Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   kan je dit pikken als N-VA'er ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=81651)

Anna List 26 februari 2007 09:12

kan je dit pikken als N-VA'er ?
 
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=44

vrienden nationalisten, bezin toch nog eens voor je stemt binnenkort ... is dit nu niet net waarom de VU verlaten werd ?!?

Zwartengeel 26 februari 2007 09:16

N'ayez pas peur. En zeker niet van Vandenbossche.

Anna List 26 februari 2007 09:19

maar hij vertolkt hier wel de (nieuwe?) richting van de CD&V partijtop, me dunkt ! ... geheel in de lijn 'herman van rompuy'

Knuppel 26 februari 2007 09:35

Nogmaal, ik ben Belg, en fier het te zijn!

Veel verschil met het 'Leve Belgique' van Hugo Schiltz zie ik idd niet.

Voor wie nu nog niet 'ziet' dat de VU.....oef....de N-VA compleet 'geschiltst' is zal zelfs een halogeenlamp van 1000 watt niet genoeg licht geven, vrees ik.

Anna List 26 februari 2007 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2468549)
Nogmaal, ik ben Belg, en fier het te zijn!

Veel verschil met het 'Leve Belgique' van Hugo Schiltz zie ik idd niet.

Voor wie nu nog niet 'ziet' dat de VU.....oef....de N-VA compleet 'geschiltst' is zal zelfs een halogeenlamp van 1000 watt niet genoeg licht geven, vrees ik.


amai, dan zag ik bij Schiltz nog meer Vlaamse agenda dan nu ...

stab 26 februari 2007 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2468551)
amai, dan zag ik bij Schiltz nog meer Vlaamse agenda dan nu ...

Men zal het als een verdekte of verkapte sneer naar het n-va zien mijnentwege, maar als je sommige antwoorden leest van cd&v'ers als Deseyn en Vandenbossche, kan ik mij toch niet vd indruk ontdoen dat die heren het de goegemeente verstaan willen hebben dat ze de n-va bij hun pietje hebben.
Onthutsend eigenlijk, die openheid.
Erg ontsjeefs.
De buit lijkt hen nu al binnen.

baarle 26 februari 2007 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 2468621)
kan ik mij toch niet vd indruk ontdoen dat die heren het de goegemeente verstaan willen hebben dat ze de n-va bij hun pietje hebben.
Onthutsend eigenlijk, die openheid.
Erg ontsjeefs.
De buit lijkt hen nu al binnen.

Nadat de NVA op haar knieën moest gaan zitten om De Decker buiten te gooien, wordt ze nu door de echte machthebbers bij de haren door de modder gesleurd. Niets zal vernederend genoeg zijn om hen diets te maen dat ze na 10 juni absoluut hun waffel moeten houden en de regeergeilheid van de heren CD&V-ers niet in gevaar mogen brengen.

We hebben nog niets gezien, denk ik: de NVA zal slikken en slikken tot ze volledig de kleur van haar broodheer overgenomen heeft en onzichtbaar geworden is. Er komt geen prijsloze splitsing van BHV, er wordt niet gemorreld aan de transfers en de SZ, Vlaanderen zal bevoegdheden moeten afstaan aan de federale regering, en Sint-Genesius-Rode zal aan de bevoegdheid van de Vlaamse regering onttrokken worden.

N'ayez pas peur!

Kim 26 februari 2007 10:41

Tja, wist N-Va dat niet op voorhand? Dacht N-Va nu echt dat ze als kleine partij het programma van CD&V mee konden bepalen?

Knuppel 26 februari 2007 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2468647)
Tja, wist N-Va dat niet op voorhand? Dacht N-Va nu echt dat ze als kleine partij het programma van CD&V mee konden bepalen?

Daar ziet het toch naar uit, hé? Dat de N-VA dat denkt?

Maar de N-VA denkt ook dat het zonder haar en de CD&V nog veel erger zou kunnen zijn.

Wat denk jij?

Zwartengeel 26 februari 2007 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2468647)
Tja, wist N-Va dat niet op voorhand? Dacht N-Va nu echt dat ze als kleine partij het programma van CD&V mee konden bepalen?

