Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

meneer 18 november 2013 01:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 6890352)
Strikt genomen heb je gelijk ... alternatief wilt niet zeggen dat het kwakzalverij is maar gewoon dat het naast het reguliere systeem valt.
Maar ik moest het kind een naam geven... noem het voor mijn part : 'pseudo-geneeskunde' ofzo


Ja en wat zou dat dan genezen ?
Over wat heb je het dan ?


Ja en dan ?
Aromatherapie ligt al even zeer onder het vuur ... maar daar zijn aanwijzingen voor dat het kan werken.
Dat gaat dan over bepaalde geuren ( lees stoffen ) die antibacteriële/antivirale effecten zou hebben ... niks nieuws onder de zon lijkt me.


Neen maar ik weet wel dat het als 'argument' wordt geopperd door dat zootje


Neen hoor ... iets waar ik niet in geloof hoef ik niet op de brandstapel te gooien ... jij daarentegen

Pseudo-geneeskunde zou willen zeggen dat het geen échte geneeskunde is. Alternatief wil " anders " zeggen. Wel een heel verschil vind ik.

Kijk hier , een paar voorbeelden waar essentiële olie goed voor is :

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...che-olien.html

Lees het, probeer het, en kom dan zeggen of het werkt of niet. OK ?
Enkel van ervaringsdeskundigen aanvaard ik kritiek.

exodus 18 november 2013 12:24

Tuurlijk werkt alternatieve geneeskunde. Je kan de dikwijls ingrijpende effecten voelen na bv een intense reiki sessie.

Diegene die zeggen dat alternatieve therapieën niet werken apen gewoon de officiële materialistische consensus na. Ze hebben zelf, vrijwel zonder uitzondering, nog nooit eens een alternatieve behandeling ondergaan en de effecten zelf aan de lijve gevoeld. Bij reiki kan men de energie voelen stromen bijvoorbeeld.

Alternatieve therapieën werken. Ze ook de docu die ik gepost heb. Zelfs voor mensen waar de medische wetenschap niets aan kon doen kon men helpen. Waarom? Omdat alternatieve therapieën op bepaalde vlakken superieur zijn.

En waarom zijn ze op bepaalde vlakken superieur? Omdat alternatieve therapieën een hollistische benadering hebben. Een mens is een fysisch EN energetisch wezen (aura). Dat laatste aspect wordt volledig genegeerd door de officiele medische wetenschap. Hoe meer de gebruikte techniek voor het genezen in lijn is met de waarheid over wie wij zijn, met de realiteit dus, hoemeer effect het zal hebben.

parcifal 18 november 2013 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6891008)
Tuurlijk werkt alternatieve geneeskunde. Je kan de dikwijls ingrijpende effecten voelen na bv een intense reiki sessie.

Het is inderdaad zo dat men vaak enigzins uitgerust is, na een relaxerende reiki sessie.
Meer zit er uiteraard niet in behalve wat mumbo-jumbo over Ki of Qi, mogelijk wat placebo-effect en de obligate transfer van fondsen (absoluut nodig als voornaamste werkend bestanddeel van de pacebo)
Het heeft dus (bepaalde lichte) effecten als men voldoende geloofd dat die effecten zullen optreden.
Heel het hollistisch verhaaltje is uiteraard quatch uit de riool zoals gewoonlijk als het komt van de kwak-industrie.

http://www.livescience.com/10594-alt...nced-2009.html

Citaat:

Mainstream medicine has its faults and its critics. But consider how HIV/AIDS has transitioned from a death sentence to a manageable chronic disease in about a decade, with a cure surely on the horizon.

Advances in the treatment of HIV did not involve understanding its qi or lack of qi or vibrational energy or the imbalance it causes in some holistic manner. The search for a cure has entailed isolating the cause (a retrovirus) and then building upon previous knowledge of DNA, RNA, enzymes, transcription and the inner workings of the cell (all Nobel-prize winning efforts) to create antiretroviral treatments that employ nucleoside analogue and non-nucleoside reverse transcriptase inhibitors and protease inhibitors.

Sound complicated? It is. People go to school for a long time to learn how this works. And the medicine does have nasty side effects. But it works better than a foot massage.

six 18 november 2013 13:05

Als iemand als exodus ernstig ziek wordt, pakweg TBC of cholera ergens te pakken krijgt, wat gaat die dan doen?

Nietzsche 18 november 2013 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6891052)
Als iemand als exodus ernstig ziek wordt, pakweg TBC of cholera ergens te pakken krijgt, wat gaat die dan doen?

