Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Wat vindt u ervan dat er bp gegeven worden zonder citeren van de overtreding? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=218923)

eno2 25 mei 2015 13:49

Wat vindt u ervan dat er bp gegeven worden zonder citeren van de overtreding?
 
Wat vindt u ervan dat er banpunten gegeven worden zonder de overtreding in kwestie te citeren?

Poll op naam
1 Dat bevalt me allerminst
2 Dat vind ik OK

Demper 25 mei 2015 13:54

De truck is om overtredingen te vermijden.

Supe®Staaf 25 mei 2015 16:18

Voor mij moet niets geciteerd worden.
Ik weet perfect wanneer ik een of andere dwazekloot heb uitgescheten.
Dat gebeurt trouwens héél zelden, maar ik heb om een of andere duistere reden het gevoel dat het binnenkort weer eens zou kunnen gebeuren.

De schoofzak 26 mei 2015 06:26

Modereren vergt veel tijd.
En het is gelijk een scheidsrechter in het voetbal: je moet de wedstrijd aan kunnen voelen; en iedere wedstrijd is anders.

.

Eduard Khil 26 mei 2015 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 7669418)
Wat vindt u ervan dat er banpunten gegeven worden zonder de overtreding in kwestie te citeren?

Poll op naam
1 Dat bevalt me allerminst
2 Dat vind ik OK

wat ist? Pas terug en al tegen de lamp gelopen? :lol:

eno2 26 mei 2015 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7671049)
wat ist? Pas terug en al tegen de lamp gelopen? :lol:

De persoon die me een vierpunter aannaaide einde mei 2014 is wellicht dezelfde die in die draad beweerde dat ik "door mijn kinderen moest onderhouden worden".. Ik zal hem NOOIT meer praat geven omdat die laster niet geknipt werd. Geen idee wat ikzelf precies aan strafwaardigs formuleerde eind mei 2014

Another Jack 26 mei 2015 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 7671076)
De persoon die me een vierpunter aannaaide einde mei 2014 is wellicht dezelfde die in die draad beweerde dat ik "door mijn kinderen moest onderhouden worden".. Ik zal hem NOOIT meer praat geven omdat die laster niet geknipt werd. Geen idee wat ikzelf precies aan strafwaardigs formuleerde eind mei 2014

Is dat dan zo vernederend?

eno2 26 mei 2015 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 7671076)
Ik zal hem NOOIT meer praat geven omdat die laster niet geknipt werd.


Eyjafjallajökull 27 mei 2015 10:59

Waar zit het lasterlijke dan precies in ?

Misplaatste trots, een raar beestje...

eno2 27 mei 2015 11:18

dubbel

SDX 27 mei 2015 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7671102)
Is dat dan zo vernederend?

Look who's talking.

Is 't dan zo vernederend iemands kinderen 'n goeie opvoeding toe te wensen via hun moeder?

Jeweetwel.

eno2 27 mei 2015 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 7671662)
Waar zit het lasterlijke dan precies in ?

Misplaatste trots, een raar beestje...

Het lasterlijke zit hem heel precies gezegd in de laster. Nu, je bent de enige niet hier die precies niet weet of voorwendt niet te weten wat laster is.

Laster is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar te beschuldigen van zaken waarvan degene die de beschuldiging uit weet of had moeten weten dat deze onwaar zijn. Als de feiten waar zijn, al dan niet opgeblazen, spreekt men van smaad. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.

Het gaat dus niet om smaad. Het gaat om laster.

eno2 27 mei 2015 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7671695)
Look who's talking.

Is 't dan zo vernederend iemands kinderen 'n goeie opvoeding toe te wensen via hun moeder?

Jeweetwel.

Hoezo jeweetwel?

De schoofzak 27 mei 2015 11:54

Het zou een goede zaak zijn voor het forum, mocht de medeforummer die zich beledigd voelt, minstens in de betrokken draad dit zou weergeven, met de vraag om desgevallend de formulering aan te passen.

Plagen mag, pesten niet.
Het onderscheid kan duidelijk gemaakt worden met een extra woordje heen en weer.
En daarbij moeten geen rechtvaardigingen gegeven worden. Iemand kan gevoelig zijn voor sommige zaken, terwijl dit wel degelijk tot zijn of haar privacy behoort.
Vb. de vrouw die ongewild kinderloos gebleven is, de zwaar bedrogen echtgenoot, iemand die aan dyslexie lijdt ....

