Citaat:
En als een auto met (toen nog onbeschermde) *electronische snufjes redelijk lang door een magnetisch veld rijdt (schuine HV-leidingen over een snelweg) kan dat toch inductiespanningen van enkele tientallen volt geven, dacht ik toch... :? Toch even in ´t Duits googlen... aha, met afbeeldingen van beide veldsterktes: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Magneetvelden daarentegen doordringen bijna ongehindert de meeste materialen. Ze kunnen grootschalig enkel met zeer grote inzet/moeite en met speciale grondstoffen afgeschermd worden. Dat opgespannen "metaalachtig net of gaas" wat ik onder lage hoogspanningsleidingen (over Autobahn) soms gezien heb, wordt wslk hiermee bedoelt. Hoe ze die magnetische veldsterkte voldoende reduceren of opheffen staat er niet bij, maar gemakkelijk lijkt het niet. Citaat:
sorry als het met de kleurtjes moeilijker leesbaar wordt... ;-) |
Citaat:
@ praha, ook als je me niet gelooft (zoals bij UFO´s :-)), ik heb ze gezien over de Autobahn tussen lage (talrijke) hoogspanningslijnen en verkeer hangend, een opgespannen metaalachtig gaas, hoe dat het werkt weet ik niet, in elk geval hingen ze op enkele plaatsen, ik weet niet meer juist waar, ik rij veel minder naar D als vroeger, mss zijn ze ook weer weggehaald wie weet. Maar ik heb een sterk gevoel dat het om het reduceren vh magnetisch veld gaat. btw. ik heb 23 jaar in D gewoond op 80 km vd ex-DDR, en pendelde regelmatig naar Be, maar de meeste verplaatsingen waren in D over D-autobahnen. Ik heb nog een link over laagfrequente magneetvelden: Citaat:
|
Dat gazig mumetaal of hooggeleidend materiaal desnoods onder stroom gezet met tegengestelde polariteit, en dus een tegengestelde magnetische poling of zoiets... ?
|
Citaat:
Wat is de resultante van de EM-velden als je ze bij elkaar optelt? Ps. Uw fijnmazig gaas haalt quasi geen fluit uit uiteraard, tenzij je er een cilinder van maakt die de hoogspanningsleidingen volledig omspant. En vind je het niet vreemd dat de hoogspanningsleidingen in Belgie (tot 380 kV! hebben we hier lopen) die afscherming NIET hebben en dat de auto's daaronder toch niet stil vallen? ;-) |
Citaat:
In elk geval waren het geen klassieke HV-leidingen boveneen maar eerder meer parallelle vlakke stroomleidingen, als ik me goed herinner. Ge hebt de links toch gelezen, met afbeeldingen L en R ? Citaat:
Het gaat hier toch geen electriciteit-vragenuurtje worden ofzo ? |
Citaat:
Zoiets bedoel je: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...agnoshield.jpg Ik ga het hierbij houden, ik heb het metalen gaas alleszins met eigen ogen dikwijls gezien, en ´t kan me nu echt geen ... schelen wat die dingen daar doen of deden. In Be heb ik ze nog nooit gezien, in NL ook niet, in Oostenrijk ook niet... maar in D wel... ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik heb ze toch zien hangen onder die stroomleidingen of whatever. :-D Zal wel een bedoeling hebben gehad. |
Citaat:
Nog straffer : ze mogen er zelfs 999 keer naast zitten met hun beweringen, als het de 1000ste keer (toevallig?) raak is, kraaien ze hun groot gelijk op elk forum en in bepaalde media. Als ik er 1 of 2 keer serieus naast zit, verlies ik mijn reputatie, de achting van een groot deel van mijn peer-group en mogelijk zelfs mijn werk. Om maar te zeggen : dit is geen eerlijke strijd. ;-) |
Citaat:
En het feit dat men dikwijls zijn reputatie de achting van de peer group verliest als men minder geaccepteerde onderwerpen aansnijdt is een van de verklaringen waarom deze fenomenen geen doorbraak vinden in het wetenschappelijke mainstream bastion. Het zijn moedige mensen die vanuit een autoritaire positie durven spreken over deze fenomenen. zoals bv hoogeplaatste militairen en academici. |
Citaat:
Ik word niet goed als ik zie dat dat de meest populaire thread zowat is op dit forum.;-) |
Citaat:
Met alle respect voor de generaal-majoor maar tegenwoordig is er niemand bij Defensie die zich met zulke nonsens bezighoudt. |
[quote=parcifal;4281986]Wel, jij mag dat en blijkbaar is dat een recht dat vele 'believers' zich hebben toegeeigend.
