat je bang bent dat mensen je raar gaan vinden?

En een insectendieet blijkt inderdaad beter te zijn dan plantaardig eten, maar het gaat om de stapjes die de mens maakt. Consequent zijn om het consequent zijn heeft geen nut.

Nee. Ik wil dat wel eten. Maar ik heb het over het gros van de bevolking, en het feit dat vlees ontwijken nu extra energie kost (zoals ik eerder heb aangehaald).

Nietzsche 20 juni 2012 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6179250)
Nee. Ik wil dat wel eten. Maar ik heb het over het gros van de bevolking, en het feit dat vlees ontwijken nu extra energie kost (zoals ik eerder heb aangehaald).

Je wilt pas vegetarisch gaan eten, wanneer de meerderheid van de bevolking het wilt doen?

Is dat een beetje wat je bedoeld?

giserke 20 juni 2012 13:33

De stront stinkt meer van vleeseters schijnt.

Schelfie 20 juni 2012 14:00

Bent u een veggie? Goed voor u.

Maar hou je moraliserend vingertje voor je eigen.

Nietzsche 20 juni 2012 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6179324)
Bent u een veggie? Goed voor u.

Maar hou je moraliserend vingertje voor je eigen.

1: Ik ben geen veggie.

2: Ik hou mijn moralistische vingertje altijd voor mijn eigen, mijn moraal is iemand anders zijn moraal niet.;-)

Schelfie 20 juni 2012 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6179329)
1: Ik ben geen veggie.

2: Ik hou mijn moralistische vingertje altijd voor mijn eigen, mijn moraal is iemand anders zijn moraal niet.;-)

Kreeg al schrik dat je de Deepeco toer opging...

Nietzsche 20 juni 2012 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6179352)
Kreeg al schrik dat je de Deepeco toer opging...

Zeer zeker niet, ik vraag mij enkel af. Deepeco zet iets neer, en denkt dat hij de waarheid verteld.

Ik hoor juist het liefst dat Vlees eten helemaal geen impact heeft op het milieu, maar dat blijkt helaas wel zo te wezen.

Восход-1 20 juni 2012 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6179324)
Bent u een veggie? Goed voor u.

Maar hou je moraliserend vingertje voor je eigen.

Geen nood, je belastinggeld vinden wij al voldoende.

Kallikles 20 juni 2012 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6179573)
Geen nood, je belastinggeld vinden wij al voldoende.

Al gaan we het dit jaar nog een beetje verhogen.

Восход-1 20 juni 2012 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6179628)
Al gaan we het dit jaar nog een beetje verhogen.

Dat zal hem leren.

Nietzsche 20 juni 2012 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6179644)
Dat zal hem leren.

Dat klinkt bijna sadomasochistisch.

Kallikles 20 juni 2012 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6179646)
Dat klinkt bijna sadomasochistisch.

Schelfie droomt van een grote, dominante Surinamer.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be