Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Juncker heeft gelijk : nationalisme is vergif (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241129)

Pandareus 9 november 2017 19:58

Juncker heeft gelijk : nationalisme is vergif
 
Een europees toppoliticus die niet rond de pot draait, en die aan de lidstaten die de EU vormen zijn mening meegeeft dat vanuit het supra-nationaal niveau dat de EU via verdrag is de zaak duidelijk is. Namelijk dat secessie-nationalisme destructief is en dus als vergif werkt.
De EU is er voor zijn burgers en zijn lidstaten, niet voor anarchisten en rebellen die het huis willen in brand steken.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171109_03178420

Svennies 9 november 2017 20:00

Niet meer vergif dan de EU zelf mijn beste...

Dat is België in het groot,corruptie én zelfverrijking inbegrepen...

Eduard Khil 9 november 2017 20:08

Junker moet zijn boeventronie houden. De Spanjaarden die zo hard de Catalanen neerslaan zijn ook nationalisten.

vlijmscherp 9 november 2017 20:08

Ja van die politiekers die de mensen verbindt, dat moeten we meer hebben.

sepper 9 november 2017 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8568280)
Een europees toppoliticus die niet rond de pot draait, en die aan de lidstaten die de EU vormen zijn mening meegeeft dat vanuit het supra-nationaal niveau dat de EU via verdrag is de zaak duidelijk is. Namelijk dat secessie-nationalisme destructief is en dus als vergif werkt.
De EU is er voor zijn burgers en zijn lidstaten, niet voor anarchisten en rebellen die het huis willen in brand steken.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171109_03178420

:lol:

:lol:

:lol:

:lol:

Zipper 9 november 2017 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8568291)
Junker moet zijn boeventronie houden. De Spanjaarden die zo hard de Catalanen neerslaan zijn ook nationalisten.

vooral zijn zatte boeventronie.

Xenophon 9 november 2017 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8568280)
Een europees toppoliticus die niet rond de pot draait, en die aan de lidstaten die de EU vormen zijn mening meegeeft dat vanuit het supra-nationaal niveau dat de EU via verdrag is de zaak duidelijk is. Namelijk dat secessie-nationalisme destructief is en dus als vergif werkt.
De EU is er voor zijn burgers en zijn lidstaten, niet voor anarchisten en rebellen die het huis willen in brand steken.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171109_03178420

Ik begrijp niet waarom Luxemburg haar soevereiniteit niet afstaat aan de EU, vermits 'ik ben Luxemburger' giftig nationalisme is.

Of sprak Juncker niet voor Luxemburg, had hij weer te diep in de fles gekeken?

Dadeemelee 9 november 2017 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8568280)
Een europees toppoliticus die niet rond de pot draait, en die aan de lidstaten die de EU vormen zijn mening meegeeft dat vanuit het supra-nationaal niveau dat de EU via verdrag is de zaak duidelijk is. Namelijk dat secessie-nationalisme destructief is en dus als vergif werkt.
De EU is er voor zijn burgers en zijn lidstaten, niet voor anarchisten en rebellen die het huis willen in brand steken.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171109_03178420

Natuurlijk heeft Juncker gelijk. Het is nationalisme dat ons alle miserie van WO1, WO2, de Joegoslavische oorlogen etc. gebracht heeft.

De EU heeft ervoor gezorgd dat we al decenialang geen oorlogen meer hebben, maar blijkbaar vinden de fascisten onder ons dat niet leuk en zouden ze graag weer oorlogje gaan spelen.

Xenophon 9 november 2017 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8568311)
Natuurlijk heeft Juncker gelijk. Het is nationalisme dat ons alle miserie van WO1, WO2, de Joegoslavische oorlogen etc. gebracht heeft.

De EU heeft ervoor gezorgd dat we al decenialang geen oorlogen meer hebben, maar blijkbaar vinden de fascisten onder ons dat niet leuk en zouden ze graag weer oorlogje gaan spelen.

- lol -

Ik weet wel dat je er een graptje van maakt, maar WW I & II waren imperialistisch van aard.

De Joegoslavische oorlogen dan weer waren daar nog een erfenis van, de grootmachten hadden namelijk beslist van half Europa te laten bezetten door het communisme. Mensen, volkeren, kunnen natuurlijk voor een tijd getiranniseerd worden, maar dat wreekt zich vroeg of laat, mensen willen vrijheid en zullen daar voor vechten.

