Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Peche 8 april 2015 10:48

Wel... Deze dimensie zien we beperkt. Er liggen laagjes over- onder- en tussenheen. Graancirkels zijn kunst geuit via een mensenhand wat begon bij een grappenmaker.
Het interdimenionele is er altijd en communiceert veel anders dan met graancirkels.

parcifal 8 april 2015 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7606942)
Goed dat er nog mensen bestaan die op de hoogte zijn.

Merci, ze zijn dun gezaaid inderdaad.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7606942)
Kijk maar naar die foto uit 1952. Het probleem zal zijn wanneer vb de Amerikanen echt vliegende schijven zal beginnen bouwen en ermee rondvliegen. Dan zal het ufo fenomeen opeens te verklaren zijn.

Ja, en als mijn tante wieltjes had, dan was het een trotinette.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7606942)
Maar dat verklaart nog niet de ongelooflijke snelheden waarmee ufo's bewegen. Of het geluidloos stilhangen. Of een gigantische V-vorm van 1.5km die zeer langzaam over Phoenix passeert.

Er zijn verklaringen voor de meeste van die dingen en (nog) geen verklaring voor ongeveer 1% van de waarnemingen, maar je moet ze willen accepteren natuurlijk.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7606942)
Een ontkenner onderzoekt niet, gaat gewoon op zoek naar skepp-rationalwiki-skeptoid websites om zijn ontkenners-geloof te gaan bevestigen. Stelt zich geen vragen. Iets wat niet logisch is kan niet. Tunnelvisie. Occam's Razor is de beste oplossing. Twijfelt niet.

Een scepticus twijfelt altijd, in tegenstellling tot een believer, die nooit twijfelt.
Een scepticus kan aanvaarden dat er (nog) geen verklaring is voor fenomeen X of Y en dat je GEEN conclusie kan maken zonder bewijs.
, vooral niet wanneer die conclusie zo onvoorstelbaar weinig kans heeft (alien bezoek aan aarde) om reel te zijn dat het nagenoeg onmogelijk is.

Strong claims require strong evidence, ridiculous claims require formidable evidence.

Toon ons een echte alien ruimtetuig dat we kunnen aanraken, minder is niet goed genoeg.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7606942)
Een believer zoekt alles uit tot op het bot, weet dat er hoaxes bestaan maar denkt met een open geest en stelt zich vragen bij de vastgestelde feiten. Bekijkt de getuigenissen en verklaringen van iedereen die betrokken is.
Ondanks alle bewijslijst twijfelt hij nog steeds aan de echtheid ervan, niettegenstaande hij reeds doorheeft dat het ufo-fenomeen wel degelijk bestaat.

Je weet dus niet wat een believer is. :) Een believer is iemand die GELOOFT in iets, dus zonder bewijs maakt hij toch een conclusie. Hij sprokkelt (of fabriceert) selectief 'aanwijzingen en negeert tegenaanwijzingen om zijn gelijk aan te tonen. Believers verzieken de boel en zorgen voor degeneratie, believers vormen de anti-vax, anti-global warming en anti-wetenschappelijke lobby's. Believers verbranden heksen in afrika vandaag de dag en slachten albino-kinderen voor hun organen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7606942)
Het is een én én verhaal. Waarom hebben de meeste ufo's die gezien zijn een cirkelvormige schijfvorm? Waarom geen roze eenhoorn (= vrijmetselaarstaal ;) ) die in de lucht vliegt?

Waarom volgen UFO's bepaalde culturele patronen? Waarom voldoet de Pscychosociale hypthese niet volgens jou?

http://en.wikipedia.org/wiki/Psychosocial_hypothesis

Ufo's zijn meestal cirkelvormig omdat dat -momenteel- cultureel zo verwacht wordt en omdat de media dat meestal zo beschrijft. (vanaf de rapportering van een UFO door Kenneth Arnold in 1947, die schreef dat hij een tuig zag dat springering bewoog, zoals een schotel die op het water kaatst. De media maakte daarvan 'vliegende schotel' -foutief dus- en sindsdien ZIEN mensen vliegende schotels. Vroeger zagen ze eerder bijbelse objecten of wat in hun cultuur een onbekend iets kon verklaren.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7606942)
Waarom zijn er geen verschillende getuigenissen van blauwe kubussen die in het bos rollen? Omdat er GEEN bestaan.

En hoe weet jij dat?
Er waren trouwens genoeg getuigenissen van dwaallichten in het bos, elfjes en kabouters en trollen en spoken en klopgeesten etc.
Nu al die getuigenissen niet meer in de mode zijn, verschuift het naar ufo's en aliens. Space, the final frontier? ;-)

Peche 8 april 2015 11:30

http://m.hln.be/hln/m/nl/961/Wetensc...-raadsel.dhtml
Signaal uit ruimte met wiskundig patroon.

