Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   MP3-moord (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=126)
-   -   Allochtone gemeenschap wil excuses? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=50208)

xmordan 26 april 2006 10:50

Allochtone gemeenschap wil excuses?
 
Nu de mp3-moordenaars geen Noord-afrikanen blijken te zijn maar wel Polen, eist de allochtone gemeenschap excuses van het gerecht en liefst ook van de bevolking. Nochthans kon iedereen op de vrijgegeven beelden zien dat de moordenaars van het Noord-afrikaans type waren, zelfs getuigen bevestigden dat. Moest men dan zeggen dat het om aziaten of blanken ging? Belangrijkste is toch dat men een juiste type beschrijving geeft om de daders zo vlug mogelijk op te pakken? De noord-afrikaanse gemeenschap blijkt nu opgelucht dat het om polen gaat.
Maar dat neemt niet weg dat er in Brussel ernstige problemen zijn en dat het meestal wel over noord-afrikanen gaat. Straks gaat men nog beweren dat er niets aan de hand is, en dat wij gewoon allemaal rascisten zijn.
Hypocrisie!

Bhairav 26 april 2006 10:51

Nog zo'n voorspelbare draad.

Nick_ 26 april 2006 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xmordan (Bericht 1677901)
Nochthans kon iedereen op de vrijgegeven beelden zien dat de moordenaars van het Noord-afrikaans type waren, zelfs getuigen bevestigden dat.

Heel vreemd dat de kameraad van Joe hen niet beschreef als zijnde Noord-Afrikanen ...
Ik veronderstel nochtans dat die jongen er wel héél dicht op stond, neen?

LeMmOnN 26 april 2006 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 (Bericht 1677906)
Heel vreemd dat de kameraad van Joe hen niet beschreef als zijnde Noord-Afrikanen ...
Ik veronderstel nochtans dat die jongen er wel héél dicht op stond, neen?

Heeft iemand die eerste getuigenis van de "kameraad van Joe" mogen inlezen op het politie-commisariaat?!

Is die getuigenis overigens vrijgegeven? Waar kan ik die inlezen?

FEED ME

Lincoln 26 april 2006 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xmordan (Bericht 1677901)
Nu de mp3-moordenaars geen Noord-afrikanen blijken te zijn maar wel Polen, eist de allochtone gemeenschap excuses van het gerecht en liefst ook van de bevolking. Nochthans kon iedereen op de vrijgegeven beelden zien dat de moordenaars van het Noord-afrikaans type waren, zelfs getuigen bevestigden dat. Moest men dan zeggen dat het om aziaten of blanken ging? Belangrijkste is toch dat men een juiste type beschrijving geeft om de daders zo vlug mogelijk op te pakken? De noord-afrikaanse gemeenschap blijkt nu opgelucht dat het om polen gaat.
Maar dat neemt niet weg dat er in Brussel ernstige problemen zijn en dat het meestal wel over noord-afrikanen gaat. Straks gaat men nog beweren dat er niets aan de hand is, en dat wij gewoon allemaal rascisten zijn.
Hypocrisie!

.....inderdaad, na al die blunder verwacht ik wel verontschuldigen maar dan wel van "fat-ahidar" en "linkiewinkie-fraihi"......

Knuppel 26 april 2006 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1677904)
Nog zo'n voorspelbare draad.

Een voorspelbare draad voor een voorspelbare reactie.
Wat niet wil zeggen dat de eis voor excuses ook logisch is.

Werden er trouwens al excuses aangeboden voor de teintallen vergissingen door hetzelfde gerecht begaan en die het leven kostten aan de slachtoffers van Dutroux?

Nick_ 26 april 2006 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN (Bericht 1677913)
Heeft iemand die eerste getuigenis van de "kameraad van Joe" mogen inlezen op het politie-commisariaat?!

Is die getuigenis overigens vrijgegeven? Waar kan ik die inlezen?

FEED ME

Het stond in alle kranten te lezen.
Maar natuurlijk geloven jullie dat niet, en moet je de getuigenis zelf kunnen inkijken.

:roll:

Jampie 26 april 2006 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1677915)
Een voorspelbare draad voor een voorspelbare reactie.
Wat niet wil zeggen dat de eis voor excuses ook logisch is.

