Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Fred uit Gent 27 april 2010 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4716218)
En wat als ze ondertussen geëvolueerd zijn naar een "collectief " bewustzijn en dmv telepathie een groot superwezen vormen? Ook bewust zijn is er in vele vormen vrees ik...

Opgaan in een super bewustzijn is niet evolueren, maar ophouden te bestaan als individu. Wat je wel kunt doen is de krachten bundelen door naar hetzelfde doel te streven. Iets wat onder ons mensen maar niet wil lukken omwille van al die egootjes. :lol:

Citaat:

Een aap heeft ook een bewustzijn, communiceert, gebruikt gereedschappen , ...
Vergeleken met een mensen kleuter zit een aap maar wat te prutsen hoor. Het mentale verschil tussen mens en dier is immens.

Fred.

tatooke 27 april 2010 10:52

Jimmy Carter
http://www.youtube.com/watch?v=ljrTN...eature=related
Reagan Comments on ET Alien Threat
http://www.youtube.com/watch?v=CfejB...eature=related

Cdude 27 april 2010 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4716286)
Dat Hawkins die uitspraken deed vormt de aanleiding voor de discussie, niet de basis voor mijn aandeel daarin (hij zegt dit trouwens al langer en is daar zeker niet de eerste in, maar trek je daar maar niks van aan hoor, ik zal hem wel aan het napraten zijn). De "abduction cases" lijken vooral te bestaan uit verzinselen , er is geen enkel bewijs dat er ooit iets gebeurd is, net zoals dat er geen enkel bewijs is dat er constant allerlei aliens neerstorten op de aarde. Bovendien, al zou het wel waar zijn, is het absoluut geen bewijs voor de stelling dat aliens ons als iets bijzonders zouden zien en ons graag als bewuste wezens willen behandelen, anal probes vallen tenslotte best wel onder de noemer biologisch onderzoek.

Trouwens , waarom mensen als er koeien zijn?

http://en.wikipedia.org/wiki/Cattle_...ratory_reports

Cdude 27 april 2010 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent (Bericht 4716301)
Opgaan in een super bewustzijn is niet evolueren, maar ophouden te bestaan als individu. Wat je wel kunt doen is de krachten bundelen door naar hetzelfde doel te streven. Iets wat onder ons mensen maar niet wil lukken omwille van al die egootjes. :lol:

Het is wel degelijk evolueren. Beeldt je in wat voor een sprong voorwaarts de gezamelijke en op één punt gerichte samenwerking , voorwaarts zou zijn?
Je zegt het zelf,het ego staat vooruitgang in de weg. Het internet is een eerste stap in een collectief bewustzijn.

"Resistance is futile. U will be assimilated"

http://www.youtube.com/watch?v=WZEJ4OJTgg8

Bovenbuur 27 april 2010 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent (Bericht 4716279)
Correctie: sommigen onder ons doen dit. Er zijn er wereldwijd al heel veel die dit graag anders zouden zien, ikzelf inbegrepen.



Niet wij maar de eventuele buitenaardsen zouden eventueel moreel wat hoogstaander kunnen zijn, misschien? En ook: het bewustzijn creëert een verwantschap. Ik beweer zelfs dat alles wat leeft in de gehele kosmos verwant is met elkaar. De bindende factor is het leven zelf.

PS: het feit dat jij vaststelt hoe de mens momenteel met de dieren en met zijn soortgenoten omgaat wil eigenlijk zeggen dat je vind dat wij niet zo goed bezig zijn, niet? Veel mensen stellen dit vast tegenwoordig en zouden dit willen veranderen. Als aleins werkelijk bestaan, en zoveel verder staan dan wij, dan hebben ze dit lang geleden reeds opgelost. (anders hadden ze zichzelf vernietigd).

Fred.