Muntthee he.

six 18 november 2013 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6891060)
Muntthee he.

Gewone of holistische?

Nietzsche 18 november 2013 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6891065)
Gewone of holistische?

De holistische uiteraard.

six 18 november 2013 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6891068)
De holistische uiteraard.

Wat is je schermafbeelding eigenlijk?

Nietzsche 18 november 2013 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6891073)
Wat is je schermafbeelding eigenlijk?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands-Indi%C3%AB

Wij hadden ze daar nog beter moeten aanpakken. Vuile honden.

six 18 november 2013 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6891086)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands-Indi%C3%AB

Wij hadden ze daar nog beter moeten aanpakken. Vuile honden.


Nietzsche 18 november 2013 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6891088)

Wat wil je precies zeggen?

parcifal 18 november 2013 14:03

Is dat een alien aan de rechterkant? Met een opgerold flagellum ernaast?

Fraaie foto. Wel wat geposeerd.

exodus 18 november 2013 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6891026)
Het is inderdaad zo dat men vaak enigzins uitgerust is, na een relaxerende reiki sessie.
Meer zit er uiteraard niet in behalve wat mumbo-jumbo over Ki of Qi, mogelijk wat placebo-effect en de obligate transfer van fondsen (absoluut nodig als voornaamste werkend bestanddeel van de pacebo)
Het heeft dus (bepaalde lichte) effecten als men voldoende geloofd dat die effecten zullen optreden.
Heel het hollistisch verhaaltje is uiteraard quatch uit de riool zoals gewoonlijk als het komt van de kwak-industrie.

http://www.livescience.com/10594-alt...nced-2009.html


Bullshit uiteraard. Het volstaat zelf eens een reiki sessie te ondergaan om uit het eigen ervaring te ondervinden. Wederom hebben we hier de ivoren-toren skeptici die niet weten waar ze over bezig zijn maar denken dat ze de waarheid in pacht hebben.

Bij reiki voel je de energie stromen zo simpel is het. De energie gaat naar de plaatsen waar het het meest nodig is, dus je kan zaken voelen op een heel andere plaats dan waar de behandelaar zijn handen heeft. De effecten varieren van subtiel tot behoorlijk intens. Gevoellige mensen kunnen zelfs de pulsaties van de energie voelen.

Naast reiki zijn er nog veel andere vormen van energiehealing. Soms kunnen er heeldere emotionele traumas naar boven komen die mensen sterk onderdrukken. Natuurlijk zullen skeptici zeggen dat het ingebeeld is of placebo, maar ah, that's what they do.

Reiki werkt en is voelbaar, daar is iedereen het over eens. Behalve bij de salon-skeptici die het nooit geprobeerd hebben, uiteraard.

Zie trouwens die docu die ik gepost heb, het bewijs is er.

exodus 18 november 2013 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6891052)
Als iemand als exodus ernstig ziek wordt, pakweg TBC of cholera ergens te pakken krijgt, wat gaat die dan doen?

Ik zeg niet dat alle aspecten van de medische wetenschap slecht zijn. Sommige uitvindingen zijn zeer goed. We moeten niet alles afschieten.

Haar twee grootste problemen zijn haar puur materialistische visie (serieus beperkend) en de medische maffia die er in bed mee is.

Sommige zaken zijn radicale verzinsels van de medische maffia om geld te verdienen. Daarintegenover staan er ook wel goeie uitvindingen.

Zoals ik al veel gezegd heb pleit ik voor een samengaan van de medische wetenschap en een hollistische visie. Sommige mensen willen echter blijven zwart en wit schreeuwen, omdat ze vasthangen aan hun vastgeroest geloof.

De natuur heeft trouwens veel natuurlijke antibiotica die het imuunsysteem ondersteunen. Honing bijvoorbeeld, of coloidaal zilver (dat door de medische industrie weggedrukt is).

six 18 november 2013 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6891266)
Ik zeg niet dat alle aspecten van de medische wetenschap slecht zijn. Sommige uitvindingen zijn zeer goed. We moeten niet alles afschieten.

Haar twee grootste problemen zijn haar puur materialistische visie (serieus beperkend) en de medische maffia die er in bed mee is.

Sommige zaken zijn radicale verzinsels van de medische maffia om geld te verdienen. Daarintegenover staan er ook wel goeie uitvindingen.

Zoals ik al veel gezegd heb pleit ik voor een samengaan van de medische wetenschap en een hollistische visie. Sommige mensen willen echter blijven zwart en wit schreeuwen, omdat ze vasthangen aan hun vastgeroest geloof.