.

eno2 27 mei 2015 12:48

Laster die blijft staan is hier off topic, ik ga er verder niet op in.

Eyjafjallajökull 28 mei 2015 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 7671697)
Het lasterlijke zit hem heel precies gezegd in de laster. Nu, je bent de enige niet hier die precies niet weet of voorwendt niet te weten wat laster is.

Laster is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar te beschuldigen van zaken waarvan degene die de beschuldiging uit weet of had moeten weten dat deze onwaar zijn. Als de feiten waar zijn, al dan niet opgeblazen, spreekt men van smaad. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.

Het gaat dus niet om smaad. Het gaat om laster.

"Het lasterlijke zit hem in de laster" :roll:

Mooi staaltje bewijsvoering...

Trouwens, mijn internet heeft ook wikipedia. Waar is het element van het ruïneren van een reputatie (welke reputatie?) concreet ingevuld ?

eno2 28 mei 2015 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 7672921)
"Het lasterlijke zit hem in de laster" :roll:

Mooi staaltje bewijsvoering...

Trouwens, mijn internet heeft ook wikipedia. Waar is het element van het ruïneren van een reputatie (welke reputatie?) concreet ingevuld ?



Laster is laster. Een klein kind begrijpt dat. Wat is jouw niveau misschien? Ik heb een jaar geleden onmiddelijk een niet-openbaar dementi geplaatst via het rode driehoekje. Ik ga dit hier niet in het openbaar off topic herhalen. De kwalificatie "laster" spreekt voor zichzelf. Laster is laster. Een klein kind begrijpt dat. Mijn on topic punt is dat deze lasteraar er waarschijnlijk in geslaagd is mij van zijn kant 4bp aan te smeren zonder zelf bestraft te worden voor zijn laster. En dat ik dat niet met zekerheid kan weten omdat er niet meer verwezen wordt naar de overtreding in kwestie. Wat zeer zeer ongemakkelijk is. Ik ben uit verontwaardiging voor die reden een jaar weggebleven voor de looptijd van de straf. Je kan verder off topic reageren in de off topic draad getiteld "@" in K&K. Ondertussen toch bedankt om mij de gelegenheid te geven mijn on topic punt te verhelderen.

Eyjafjallajökull 28 mei 2015 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 7673018)
Laster is laster. Een klein kind begrijpt dat. Wat is jouw niveau misschien? Ik heb een jaar geleden onmiddelijk een niet-openbaar dementi geplaatst via het rode driehoekje. Ik ga dit hier niet in het openbaar off topic herhalen. De kwalificatie "laster" spreekt voor zichzelf. Laster is laster. Een klein kind begrijpt dat. Mijn on topic punt is dat deze lasteraar er waarschijnlijk in geslaagd is mij van zijn kant 4bp aan te smeren zonder zelf bestraft te worden voor zijn laster. En dat ik dat niet met zekerheid kan weten omdat er niet meer verwezen wordt naar de overtreding in kwestie. Wat zeer zeer ongemakkelijk is. Ik ben uit verontwaardiging voor die reden een jaar weggebleven voor de looptijd van de straf. Je kan verder off topic reageren in de off topic draad getiteld "@" in K&K. Ondertussen toch bedankt om mij de gelegenheid te geven mijn on topic punt te verhelderen.

Er is voorwaar een groot advocaat aan u voorbij gegaan.

Mr. Eno : "laster is laster, meneer de rechter"
Rechter : "en kan u ook aantonen dat aan alle bestanddelen van die strafrechtelijke kwalificatie is voldaan, meester ?"
Mr. Eno : "de kwalificatie spreekt voor zich, meneer de rechter, laster is laster, een klein kind ziet dat"
...

In plaats van je te bekommeren om mijn niveau (Wtf?), zou je beter ingaan op de vraag betreffende het oogmerk een reputatie te ruïneren.

eno2 28 mei 2015 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 7673107)
...

In plaats van je te bekommeren om mijn niveau (Wtf?), zou je beter ingaan op de vraag betreffende het oogmerk een reputatie te ruïneren.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=218926

Eyjafjallajökull 28 mei 2015 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 7673114)

geef me 1 reden waarom ik je eenzijdig opgelegde regeltjes zou opvolgen ?

Ik neem er nota van dat je aantijging van laster bij veel geblaat en weinig wol blijft...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be