Ik zeg niet dat het niet goed is wat we doen, ik geloof niet zo in goed en fout, bovendien ben ik zelf een enorme specieïst, ik zie ook wel dat het onhoudbaar is om elke bloemkool en elke bacterie te behandelen als een broeder. Wat ik zeg is dat veel mensen onder de indruk zijn dat we zo moreel hoogstaand zijn terwijl dit niet zo is, het zou ook niet erg praktisch zijn, wel dan?
Maar eigenlijk is mijn boodschap veel simpeler, dat "bewustzijn" waar je het over hebt is iets dat gedefiniëerd is aan de hand van mensen, iets dat zich precies gedraagt als mensen zouden wij nog wel als intelligent leven willen accepteren, vooral als het technologie bezit waar wij al jaren van dromen en het ons kan vernietigen met één druk op een knop. Maar bekijk het eens van de andere kant. Stel wij worden bezocht door een beschaving die niet precies op mensen lijkt, of zelfs maar een beetje verder is, zullen zij ons dan als intelligent leven zien? Dolfijnen hebben een vrij ontwikkelde taal, maar niet zo ontwikkeld als die van ons, dus zijn ze niet "bewust", maar wie zegt dat de taal van de aliens niet nog veel ontwikkelder is dan de onze? Kauwen leven in ingewikkelde sociale verbanden, maar niet zo ingewikkeld als die van ons, dus zijn ze niet "bewust", maar wie zegt dat de maatschappij van de aliens niet veel ingewikkelder is dan die van ons? Protagoras zei ooit "de mens is de maat aller dingen", een uitspraak die prima overeenkomt met ons wereldbeeld, wij gebruiken onszelf als de maatstaaf, iets dat intelligenter is dan wij is intelligent. Iets wat ontwikkelder is dan wij is ontwikkeld. Maar die maatstaaf is niet universeel. Wat zeg ik? Wij zouden een beschaving die op hetzelfde pad zit maar een paar duizend jaar achter loopt nog als compleet achterlijk, onontwikkeld en niet "bewust" zien. Wij vinden onszelf bijzonder omdat wij onszelf zijn, maar kan je ook maar één enkele goede reden noemen waarom een willekeurige andere soort ons als bijzonder zou zien? Stel we worden morgen bezocht door een supercomputer met een denkvermogen enkele ordes van grootte boven de intelligentie van de gehele wereldbevolking, jij word door de verenigde naties gevraagd om achter de microfoon te stappen en een boodschap naar zijn kop te slingeren, wat vertel je hem (/haar/het?) om te voorkomen dat hij ons zonnestelsel recycled?

Bovenbuur 27 april 2010 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4716311)
Trouwens , waarom mensen als er koeien zijn?

http://en.wikipedia.org/wiki/Cattle_...ratory_reports

Misschien onderzoeken ze koeien alleen maar om de stand van de menselijke biotechnologie bij te houden. "O jee, nog meer groeihormonen. Als ze zo door gaan is het hier binnen vijftig jaar Blotula 2.0." - "Ach, voor Blotula hebben we destijds ook een goede toepassing gevonden, niet dan?"

Cdude 27 april 2010 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4716333)
Misschien onderzoeken ze koeien alleen maar om de stand van de menselijke biotechnologie bij te houden. "O jee, nog meer groeihormonen. Als ze zo door gaan is het hier binnen vijftig jaar Blotula 2.0." - "Ach, voor Blotula hebben we destijds ook een goede toepassing gevonden, niet dan?"

Blotula? 8O

Bovenbuur 27 april 2010 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent (Bericht 4716301)
Opgaan in een super bewustzijn is niet evolueren, maar ophouden te bestaan als individu. Wat je wel kunt doen is de krachten bundelen door naar hetzelfde doel te streven. Iets wat onder ons mensen maar niet wil lukken omwille van al die egootjes. :lol:



Vergeleken met een mensen kleuter zit een aap maar wat te prutsen hoor. Het mentale verschil tussen mens en dier is immens.

Fred.

Zie je nou wat je doet? De mens is je maat, je meter, je kilo. Driekwart kilo is niks waard, je moet een hele hebben. Ik vraag me dan af hoe wezens van 2 kilo daarover zouden denken.

Bovenbuur 27 april 2010 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4716336)
Blotula? 8O

Aliens hebben ook in-jokes. ;)

Cdude 27 april 2010 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4716339)
Aliens hebben ook in-jokes. ;)

kunnen ze die dan ook uitleggen aan minderwaardige toehoorders ? :roll:

Bovenbuur 27 april 2010 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4716368)
kunnen ze die dan ook uitleggen aan minderwaardige toehoorders ? :roll:

Vast wel, ik zal het ze de volgende keer dat ze me ontvoeren vragen, mits ik bij bewustzijn ben natuurlijk.

