Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
(Bericht 6109050)
Allez, ga je nu zeggen dat je het verschil niet kent en begrijpt tussen alfa en betawetenschappen?
Overigens, in welke rechtszaak ging het over ufo's? Waar zijn je precedenten?
Ik zal het u zeggen : nergens. Qed.
|
Exodus wil gewoon aantonen dat getuigen meer waarde hebben dan "doet niet terzake".
Heel deze discussie gaat er tenslotte over; er zijn geen wetenschappelijke aanwijzingen, maar wat is er aan de hand? Er zijn namelijk wèl een pak getuigenissen en beeldmateriaal voorhanden die aantonen dat er iets gaande is of zou kunnen zijn.
Maar het wordt niet onderzocht. Waarom niet?
Zou het niet interessant zijn?
Nu, de docu die ik gepost heb, geeft daar deels toch wel een plausibel antwoord op, waarom er bvb niet door de mainstream wetenschap onderzoek naar gedaan wordt.
Net daarmee of daardoor dat er zo weinig goede gegevens zijn, noch docu's van een degelijk wetenschappelijk niveau.
Misschien is het fenomeen te moeilijk om te onderzoeken, want het kondigt zich niet op voorhand aan noch qua tijd, noch qua plaats.
In Hessendalen bvb doet men wel moeite (
http://www.hessdalen.org/index_e.shtml ) en met succes
http://www.hessdalen.org/pictures/
Daar is toch een universiteit bij betrokken? Als ze al niet de drijvende kracht is.
Komt eveneens uit de door mij geposte docu, en dat was u natuurlijk ontgaan, want dat besprak men pas in deel 4.
Maar soit, ik begrijp uw terughoudendheid en kan begrijpen dat als je een docu begint te kijken mbt een onderwerp waar je sowieso al weigerachtig tov staat, dat je dan niet veel nodig hebt om er de brui aan te geven. En dat je dat bij de eerste misstap dan ook doet.
Desondanks denk ik dat er in de docu veel goed beeldmateriaal en goede getuigenissen zitten, want het is niet omdat je ergens in hun getoonde beelden 1 of 2 bvb vervalste foto's zou kunnen vinden, dat de overige 80 niet echt zijn.
Het is evenmin correct om te stellen dat omdat de maker van de docu vooringenomen is mbt de boodschap die hij wil brengen of niet technisch of wetenschappelijk genoeg onderlegd is, dat de boodschap daarom niet juist zou zijn.
Het is zoals zeggen, omdat ik Passion of Christ van Bach slecht speel op de piano, dat het een slecht stuk is.