Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Cdude 22 juni 2010 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4834291)
Wel flauw dat die aliens in het Engels channelen.

Dat is toch de standaard Galactische taal?
Of misschien heeft Exodus wel een Babelvis?

kiko 22 juni 2010 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 4834271)
Ik denk wel dat een "onthulling" er zit aan te komen. Nu zijn ze al stilletjes allerhande nationale archieven met UFO documenten aan het vrijgeven in verschillende landen. Het kan binnen een jaar of tien jaar zijn , maar ik denk dat het zal gebeuren. En ze zullen de informatie in hun voordeel manipuleren.

Ah jij denkt dat. Eigenlijk hoop je dat vooral, maar bon.

Hoeveel jaar wordt er ons beloofd dat er ontzagwekkende onthullingen zullen komen ? Ik ben ondertussen de tel kwijt.

Het aantal onthullingen evenwel kan ik echter nog goed bijhouden: nul.

Bovenbuur 22 juni 2010 17:22

Die archieven worden inderdaad stilaan geopend, en de onderoeksafdelingen zelf gesloten. Dat moet inderdaad wel betekenen dat er juist wel iets aan de hand is, toch? [/logica]

atmosphere 22 juni 2010 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 4834271)
Vergeet trouwens niet dat sommige aliens, bv. de pleiaden die ik "goeie" noem omdat ze ons bijstaan, vanuit een hoger perspectief kijken (hogere dimensie). Je moet geen fysische interventies verwachten, zij beseffen dat dit futiel is. Uiteindelijk is onze realiteit nog altijd een leerschool voor ontwikkelend bewustzijn. De leugens van de heersende klasse doorzien is daar een deel van. Daarom zeggen zij ook:



And you must claim these abilities in order to reach beyond the confines of physical reality to understand the power of the forces that challenge you to awaken. And once you awaken, you will not be so easily deceived again.

kunt u dit verhaal in zijn volledige context quoten ?

Citaat:

Ik denk wel dat een "onthulling" er zit aan te komen. Nu zijn ze al stilletjes allerhande nationale archieven met UFO documenten aan het vrijgeven in verschillende landen.
Daar hebben we du sniets aan, het gaat immers over Unidentified flying Objects.

Citaat:

Wat ga je dan zeggen? Ga je dan nog altijd blindelings de officiele instanties geloven of ga je nadenken over wat ze echt doen?
Er wordt over het algemeen heel kritisch gekeken naar wat officiële instanties allemaal zeggen. Los daarvan is het natuurlijk idioot te denken dat alle officiële instanties een strak georganiseert geheel vormen in het verzwijgen van bepaalde dingen.

Citaat:

Vele mensen gaan geswoon de officiele instanties geloven, en zullen spreken van een nieuwe tijd, terwijl de elite al lang weet dat wij niet alleen zijn, en zij eens te meer ons wereldbeeld zullen bepalen. Toch tenminste van die die naief geloven wat de officiele instanties zeggen.
U overschat de elite mateloos en maakt van 'het volk' machteloze wezens.
Ook de elite bestaan uit mensen die onderling zwaar verdeeld zijn, verschillende (tegenstrijdige) belangen hebben en vele fouten maken.

praha 22 juni 2010 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 4833185)
Akkoord, ik schat de kans, dat wij met onze huidige technologie een buitenaardse civilisatie of sporen daarvan, ontdekken bijzonder klein in.
Maar daar gaat het niet over in deze topic... :-P

Het gaat erover hoe groot de kans is, dat "zij" ons vinden/ons reeds gevonden hebben ;-)

Da's in feite zowat hetzelfde hé ... zeker in context van deze thread :-);-)

Citaat:

Interstellair reizen, is voor de mensheid misschien een praktisch probleem;
Een buitenaards ras dat enkele MILJOENEN jaren verder staat, kan daar een simpele oplossing voor hebben hé...
Zou kunnen maar wel totaal ondenkbaar
Ik zei het je toch al dat je zulke rare kronkels moet doen alvorens het enigszins acceptabel wordt

[quote]Wij denken nu wel dat de lichtsnelheid absoluut is,[/qoute]
euhm neen... allez 't ii te zien wat ge met absoluut bedoelt hé

Citaat:

maar voor hetzelfde geld; ligt er een interstellairesnelweg voor onze deur waar we het bestaan nog niet van afweten.
We weten 3x niks over onze plaats in het heelal, maar sluiten wel al op voorhand de mogelijkheid uit dat buitenaardse intelligentie ons bezoekt omdat we het wetenschappelijk niet kunnen bewijzen.
euhmzzz neen... dat wordt helemaal niet uitgesloten ... misschien net omdat we zoiets niet wetenschappelijk kunnen bewijzen ?