Cdude 27 april 2010 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4716379)
Vast wel, ik zal het ze de volgende keer dat ze me ontvoeren vragen, mits ik bij bewustzijn ben natuurlijk.

8O Ik bedoelde eigenlijk, jij aan mij uitleggen wat Blotula is

Bovenbuur 27 april 2010 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4716387)
8O Ik bedoelde eigenlijk, jij aan mij uitleggen wat Blotula is

Hoe moet ik dat nou weten? Ik werk toch niet voor ze ofzo? Aan de hand van de context kan ik alleen maar gissen dat er iets mis ging na een overdosis van de plaatselijke variant op groeihormonen, mogelijk een overgewichtsepidemie, een plaag van enorme supergespierde altijd hongerige koeien of een dramatisch broeikaseffect door teveel methaangas ofzo.

Maar we dwalen af...

Fred uit Gent 27 april 2010 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4716327)
Maar bekijk het eens van de andere kant. Stel wij worden bezocht door een beschaving die niet precies op mensen lijkt, of zelfs maar een beetje verder is, zullen zij ons dan als intelligent leven zien?

Natuurlijk zullen ze zien dat wij intelligentie bezitten. We hebben de ganse aarde naar onze hand gezet en maken behoorlijk gesofisticeerde apparaten en werktuigen. Als ze dat niet zien dan twijfel ik aan hun intelligentie hoor.

Citaat:

Dolfijnen hebben een vrij ontwikkelde taal, maar niet zo ontwikkeld als die van ons, dus zijn ze niet "bewust", maar wie zegt dat de taal van de aliens niet nog veel ontwikkelder is dan de onze? Kauwen leven in ingewikkelde sociale verbanden, maar niet zo ingewikkeld als die van ons, dus zijn ze niet "bewust", maar wie zegt dat de maatschappij van de aliens niet veel ingewikkelder is dan die van ons?
U wilt onze positie ten opzichte van de dieren vergelijken met de positie van eventuele aliens ten opzichte van ons.

Het grote verschil is echter dat zowel eventuele aliens als wij een vorm van denkvermogen en bewustzijn bezitten die dieren helemaal niet hebben.

Citaat:

Stel we worden morgen bezocht door een supercomputer met een denkvermogen enkele ordes van grootte boven de intelligentie van de gehele wereldbevolking, jij word door de verenigde naties gevraagd om achter de microfoon te stappen en een boodschap naar zijn kop te slingeren, wat vertel je hem (/haar/het?) om te voorkomen dat hij ons zonnestelsel recycled?
Jij gaat compleet voorbij aan het gevoel! Alsof super hoge intelligentie zonder enig gevoel mogelijk zou zijn. Dat is het dus niet volgens mij. Je kunt die computer gemakkelijk bedriegen waar hij bij staat omdat hij niks aanvoelt. Super intelligentie zonder gevoel is dus eigenlijk een vorm van onwetendheid en zelfs domheid. :lol:

Fred.

Cdude 27 april 2010 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent (Bericht 4716459)
Natuurlijk zullen ze zien dat wij intelligentie bezitten. We hebben de ganse aarde naar onze hand gezet en maken behoorlijk gesofisticeerde apparaten en werktuigen. Als ze dat niet zien dan twijfel ik aan hun intelligentie hoor.

Tot er een vulkaan een scheetje laat :roll:



Citaat:

U wilt onze positie ten opzichte van de dieren vergelijken met de positie van eventuele aliens ten opzichte van ons.

Het grote verschil is echter dat zowel eventuele aliens als wij een vorm van denkvermogen en bewustzijn bezitten die dieren helemaal niet hebben.
Toch wel, dieren(primaten) hebben dit wel degelijk.


Citaat:

Jij gaat compleet voorbij aan het gevoel! Alsof super hoge intelligentie zonder enig gevoel mogelijk zou zijn. Dat is het dus niet volgens mij. Je kunt die computer gemakkelijk bedriegen waar hij bij staat omdat hij niks aanvoelt. Super intelligentie zonder gevoel is dus eigenlijk een vorm van onwetendheid en zelfs domheid. :lol:

Fred.
Artificiële intelligentie is dan een nieuw woord voor u ?

