Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Bart Tommelein (Open VLD) - 12 tot 18 maart (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=154)
-   -   Werkloosheidsuitkering beperken in tijd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=83772)

duveltje382 12 maart 2007 15:22

Werkloosheidsuitkering beperken in tijd

Beste Bart

Eerst en vooral ben ik blij om U hier op het forum tegen te komen,ik ken Uw namelijk van vroeger in Antwerpen op de paardemarkt...

Mijn vraag is de volgende,wat denkt U van het idee om de werkloosheiduitkering in tijd te beperken

Dank voor het eventuele antwoord

duveltje382

Bart Tommelein 13 maart 2007 18:07

Werkloosheidsuitkering beperken in tijd

Ik sta honderd procent achter het voorstel om de werkloosheidsuitkering te beperken in tijd. Let wel, dit wil helemaal niet zeggen dat we de werkzoekenden aan hun lot moeten overlaten. Er moet wel degelijk een sociaal vangnet bestaan maar dit moet in zeer grote mate worden ondersteund door een intensieve begeleiding bij het zoeken naar een job en door het optrekken van de uitkeringen voor een korte periode. Dit systeem werkt zeer behoorlijk in de Scandinavische landen.

duveltje382 13 maart 2007 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bart Tommelein (Bericht 2517532)
[FONT=Arial Narrow]Ik sta honderd procent achter het voorstel om de werkloosheidsuitkering te beperken in tijd. Let wel, dit wil helemaal niet zeggen dat we de werkzoekenden aan hun lot moeten overlaten. Er moet wel degelijk een sociaal vangnet bestaan maar dit moet in zeer grote mate worden ondersteund door een intensieve begeleiding bij het zoeken naar een job en door het optrekken van de uitkeringen voor een korte periode. Dit systeem werkt zeer behoorlijk in de Scandinavische landen. [/FONT]

Idd Bart daar heb je overschot van gelijk in !!!!!! Dus een goed voorbeeld voor België hé duveltje382(begin paardemarkt :lol: )

Jan Meuleman 13 maart 2007 20:59

Citaat:

Ik sta honderd procent achter het voorstel om de werkloosheidsuitkering te beperken in tijd. Let wel, dit wil helemaal niet zeggen dat we de werkzoekenden aan hun lot moeten overlaten. Er moet wel degelijk een sociaal vangnet bestaan maar dit moet in zeer grote mate worden ondersteund door een intensieve begeleiding bij het zoeken naar een job en door het optrekken van de uitkeringen voor een korte periode. Dit systeem werkt zeer behoorlijk in de Scandinavische landen.

Geachte Bart,

Denk je dat de Walen en de PS in het bijzonder dat zullen aanvaarden? Ze leven op de werklozen. Door ze in de werkloosheid te houden kan de PS haar macht bewaren. Dus ik zie het niet zitten.

Daphne 14 maart 2007 00:11

Citaat:

Ik sta honderd procent achter het voorstel om de werkloosheidsuitkering te beperken in tijd.

Wanneer de werkzoekende geen job heeft gevonden binnen de (korte) periode dat hij uitkeringsgerechtigd is geweest, zal hij m.a.w. verplicht worden een job te aanvaarden die niet-comform zijn bekwaamheden wordt vergoed.
Een kind begrijpt dat een dergelijk systeem door het patronaat zal worden misbruikt en bijgevolg aanleiding zal geven tot systematische uitbuiting en een groeiend aantal werkende armen.
Bovendien zullen KMO's - waar er vaak geen syndicale bescherming is - het systeem gebruiken om hun oudere (duurdere) werknemers te ontslaan om ze op die manier als goedkopere krachten op de arbeidsmarkt te brengen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be