Dat gegeven stoort de hoge heren van de EUSSR.

sepper 9 november 2017 20:47

Nationalisme is helemaal geen vergif. Juncker is simpelweg niet in staat om dit in een positieve zin te gebruiken en droom van een Euopean Empire.
Zatlappen hebben nogal veel fantasie.

Dadeemelee 9 november 2017 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8568332)
- lol -

Ik weet wel dat je er een graptje van maakt, maar WW I & II waren imperialistisch van aard.

De Joegoslavische oorlogen dan weer waren daar nog een erfenis van, de grootmachten hadden namelijk beslist van half Europa te laten bezetten door het communisme. Mensen, volkeren, kunnen natuurlijk voor een tijd getiranniseerd worden, maar dat wreekt zich vroeg of laat, mensen willen vrijheid en zullen daar voor vechten.

Dat gegeven stoort de hoge heren van de EUSSR.

Ik maak er geen grapstje van Xeno, ik ben hier bloedserieus. Je kan de EU een hoop verwijten, maar ze heeft er wel al voor gezorgd dat we al 70 jaar geen oorlog meer hebben.

Zipper 9 november 2017 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8568348)
Ik maak er geen grapstje van Xeno, ik ben hier bloedserieus. Je kan de EU een hoop verwijten, maar ze heeft er wel al voor gezorgd dat we al 70 jaar geen oorlog meer hebben.

Ja, daarom waarschijnlijk, dat zonder de tussenkomst van de NAVO, het Balkan-conflict nog niet voorbij was geweest.

Mindset 9 november 2017 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8568280)
Een europees toppoliticus die niet rond de pot draait, en die aan de lidstaten die de EU vormen zijn mening meegeeft dat vanuit het supra-nationaal niveau dat de EU via verdrag is de zaak duidelijk is. Namelijk dat secessie-nationalisme destructief is en dus als vergif werkt.
De EU is er voor zijn burgers en zijn lidstaten, niet voor anarchisten en rebellen die het huis willen in brand steken.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171109_03178420

Alweer zat...

Dadeemelee 9 november 2017 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8568368)
Ja, daarom waarschijnlijk, dat zonder de tussenkomst van de NAVO, het Balkan-conflict nog niet voorbij was geweest.

We = EU beste Zipper.

Svennies 9 november 2017 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8568372)
We = EU beste Zipper.

Vertel liever eens in welk jaar de EU volgens u eigenlijk is opgericht....

Dadeemelee 9 november 2017 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 8568378)
Vertel liever eens in welk jaar de EU volgens u eigenlijk is opgericht....

Dat staat op tinternet.

Zipper 9 november 2017 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8568372)
We = EU beste Zipper.

De inbreng van de EU om die oorlog te stoppen was NIHIL.

Deze EU is een geldverslindende lege doos, die voor 60.000 luxe-jobkes zorgt. Een "unie" waarin 2 landen (Duitsland en Frankrijk, maar vooral Duitsland) hun wil opleggen aan 25 andere, kan nooit een baken van stabiliteit worden.

Svennies 9 november 2017 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8568379)
Dat staat op tinternet.

Ja ,en....

Volgens u is het aan de EU te danken dat er al 70 jaar géén oorlog meer is in Europa...

Er klopt ergens iets niet mijn beste...

Dadeemelee 9 november 2017 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 8568388)
Ja ,en....

Volgens u is het aan de EU te danken dat er al 70 jaar géén oorlog meer is in Europa...

Er klopt ergens iets niet mijn beste...

Ik denk dat je hiernaar op zoek bent.

Dadeemelee 9 november 2017 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8568385)
De inbreng van de EU om die oorlog te stoppen was NIHIL.

Deze EU is een geldverslindende lege doos, die voor 60.000 luxe-jobkes zorgt. Een "unie" waarin 2 landen (Duitsland en Frankrijk, maar vooral Duitsland) hun wil opleggen aan 25 andere, kan nooit een baken van stabiliteit worden.

Ja ok, maar Joegoslavië was geen lid van de EU, dus de EU had daar niks te zoeken. De VN wel.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be