Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vakbonden (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=219)
-   -   Notionele Rudy plant staking in februari (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241523)

Vrijheideerst 12 december 2017 15:20

Notionele Rudy plant staking in februari
 
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...leid~a8ba51cc/

Lees dat de "eenheid van pensioenen" een doorn in het oog vormt van het abvv.

Dus: we zijn tegen oneerlijkheid, maar van de veel te hoge ambtenarenpensioenen moet men afblijven.

Vette Pois(s)on 12 december 2017 15:24

Rudy + werken = staken

Hypochonder 12 december 2017 16:07

Het rode flutpartijtje gaat peiling na peiling af en het is dan ook duidelijk dat zij niet meer in een regering zal geraken, ook niet als aanhangseltje van hun criminele rode vriendjes uit WalloBrux. Daarom worden ze hypernerveus bij de rode staakbond en moeten ze tegen beter weten in nog eens een nationale staking organiseren zodanig dat ze hun leugens kenbaar kunnen maken in de msm.

daiwa 13 december 2017 02:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 8595104)
Rudy + werken = staken

Rooie De Leeuw die volgens zijn eigen woorden een fiscaal fraudeur is.

IJsboer 13 december 2017 13:18

Lul van het millenium.

Sneaky 13 december 2017 16:53

Haha, vooral de discussie of ze nu treinen moeten voorzien of niet voor de betoging is uitermate grappig!

Misschien gaan ze de minimale dienstverlening nog goed vinden op den duur :-)

kelt 13 december 2017 20:12

De Rudy séh.
Net als je hem een beetje begint te missen komt ie weer boven...

Een absoluut betrouwbare kerel is het niet? :-D

Henri1 13 december 2017 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8595139)
Het rode flutpartijtje gaat peiling na peiling af en het is dan ook duidelijk dat zij niet meer in een regering zal geraken, ook niet als aanhangseltje van hun criminele rode vriendjes uit WalloBrux. Daarom worden ze hypernerveus bij de rode staakbond en moeten ze tegen beter weten in nog eens een nationale staking organiseren zodanig dat ze hun leugens kenbaar kunnen maken in de msm.

Heeft ABVV en FGTB geen leden meer ?

IJsboer 14 december 2017 00:00

Staken tegen het regeringsbeleid kan dat niet alleen in een overheidsfunctie? Als je in de prive werkt kan dat toch niet? Da's toch schuldig verzuim? Je kan evengoed je bakker zijn ruiten insmijten omdat de tarweoogst mislukt is.

Henri1 14 december 2017 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 8596622)
Staken tegen het regeringsbeleid kan dat niet alleen in een overheidsfunctie? Als je in de prive werkt kan dat toch niet? Da's toch schuldig verzuim? Je kan evengoed je bakker zijn ruiten insmijten omdat de tarweoogst mislukt is.

Dus ?

De regering zijn boeren ?

Vrijheideerst 15 december 2017 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8597014)
Dus ?

De regering zijn boeren ?

Nee, volgens u zijn dat de Vlamingen.

Hypochonder 15 december 2017 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8596358)
Heeft ABVV en FGTB geen leden meer ?

Die hebben een groot deel van hun leden en dus van hun macht te wijten aan het feit dat zij de uitbetaling van de werkeloosheidsuitkeringen in handen hebben.

IJsboer 15 december 2017 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8597014)
Dus ?

De regering zijn boeren ?

Het is misschien een slechte analogie.

Mama zegt tegen het kindje dat het geen ijsje krijgt omdat het daarstraks al een ijsje heeft gehad. Het kindje begint woest en wild rond zich heen te slaan en op de grond te stampen en maakt vervolgens het speelgoed van zijn vriendje kapot. Het vriendje heeft nu geen speelgoed meer en niemand kan nog met het speelgoed spelen.

Vertaling:

Overheid zegt tegen de werknemer dat hij geen vetbetaald pensioen krijgt omdat hij al tientallen voordelen heeft gekregen t.o.v. mensen uit de prive en nog steeds meer zal krijgen dan mensen uit de prive.
De werknemer begint woest en wild rond zich heen te staken en op de grond te stampen en zet een piket voor het bedrijf van zijn werkgever, waardoor zijn zaak verlies maakt. De werkgever heeft nu geen jobs meer en niemand kan nog werken en geld verdienen.

Jan van den Berghe 15 december 2017 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8595099)
Lees dat de "eenheid van pensioenen" een doorn in het oog vormt van het abvv.

Dus: we zijn tegen oneerlijkheid, maar van de veel te hoge ambtenarenpensioenen moet men afblijven.

Nu sta ik niet de juichen voor het ABVV, maar ik lees in het artikel ook over de zware beroepen e.d.

Vrijheideerst 16 december 2017 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8598166)
Nu sta ik niet de juichen voor het ABVV, maar ik lees in het artikel ook over de zware beroepen e.d.

Ja, en wat zijn die zware beroepen nu juist?

Is er al een goedgekeurde lijst?

Jan van den Berghe 16 december 2017 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8598663)
Ja, en wat zijn die zware beroepen nu juist?

Is er al een goedgekeurde lijst?

Dat valt te onderhandelen, maar ik kan er wel een paar opsommen die naar aanvoelen in die categorie zouden mogen vallen.

Vrijheideerst 16 december 2017 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8598716)
Dat valt te onderhandelen, maar ik kan er wel een paar opsommen die naar aanvoelen in die categorie zouden mogen vallen.

Dat wel.

IJsboer 18 december 2017 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8598663)
Ja, en wat zijn die zware beroepen nu juist?

Is er al een goedgekeurde lijst?

Als het van ABVV afhangt is staken een zwaar beroep.

kelt 18 december 2017 18:07

Ik ben mij aan het afvragen in welke sectoren ze,gedurende de weekdagen,eigenlijk nog TIJD hebben om te "staken"?

Het is gdvrdmme wel stressen en aanpoten hoor.


juist....:roll:

alice 18 december 2017 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8601097)
Ik ben mij aan het afvragen in welke sectoren ze,gedurende de weekdagen,eigenlijk nog TIJD hebben om te "staken"?

Het is gdvrdmme wel stressen en aanpoten hoor.


juist....:roll:

Ik zou met een staking in mijn eigen vingers snijden, das dan de volgende dag gekkenwerk! Dus staken? Nee dank u geen tijd;-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be