Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Johnny Blaze 31 juli 2009 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4255051)
na die reactie van u, neem ik u niet meer serieus.
Fout van me u ooit serieus te nemen, maar ik ben nu eenmaal gekend fouten te maken.
Ik had echt van u verwacht dieper te graven. Veel forummers stellen me teleur, maar jij mij het meest.
U was so down to earth, maar om u gelijk te halen gaat u verder dan too down to earth.
Tja uw zaak zeker... Had oprecht gehoopt dat je dieper zou graven willem. U leek zo serieus..... maarja bljkbaar heb ik me nogmaals vergist

Liever laat dan nooit erachter komen he ;)

straddle 31 juli 2009 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4255051)
na die reactie van u, neem ik u niet meer serieus.
Fout van me u ooit serieus te nemen, maar ik ben nu eenmaal gekend fouten te maken.
Ik had echt van u verwacht dieper te graven. Veel forummers stellen me teleur, maar jij mij het meest.
U was so down to earth, maar om u gelijk te halen gaat u verder dan too down to earth.
Tja uw zaak zeker... Had oprecht gehoopt dat je dieper zou graven willem. U leek zo serieus..... maarja bljkbaar heb ik me nogmaals vergist



420ybb, ge moet deze draad over het onderwerp eens doornemen en eens tellen hoe dikwijls diene Willem met dergelijke zever is afgekomen... Nie normaal.

Diene paljas is ervan bezeten om op ufo draden iedereen voor depressief, psychopaat, schizofreen, etc te komen uitmaken... Dit roept de vraag op, doet hij aan zelfprojectie ? Vanwaar die passie?

Trouwens, het is steeds dezelfde grap... honderden keren dezelfde grap herhalen... heeft nog weinig te maken met down to earth zijn...:roll:

Omar Torrijos 31 juli 2009 19:55

Ik denk dat hij daarvoor naar de psycholoog geweest is, of zelf tot inzichten kwam misschien... In alle geval, da's geen schande..

straddle 31 juli 2009 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Omar Torrijos (Bericht 4256239)
Ik denk dat hij daarvoor naar de psycholoog geweest is, of zelf tot inzichten kwam misschien... In alle geval, da's geen schande..

neen, maar het begint wel behoorlijk op de zenuwen te werken.

willem1940NLD 31 juli 2009 22:56

Vreselijk hè, zo'n Ongelovige. Maar zoals ik al vaker vertelde ben ik eens afgeknapt op de geringe ruimte binnen in zo'n UFO.

Omar Torrijos 1 augustus 2009 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 4256408)
Vreselijk hè, zo'n Ongelovige. Maar zoals ik al vaker vertelde ben ik eens afgeknapt op de geringe ruimte binnen in zo'n UFO.

Nee hoor... da's niet vreselijk.. Elk welkdenkend mens krijgt graag kritiek want dat verschaft hem feedback om zijn mening of oordeel te versterken of te verzwakken.

Het wordt alleen lastig als je steeds weer opnieuw de "ze zijn zot"-stelling aanhaalt. Mensen zien immers in dat alle grote denkers eerst verhoond en bespot werden, om daarna gelijk te krijgen. Ik ga niet zeggen dat die UFO-logen grote denkers zijn type Einstein (misschien Terrence McKenna) of Galileo G.. Maar.. De menselijke achterdocht jegens het meteen afdoen van bepaalde feiten als "gek", "idioot", "onorthodox", is wel op z'n plaats. Of vindt u van niet?
Hoe vaak heeft onze overheid ons al bedrogen op andere vlakken? Of is de vraag misschien: wanneer hebben ze ons nog niet bedrogen?

Ik vind de UFO-histoire nog de minst schadelijke van allemaal! Mensen die "hopen" dat er weldegelijk in dit onmetelijke helal van tenminste 21 dimensies enz..enz.. een vorm van leven bestaat die ons bezoekt en beschermen zal...
Als miljarden mensen hetzelfde verhaaltje geloven van JEZUS of ALLAH of BUDDAH of SHIVA, dan heet dat opeens een religie!! Vaak zijn die religies extreem agressief en repressief, terwijl het UFO-verhaaltje altijd gaat over "intergalactische beschavingen die vechten tegen de kwade krachten om goedheid te laten zegenvieren"(ken er ook zoveel niet van)... Nooit komt daar geweld of repressie aan te pas..

