Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Doodrijder Merel De Prins wil vervroegd vrijkomen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240632)

Universalia 30 september 2017 13:10

Doodrijder Merel De Prins wil vervroegd vrijkomen
 
Doodrijder Merel De Prins wil vervroegd vrijkomen

Citaat:

Mohamed Aytekin (23), de man die Merel De Prins (12) in oktober 2015 in Vilvoorde heeft doodgereden, heeft zich vrijdag bij de politie gemeld. Hij werd weer naar de gevangenis overgebracht. Aytekin wil wel zo snel mogelijk weer vrijkomen.
Hou je het voor mogelijk???

De duidelijke bewijslevering van dat het importvee niets inzit met een mensenleven, voor niets respect hebben die, als hun eigen winkeltje maar draait.

Ik hoop dat de rechters van dienst daar even rekening met houden bij het bepalen van de straf die minstens levenslang rijverbod moet bevatten, de jaren gevangenisstraf dat laat ik aan de rechters zelf over.

Wat een slag toch weer in het gezicht van de ouders van het overleden meisje. :roll: :roll: :roll:

Xenophon 30 september 2017 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8537346)
Doodrijder Merel De Prins wil vervroegd vrijkomen



Hou je het voor mogelijk???

De duidelijke bewijslevering van dat het importvee niets inzit met een mensenleven, voor niets respect hebben die, als hun eigen winkeltje maar draait.

Ik hoop dat de rechters van dienst daar even rekening met houden bij het bepalen van de straf die minstens levenslang rijverbod moet bevatten, de jaren gevangenisstraf dat laat ik aan de rechters zelf over.

Wat een slag toch weer in het gezicht van de ouders van het overleden meisje. :roll: :roll: :roll:

Bij iemand die nooit geen rijbewijs heeft gehad en al zoveel keer gepakt is op rijden zonder rijbewijs zal dat zeker indruk maken...

Verder:

Citaat:

Hij was amper weer in de strafinstelling van Sint-Gillis, of hij diende een nieuw verzoekschrift in om over vier maanden voor de strafuitvoeringsrechtbank te verschijnen. 'Hij zal dan een derde van zijn veroordeling tot vijf jaar hebben uitgezeten. Mocht hij vrijgelaten worden, dan zal dat om wettelijke redenen zijn, niet om medische. Daar kan weinig op worden aangemerkt', meent zijn advocaat meester Yannick De Vlaemynck.
Wettelijk perfect in orde.

Zipper 8 oktober 2018 12:34

het is zover :

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10...met-enkelband/

https://www.demorgen.be/binnenland/d...band-b00a492d/

Anna List 8 oktober 2018 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8825126)

als die enkelband maar niet te hinderlijk is tijdens het rijden...

Zipper 8 oktober 2018 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8825127)
als die enkelband maar niet te hinderlijk is tijdens het rijden...

enkelband aan linkerbeen en rijden met automatische versnellingsbak zal wel lukken.

eno2 8 oktober 2018 13:06

Citaat:

Doodrijder Merel De Prins wil vervroegd vrijkomen
Wie niet?

Zipper 8 oktober 2018 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8825127)
als die enkelband maar niet te hinderlijk is tijdens het rijden...

Zijn advocaat gelooft erin dat zijn cliënt nooit meer zal rijden :roll:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10...met-enkelband/

dpg 8 oktober 2018 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8825141)
Wie niet?

VB-uitschot , die blijven uit principe tot de laatste dag in hun cel zitten en de spinnen eten hooi.

Anna List 8 oktober 2018 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8825247)
Zijn advocaat gelooft erin dat zijn cliënt nooit meer zal rijden :roll:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10...met-enkelband/

Er is wsl een reden waarom die mens rechten 'gestudeerd' heeft hé...

fox 8 oktober 2018 16:34

Gaat bijna 3 jaar gezeten hebben van zijn 4 jaar en 2 maand (want er was 10 maand met uitstel). In dit land mag je dat al een succes noemen...Of zat die niet in voorhechtenis?

