Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Moet besnijdenis bij minderjarige jongens verboden worden? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250288)

praha 3 november 2019 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9155588)
Het is nogal wat, ze zouden meteen de ganse Joodse en Islamitische lobby over zich heen krijgen.
Ik vraag me nu trouwens af of er een land is waar besnijdenis bij jongetjes al verboden is. Was er in Duitsland niet iets daaromtrent?

Ja klopt
Tenminste daar is een precedent van de rechtbank van Keulen en een publieke opinie die in die richting gaat.
Echt (landelijk) verboden is het nog niet, volgens mij

En IJsland overweegt het ook

Jan van den Berghe 3 november 2019 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 9142531)
Ah nee? Wat denk je dat dpg in deze draad insinueert? Dat je slechts tegen besnijdenis kan zijn uit racistische redenen. De discussie is taboe voor hem.
Ik schreef niet lang geleden ietwat veralgemenend dat voor links besnijdenis een taboe is uit opportunisme en voor rechts een strijdpunt is uit racistische redenen. Maar dat het wel een duidelijke inbreuk op de rechten van het kind is. Een Joodse vrouw reageerde en gaf me gelijk. Het is dus niet zo dat ondanks zware indoctrinatie moslims en joden unaniem achter dit soort van kindermishandeling staan.

Eerlijk gezegd heb ik maar weinig rechtse stemmen gehoord die pleiten voor een verbod van de besnijdenis. Waar haalt u het dan ook vandaan dat "tegen besnijdenis" "voor rechts een strijdpunt is uit racistische redenen" zou zijn?

Wel heb ik weet van een onmiskenbaar duidelijk standpunt van bijvoorbeeld het Vlaams Belang over vrouwenbesnijdenis.

praha 3 november 2019 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9156447)
Eerlijk gezegd heb ik maar weinig rechtse stemmen gehoord die pleiten voor een verbod van de besnijdenis. Waar haalt u het dan ook vandaan dat "tegen besnijdenis" "voor rechts een strijdpunt is uit racistische redenen" zou zijn?

zoals ik al kwam te zeggen

Citaat:

Wel heb ik weet van een onmiskenbaar duidelijk standpunt van bijvoorbeeld het Vlaams Belang over vrouwenbesnijdenis.
oh ! wat een relevatie is dat

Vrouwenbesnijdenis is zowat (alle ?) in alle westerse landen strafbaar als misdrijf

België heeft al zo'n 20 jaar geleden een nieuw artikel toegevoegd speciaal met die reden...da's dus 4 jaar vóór er sprake was van Vlaams Belang

Jan van den Berghe 3 november 2019 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 9156663)
zoals ik al kwam te zeggen


oh ! wat een relevatie is dat

Vrouwenbesnijdenis is zowat (alle ?) in alle westerse landen strafbaar als misdrijf

België heeft al zo'n 20 jaar geleden een nieuw artikel toegevoegd speciaal met die reden...da's dus 4 jaar vóór er sprake was van Vlaams Belang

De eerste stellingname van de partij dateert al voor de naamswijziging, beste praha.

Dadeemelee 3 november 2019 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9156666)
De eerste stellingname van de partij dateert al voor de naamswijziging, beste praha.

Stelling nemen tegen vrouwenbesnijdenis is helemaal geen verdienste. Dat is oud nieuws.

Het gaat over besnijdenis van minderjarige jongens.

Jan van den Berghe 3 november 2019 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9156668)
Stelling nemen tegen vrouwenbesnijdenis is helemaal geen verdienste. Dat is oud nieuws.

Het gaat over besnijdenis van minderjarige jongens.

Ja, en daar ging mijn opmerking in de eerste plaats over.

Hebt u gelezen wat ik daarover schreef?

praha 3 november 2019 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9156666)
De eerste stellingname van de partij dateert al voor de naamswijziging, beste praha.

... dan had ge Vlaams Blok moeten zeggen hé ;-)

En denkt ge nu echt dat ze daar uniek in waren ?
Hoe is dat artikel btw tot stand gekomen ?

Dadeemelee 3 november 2019 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9156670)
Ja, en daar ging mijn opmerking in de eerste plaats over.

Hebt u gelezen wat ik daarover schreef?

Dat er weinig animo voor is. Ja, dat heb ik ook al gezegd.

Maar wat vind jij van besnijdenis van minderjarige jongens?

praha 3 november 2019 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9156684)
Dat er weinig animo voor is. Ja, dat heb ik ook al gezegd.

Maar wat vind jij van besnijdenis van minderjarige jongens?

...we kunnen veel vinden en ge kunt voor veel ijveren en wie weet nog wel veranderen.
Echter...als dat het volgende gedrocht gaat worden lijkt het me zinvoller dat eerste gedrocht eens terug te bekijken


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be