Bovenbuur 27 april 2010 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent (Bericht 4716459)
Natuurlijk zullen ze zien dat wij intelligentie bezitten. We hebben de ganse aarde naar onze hand gezet en maken behoorlijk gesofisticeerde apparaten en werktuigen. Als ze dat niet zien dan twijfel ik aan hun intelligentie hoor.

De aliens gebruiken technologie die hen in staat stelt de energie van complete sterren optimaal te gebruiken en enorme ruimtereizen te maken, denk je dat ze onder de indruk zullen zijn van die twee computers en een fiets die wij hier hebben?

Citaat:

U wilt onze positie ten opzichte van de dieren vergelijken met de positie van eventuele aliens ten opzichte van ons.

Het grote verschil is echter dat zowel eventuele aliens als wij een vorm van denkvermogen en bewustzijn bezitten die dieren helemaal niet hebben.
Het is aangetoond dat heel wat dieren (olifanten, dolfijnen, mensapen, papagaaien, kraaiachtigen) een vorm van denkvermogen en bewustzijn bezitten die behoorlijk dicht bij de onze ligt. Wat voor hersenen de aliens die ons bezoeken zullen hebben weten we niet, maar het is niet waarschijnlijk dat onze hersenen meer op die van hun lijken dan apenhersenen op die van ons. In andere woorden: ons denkvermogen en bewustzijn zou nogal eens behoorlijk kunnen verschillen van dat van hen, veel meer dan van dat van dieren. Maar nee hoor, geloof jij maar dat alle aliens a la star trek precies op mensen lijken, de mens is tenslotte het perfecte ontwerp, en slimmer dan de mens bestaat niet. Je lijkt wat dat betreft een beetje op die "wetenschapper" die een model maakte van een intelligente dinosaurus. Volgens hem kon een tweepotige dinosaurus met vrije handen en (voor een dinosaurus) grote hersenen niet intelligent worden tenzij deze zijn honderd miljoen jaar oude tweepotige manier van voortbewegen inwisselde voor ons onaangepaste uit de boom gevallen apenloopje. Bovendien moest de dinosaurus zijn veren verliezen en een penis ontwikkelen. Zijn beeld van een intelligente dinosaurus was een kale mens met grote ogen en maar drie vingers. Op de een of andere manier is het voor mensen heel moeilijk te geloven dat wij ook maar een product van een chaotisch proces zijn, wij zijn niet het summum van de evolutie, de kroon op de schepping of het doel van alles wat leeft, wij zijn gewoon een levensvorm. De kans dat de eerste aliens die ons ontdekken meer op ons lijken dan een chimpansee is te verwaarlozen, vergelijkbaar met de kans dat er geen buitenaards even is, dat homeopathie werkt of dat we in 2012 allemaal dood gaan. Als je er van uit gaat dat aliens "hetzelfde soort intelligentie en bewustzijn hebben als wij", maar tegelijkertijd beweert dat wij geen enkele diersoort kennen die ook maar in de buurt van die klassificatie komt, dan ga je bedrogen uitkomen.

Citaat:

Jij gaat compleet voorbij aan het gevoel! Alsof super hoge intelligentie zonder enig gevoel mogelijk zou zijn. Dat is het dus niet volgens mij. Je kunt die computer gemakkelijk bedriegen waar hij bij staat omdat hij niks aanvoelt. Super intelligentie zonder gevoel is dus eigenlijk een vorm van onwetendheid en zelfs domheid. :lol:

Fred.
Zelfs als je stelt dat er een universeel aspect van intelligentie bestaat dat gevoel heet en enkel en alleen door biologische wezens te begrijpen is (waarom een computer niet een paar neuron-achtige circuits kan aanleggen laten we even buiten beschouwing) dan kan deze computer nog makkelijk door je spelletjes heen zien, hij kan je gedrag analyseren en daar veel harder en sneller over nadenken dan de gehele mensheid tezamen. Als een hond zijn tanden laat zien en gromt dan hoef jij niet aan te voelen dat die hond boos is, je kan het simpelweg uit een boekje oplezen. Tanden laten zien? Check. Grommen? Check. O, deze hond is boos. Ons gedrag is net zo doorzichtig, als je boek maar dik genoeg is en je snel genoeg kan lezen. Je hebt zojuist gefaald, de aarde is gerecycled. Volgende keer laten we iemand anders het woord voeren, deep blue ofzo, of roadrunner.

exodus 27 april 2010 12:20

Je hebt goedaardige aliens en je hebt minder goedaardige. Aliens is trouwens een ruime term, want onder aliens vallen eigenlijk zowel fysische aliens als wezen van andere dimensies en/of andere planeten, het is allemaal zo simpel niet. Ook moet je het onderscheid maken dat niet alle aliens van hetzelfde ras dezelfde attitude zullen hebben.

