Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Waar kunnen we snoeien in de overheidsuitgaven? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252604)

Karel Martel B 28 maart 2020 08:14

Waar kunnen we snoeien in de overheidsuitgaven?
 
We zullen de broeksriem moeten aanhalen, dus kunnen de forumers hieronder suggesties geven voor besparingen?


Mijn keuze nr1: subsidies voor mensen hun hobbies.

Geen subsidies voor sportclubs, theaterclubs, muziekclubs en al de bataclan

Dat mensen leren zelf hun hobby te betalen, net zoals ik doe.

Eduard Khil 28 maart 2020 08:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9280045)
We zullen de broeksriem moeten aanhalen, dus kunnen de forumers hieronder suggesties geven voor besparingen?


Mijn keuze nr1: subsidies voor mensen hun hobbies.

Geen subsidies voor sportclubs, theaterclubs, muziekclubs en al de bataclan

Dat mensen leren zelf hun hobby te betalen, net zoals ik doe.

ik denk dat er wel nog veel valt te rapen in de sociale zekerheid en gezondheidszorg :lol:

Henri1 28 maart 2020 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9280045)
We zullen de broeksriem moeten aanhalen, dus kunnen de forumers hieronder suggesties geven voor besparingen?


Mijn keuze nr1: subsidies voor mensen hun hobbies.

Geen subsidies voor sportclubs, theaterclubs, muziekclubs en al de bataclan

Dat mensen leren zelf hun hobby te betalen, net zoals ik doe.

Niet zeveren, eerst dit overleven.

patrickve 28 maart 2020 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9280045)
We zullen de broeksriem moeten aanhalen, dus kunnen de forumers hieronder suggesties geven voor besparingen?

Alle ouderen boven 70 jaar preventief afmaken. Om te vermijden dat ze bij de volgende epidemie met bosjes sterven, en ons nog eens deze mop aandoen.

kelt 28 maart 2020 08:58

De les is dat we al minstens één soort "uitgaven" hebben,namelijk wat we ,breed genomen" de gezondheidszorg noemen,waarop NIET bespaard kan worden.......

We mogen,kijkende naar de huidge toestand,gelukkig,stellen dat de "besparingen" in de gezondheidszorg van de laatste decennia ontstaan zijn door efficiency-verbeteringen naarmate de technologie en methodologie verbeterden en duidelijk niet "door het bot" gegaan zijn......

oef....


De "back-office" overheid echter kan verder de schop op.SHOCKEREND is bijvoorbeeld dat onze overheid nu aan alle technisch werklozen een forfaitair bedrag uitbetaalt omdat hun administratie de eigen gecreerde rompslomp niet aankan......(bemerk dat ondergetekende deze maand exact maar 7 dagen "gedopt" zal hebben en veiligheidshavel zijn blaadje met gekleurde vakjes,dat niet meer nodig, zal bijhouden...).Dat is blijkbaar te moeilijk om op een scanner te leggen die dan een computer voedt......8O8O8O........2020

Kijk eens aan,de verpleegkundigen moeten IEDERE toevloed aan mensen met gelijk welke problemen aankunnen,maar de "back-office",zelfs geholpen door de administraties van de vakbonden (gelukkig dat die nu inspringen) kunnen hun eigen draak van een administratief systeem niet aan.....


Welaan.....werk aan de winkel....met computers en software en zo....
DIT kost geld mensen.Het systeem van tijdelijke werkloosheid,waar ondergetekende al die jaren aan meebetaald,wordt onderuit gehaald door administratieve onbekwaamheid om eens een crisisje te beheersen.

Straks zullen dan fiscale administratieven weer aan het werk om AL DIE OVERBODIG UITGEKEERDE CENTEN weer binnen te harken....wat hadden we gedacht....:twisted:

Karel Martel B 28 maart 2020 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9280072)
Straks zullen dan fiscale administratieven weer aan het werk om AL DIE OVERBODIG UITGEKEERDE CENTEN weer binnen te harken....wat hadden we gedacht....:twisted:

Er zal een extra solidariteitsbijdrage gehoeven worden op al degenen die hebben "mogen verderwerken" om de extra uitgeven te kunnen betalen.

Boduo 28 maart 2020 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9280063)
Alle ouderen boven 70 jaar preventief afmaken. Om te vermijden dat ze bij de volgende epidemie met bosjes sterven, en ons nog eens deze mop aandoen.

dat was ongeveer te verwachten van onze patrick...

Boduo 28 maart 2020 11:58

Serieus snoeien ?
4 F-35's minder kopen.

graaf de bethune 28 maart 2020 14:20

Op asiel en migratie kunnen we nog serieus snoeien....dit departement zou een slordige 7 miljard euro per jaar kosten(in Duitsland is dat 42 miljard ). De mobiliteitsverantwoordelijke UZ Leuven was mij onlangs op FB aan het uitschelden dat dit niet klopte, het was maar 360 miljoen euro......op 6 maanden tijd heeft Maggie al 250 miljoen extra bovenop de bestaande budgetten gevraagd........dus ja, van die 7 miljard kan nog serieus wat afgeknipt worden tvv het hardwerkende Belgische volk....

regor 28 maart 2020 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9280045)
We zullen de broeksriem moeten aanhalen, dus kunnen de forumers hieronder suggesties geven voor besparingen?