Het is een verhaal van HOOP... Maar, Willem, aan uw triestig tronietje te zien in die avatar heb jij die allang opgegeven...

kiko 1 augustus 2009 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Omar Torrijos (Bericht 4256700)
Hoe vaak heeft onze overheid ons al bedrogen op andere vlakken? Of is de vraag misschien: wanneer hebben ze ons nog niet bedrogen?

Ik neem aan dat jij steevast volledig correct bent t.o.v. de overheid ?

Citaat:

Ik vind de UFO-histoire nog de minst schadelijke van allemaal! Mensen die "hopen" dat er weldegelijk in dit onmetelijke helal van tenminste 21 dimensies enz..enz.. een vorm van leven bestaat die ons bezoekt en beschermen zal...
Inderdaad, het kernwoord van de volledige UFO-gedachte: hopen. Men hoopt zo sterk op buitenaards leven, dat men het overal in begint te zien.

Dan is hopen een obsessie geworden.

Citaat:

Vaak zijn die religies extreem agressief en repressief, terwijl het UFO-verhaaltje altijd gaat over "intergalactische beschavingen die vechten tegen de kwade krachten om goedheid te laten zegenvieren"(ken er ook zoveel niet van)... Nooit komt daar geweld of repressie aan te pas..
Een naïeve, onrealistische, utopisch ideaalbeeld omtrent buitenaardse beschavingen. UFO-believers geloven niet zelden in een soort verheven, wijsheden debiterende aliens die ons vanuit Dimensie X met zachte hand begeleiden, zichzelf enkel vertonend aan een handvol uitverkorenen.

Pure onvervalste religie.

Omar Torrijos 1 augustus 2009 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4256711)
Ik neem aan dat jij steevast volledig correct bent t.o.v. de overheid ?

Inderdaad, het kernwoord van de volledige UFO-gedachte: hopen. Men hoopt zo sterk op buitenaards leven, dat men het overal in begint te zien.

Dan is hopen een obsessie geworden.


Een naïeve, onrealistische, utopisch ideaalbeeld omtrent buitenaardse beschavingen. UFO-believers geloven niet zelden in een soort verheven, wijsheden debiterende aliens die ons vanuit Dimensie X met zachte hand begeleiden, zichzelf enkel vertonend aan een handvol uitverkorenen.

Pure onvervalste religie.

Maar de mensen die hier daarover posts plaatsen, zijn gewoon brave mensen met een beetje hoop op een betere wereld. Zij zijn L.Ron Hubbard niet van Scientology hé...

BTW: ik denk dat de Amerikaantjes wel tof speelgoed hebben dat daar(ufo's) op lijkt, niet?

willem1940NLD 1 augustus 2009 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Omar Torrijos (Bericht 4256700)
Nee hoor... da's niet vreselijk.. Elk welkdenkend mens krijgt graag kritiek want dat verschaft hem feedback om zijn mening of oordeel te versterken of te verzwakken.

Het wordt alleen lastig als je steeds weer opnieuw de "ze zijn zot"-stelling aanhaalt. Mensen zien immers in dat alle grote denkers eerst verhoond en bespot werden, om daarna gelijk te krijgen. Ik ga niet zeggen dat die UFO-logen grote denkers zijn type Einstein (misschien Terrence McKenna) of Galileo G.. Maar.. De menselijke achterdocht jegens het meteen afdoen van bepaalde feiten als "gek", "idioot", "onorthodox", is wel op z'n plaats. Of vindt u van niet?
Hoe vaak heeft onze overheid ons al bedrogen op andere vlakken? Of is de vraag misschien: wanneer hebben ze ons nog niet bedrogen?

Ik vind de UFO-histoire nog de minst schadelijke van allemaal! Mensen die "hopen" dat er weldegelijk in dit onmetelijke helal van tenminste 21 dimensies enz..enz.. een vorm van leven bestaat die ons bezoekt en beschermen zal...
Als miljarden mensen hetzelfde verhaaltje geloven van JEZUS of ALLAH of BUDDAH of SHIVA, dan heet dat opeens een religie!! Vaak zijn die religies extreem agressief en repressief, terwijl het UFO-verhaaltje altijd gaat over "intergalactische beschavingen die vechten tegen de kwade krachten om goedheid te laten zegenvieren"(ken er ook zoveel niet van)... Nooit komt daar geweld of repressie aan te pas..