De natuur heeft trouwens veel natuurlijke antibiotica die het imuunsysteem ondersteunen. Honing bijvoorbeeld, of coloidaal zilver (dat door de medische industrie weggedrukt is).

Ga je met je cholera naar de reiki-healer? Kan zijn dat je al je lichaamsvocht eruitschijt tegen dan.

exodus 18 november 2013 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6891285)
Ga je met je cholera naar de reiki-healer? Kan zijn dat je al je lichaamsvocht eruitschijt tegen dan.

Ik zeg niet dat alle aspecten van de medische wetenschap slecht zijn. Sommige uitvindingen zijn zeer goed. We moeten niet alles afschieten.

Haar twee grootste problemen zijn haar puur materialistische visie (serieus beperkend) en de medische maffia die er in bed mee is.

Sommige zaken zijn radicale verzinsels van de medische maffia om geld te verdienen. Daarintegenover staan er ook wel goeie uitvindingen.

Zoals ik al veel gezegd heb pleit ik voor een samengaan van de medische wetenschap en een hollistische visie. Sommige mensen willen echter blijven zwart en wit schreeuwen, omdat ze vasthangen aan hun vastgeroest geloof.

De natuur heeft trouwens veel natuurlijke antibiotica die het imuunsysteem ondersteunen. Honing bijvoorbeeld, of coloidaal zilver (dat door de medische industrie weggedrukt is).

six 18 november 2013 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6891362)
Ik zeg niet dat alle aspecten van de medische wetenschap slecht zijn. Sommige uitvindingen zijn zeer goed. We moeten niet alles afschieten.

Haar twee grootste problemen zijn haar puur materialistische visie (serieus beperkend) en de medische maffia die er in bed mee is.

Sommige zaken zijn radicale verzinsels van de medische maffia om geld te verdienen. Daarintegenover staan er ook wel goeie uitvindingen.

Zoals ik al veel gezegd heb pleit ik voor een samengaan van de medische wetenschap en een hollistische visie. Sommige mensen willen echter blijven zwart en wit schreeuwen, omdat ze vasthangen aan hun vastgeroest geloof.

De natuur heeft trouwens veel natuurlijke antibiotica die het imuunsysteem ondersteunen. Honing bijvoorbeeld, of coloidaal zilver (dat door de medische industrie weggedrukt is).

Het is dus zeer goed wanneer het je uitkomt, en anders is het vastgeroest?

exodus 18 november 2013 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6891368)
Het is dus zeer goed wanneer het je uitkomt, en anders is het vastgeroest?

Het is zeer goed wanneer het werkt. Je moet hierin praktisch zijn. Reiki zal een gebroken tand niet vervangen. Daar werkt de moderne medische wetenschap dus wel goed, er kan bv een kroon gezet worden of een van de andere opties.

Aan de ander kant kan reiki soelaas geven voor bepaalde fysische of emotionele klachten. Vele fysieke ziektes zijn trouwens terug te leiden tot energetische/emotionele blokkades. De energie raakt geblokkeerd in het aura, en dit uit zich na een bepaalde tijd (maanden of jaren) in het fysische lichaam. Het aura gaat vooraf aan het fysische lichaam omdat het zich op een hoger realiteitsniveau bevindt.

six 18 november 2013 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6891457)
Het is zeer goed wanneer het werkt. Je moet hierin praktisch zijn. Reiki zal een gebroken tand niet vervangen. Daar werkt de moderne medische wetenschap dus wel goed, er kan bv een kroon gezet worden of een van de andere opties.

Aan de ander kant kan reiki soelaas geven voor bepaalde fysische of emotionele klachten. Vele fysieke ziektes zijn trouwens terug te leiden tot energetische/emotionele blokkades. De energie raakt geblokkeerd in het aura, en dit uit zich na een bepaalde tijd (maanden of jaren) in het fysische lichaam. Het aura gaat vooraf aan het fysische lichaam omdat het zich op een hoger realiteitsniveau bevindt.

Dus de methodologie van de wetenschappelijke geneeskunde is wel zeer goed?

parcifal 18 november 2013 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6891362)
Zoals ik al veel gezegd heb pleit ik voor een samengaan van de medische wetenschap en een hollistische visie. Sommige mensen willen echter blijven zwart en wit schreeuwen, omdat ze vasthangen aan hun vastgeroest geloof.

Evidence based medicine = vastgeroest geloof dus voor jou blijkbaar.

Dus je pleit voor faith based medicine?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be