Mijn keuze nr1: subsidies voor mensen hun hobbies.

Geen subsidies voor sportclubs, theaterclubs, muziekclubs en al de bataclan

Dat mensen leren zelf hun hobby te betalen, net zoals ik doe.

Wat dacht u van één tweetalige regering met 7 a 8 ministers.
Meer dan genoeg voor een notendop zoals Belgie.
Alle andere profiterende schobbejakken kunnen we er uit stampen.

Karel Martel B 28 maart 2020 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door regor (Bericht 9280317)
Wat dacht u van één tweetalige regering met 7 a 8 ministers.

U bedoelt een regering met enkel Vlamingen?

Waar mag ik tekenen?

Tavek 28 maart 2020 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9280056)
ik denk dat er wel nog veel valt te rapen in de sociale zekerheid en gezondheidszorg :lol:

lol onmogelijk om daar nu nog aan te raken.

De gazetten hebben dat ondertussen ook al door. Er is geen steun om in de sociale zekerheid of de gezondheidszorg te snoeien.

En die hobby subsidies, das klein bier. Te verwaarlozen.

Tavek 28 maart 2020 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 9280285)
Op asiel en migratie kunnen we nog serieus snoeien....dit departement zou een slordige 7 miljard euro per jaar kosten(in Duitsland is dat 42 miljard ). De mobiliteitsverantwoordelijke UZ Leuven was mij onlangs op FB aan het uitschelden dat dit niet klopte, het was maar 360 miljoen euro......op 6 maanden tijd heeft Maggie al 250 miljoen extra bovenop de bestaande budgetten gevraagd........dus ja, van die 7 miljard kan nog serieus wat afgeknipt worden tvv het hardwerkende Belgische volk....

Als ge dat gelooft, heb ik u een kip met gouden eieren te verkopen !

Erw 28 maart 2020 15:48

Snoeien in overheidsuitgaven?
Snoeien in de overheid bedoel je?
Afschaffen privileges overheid.
Overheid dient te concurreren als bakker A dat doet met bakker B en met eenieder die ongehinderd door vergunningen/drempels/kosten geinflicteerd door derden beslist bakker te worden.
Inkomen overheid = geld van klanten die vrijwillig bereid zijn voor iets te betalen.
Het kan best zijn dat overheid in het begin de broekriem zal moeten aanhalen.
Nogal logisch ook, een bedrijf dat klanten dwingt en prijzen niet onderhandelt maar oplegt onder dreiging, kan enkel dikzak geworden zijn.

Nu, dat broekriem aanhalen is maar figuurlijk. Feitelijk gaat er gewoon personeel verdwijnen uit "overheid" om terug tewerkgesteld te worden in de echte economie. Er zullen vele werkenden blij zijn om terug een hulpje te hebben.

De schoofzak 28 maart 2020 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9280072)
De les is dat we al minstens één soort "uitgaven" hebben,namelijk wat we ,breed genomen" de gezondheidszorg noemen,waarop NIET bespaard kan worden.......

Er kan daar natuurlijk wel op bespaard worden.
Alleen niet op essentiële dingen. Of zaken waar je eventueel later het dubbele voor moet terug betalen.

Idem dito voor het onderwijs.
Van mij mogen ze gerust teruggaan naar borden met krijt, in plaats van elektronische borden die meer dan 10.000 euro kosten, of andere zaken waar ze op schrijven met stiften van 5 euro in plaats van een krijtje van 2 eurocent. En handboeken die overgekocht kunnen worden na een schooljaar, in plaats van die onnozele invulboeken.

Tavek 28 maart 2020 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9280354)
Er kan daar natuurlijk wel op bespaard worden.
Alleen niet op essentiële dingen. Of zaken waar je eventueel later het dubbele voor moet terug betalen.

Idem dito voor het onderwijs.
Van mij mogen ze gerust teruggaan naar borden met krijt, in plaats van elektronische borden die meer dan 10.000 euro kosten, of andere zaken waar ze op schrijven met stiften van 5 euro in plaats van een krijtje van 2 eurocent. En handboeken die overgekocht kunnen worden na een schooljaar, in plaats van die onnozele invulboeken.

We kunnen COVID-19 ook los laten en 100-200k pensionados de pijp uit laten gaan.

Quad bonus:

Geen pensioenen meer uitbetalen
Geen gezondheidskosten meer
Erfenisrechten
Registratierechten bij het verkopen van hun woonst

Tavek 28 maart 2020 15:58

Alleen wil ik dat niet, want mijn ouders en schoonouders zijn pensionados :)

De schoofzak 28 maart 2020 15:59

De politieke provincies en de senaat.

Nr.10 28 maart 2020 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9280362)
De politieke provincies en de senaat.

De gewesten en gemeenschappen.

Boduo 28 maart 2020 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 9280368)
De gewesten en gemeenschappen.

Het ministerie van defensie.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be