Werden er trouwens al excuses aangeboden voor de teintallen vergissingen door hetzelfde gerecht begaan en die het leven kostten aan de slachtoffers van Dutroux?

Dutroux, de vuile noord-afrikaan ! 't Zijn altijd dezelfde !!

Knuppel 26 april 2006 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jampie (Bericht 1677922)
Dutroux, de vuile noord-afrikaan ! 't Zijn altijd dezelfde !!

Ben jij een racist, misschien?

Nick_ 26 april 2006 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1677924)
Ben jij een racist, misschien?


Hij heeft toch donker haar?

xmordan 26 april 2006 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 (Bericht 1677906)
Heel vreemd dat de kameraad van Joe hen niet beschreef als zijnde Noord-Afrikanen ...
Ik veronderstel nochtans dat die jongen er wel héél dicht op stond, neen?

Sommigen blijken hier weer over meer informatie te beschikken dan de doorsnee burger 8O Men moet toch al veel fantasie hebben om de daders aziaten te noemen. trouwens gaan er al stemmen op dat het hier om poolse zigeuners zou gaan. Men moet eerlijk zijn, het type van de daders past niet echt bij wat we het poolse of het oost-europese type noemen.

Nick_ 26 april 2006 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xmordan (Bericht 1677929)
Sommigen blijken hier weer over meer informatie te beschikken dan de doorsnee burger.

Tiens, ik dacht dat de doorsnee burger de krant las?

carlgustaaf 26 april 2006 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 (Bericht 1677906)
Heel vreemd dat de kameraad van Joe hen niet beschreef als zijnde Noord-Afrikanen ...
Ik veronderstel nochtans dat die jongen er wel héél dicht op stond, neen?

iedereen weet dat de Marrokaanse, en eigenlijk héél de Noord-Afrikaanse gemeenschap in België, en eigenlijk in héél Europa, fantastische mensen zijn: nooit geen last mee, braaf, vriendelijk, werklustig, en gemakkelijk in de dagelijkse omgang.Je moet wel van héél slechte wil zijn om er iets negatief over te vertellen...dat weet iedereen...:lol:
ik schuif deze theorie naar voor met de nodige reserves en nuancering, en behoud me het recht om andere konklusies te trekken, indien er nieuwe feiten optreden.

Knuppel 26 april 2006 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 (Bericht 1677928)
Hij heeft toch donker haar?

Ik heb zijn haar anders niet gezien maar wél zijn reactie.

Freddie 26 april 2006 11:07

Mag het VB dan ook excuses verwachten ivm de verdenkingen in de zaak Remmery?

Knuppel 26 april 2006 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freddie (Bericht 1677940)
Mag het VB dan ook excuses verwachten ivm de verdenkingen in de zaak Remmery?

Natuurlijk niet!

Lincoln 26 april 2006 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freddie (Bericht 1677940)
Mag het VB dan ook excuses verwachten ivm de verdenkingen in de zaak Remmery?

Op politieke patijen mag je pissen, ze dienen alleen om erop te pissen....:-P

Nick_ 26 april 2006 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 1677937)
iedereen weet dat de Marrokaanse, en eigenlijk héél de Noord-Afrikaanse gemeenschap in België, en eigenlijk in héél Europa, fantastische mensen zijn: nooit geen last mee, braaf, vriendelijk, werklustig, en gemakkelijk in de dagelijkse omgang.Je moet wel van héél slechte wil zijn om er iets negatief over te vertellen...dat weet iedereen...:lol:
ik schuif deze theorie naar voor met de nodige reserves en nuancering, en behoud me het recht om andere konklusies te trekken, indien er nieuwe feiten optreden.


Wat u zegt raakt, zoals gewoonlijk, kant noch wal.
Als Joe's vriend in zijn getuigenis niet zegt dat het om Noord-Afrikanen gaat, dan is dat zo.

Uw mening over Noord-Afrikanen doet hier niks ter zake.

xmordan 26 april 2006 11:11

Volgens mij gaan er velen nog schrikken als de werkelijke afkomst van de daders zal bekend worden.
Indien men in Belgie een marokkaan zou oppakken met belgisch paspoort.
Is de dader dan een Belg of een noord-afrikaan?

Distel 26 april 2006 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freddie (Bericht 1677940)
Mag het VB dan ook excuses verwachten ivm de verdenkingen in de zaak Remmery?

Touché.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be