Zipper 8 oktober 2018 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8825255)
Er is wsl een reden waarom die mens rechten 'gestudeerd' heeft hé...

Waarschijnlijk om ten gepasten tijde dure verklaringen te kunnen afleggen, zoals ook hier :

Advocaat: "Mijn cliënt is enorm geëvolueerd"

Aytekins advocaat, Dimitri de Béco, benadrukt dat zijn cliënt niet zomaar is vrijgelaten: "Het gaat om een vrijlating met een enkelband, hij blijft dus aangehouden. Hij mag niet in bepaalde regio's van Brussel komen, hij moet werk hebben en moet zich psychologisch laten begeleiden. Hij moet ook de slachtoffers blijven vergoeden, zoals hij al gedaan heeft." De advocaat gelooft dan ook dat Aytekin zijn les geleerd heeft: "Ik heb een cliënt die enorm is geëvolueerd over de laatste jaren. Van een jonge, immature man die zich heel slecht verdedigde ben ik overgegaan naar iemand die zich volop bewust is van het leed dat hij heeft aangedaan. En alleen al daarom geloof ik erin dat die man nooit meer zal rijden en ik hoop dat de toekomst mij gelijk zal geven. Alleszins, als ik dit heb gepleit, dan is het omdat ik daarvan overtuigd was."

Universalia 8 oktober 2018 19:18

Is het in tegenwoordige tijden bij de meeste rechtszaken zo dat de slachtoffers nog een slag meer in het gezicht krijgen?

Citaat:

Volgens de strafuitvoeringsrechtbank heeft de man een grondig uitgewerkt reclasseringsplan, toont hij een oprechte en doorvoelde spijt en erkent hij zijn verantwoordelijkheid voor het ongeval.
Deze draad is niet echt een lachwekkende maar het bovenstaande is echt wel gieren en helemaal niet geloofwaardig.

Citaat:

'Vijf jaar is vijf jaar', zei de moeder. 'Ik dacht dat hier een voorbeeld zou gesteld worden, maar blijkbaar is dat niet het geval.
5 jaar was nog vééééél te weinig voor alle veroordelingen die de doodrijder in de loop van de jaren 'verzamelde'.

Enkelband is zever in pakken en dat dient afgeschaft te worden.

Serieuze misser van SURB.

Neen, géén misser maar gewoon regelrechte schande van SURB naar de ouders, familie en vrienden van het vermoorde meisje toe.

Bobke 8 oktober 2018 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8825250)
VB-uitschot , die blijven uit principe tot de laatste dag in hun cel zitten en de spinnen eten hooi.

Hoe origineel.

Mambo 8 oktober 2018 19:37

Het sharia commite is weer op gang.

De dag dat het gerecht de familie laten oordelen is dezelfde dag dat de wereld vergaat.

Skobelev 8 oktober 2018 21:08

Als het mijn dochter was wist ik wel wat me te doen stond...

Dadeemelee 9 oktober 2018 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8825260)
Gaat bijna 3 jaar gezeten hebben van zijn 4 jaar en 2 maand (want er was 10 maand met uitstel). In dit land mag je dat al een succes noemen...Of zat die niet in voorhechtenis?

Idd, zelfs moordenaars komen vervroegd vrij.

Met zijn enkelband staat hij nog onder toezicht. Als hij zijn 5 jaar uitgedaan heeft is er geen enkele kontrole meer. Ook iets om te overwegen.

Anna List 9 oktober 2018 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8825494)
Als het mijn dochter was wist ik wel wat me te doen stond...

ik zou (als vader) in die tussentijd toch ook al 'enorm geëvolueerd' en voorbereid zijn. :-P

Skobelev 9 oktober 2018 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8825758)
ik zou (als vader) in die tussentijd toch ook al 'enorm geëvolueerd' en voorbereid zijn. :-P

We begrijpen elkaar. ;-)

Vette Pois(s)on 9 oktober 2018 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8825494)
Als het mijn dochter was wist ik wel wat me te doen stond...

Law Abiding Citizen (2009)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be