De Zon beweegt richting Vega (dat weten kleine kinderen met een telescoop en een boekje sterrenkunde). De Aarde maakt een spiraalvormige baan wanneer men niet meebeweegt met de Zon (dit is enkel waar omdat het bewegingsvlak van de rotatie van de Aarde rond de Zon loodrecht staat op de bewegingsvector van de Zon richting Vega, anders krijg je heel andere figuren) maar indien men met de Zon meebeweegt, ziet men inderdaad een ellipsoide baan. |
Dit kan ook gelden indien de vlakken anders zijn opgesteld. |
Citaat:
Kijk naar de plaatjes van Six en realiseer nu eens dat dieje Nassim niks zegt dat we al niet weten, wanneer hij het heeft over die spiraal. Dat jij blijkbaar niet los kan komen van een tweedimensionale voorstelling van de banen van de planeten rond de zon is uw probleem. Projecteer die onmacht niet op ons want iedereen maakte al van het begin duidelijk dat er niets opzienbarends aan die uitspraak was. Ik quote mezelf voor de gelegenheid: Citaat:
|
six ik heb m'n brainpower daarnet aangezet (van wat er aanwezig is lol) maar ik snap nog altijd niet dat wanneer ik op Aarde terugkom ik nauwelijks verouderd ben terwijl Demper een ouwe pé is geworden.......?
|
Citaat:
Loop naar een ander planeet met uw gezaag. |
Citaat:
Als je dat begrijpt, dan mag je het volgende doen: Stel, ik rijd tegen 100 per uur, en ik leg 50 kilometer af. In hoeveel tijd doe ik dat? |
Citaat:
Euch een half uur? |
Citaat:
Dat ge daar voor mest wachten op meneers backup :roll: Geef liever toe dat ge er weer compleet naast zat met dat stukje. |
Citaat:
En denk even aan wat ik over jou en Demper en de lichtstraal daarnet zei. En denk na over hoeveel tijd voor ieder van hen lijkt voorbij te gaan. Als je niet meteen mee bent, denk er rustig over na en vraag mij precies wat je niet begrijpt. Dit is geen materie die je in een uur goed kunt begrijpen. |
Pak eventueel andere getallen voor de eenvoud:
Lichtsnelheid 100 per uur, jij vliegt tegen 80 per uur, Demper staat stil. |
Citaat:
Is het d�*t wat je bedoelt ?:-) Weet je, zo van die gasten als jij en nog een paar hier, die een beetje gestudeerd hebben , juist genoeg om een beetje vak-jargon te brabbelen onder elkaar, en plusminus te begrijpen waar de échte wetenschappers mee bezig zijn, die doen mij denken aan zondag-knutselaars. Zo die dat juist genoeg kunnen knutselen om er een boeltje van te maken. Ze kunnen een venster zetten, maar er is dan een paar millimeter spatie en het tocht dan altijd, zij kunnen dakpannen leggen maar het sijpelt binnen als het hard regent enz enz. Jullie kennen er juist genoeg van om deze of gene na te praten, en als er dan een andere wetenschapper afkomt, met een andere mening, die afwijkt van degene die jullie na-apen en na-praten, dan word die door jullie direct afgeschoten, verguisd, belachelijk gemaakt... Dit zonder dat jullie echt weten waarom. Triestige ventjes, dat zijn jullie... |
Citaat:
Ik daag u uit. Ik zeg dat jij dat niet kunt. |
Dit bericht is verborgen omdat meneer op jouw negeerlijst staat.
It's so quiet... Shhhh... Shhhh... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Euch dan ziet Demper mij tegen 80 per uur en de lichtstraal tegen 100. En ik zie de lichtstraal ook tegen 100. In 1 uur is Demper 1 uur verouderd, maar hoe komt het dat ik dan niet 1 uur ouder ben? |
Citaat:
lol! :lol: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be