Blijkbaar wel, en dat op een zeer lichtgelovige manier. Ik heb het eerlijk gezegd nooit goed begrepen wanneer iemand als JMDD onaanvaardbaar is voor de CD&V en de N-VA snelsnel door de knëën gaat om hem terug aan de deur te zetten, er dan wél verwacht zal mogen worden dat CD&V zal luisteren naar de in haar ogen extreme programmapunten van de N-VA?

Knuppel 26 februari 2007 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 2468640)
Nadat de NVA op haar knieën moest gaan zitten om De Decker buiten te gooien, wordt ze nu door de echte machthebbers bij de haren door de modder gesleurd. Niets zal vernederend genoeg zijn om hen diets te maen dat ze na 10 juni absoluut hun waffel moeten houden en de regeergeilheid van de heren CD&V-ers niet in gevaar mogen brengen.

We hebben nog niets gezien, denk ik: de NVA zal slikken en slikken tot ze volledig de kleur van haar broodheer overgenomen heeft en onzichtbaar geworden is. Er komt geen prijsloze splitsing van BHV, er wordt niet gemorreld aan de transfers en de SZ, Vlaanderen zal bevoegdheden moeten afstaan aan de federale regering, en Sint-Genesius-Rode zal aan de bevoegdheid van de Vlaamse regering onttrokken worden.

N'ayez pas peur!

Dat kon iedereen direct 'zien' toen de CD&V haar zin kreeg en De Decker nog vlugger buitenspel werd gezet als hij erin werd gehaald. Iedereen die WIL zien waar de N-VA zal eindigen vraagt trouwens al veel langer dat de N-VA met het Kartel breekt.
En niet alleen de leden die toch al niks in de pap te brokkelen hebben.
Eric Defoort, bijvoorbeeld, verklaarde publiekelijk dat hij voor 'de verrottingsstrategie' zou kiezen indien de N-VA in het "Vlaamse" kartel naar de federale verkiezingen zou gaan. Bovendien was hij een van de sprekers op de IJzerwake.

Als d�*t geen duidelijke signalen zijn....

Raven 26 februari 2007 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2468518)
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=44

vrienden nationalisten, bezin toch nog eens voor je stemt binnenkort ... is dit nu niet net waarom de VU verlaten werd ?!?

Het N-VA achterwerk is al zo blauw geschopt, dat het er aan verslaafd is geworden.

Knuppel 26 februari 2007 11:08

Er zijn de N-VA een zeker aantal postjes beloofd om de CD&v aan de macht te helpen. Ik geloof nooit dat de N-VA die mandaten nog ooit op eigen kracht zal kunnen halen. ALS de N-VA de beloofde mandaten dus krijgt zal dat ten koste gaan van de zitjes van CD&V-ers. Daarbovenop zal de N-VA tijdens de moeilijkste communautaire onderhandelingen ooit ( de staatskas in namelijk zo plat als een pannekoek) als een lastige vlieg ervaren worden.
Je ziet nu al aankomen waar dat gaat eindigen.
Ofwel tekent de N-VA alles klakkeloos wat haar tsjeefse kartelpartner wil, ofwel stapt ze, na ten schande te zijn gemaakt door haar 'Vlaamse' vrienden, en/of uit pure schaamte, op.

Dat laatste is echter weinig waarschijnlijk omdat de partij daarmee zichzelf opdoekt. Of ze zou alsnog van pure ellende en met hangende pootjes bij het VB moeten gaan aankloppen. Ook al weinig waarschijnlijk omdat de N-VA altijd met volle overtuiging het cs mee in stand heeft helpen houden.

Jan Meuleman 26 februari 2007 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2468686)
Er zijn de N-VA een zeker aantal postjes beloofd om de CD&v aan de macht te helpen.

Die gasten stonden gisteren nog de 'Vlaamse Leeuw' te brullen in Diksmuide en morgen mogen ze de vloer dweilen in het koninklijk paleis.

Zwartengeel 26 februari 2007 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2469067)
Die gasten stonden gisteren nog de 'Vlaamse Leeuw' te brullen in Diksmuide en morgen mogen ze de vloer dweilen in het koninklijk paleis.

Eerst wel de Brabançonne uit het hoofd leren. En 'leve België' leren zeggen.

Burry 26 februari 2007 13:46

De kiezer heeft misschien wel meer macht dan ie denkt.