Citaat:

De anomaliën, zeg maar de UFO's, worden gemakshalve genegeerd.
euhmmz weeral neen
Tenzij je onder 'negeren' bedoelt dat men niet in iedere waargenomen ufo onmiddellijk buitenaardse zaken wilt zien zolang er niet duidelijkheid is verschaft wat het dan wel was

Cdude 22 juni 2010 17:49

Citaat:

Zou kunnen maar wel totaal ondenkbaar
Wat is dat nu voor zin? Ik denk het toch ?

En waarom zou dat niet kunnen? Zelfs MET lichtsnelheid is het heelal nog steeds enorm groot...behalve als Hawking gelijk heeft.

kiko 22 juni 2010 18:24

Redenen waarom buitenaardse wezens niet op de Aarde zijn:

- ze hebben de technologie niet

- ze hebben wel een zeer geavanceerde technologie, maar onoverbrugbare afstanden blijven onoverbrugbare afstanden

- ze hebben de technologie wel om de voor ons onoverbrugbare afstand te overbruggen, maar ze weten niet dat de Aarde bestaat

- ze weten dat de Aarde bestaat, maar ze zijn niet geïnteresseerd

Opgepast, als aanhanger van de Drake-vergelijking ben ik overtuigd dat het heelal wemelt van het leven, maar dat betekent niet dat hier, op dit moment, buitenaardse wezens leven.

Het is trouwens geheel onmogelijk om ons een voorstelling te maken van een buitenaards wezen. Vermoedelijk zijn buitenaardse wezens ook het proces van miljoenen jaren mutaties en evoluties aan steeds veranderende omstandigheden.

De kans dat buitenaardse wezens mensachtigen zijn die zuurstof inademen, acht ik persoonlijk microscopisch klein.

Cdude 22 juni 2010 18:32

Ze zijn er al en het zijn DOLFIJNEN geen reptielen
Citaat:

As promised, here is Aaron's personal story. As Aaron is on a journey of self-discovery, there are still areas of his life tha he does not recall or understand. At the time of this interview, however, it is beginning to come to light that he himself may be, a dolphin/human hybrid.

In a stunning revelation, he describes his role in military abductions, working alongside nonhuman entities (greys) taking targets, (male and female) from their homes late at night to underground bases for experimentation and programming. He talks about the retrieval of renegade agents, where the programming had malfunctioned... Flying in a TR-3B -- the target was picked up, reprogrammed and replaced back in their homes without the neighbors or other occupants of the home being aware.
http://projectcamelotproductions.com...ccollumII.html

en ook op Mars is er leven, jaja
Citaat:

Boriska: Indigo Boy from Mars
Boriska was featured in Pravda after a university professor witnessed the seven year old astound an adult audience with tales of his past lives on Mars, Lemuria and what is to come into our future.
Nu weten we ineens waar Exo en Kwhaja hun onzin vandaan halen:lol:

praha 22 juni 2010 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4834528)
Wat is dat nu voor zin? Ik denk het toch ?