Je hebt aliens, bv de reptielen, die onder andere kinderen verkrachten en folteren voor hun levensenergie, en je hebt ook aliens die de mens helpen doorheen bewustzijn, bijvoorbeeld de Pleiaden. Wat de deze "aliens" wel weten is dat onze aarde zijn eigen pad heeft, en zij helpen waar zij kunnen, maar zij gaan niet tussenbeide komen. Hun spiritueel besef ligt veel verder dan het onze, en zij weten dat een landing in de letterlijke zin van het woord niet veel zal uithalen. Zij helpen ons onder andere door te chanellen met boodschappen, en te inspireren op verschillende bewustzijnsniveau. Maar ook hier geldt het adagium: als de uil niet zien wil....

Hier zo'n stukje tekst van de Pleiaden. Laat alle vooroordelen aan de kant en lees het en denk er echt over na in plaats van het weg te gooien.



Citaat:

"Multidimensional Reality and the Design of Existence,"

Understanding the power of beliefs and the power of the mind, both individually and en masse, is the most pressing and crucial issue for humankind to grasp. Recognizing these two important keys of knowledge can open human consciousness to a new worldview of unlimited possibilities and highly creative solutions. Beliefs are essentially agreements about reality, and both personal and collective beliefs form the structure and the parameters of your life experience in any era. Beliefs, thoughts, and feelings leave a distinct formative imprint on the field of vital energy that envelops your world. You are creating all of the time and humankind is rapidly awakening to this astounding realization.



When you change your attitude, you change your personal and collective life. People all over the world are realizing the need to refocus the direction of global attention toward one of honesty and integrity, where valuing peace and respectfully honoring and caring for Earth and all her creatures are of primary intent. As the vibration of the mass consciousness expands and matures, greater momentum and focus will be gained. The Earth feels these changes. An elevated state of awareness in the collective consciousness of humankind triggers the Earth to unlock and release more of the complete story of time stored within her being.

"The Intimate Dance of Beliefs and Emotions,"


Humankind is being tested to become much more consciously aware of how to use the power of thought. You are born with a multitude of abilities, yet your cultivated beliefs insist you are powerless; therefore, these abilities are blocked out or eradicated from neural pathways at an early age. The key to solving the great planetary crisis you face lies in the compassionate recognition that humanity has essentially developed a collective fear of the power to create. These times call for you to know your mind and your beliefs and to become an extraordinary creator of your reality.

There are always a multitude of favorable probabilities from which to choose. Please be aware of this potential and do not busy yourself with worries. Worry is a supreme waste of energy in any situation. It creates a disturbing vibration in your field and drains you of energy. And how do you avoid worry? You must deal with your beliefs concerning what you choose to worry about. Release your need to be in charge or in control of everything. Replace your worry with a statement that affirms your choice of safety, comfort, and peace of mind. Learn more about yourself by paying attention to how you manage energy. Be aware of what no longer works by recognizing how your inner ruminations become the movie of life that you meet in the outside world.

Great significance underlies every illness, large or small, because your body is a biofeedback system for your attitudes. Managing energy involves managing your relationship with your emotional self. Examining your emotions is the bottom line for understanding the purpose of a particular health-related situation. Poor health does not just land in your lap. You are ultimately responsible for setting the stage of your body's inner terrain based on the choices you make, and you actually restrict your body's natural healing processes when you readily accept only conventional medical labels and categories for your condition. You deny the purpose and power of your body's intelligence when you believe that you "just caught something out of the blue," rather than realizing and accepting that your body is merely responding to your inner feelings and commands.

