Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Wil jij vervroegde federale verkiezingen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=203255)

ViveLaBelgique 5 juni 2014 10:28

Wil jij vervroegde federale verkiezingen ?
 
1. Ja.
2. Neen.
3. Neen. Nog liever een regering van nationale eenheid inclusief FDF, PTB & FDF.
4. Neen. Desnoods wordt het het wereldrecord regeringsformatie gesprekken gebroken.
5. Neen. Elio Di Rupo I dient met hetzelfde regeerakkoord vertrouwen te krijgen.
6. Neen. Nog even wachten, de N-VA regering gaat van start.
7. Neen. Nog even wachten, de tripartite gaat van start eventueel aangevuld met Groen/Ecolo.
8. Geen mening.
9. Ik ga niet stemmen of ik stem blanco of ongeldig.
10. Prins Laurent for president.

De schoofzak 5 juni 2014 10:45

Het enige wat ik momenteel niet wil, zijn vervroegde enquêtes in dit forum.

En daarmee bedoel ik iets onderliggends in mijn woorden? Snapt ge het ?

.

ViveLaBelgique 5 juni 2014 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7179307)
3. Neen. Nog liever een regering van nationale eenheid inclusief FDF, PTB & FDF.

Even een typo melden. Het forum laat mij niet toe om deze typo zelf recht te zetten. De juiste optie is:

3. Neen. Nog liever een regering van nationale eenheid inclusief FDF, PTB-GO!, Vlaams Belang & PP.

Niko457 5 juni 2014 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7179307)
1. Ja.
2. Neen.
3. Neen. Nog liever een regering van nationale eenheid inclusief FDF, PTB & FDF.
4. Neen. Desnoods wordt het het wereldrecord regeringsformatie gesprekken gebroken.
5. Neen. Elio Di Rupo I dient met hetzelfde regeerakkoord vertrouwen te krijgen.
6. Neen. Nog even wachten, de N-VA regering gaat van start.
7. Neen. Nog even wachten, de tripartite gaat van start eventueel aangevuld met Groen/Ecolo.
8. Geen mening.
9. Ik ga niet stemmen of ik stem blanco of ongeldig.
10. Prins Laurent for president.

11. Een regering met een focus op echt economisch herstel

AsGardSGO 6 juni 2014 08:23

optie 4 en 9 uiteraard ;)

TheFourHorsemen 6 juni 2014 08:52

Ik hoop dat het wereldrecord weer wordt verbroken.

De gemuilkorfde 6 juni 2014 11:28

Ik wil een ander kiessysteem, een meerderheidssysteem, zodat de grootste niet meer kan uitgesloten worden.

4x10E6 6 juni 2014 19:24

morgen wat mij betreft

manta 6 juni 2014 19:39

Enkel als ze ook de Vlaamse en waalse verkiezingen opnieuw doen...

ViveLaBelgique 28 juni 2014 14:15

http://www.hln.be/hln/nl/17781/Binne...ipartite.dhtml

Wapper 28 juni 2014 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 7181321)
Ik wil een ander kiessysteem, een meerderheidssysteem, zodat de grootste niet meer kan uitgesloten worden.

Hear, hear!
Ik heb het Britse systeem lang een vreemd alles-of-niks spel gevonden, maar in Belgie zou het mogelijk iets kunnen oplossen: NVA gaat met alle stemmen lopen in Vlaanderen, en de PS in Wallonie. De zaak MOET dan wel ontploffen. :evil:

Vrijheideerst 28 juni 2014 15:38

Wil jij dat er nog meer vragen worden gesteld?

Demper 28 juni 2014 15:39

Ik wil dat België Barst.

patrickve 28 juni 2014 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7179307)
1. Ja.
2. Neen.
3. Neen. Nog liever een regering van nationale eenheid inclusief FDF, PTB & FDF.
4. Neen. Desnoods wordt het het wereldrecord regeringsformatie gesprekken gebroken.
5. Neen. Elio Di Rupo I dient met hetzelfde regeerakkoord vertrouwen te krijgen.
6. Neen. Nog even wachten, de N-VA regering gaat van start.
7. Neen. Nog even wachten, de tripartite gaat van start eventueel aangevuld met Groen/Ecolo.
8. Geen mening.
9. Ik ga niet stemmen of ik stem blanco of ongeldig.
10. Prins Laurent for president.

Ik dacht dat met een legislatuur parlement vervroegde verkiezingen niet mogelijk waren ?

patrickve 28 juni 2014 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7215609)
Hear, hear!
Ik heb het Britse systeem lang een vreemd alles-of-niks spel gevonden, maar in Belgie zou het mogelijk iets kunnen oplossen: NVA gaat met alle stemmen lopen in Vlaanderen, en de PS in Wallonie. De zaak MOET dan wel ontploffen. :evil:

Dat is alles behalve zeker, hoor !

Het is niet gezegd dat omdat de N-VA PROPORTIONEEL de grootste is in vele arrondissementen, dat in een meertoerensysteem het de N-VA kandidaat is die de laatste ronde wint he.

Niko457 28 juni 2014 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7179307)
1. Ja.
2. Neen.
3. Neen. Nog liever een regering van nationale eenheid inclusief FDF, PTB & FDF.
4. Neen. Desnoods wordt het het wereldrecord regeringsformatie gesprekken gebroken.
5. Neen. Elio Di Rupo I dient met hetzelfde regeerakkoord vertrouwen te krijgen.
6. Neen. Nog even wachten, de N-VA regering gaat van start.
7. Neen. Nog even wachten, de tripartite gaat van start eventueel aangevuld met Groen/Ecolo.
8. Geen mening.
9. Ik ga niet stemmen of ik stem blanco of ongeldig.
10. Prins Laurent for president.

Neen, ik aanvaard dat de democratie een maand geleden de NVA heeft beloond en de PS zetels heeft laten verliezen.

Ook hier is UW lievelingsantwoord op nummer 1 gezet.
Zo doorzichtig ..

ViveLaBelgique 28 juni 2014 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Niko457 (Bericht 7215660)
Zo doorzichtig ..

????

vlaams realist 28 juni 2014 17:41

Ja, nadat het voor iedereen duidelijk geworden is dat de linkse partijen te hoge eisen stellen. En nadat duidelijk is dat ze aan de grenzen van Vlaanderen willen morrelen. Ook de manier waarop 1000quet stemmen is gaan ronselen bij de migranten in Brussel mag tegen dan aan het licht komen.
Hopelijk dit jaar nog.

ilfalco 28 juni 2014 17:47

Citaat:

Het is niet gezegd dat omdat de N-VA PROPORTIONEEL de grootste is in vele arrondissementen, dat in een meertoerensysteem het de N-VA kandidaat is die de laatste ronde wint he.
Ik denk dat de nva meestal makkelijk die 2 de ronde zal winnen... VB stemmen erbij... vld stemmen....en als de andere kandidaat links is ook nog eens de spa stemmen.

En als er zich zoals in frankrijk en VS meerdere kandidaten weerhouden dan winnen ze alles.

De gemuilkorfde 28 juni 2014 18:01

Als ik ergens mag voor stemmen is het om VivelaDictature te beknotten in zijn overdreven ijver om enquêtes te lanceren.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be