Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

six 1 december 2013 23:35



De Zon beweegt richting Vega (dat weten kleine kinderen met een telescoop en een boekje sterrenkunde). De Aarde maakt een spiraalvormige baan wanneer men niet meebeweegt met de Zon (dit is enkel waar omdat het bewegingsvlak van de rotatie van de Aarde rond de Zon loodrecht staat op de bewegingsvector van de Zon richting Vega, anders krijg je heel andere figuren) maar indien men met de Zon meebeweegt, ziet men inderdaad een ellipsoide baan.

six 1 december 2013 23:36



Dit kan ook gelden indien de vlakken anders zijn opgesteld.

JBM 1 december 2013 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 6911251)
Jaja, veel uitleg, maar geen kat die zich bij een 2-dimensionale bewegingsweergave een 3-dimensionale spiraalvorm kon/kan voorstellen, hoe mooi je die (belangrijke) weglating ook verpakt.
Of volgt een 3D-beeld logischerwijze uit een 2D-voorstelling ervan ?
Nogmaals, ik hoef dus geen hogere wiskunde te kennen, om te zien waar bepaalde wetenschappelijke weergaven in tekortschieten.

Man wat zit je in hemelsnaam toch allemaal te lullen?

Kijk naar de plaatjes van Six en realiseer nu eens dat dieje Nassim niks zegt dat we al niet weten, wanneer hij het heeft over die spiraal.

Dat jij blijkbaar niet los kan komen van een tweedimensionale voorstelling van de banen van de planeten rond de zon is uw probleem. Projecteer die onmacht niet op ons want iedereen maakte al van het begin duidelijk dat er niets opzienbarends aan die uitspraak was.

Ik quote mezelf voor de gelegenheid:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 6909604)
Het illustreert ook mooi de typische werkwijze van dit soort charlatans. Eerst een stroman opzetten: in dit geval het voorstellen alsof de wetenschap niet erkent dat de zon en ons zonnestelsel door de ruimte bewegen. Vervolgens doen alsof je het warm water hebt uitgevonden en daarop dan onzinnige conclusies baseren.

Ga nu maar weer spelen en vraag aan Sinterklaas of hij u dit jaar dat kinderboek over sterrenkunde wil brengen. Steek maar alvast een wortel in je schoen.

bembem 2 december 2013 00:04

six ik heb m'n brainpower daarnet aangezet (van wat er aanwezig is lol) maar ik snap nog altijd niet dat wanneer ik op Aarde terugkom ik nauwelijks verouderd ben terwijl Demper een ouwe pé is geworden.......?

meneer 2 december 2013 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6910979)
Waarom vraag je dat aan mij? Als je kan lezen, quod non evident, kon je zien en begrijpen dat diego de man was die daar over neutte om een of andere reden.

Ik belicht enkel het alternatief. Als je nog een paar jaar naar school gaat zou je het zelfs kunnen begrijpen. ;-)

Niemand vroeg je alternatieven te belichten.
Loop naar een ander planeet met uw gezaag.

six 2 december 2013 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 6911302)
six ik heb m'n brainpower daarnet aangezet (van wat er aanwezig is lol) maar ik snap nog altijd niet dat wanneer ik op Aarde terugkom ik nauwelijks verouderd ben terwijl Demper een ouwe pé is geworden.......?

Daar moet jij je nog niet mee bezighouden. Enkel met hetgeen ik je heb uitgelegd.

Als je dat begrijpt, dan mag je het volgende doen:


Stel, ik rijd tegen 100 per uur, en ik leg 50 kilometer af. In hoeveel tijd doe ik dat?

bembem 2 december 2013 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6911305)
Daar moet jij je nog niet mee bezighouden. Enkel met hetgeen ik je heb uitgelegd.

Als je dat begrijpt, dan mag je het volgende doen:


Stel, ik rijd tegen 100 per uur, en ik leg 50 kilometer af. In hoeveel tijd doe ik dat?


Euch een half uur?

praha 2 december 2013 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 6908676)
Opgelet! Spijkers op laag water in zicht...

Ge kent 'm ook al 'n beetje...

Niks beter te verzinnen Diego ?
Dat ge daar voor mest wachten op meneers backup :roll:

Geef liever toe dat ge er weer compleet naast zat met dat stukje.

six 2 december 2013 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 6911307)
Euch een half uur?

Correct.

En denk even aan wat ik over jou en Demper en de lichtstraal daarnet zei. En denk na over hoeveel tijd voor ieder van hen lijkt voorbij te gaan.