Het is een verhaal van HOOP... Maar, Willem, aan uw triestig tronietje te zien in die avatar heb jij die allang opgegeven...

Wel, de "UFO-getuigen" die zich voldoende bekendheid verwierven om o.a een Wiki op te lopen blijken nagenoeg allen over een achterhaalbaar psychiatrisch verleden en/of heden te beschikken cq drank/drugs-problemen. Dat verzin of beweer ik dus niet, geef alleen maar door wat mij opvalt.

En nee, voor mij religies graag "geen van zessen" en smeer die "dimensies" ook maar in je haar.

Evengoed kan ik sommige "sterke verhalen" best af en toe waarderen, waarbij mij voornamelijk de vertelkunst imponeert; zo geniet ik van de "constructieve" fantasieën van o.a een Heer Von Däniken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Erich_von_D%C3%A4niken
http://nl.wikipedia.org/wiki/Indiana..._Crystal_Skull

Natuurlijk kan niet iedereen dezelfde hobbies hebben maar ik denk toch dat ik mij zinvol weet te amuseren en zonder ook maar iemand ongerust te maken.

Ook boeiend en voor iedereen beschikbaar op Internet (en niet door mij geschreven of verzonnen):

http://www.skepsis.nl/abduct2.html

http://www.ufo.be/rubrieken/geschied...fobestaan.html

http://www.spitsnieuws.nl/archives/r...wijs_ufos.html

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/ufo+psychiatrie

willem1940NLD 1 augustus 2009 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4256711)
......................
Pure onvervalste religie.

Ik zie hierin een paradox want beschouw "religie" als een uiting van vervalsing. Zuivere onvervalste vervalsing dus ...

Omar Torrijos 1 augustus 2009 12:51

Willemina, je bent de beste nog vergeten!

www.skeptoid.com

Daar lees ik heel vaak werkjes en degelijke analyses..

Of hoe jij je kunt vergissen in een ander he? Ik vergis mij niet wanneer ik zeg dat jij een door en door triestige figuur bent die enige normale discussie hieromtrent bijvoorbaat wil afknappen... Jij bent zoals die linkse ratten die het woord racisme als carte blanche nemen bij elke situatie die hun autoritaire multikultikakvisie niet naar de mond praat..

willem1940NLD 1 augustus 2009 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Omar Torrijos (Bericht 4256892)
Willemina, je bent de beste nog vergeten!

www.skeptoid.com

Daar lees ik heel vaak werkjes en degelijke analyses..

Of hoe jij je kunt vergissen in een ander he? Ik vergis mij niet wanneer ik zeg dat jij een door en door triestige figuur bent die enige normale discussie hieromtrent bijvoorbaat wil afknappen... Jij bent zoals die linkse ratten die het woord racisme als carte blanche nemen bij elke situatie die hun autoritaire multikultikakvisie niet naar de mond praat..

Hee, persoonlijke aanvallen zijn tegen de forumregels en een "linkse" had al op het fatale knopje geduwd om jou gebanned te krijgen. Dat is niet mijn stijl, ik geef er de voorkeur aan de luxe "negeertoets" te bedienen, voor rust in de tent; totnooitmeerziens dus.

exodus 1 augustus 2009 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 4256811)
Wel, de "UFO-getuigen" die zich voldoende bekendheid verwierven om o.a een Wiki op te lopen blijken nagenoeg allen over een achterhaalbaar psychiatrisch verleden en/of heden te beschikken cq drank/drugs-problemen. Dat verzin of beweer ik dus niet, geef alleen maar door wat mij opvalt.

Dit is pure bullshit.

willem1940NLD 1 augustus 2009 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 4256940)
Dit is pure bullshit.

Bron?

kiko 1 augustus 2009 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Omar Torrijos (Bericht 4256735)
Maar de mensen die hier daarover posts plaatsen, zijn gewoon brave mensen met een beetje hoop op een betere wereld. Zij zijn L.Ron Hubbard niet van Scientology hé...

Dat ontken ik niet. Het is per slot van rekening een onschuldige hobby.

straddle 1 augustus 2009 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4256711)
Ik neem aan dat jij steevast volledig correct bent t.o.v. de overheid ?