Da's een zin gelijk een ander hé

Citaat:

En waarom zou dat niet kunnen? Zelfs MET lichtsnelheid is het heelal nog steeds enorm groot...behalve als Hawking gelijk heeft.
daar ging het allemaal niet over Cdude... 't ging erover of er buitenaardsen waren die ons wel makkelijk zouden kunnen bereiken dankzij vergevorderde techniek met voor ons ongekende mogelijkheden

Cdude 22 juni 2010 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 4834650)
Da's een zin gelijk een ander hé


daar ging het allemaal niet over Cdude... 't ging erover of er buitenaardsen waren die ons wel makkelijk zouden kunnen bereiken dankzij vergevorderde techniek met voor ons ongekende mogelijkheden

zinnen zijn is elke zin. :lol:

Volgens mij wel, aangezien de mogelijkheden "ongekend" zijn , zijn ALLE opties open dus ook de optie waar een speciaal ruimteschip op zoek gaat naar bewoonbare planeten.

patrickve 22 juni 2010 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4834569)
Ze zijn er al en het zijn DOLFIJNEN geen reptielen

Tiens, ik dacht dat het de hoog-dimensionele muizen waren...
:-D

Cdude 22 juni 2010 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 4834672)
Tiens, ik dacht dat het de hoog-dimensionele muizen waren...
:-D

Tssss Patrick, dat is FILM niet de onweerlegbare realiteit van verklaringen en interviews0X

Vind het trouwens opvallen dat die "mannen" altijd op een " journey of self-discovery" ontdekken dat ze weetikwatvoor hybrid zijn.
Bij mij zou dat snel opvallen als ik kon ademen door mijn gat :rofl:

praha 22 juni 2010 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4834564)
Redenen waarom buitenaardse wezens niet op de Aarde zijn:

- ze hebben de technologie niet

- ze hebben wel een zeer geavanceerde technologie, maar onoverbrugbare afstanden blijven onoverbrugbare afstanden

- ze hebben de technologie wel om de voor ons onoverbrugbare afstand te overbruggen, maar ze weten niet dat de Aarde bestaat

- ze weten dat de Aarde bestaat, maar ze zijn niet geïnteresseerd

Opgepast, als aanhanger van de Drake-vergelijking ben ik overtuigd dat het heelal wemelt van het leven, maar dat betekent niet dat hier, op dit moment, buitenaardse wezens leven.

Als zelfverklaarde aanhanger weet ge dan ook dat de waarde van die formule zeer beperkt is omdat het net de parameters zijn die gewoonweg niet goed in te schatten zijn ?

Citaat:

Het is trouwens geheel onmogelijk om ons een voorstelling te maken van een buitenaards wezen. Vermoedelijk zijn buitenaardse wezens ook het proces van miljoenen jaren mutaties en evoluties aan steeds veranderende omstandigheden.

De kans dat buitenaardse wezens mensachtigen zijn die zuurstof inademen, acht ik persoonlijk microscopisch klein.
Moeilijk in te schatten.

Gezien de fantastische mogelijkheden om combinaties met andere elementen aan te gaan en het eventueel voorkomen een basis uit de koolstofgroep en de mogelijkheden ( oxidator / rductor ) van elementen uit de zuurstofgroep wel voor de hand te liggen.
En daar C en O de eerste en lichtste zijn in die groepen heb je wel veel kans.
Of dat die eventuele zuurstof ook 'ingeademd' moet worden is nog een geheel andere zaak.

Het kán natuurlijk ook volkomen anders

patrickve 22 juni 2010 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4834564)
Opgepast, als aanhanger van de Drake-vergelijking ben ik overtuigd dat het heelal wemelt van het leven, maar dat betekent niet dat hier, op dit moment, buitenaardse wezens leven.

Ik heb wat moeite met de Drake vergelijking:

(totaal ongekend) x (totaal ongekend) x (totaal ongekend) x .... x aantal sterren in het universum = een honderdtal beschavingen of zo.

(eh?).

Je kan onmogelijk een schatting maken van "het ontstaan van leven op een aardachtige planeet". Dat kan 10^(-6) zijn, maar dat kan evengoed 10^(-20) of zelfs 10^(-85) zijn.

In een heelal dat heel groot is (of zelfs oneindig) wil dat nog altijd zeggen dat er heel veel (of oneindig veel) beschavingen zijn, maar in een geval zijn er buren in dit melkweg stelsel, in een ander geval zijn er slechts buren in een ander melkwegstelsel, en in nog een ander geval zijn er geen buren in het waarneembare stukje van het universum.