Als je niet meteen mee bent, denk er rustig over na en vraag mij precies wat je niet begrijpt. Dit is geen materie die je in een uur goed kunt begrijpen.

six 2 december 2013 00:10

Pak eventueel andere getallen voor de eenvoud:

Lichtsnelheid 100 per uur, jij vliegt tegen 80 per uur, Demper staat stil.

meneer 2 december 2013 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6911099)
Een diploma moet niet. Ik wil zien dat je eenvoudige wiskunde en fysica kunt. Als je dat zonder diploma kunt, alle respect voor jou, niet veel kunnen dat.

Dus, bvb iemand komt s'avonds laat op een hoek van de straat een UFO tegen, bemand met Aliens, als die persoon geen wiskunde en fysica bestudeert heeft op één of andere hogeschool, is alles wat hij ziet en meemaakt niet waar ? :lol:
Is het d�*t wat je bedoelt ?:-)
Weet je, zo van die gasten als jij en nog een paar hier, die een beetje gestudeerd hebben , juist genoeg om een beetje vak-jargon te brabbelen onder elkaar, en plusminus te begrijpen waar de échte wetenschappers mee bezig zijn, die doen mij denken aan zondag-knutselaars. Zo die dat juist genoeg kunnen knutselen om er een boeltje van te maken.
Ze kunnen een venster zetten, maar er is dan een paar millimeter spatie en het tocht dan altijd, zij kunnen dakpannen leggen maar het sijpelt binnen als het hard regent enz enz.
Jullie kennen er juist genoeg van om deze of gene na te praten, en als er dan een andere wetenschapper afkomt, met een andere mening, die afwijkt van degene die jullie na-apen en na-praten, dan word die door jullie direct afgeschoten, verguisd, belachelijk gemaakt...
Dit zonder dat jullie echt weten waarom.
Triestige ventjes, dat zijn jullie...

meneer 2 december 2013 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 6911123)
Welke bewijzen? Sitchin zijn uit zijn duim gezogen vertalingen?
Maar jongen toch.

Ja. Bewijs mij dat de vertalingen van Sitchin niet juist zijn.
Ik daag u uit. Ik zeg dat jij dat niet kunt.

six 2 december 2013 00:19

Dit bericht is verborgen omdat meneer op jouw negeerlijst staat.


It's so quiet...

Shhhh...
Shhhh...

meneer 2 december 2013 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6911175)
Als je een tennisbal naar de kop van Demper gooit, legt die tennisbal een paraboloide baan af. Als jij het referentiepunt bent. Als je de rotatie van de Aarde meerekent, dan wordt die baan een ruimtekromme. Als je nog eens de beweging van de Aarde rondom de Zon meetelt, komt er nog een bewegingscomponent bij. Dan kan je daarbij je fameuze spiraalcomponent van Diego bijtellen, en krijg je een nog complexere bewegingsvergelijking.

Dit is iets wat iedereen die wat kan rekenen en wat fysica kan al lang weet. Het sleutelwoord is hier "beweging relatief tegenover ...".

En daarmee bewijs jij dus dat de Aliens nooit onze planeet bezocht hebben ?

meneer 2 december 2013 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 6911177)
Maar waar zijn die Aliens nu..........?? :?

Kijk achter je. SNEL !!!8O

meneer 2 december 2013 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6911185)
Ik verbaas mij sowieso over mensen die overal maar een mening over willen hebben zonder dat ze weten hoe het allemaal in elkaar steekt.

Om sterrenkunde op hoog niveau te kunnen begrijpen moet je zeker op academisch niveau wiskunde aankunnen.

Natuurlijk. Om die miljarden en miljarden sterren en planeten te tellen, nietwaar ?:-)

meneer 2 december 2013 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6911192)
U zo de hele dag verbergen...
Ge beseft half niet hoeveel moeite dat kost.

Ja, jij hebt geen keus, u verstoppen in het hondekot, of anders gooien de mensen uit je buurt stenen naar je...Misschien toch maar eens verhuizen... Ik heb nog ne ouwe caravan staan, waar ik oud ijzer in opberg momenteel. Wilt ge hem kopen ?:-)

meneer 2 december 2013 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6911211)
Derde mogelijkheid: je denkt het te begrijpen.
Vierde mogelijkheid: je gelooft blindelings personen die beweren het te begrijpen.

Vijfde mogelijkheid : ge zoekt troost in de fles en ge raakt uw job als leraar in de kleuterschool kwijt.

bembem 2 december 2013 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6911313)
Pak eventueel andere getallen voor de eenvoud:

Lichtsnelheid 100 per uur, jij vliegt tegen 80 per uur, Demper staat stil.


Euch dan ziet Demper mij tegen 80 per uur en de lichtstraal tegen 100. En ik zie de lichtstraal ook tegen 100.

In 1 uur is Demper 1 uur verouderd, maar hoe komt het dat ik dan niet 1 uur ouder ben?

bembem 2 december 2013 00:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6911330)
Kijk achter je. SNEL !!!8O


lol! :lol:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be