Inderdaad, het kernwoord van de volledige UFO-gedachte: hopen. Men hoopt zo sterk op buitenaards leven, dat men het overal in begint te zien.

Dan is hopen een obsessie geworden.


Een naïeve, onrealistische, utopisch ideaalbeeld omtrent buitenaardse beschavingen. UFO-believers geloven niet zelden in een soort verheven, wijsheden debiterende aliens die ons vanuit Dimensie X met zachte hand begeleiden, zichzelf enkel vertonend aan een handvol uitverkorenen.

Pure onvervalste religie.

Onzin. Ik ben ook tegen alle vormen van religie. Maar ook tegen de obsessie dat uwe wetenschap denkt alles aan te kunnen.

Het wetenschappelijk paradigma, is op de keper beschouwd evenzeer een religie, een dogma. Punt uit.

En ik zie dat je weeral veronderstellingen maakt die totaal niet opgaan. Wie zegt dat het voor ufo enthousiasten enkel gaat om hopen? Ik hoop daar helemaal niet op. Ik wil gewoon meer weten wat er gaande is.

praha 3 augustus 2009 01:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straddle (Bericht 4257539)
Onzin. Ik ben ook tegen alle vormen van religie. Maar ook tegen de obsessie dat uwe wetenschap denkt alles aan te kunnen.

Het wetenschappelijk paradigma, is op de keper beschouwd evenzeer een religie, een dogma. Punt uit.

En ik zie dat je weeral veronderstellingen maakt die totaal niet opgaan. Wie zegt dat het voor ufo enthousiasten enkel gaat om hopen? Ik hoop daar helemaal niet op. Ik wil gewoon meer weten wat er gaande is.

goed... niks mee verkeerd
Alleen vraag ik me af dat je dat kan beantwoorden vanuit een stelligname dat bv. omwille _ al of niet gecombineerd met getuigenissen en het algemeen spotten eerder in het verleden _ van de meest bizarre vliegpatronen het niet anders kan zijn dat het zou gaan om een tuig van buitenaardse origine of een streng geheim gehouden aardse technologie.

koppijn 3 augustus 2009 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 4256903)
Hee, persoonlijke aanvallen zijn tegen de forumregels en een "linkse" had al op het fatale knopje geduwd om jou gebanned te krijgen. Dat is niet mijn stijl, ik geef er de voorkeur aan de luxe "negeertoets" te bedienen, voor rust in de tent; totnooitmeerziens dus.

Willem, niets van aantrekken. De mensen hebben nu via internet niet alleen toegang tot enorm veel desinformatie maar ook als ze dat willen tot een kritische evaluatie van die informatie via sceptice sites. Aan hun de keuze, vanaf nu zijn ze zelf verantwoordelijk voor hun keuze.

willem1940NLD 3 augustus 2009 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koppijn (Bericht 4258976)
Willem, niets van aantrekken. De mensen hebben nu via internet niet alleen toegang tot enorm veel desinformatie maar ook als ze dat willen tot een kritische evaluatie van die informatie via sceptice sites. Aan hun de keuze, vanaf nu zijn ze zelf verantwoordelijk voor hun keuze.

Misschien heb je mijn bedoeling niet begrepen ofwel te "hoog" ingeschat; waar ik voor kies is, mens-achtigen die ik als a-sociaal en/of psychopatisch ervaar uit mijn gezichtskring te verwijderen.

koppijn 3 augustus 2009 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 4259000)
Misschien heb je mijn bedoeling niet begrepen ofwel te "hoog" ingeschat; waar ik voor kies is, mens-achtigen die ik als a-sociaal en/of psychopatisch ervaar uit mijn gezichtskring te verwijderen.

Het verwijt dat die persoon U maakt dacht ik, is dat je 'hoop' ontneemt bij mensen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Omar Torrijos (Bericht 4256700)
Het is een verhaal van HOOP... Maar, Willem, aan uw triestig tronietje te zien in die avatar heb jij die allang opgegeven...

Ik denk niet dat je mensen valse hoop moet geven, de werkelijkheid die de wetenschap ons leert is boeiend genoeg en eigenlijk op zich onvoorstelbaar er is echt geen noodzaak aan valse hoop.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be