En in dat laatste kan je technologie hebben zoveel je wil, je zal nooit bij ons komen.

praha 22 juni 2010 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4834666)
zinnen zijn is elke zin. :lol:

Volgens mij wel, aangezien de mogelijkheden "ongekend" zijn , zijn ALLE opties open dus ook de optie waar een speciaal ruimteschip op zoek gaat naar bewoonbare planeten.

Dat klopt maar vergevorderde technologie met ongekende mogelijkheden slaat bij deze wel op zaken zoals gebruik maken van wormgaten, ruimte-tijd vervorming, sneller dan het licht ... en zo van die dingen.
En daar mag je op dit moment gerust van stellen dat het onmogelijk is en blijft.... uiteraard weet ge nooit.

praha 22 juni 2010 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 4834672)
Tiens, ik dacht dat het de hoog-dimensionele muizen waren...
:-D

Van die rotbeesten heb ik wreed veel last na de aanschaf van die 'ijsmachine'

kiko 22 juni 2010 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 4834679)
Als zelfverklaarde aanhanger weet ge dan ook dat de waarde van die formule zeer beperkt is omdat het net de parameters zijn die gewoonweg niet goed in te schatten zijn ?

Natuurlijk, het is geen exacte wetenschap, enkel een ruwe vergelijking.

Maar je mag de parameters nog ruim inschatten, je komt nog altijd uit aan een massa beschavingen. Uiteraard blijft het uiteindelijk een beredeneerde gok, niets meer en niets minder.

praha 22 juni 2010 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 4834682)
Ik heb wat moeite met de Drake vergelijking:

(totaal ongekend) x (totaal ongekend) x (totaal ongekend) x .... x aantal sterren in het universum = een honderdtal beschavingen of zo.

(eh?).

Je kan onmogelijk een schatting maken van "het ontstaan van leven op een aardachtige planeet". Dat kan 10^(-6) zijn, maar dat kan evengoed 10^(-20) of zelfs 10^(-85) zijn.

In een heelal dat heel groot is (of zelfs oneindig) wil dat nog altijd zeggen dat er heel veel (of oneindig veel) beschavingen zijn, maar in een geval zijn er buren in dit melkweg stelsel, in een ander geval zijn er slechts buren in een ander melkwegstelsel, en in nog een ander geval zijn er geen buren in het waarneembare stukje van het universum.

En in dat laatste kan je technologie hebben zoveel je wil, je zal nooit bij ons komen.

Idd

De meest logische veronderstelling zou zijn dat van al die beschavingen die er ooit geweest zijn (we zien tenslotte toch in het verleden ) er een hoop op de dool zijn geraakt nadat hun planeet al lang niet meer bestaat.
Beetje galactica stijl dus....
Die zouden al een eindje ver kunnen gekomen zijn.

Alleen rest er dan weer de vraag wat ze nu überhaupt hier komen doen.
De kans is uitermate klein dat het toevallig zou zijn dat ze deze weg vervolgden en stellen dat ze doelmatig naar hier zouden gekomen zijn is al even gek... daar er nog geen sprake was van de aarde voor ze hun beslissing diende te nemen

Cdude 22 juni 2010 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 4834687)
Dat klopt maar vergevorderde technologie met ongekende mogelijkheden slaat bij deze wel op zaken zoals gebruik maken van wormgaten, ruimte-tijd vervorming, sneller dan het licht ... en zo van die dingen.
En daar mag je op dit moment gerust van stellen dat het onmogelijk is en blijft.... uiteraard weet ge nooit.

Tssk tssk tssk , dat is ONZE vergevorderde technologie.
Die van hen, hebben wij geen zicht op.
Trouwens, je HOEFT helemaal niet sneller dan het licht dankzij de relativiteit.
Speciaal voor jou nog een keer
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=4050
Citaat:

Manchester University professor Brian Cox told The Times that Hawking's theory had already found some basis in experiments carried out by the Large Hadron Collider in Geneva.

"When we accelerate tiny particles to 99.99 per cent of the sped of light in the Large Hadron Collider at Cern in Geneva, the time they experience passes at one-seventhousandth of the rate it does for us," Prof Cox said.

Cdude 22 juni 2010 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 4834694)
Van die rotbeesten heb ik wreed veel last na de aanschaf van die 'ijsmachine'

Ijslollymuizen? 8O


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be