Bovenbuur 8 april 2015 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7607068)
http://m.hln.be/hln/m/nl/961/Wetensc...-raadsel.dhtml
Signaal uit ruimte met wiskundig patroon.

Cool.

Maar zoals het artikel al zegt: er zijn andere mogelijkheden. Kennelijk zou, volgens het wrtikel, een dergelijk signaal versturen veel meer energie kosten voor een buitenaardse beschaving dan redelijk of logisch zou zijn, en 5 op tienduizend is nou ook weer niet het soort odds dat je wilt hebben voor een signaal dat bedoeld is om duidelijk te maken dat het geen natuurverschijnsel is maar een poging tot communicatie.

Maar als het geen aliens zijn is dat misschien wel goed nieuws, het signaal LGM-1 (staat voor Little Green Men) leidde tot de ontdekking van pulsars. Misschien zit hier ook wel een cool nieuw verschijnsel achter.

Frank51 8 april 2015 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 7607043)
Merci, ze zijn dun gezaaid inderdaad.

Ik had het uiteraard niet tegen jou



Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 7607043)
Een scepticus kan aanvaarden dat er (nog) geen verklaring is voor fenomeen X of Y en dat je GEEN conclusie kan maken zonder bewijs.
, vooral niet wanneer die conclusie zo onvoorstelbaar weinig kans heeft (alien bezoek aan aarde) om reel te zijn dat het nagenoeg onmogelijk is.

Strong claims require strong evidence, ridiculous claims require formidable evidence.

Toon ons een echte alien ruimtetuig dat we kunnen aanraken, minder is niet goed genoeg.

Weinig kans dat een alien de aarde bezoekt? Ziehier de tunnelvisie. Venus is echt niet zo ver. Op Mars heb ik ook al 2 wezens en bomen gezien. Het meeste leven bevindt zich IN een planeet. Wat ik daarmee bedoel moet je zelf maar uitzoeken.

Kheb ook nog een spreukje voor jou:
Denial of evidence require strong blindness.

Fysiek bewijsmateriaal? De Maan bestaat ook niet dan.

parcifal 8 april 2015 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7607250)
Ik had het uiteraard niet tegen jou

Je breekt mijn hart. Waarom. WAAROM? Boehoehoe...




Citaat:

Weinig kans dat een alien de aarde bezoekt? Ziehier de tunnelvisie. Venus is echt niet zo ver. Op Mars heb ik ook al 2 wezens en bomen gezien. Het meeste leven bevindt zich IN een planeet. Wat ik daarmee bedoel moet je zelf maar uitzoeken.

Kheb ook nog een spreukje voor jou:
Denial of evidence require strong blindness.

Fysiek bewijsmateriaal? De Maan bestaat ook niet dan.
Dag Pindar. Vaarwel Pindar.

Hier nog een uitsmijter voor je :


de vuile muilekoek 8 april 2015 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7605176)
Want alles wat in boeken staat is waar?

Veel is waarheid...

Frank51 8 april 2015 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 7607267)
Dag Pindar. Vaarwel Pindar.

Hier nog een uitsmijter voor je :
]

Ridicule werkt niet meer hoor
En ik ben niet Pindar.

Heb je al met 3d bril zitten kijken naar de fameuze 'steen' in de vorm van een menselijke gedaante? Anders toevallig dat wind een arm kan vormen. En dat wind een ander kleur kan geven aan steen. En toevallig daarnaast nog een steen die gevormd werd tot een liggend persoon.

microwezen 8 april 2015 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7607250)
Weinig kans dat een alien de aarde bezoekt? Ziehier de tunnelvisie. Venus is echt niet zo ver. Op Mars heb ik ook al 2 wezens en bomen gezien.









En de atmosfeer, 735 K (bij 92 bar), is ook niet echt bevorderlijk voor leven op Venus.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7607250)
Het meeste leven bevindt zich IN een planeet. Wat ik daarmee bedoel moet je zelf maar uitzoeken.

Aha, u bent er geweest?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7607250)
Fysiek bewijsmateriaal? De Maan bestaat ook niet dan.

Tja, ik kan tenminste zeggen dat ik een stukje maan in mijn handen heb gehad, lang geleden bij de ESA in Noordwijk.
Neem dat met al het (beeld) materiaal, getijden, beschrijvingen door de eeuwen heen, dan lijkt me redelijk evident dat de maan bestaat.

Het éérste buitenaardse schroefje moet nog gevonden worden.

Peche 8 april 2015 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 7607188)
Cool.