Is dat iets nieuw..ik denk het niet. En dat is zeker hun recht niet.. want bij rechten horen plichten, en de plicht in dit geval is "eerlijkheid" en echte "objectiviteit". Iest waar ze beiden niks van afweten of willen afweten, en soms manipuleren. |
Wij zeggen toch ook niet dat we "het" allemaal met zekerheid weten. We geven maar een aantal mogelijkheden aan die minstens tot nadenken stemmen en zeker verder onderzoek legitimeren.
Het gaat idd ook niet om te winnen of gelijk te krijgen... Ik heb hier kweenieoeveel materiaal neergezet de laatste dagen om eens in te gaan neuzen... en wat gebeurt er? Niemand die het leest of bekijkt... en dat noemt zich dan allemaal skeptici... komaan zeg. . |
Wanneer gaan we nu eens inhoudelijk beginnen??? Ik heb nog niet eens 25% kunnen vertellen + staven van wat ik allemaal te vertellen heb.
. |
Citaat:
Heeft die mens nu echt geen benul dat hij geen enkel reeel argument aanbrengt en dat hij veel belooft maar niets levert? :| |
Citaat:
Vele mensen werken in een team - al heb je maar 1 volwaardige ervaren collega - , om een serieus technisch probleem op te lossen. Bij sommige problemen is het belangrijker het snel in de praktijk op te lossen, zodat het snel werkt zoals het moet; hoe de "depannage-theorie" van het -opgelost- probleem er in het detail uitziet is eerder bijzaak en wat nastudie voor als men tijd heeft; zodat men notities kan maken voor de volgende keer. |
Citaat:
|
QUOTE=Micele;4281561][quote=doubled;4281219]
Hebt ge daar bewijzen voor dat die duizenden ooggetuigen liegen, en waarom zouden ze liegen ? Waarom zouden *presidenten , astronauten, professoren, opperofficieren, kolonels en andere officier-piloten, officier/onderofficier-verkeersleiders, officier/onderofficier-technici, rijkswachters, politie, en talrijke burgers liegen ? De duizenden mensen zijn in dit topic al vermeld. *President Jimmy Carter heeft zelf Ufo´s gezien, en Truman heeft ook een uitspraak daaromtrent gedaan. Dat is een misconceptie, het gaat niet om liegen op zich het om hoe je een vraag stelt en waneer vb. onthoud geheugen is a bitch.. voor de helft van de tijd zoals ik al zei . Er zijn tal van onderzoeken gedaan naar dit soort van zaken. vb. bij het schetsen van profielen bij bankovervallers. waarbij bleek dat de helft er meestal grotendeels er naast zat of een verkeerde beschrijving gaf. lees dit is. http://en.wikipedia.org/wiki/False_memory_syndrome Je schreef het toch zo. :? verkeerd begrepen dat kan gebeuren. Allemaal, al die tienduizenden mensen ? Heb je daar een link van ? Wie zegt dat die tienduizenden mensen, allemaal het zelfde zeggen of zeiden ze kunnen elk hun reden hebben om te zeggen wat ze zeggen. Ik vind het interessant dat je zegt "tienduizenden mensen" Heb ooit zo iets gelezen (denk zelfs dat dat te maken heeft met False_memory_syndrome). Men ondervroeg verschillende mensen die zogezegt mishandeld waren in een bepaalde school elk apart. Dus ik vermoed dat ze vroegen "werd u mishandeld" De meeste zeiden "ja" en er waren die zelf zeiden dat er kelders onder de school waren waar dat soort van praktijken plaast vond. Wat bleek achteraf .. er had zich zo iets nooit plaatsgevonden op die school. Sterker nog er waren helemaal geen kelders. Ik denk dat er genoeg vertrouwenspersonen tussen zitten... die aan de beste psychologisch profielen voldoen. Zou toch voor je die mensen ondevraagd ze psychologisch testen laten afleggen. |
Citaat:
DAt interview is heel recent. De zaak waarover De Brouwer spreekt is van begin jaren 90. Zijn menign is alleszinds niet verandert met doen. Het is ongelooflijk hoeveel mensen mensen generalisaties afkomen "een produkt van zijn tijd etc..." om het status quo van hun wereldbeeld te behouden. En dat allemaal zonder zich (objectief) naar de feiten te kijken. DAt hij een van de enige is, is omdat hij een van de enige is die erover durft spreken in Belgie. Wereldwijd zijn er veel meer. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be