Krijgt de CD&V ongeveer evenveel stemmen als VLD en sp.a, dan wordt het een klassieke tripartite en vliegt N-VA er helaas uit.

Kleuren de kartel-kiezers (vrij) vaak de N-VA bolletjes en de Vlaamsgezinde CD&V-ers en maken die het mooie weer met een stralende uitslag voor het kartel dan zullen de Belgicistische blaaskaken bij de CD&V niet meer zo opblazen.

In elke partij zijn er (con)federalisten, de kiezer kent ze of kan ze kennen en hij mag er voor stemmen. Gebruik als kiezer de macht en invloer die je hebt. Klagen van wat de politici er dan mee doen kan je later, maar begin niet dat er nu niks kan mee doen.

Tantist 26 februari 2007 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2468549)
Nogmaal, ik ben Belg, en fier het te zijn!

Veel verschil met het 'Leve Belgique' van Hugo Schiltz zie ik idd niet.

Voor wie nu nog niet 'ziet' dat de VU.....oef....de N-VA compleet 'geschiltst' is zal zelfs een halogeenlamp van 1000 watt niet genoeg licht geven, vrees ik.

Euhm... VDB is geen N-VA lid hoor...

N-VA is in kartel met een niet-communautaire partij en daar zitten zulke pippo's tussen. Nu, dat "kartel" is na het Dedecker-manoeuver zijn volledige geloofwaardigheid kwijt, daar niet van hoor, maar een klein beetje intellectuele eerlijkheid kan geen kwaad dacht ik zo.

stab 26 februari 2007 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 2469328)
Euhm... VDB is geen N-VA lid hoor...

N-VA is in kartel met een niet-communautaire partij en daar zitten zulke pippo's tussen. Nu, dat "kartel" is na het Dedecker-manoeuver zijn volledige geloofwaardigheid kwijt, daar niet van hoor, maar een klein beetje intellectuele eerlijkheid kan geen kwaad dacht ik zo.

Daarom dat ik Heer Vandenbossche in de betreffende draad ook vraag, welke meerwaarde hij ziet voor cd&v in een kartel met n-va, welke programmatische stappen hij wil zetten voor een evenwichtige samenwerking tussen de beide partijen.

Zwartengeel 26 februari 2007 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 2469382)
Daarom dat ik Heer Vandenbossche in de betreffende draad ook vraag, welke meerwaarde hij ziet voor cd&v in een kartel met n-va, welke programmatische stappen hij wil zetten voor een evenwichtige samenwerking tussen de beide partijen.


Welke programmatische stappen de N-VA hiertoe al gezet heeft is ondertussen al duidelijk:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=80943

Anna List 26 februari 2007 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burry (Bericht 2469296)
De kiezer heeft misschien wel meer macht dan ie denkt.

Krijgt de CD&V ongeveer evenveel stemmen als VLD en sp.a, dan wordt het een klassieke tripartite en vliegt N-VA er helaas uit.

Kleuren de kartel-kiezers (vrij) vaak de N-VA bolletjes en de Vlaamsgezinde CD&V-ers en maken die het mooie weer met een stralende uitslag voor het kartel dan zullen de Belgicistische blaaskaken bij de CD&V niet meer zo opblazen.

In elke partij zijn er (con)federalisten, de kiezer kent ze of kan ze kennen en hij mag er voor stemmen. Gebruik als kiezer de macht en invloer die je hebt. Klagen van wat de politici er dan mee doen kan je later, maar begin niet dat er nu niks kan mee doen.

alsof het ACV stemmen van de N-VA gaat tellen ?! ... ACV is baas en zal dat blijven, want zij beheersen de structuren ... je moet een Manu Ruys eens lezen (in doorbraak) ook hij (en hij is toch cd&v kenner bij uitstek) stelt dat Cd&v steeds voor België zal kiezen als het er op aankomt ...
elke stem voor N-VA is er dus een om België te redden.
niet meer en niet minder, maar deze keer zal dat ook voor de verkiezing duidelijk zijn ... (H Van Rompuy heeft het al met zoveel woorden bevestigd) ...

er is dus maar één Vlaams alternatief, en dat is VB, spijtig genoeg.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be