Maar zoals het artikel al zegt: er zijn andere mogelijkheden. Kennelijk zou, volgens het wrtikel, een dergelijk signaal versturen veel meer energie kosten voor een buitenaardse beschaving dan redelijk of logisch zou zijn, en 5 op tienduizend is nou ook weer niet het soort odds dat je wilt hebben voor een signaal dat bedoeld is om duidelijk te maken dat het geen natuurverschijnsel is maar een poging tot communicatie.

Maar als het geen aliens zijn is dat misschien wel goed nieuws, het signaal LGM-1 (staat voor Little Green Men) leidde tot de ontdekking van pulsars. Misschien zit hier ook wel een cool nieuw verschijnsel achter.

Indeedo cool. Wou het meedelen zonder bijbedoelingen ;)
5 op 10 000 is in deze soep idd een lage odd.
PS: Denk erover. Overweeg. Herdenk... Bebreinstorm het... I need the complex for the Simple (pm)

parcifal 8 april 2015 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 7607267)

Kijkt mijn woorden waren amper lauw of daar hebben we het al :

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150408_01620382

Citaat:

De Amerikaanse ruimtevaartdienst Nasa rekent erop over ten laatste 20 jaar bewijzen te hebben voor buitenaards leven. ‘Stevige aanwijzingen daarvoor zullen we naar mijn mening in het komende decennium krijgen en definitieve bewijzen in de komende 10 tot 20 jaar’, zei wetenschapster Ellen Stofan woensdag op een conferentie in Washington.

‘We weten waar we moeten kijken en in de meeste gevallen beschikken we ook over de technologie’. Over aliens gaat het niet, stelde Nasa-wetenschapster Ellen Stofan duidelijk: ‘we praten niet over kleine groene mannetjes, maar over microben’.

De Marsrover Curiosity bijvoorbeeld, één van de duurste projecten van de Nasa en nu door bezuinigingen getroffen, heeft sporen van vroeger leven op de Rode Planeet ontdekt. In een kleine schoffel steenstof van Mars ontdekte de robot sporen van onder andere zwavel, stikstof, fosfor en koolstof - alle chemische stoffen, die bij het ontstaan van leven een belangrijke rol spelen. Dat laat volgens de Nasa de conclusie toe, dat microbieel leven op Mars heeft bestaan.

Frank51 8 april 2015 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 7607608)
‘We weten waar we moeten kijken en in de meeste gevallen beschikken we ook over de technologie’. Over aliens gaat het niet, stelde Nasa-wetenschapster Ellen Stofan duidelijk: ‘we praten niet over kleine groene mannetjes, maar over microben’]

LOL :lol: :-D microben.. das hoever de hersenen van de gebrainwashte menigte gaan...








Yog Sothoth 8 april 2015 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7599975)
Typisch dat ontkenners de grootste liefhebber zijn van fantasie en sprookjesverhalen.

Thoth was Atlantiër en grootmeester die de Egyptenaren zowat alles leerde. Hij bouwde de piramides bovenop de ingang naar de Great Halls of Amenti.
Hij schreef de 12 groene emerald tabletten, die dienden om eeuwig mee te gaan.

List ye, O man, and be wise.
Far 'neath the earth crust,
in the Halls of Amenti,
mysteries I saw that are hidden from men.

Oft have I journeyed the deep hidden passage,
looked on the Light that is Life among men.
There 'neath the flowers of Life ever living,
searched I the hearts and the secrets of men.
Found I that man is but living in darkness,
light of the great fire is hidden within.

Masters are they of the great Secret Wisdom,
brought from the future of infinity's end.
Seven are they, the Lords of Amenti,
overlords they of the Children of Morning,
Suns of the Cycles, Masters of Wisdom.

Formed are not they as the children of men?
THREE, FOUR, FIVE AND SIX, SEVEN,
EIGHT, NINE are the titles of the Masters of men.

Far from the future, formless yet forming,
came they as teachers for the children of men.
Live they forever, yet not of the living,
bound not to life and yet free from death.

THREE holds the key of all hidden magic,
creator he of the halls of the Dead;
sending forth power, shrouding with darkness,
binding the souls of the children of men;
sending the darkness, binding the soul force;
director of negative to the children of men.
FOUR is he who looses the power.
Lord, he, of Life to the children of men.
Light is his body, flame is his countenance;
freer of souls to the children of men.
FIVE is the master, the Lord of all magic -
Key to The Word that resounds among men.
SIX is the Lord of Light, the hidden pathway,
path of the souls of the children of men.
SEVEN is he who is Lord of the vastness,
master of Space and the key of the Times.
EIGHT is he who orders the progress;
weighs and balances the journey of men.
NINE is the father, vast he of countenance,
forming and changing from out of the formless.
enz..