Cdude 27 april 2010 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 4716534)
Je hebt goedaardige aliens en je hebt minder goedaardige. Aliens is trouwens een ruime term, want onder aliens vallen eigenlijk zowel fysische aliens als wezen van andere dimensies en/of andere planeten, het is allemaal zo simpel niet. Ook moet je het onderscheid maken dat niet alle aliens van hetzelfde ras dezelfde attitude zullen hebben.

Je hebt aliens, bv de reptielen, die onder andere kinderen verkrachten en folteren voor hun levensenergie,

Daar ben ik gestopt met lezen. Belachelijke BS:twisted:

(zo te lezen zijn er geen vragen meer over aliens. Ze zijn al geclassificierd en onderverdeeld. :roll: )

Bovenbuur 27 april 2010 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4716544)
Daar ben ik gestopt met lezen. :roll:

Pas op hoor, pedofiele psy vampires zijn levensgevaarlijk. Otherkin zijn aliens!

Cdude 27 april 2010 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4716523)
De aliens gebruiken technologie die hen in staat stelt de energie van complete sterren optimaal te gebruiken en enorme ruimtereizen te maken, denk je dat ze onder de indruk zullen zijn van die twee computers en een fiets die wij hier hebben?


Het is aangetoond dat heel wat dieren (olifanten, dolfijnen, mensapen, papagaaien, kraaiachtigen) een vorm van denkvermogen en bewustzijn bezitten die behoorlijk dicht bij de onze ligt. Wat voor hersenen de aliens die ons bezoeken zullen hebben weten we niet, maar het is niet waarschijnlijk dat onze hersenen meer op die van hun lijken dan apenhersenen op die van ons. In andere woorden: ons denkvermogen en bewustzijn zou nogal eens behoorlijk kunnen verschillen van dat van hen, veel meer dan van dat van dieren. Maar nee hoor, geloof jij maar dat alle aliens a la star trek precies op mensen lijken, de mens is tenslotte het perfecte ontwerp, en slimmer dan de mens bestaat niet. Je lijkt wat dat betreft een beetje op die "wetenschapper" die een model maakte van een intelligente dinosaurus. Volgens hem kon een tweepotige dinosaurus met vrije handen en (voor een dinosaurus) grote hersenen niet intelligent worden tenzij deze zijn honderd miljoen jaar oude tweepotige manier van voortbewegen inwisselde voor ons onaangepaste uit de boom gevallen apenloopje. Bovendien moest de dinosaurus zijn veren verliezen en een penis ontwikkelen.

Dit meen je niet? 8O

Citaat:

Zijn beeld van een intelligente dinosaurus was een kale mens met grote ogen en maar drie vingers. Op de een of andere manier is het voor mensen heel moeilijk te geloven dat wij ook maar een product van een chaotisch proces zijn, wij zijn niet het summum van de evolutie, de kroon op de schepping of het doel van alles wat leeft, wij zijn gewoon een levensvorm. De kans dat de eerste aliens die ons ontdekken meer op ons lijken dan een chimpansee is te verwaarlozen, vergelijkbaar met de kans dat er geen buitenaards even is, dat homeopathie werkt of dat we in 2012 allemaal dood gaan.
:clapping:

Citaat:

Als je er van uit gaat dat aliens "hetzelfde soort intelligentie en bewustzijn hebben als wij", maar tegelijkertijd beweert dat wij geen enkele diersoort kennen die ook maar in de buurt van die klassificatie komt, dan ga je bedrogen uitkomen.
Zelfs als je stelt dat er een universeel aspect van intelligentie bestaat dat gevoel heet en enkel en alleen door biologische wezens te begrijpen is (waarom een computer niet een paar neuron-achtige circuits kan aanleggen laten we even buiten beschouwing) dan kan deze computer nog makkelijk door je spelletjes heen zien, hij kan je gedrag analyseren en daar veel harder en sneller over nadenken dan de gehele mensheid tezamen. Als een hond zijn tanden laat zien en gromt dan hoef jij niet aan te voelen dat die hond boos is, je kan het simpelweg uit een boekje oplezen. Tanden laten zien? Check. Grommen? Check. O, deze hond is boos. Ons gedrag is net zo doorzichtig, als je boek maar dik genoeg is en je snel genoeg kan lezen. Je hebt zojuist gefaald, de aarde is gerecycled. Volgende keer laten we iemand anders het woord voeren, deep blue ofzo, of roadrunner.
Meep Meep:lol:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be