Hier praat hij duidelijk over dimensies. Lees alles maar:
http://www.crystalinks.com/emerald.html
Ik vrees dat je het niet zult snappen wel. Maar wat er in staat komt letterlijk overeen met wat ik ontdekt heb. 'Buitenaardse binnenaardsen' zul je dan ook ineens vatten

Heeft iemand die tabletten ooit gezien? Heb je er foto's van? Waar bevinden die zich, wie heeft die ontdekt? Nergens iets van te vinden, alleen de tekst die je hier plaatst. Heb je iets van bewijs dat die tabletten werkelijk bestaan en geen hoax zijn, waar alles op wijst?

Kristof Piessens 8 april 2015 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth (Bericht 7607807)
Heeft iemand die tabletten ooit gezien? Heb je er foto's van? Waar bevinden die zich, wie heeft die ontdekt? Nergens iets van te vinden, alleen de tekst die je hier plaatst. Heb je iets van bewijs dat die tabletten werkelijk bestaan en geen hoax zijn, waar alles op wijst?

Het boek van mormon is ook zo iets vergelijkbaars ! Gedateerd stamden die af uit minimum 500 VC.

Maar ik ga er vanuit dat ze daadwerkelijk hebben bestaan en vertaald vanuit het hervormt Egyptisch naar andere talen wereldwijd, maar de platen zijn effectief ook sinds 1800 dat ze opgegraven zijn en de vertaling voltooid niet bestaand meer..zelfs niet meer terug op de vindplaats.

Er zijn oorspronkelijke schriften die nog steeds bestaand zijn maar onvindbaar of alreeds gevonden en ergens bewaard of in privéhanden (verzamelaars van oude artefacten) !

Frank51 8 april 2015 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth (Bericht 7607807)
Heeft iemand die tabletten ooit gezien? Heb je er foto's van? Waar bevinden die zich, wie heeft die ontdekt? Nergens iets van te vinden, alleen de tekst die je hier plaatst. Heb je iets van bewijs dat die tabletten werkelijk bestaan en geen hoax zijn, waar alles op wijst?





De oorsprong van de tabletten vindt u hier: http://www.crystalinks.com/emeraldprefacebw.html

Niet te verwarren met dit : http://en.wikipedia.org/wiki/Emerald_Tablet

geertvdb 8 april 2015 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7607950)




De oorsprong van de tabletten vindt u hier: http://www.crystalinks.com/emeraldprefacebw.html

Niet te verwarren met dit : http://en.wikipedia.org/wiki/Emerald_Tablet

Jongen toch, wat ne flauwe zever! Wie gelooft dit? Dat riekt al 2 kilometer naar een hoax, en een zeer slechte:-D

kiko 8 april 2015 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7607950)



Da's in elk geval al niet de originele platte groene steen. Pardon, de "emerald tablet".

Frank51 8 april 2015 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 7607971)
Jongen toch, wat ne flauwe zever! Wie gelooft dit? Dat riekt al 2 kilometer naar een hoax, en een zeer slechte:-D

Heb je de teksten al gelezen? Ik al 2 keer. Allemaal. Ik begrijp nog bepaalde zaken niet. Hoax of niet, het is de interessantste tekst die ik ooit las.
Enorm veel bijgeleerd. Vele zaken had ik al ontdekt die erin staan. Holle planeten, interne 'zon' en beschavingen, enz..

Vraag aan dit kind of ze uit haar nek lult:
http://simonarich.com/balancing-chakras
Meditatie komt rechtstreeks uit het boek. Velen geven het op door de enorme hoofdpijn de eerste dagen. Ik kan het wel niet. Geen tijd ook.

kiko 8 april 2015 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 (Bericht 7607531)
Heb je al met 3d bril zitten kijken naar de fameuze 'steen' in de vorm van een menselijke gedaante? Anders toevallig dat wind een arm kan vormen. En dat wind een ander kleur kan geven aan steen. En toevallig daarnaast nog een steen die gevormd werd tot een liggend persoon.

Mars is bezaaid met tientallen miljoenen stukken steen in alle vormen en afmetingen.

Dat er af en toe eens iets tussen zit dat, met enige fantasie en in jouw geval wishful thinking, vanuit een bepaalde hoek op een dier of mens schijnt te lijken, is de logica zelve. Neem echter een foto van de andere kant van het rotsblok en de illusie is volledig verdwenen.

Maar deze uitleg zal ongetwijfeld veel te simpel zijn.

Frank51 8 april 2015 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 7607976)
Da's in elk geval al niet de originele platte groene steen. Pardon, de "emerald tablet".

Er zijn vele kopies in omloop, das juist.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be