Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Wijkagent neergestoken aan middelbare school (https://forum.politics.be/showthread.php?t=263146)

reservespeler 27 januari 2022 17:09

Wijkagent neergestoken aan middelbare school
 
Wijkagent neergestoken aan middelbare school in Peer: verschillende arrestaties
Peer - In de buurt van het Agnetencollege in Peer is donderdagnamiddag een wijkagent die het verkeer stond te regelen neergestoken. Volgens de eerste berichten zijn er al verschillende arrestaties. Het onderzoek is nog bezig.


De verwondingen zouden meevallen.


Wie doet zo iets?
Een wijkagent is normaal iemand die steeds verzoenend optreedt.


Is het nog van deze tijd dat heel dure mensen het verkeer gaan regelen aan een school?
Zijn daar geen andere oplossingen voor?

In onze tijd deden de meesters / leerkrachten dat, maar ja, toen moesten ze wel veel meer uren les geven, en die opdrachten kregen ze er gewoon bovenop.

Zipper 27 januari 2022 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9880265)
Wijkagent neergestoken aan middelbare school in Peer: verschillende arrestaties
Peer - In de buurt van het Agnetencollege in Peer is donderdagnamiddag een wijkagent die het verkeer stond te regelen neergestoken. Volgens de eerste berichten zijn er al verschillende arrestaties. Het onderzoek is nog bezig.


De verwondingen zouden meevallen.


Wie doet zo iets?
Een wijkagent is normaal iemand die steeds verzoenend optreedt.


Is het nog van deze tijd dat heel dure mensen het verkeer gaan regelen aan een school?
Zijn daar geen andere oplossingen voor?

In onze tijd deden de meesters / leerkrachten dat, maar ja, toen moesten ze wel veel meer uren les geven, en die opdrachten kregen ze er gewoon bovenop.

Twaalf jaar !! We zullen maar denken, "vroeg begonnen is half gewonnen" 8O

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220127_95591163

Rudy 27 januari 2022 20:20

Dit is een punctueel probleem, niet echt een maatschappelijk probleem omdat het slachtoffer toevallig een wijkagent is.
Iedereen kan door een idioot neergestoken worden, neergeschoten worden, of worden neergeslagen.
Wat is nu de essentie: zinloos geweld in het algemeen, of respect voor het gezag ?

reservespeler 27 januari 2022 20:27

De dader is een twaalfjarige jongen, hij deed dit naar het schijnt in aanwezigheid van z'n moeder en een oudere broer.

reservespeler 27 januari 2022 20:33

HBVL 27-01-2022


“Het laatste wat je in een schoolomgeving verwacht, is geweld tegen een wijkagent die daar het verkeer in goede banen leidt”, reageert ook Peers burgemeester Steven Matheï (CD&V). “Onze bekommernis gaat nu eerst uit naar het slachtoffer dat momenteel in het ziekenhuis ligt. We hopen dat alles goed met hem komt. Het is ook een harde slag voor de naasten, en bij uitbreiding de hele politiezone. En voor de nazorg moeten we de komende periode zeker aandacht hebben.” Burgemeester Matheï werd naar aanleiding van het incident ook gecontacteerd door minister van binnenlandse zaken Annelies Verlinden. “Ze heeft haar bekommernis geuit en is bereid om steun toe te zeggen naar de collega’s van het slachtoffer. Onvermijdelijk zal dit ook een maatschappelijk debat uitlokken. Hoe een dergelijk incident in een schoolomgeving met een minderjarige kan plaatsvinden.”

Tendens
Het geweld van vorig week in Brussel tegen agenten indachtig, maakt dit voorval misschien extra pijnlijk. “Hopelijk wordt dit geen tendens. Politieagenten hebben een belangrijke en moeilijke taak. Ze dragen bij tot hoe we als mensen kunnen samenleven en als hier systematisch aan geraakt wordt, dan moeten we ons als maatschappij bezinnen. Geweld tegen ordehandhavers raakt ons allemaal. En hier gaat het om een wijkagent die juist dicht bij de mensen staat en voor vele mensen een vertrouwenspersoon is. ”


Net wat ik ook al schreef in m' openingspost.

Xenophon 27 januari 2022 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9880489)
...

En hier gaat het om een wijkagent die juist dicht bij de mensen staat en voor vele mensen een vertrouwenspersoon is. ”


...

Niet voor Noord-Afrikanen.

Die bezien de politie als een bende laffe verraders.

Rudy 27 januari 2022 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9880482)
De dader is een twaalfjarige jongen, hij deed dit naar het schijnt in aanwezigheid van z'n moeder en een oudere broer.

Een twaalfjarige. Ik lees elders ook dat er al verschillende arrestaties werden uitgevoerd.
Enig idee wat het motief zou kunnen geweest zijn ?

De schoofzak 27 januari 2022 22:25

In HLN worden beelden getoond van de aanval.
Je ziet de dader amper: als minderjarige wordt hij geblurd.
Maar de moeder, zo veronderstel ik, is wel te zien, en draagt een hoofddoek.

HLN meldt dan ook:

Citaat:

...
Een wijkagent die het verkeer stond te regelen na afloop van de schooltijd, kreeg vermoedelijk een discussie met een leerling. Nadien kreeg de agent een mes in de rug, zegt burgemeester van Peer Steven Matheï (CD&V) aan HLN LIVE. De verdachte, een jongen van 12 jaar, werd gearresteerd. Ook zijn zeventienjarige broer en moeder zijn opgepakt.
...
Ik denk niet dat er bij Vlaamse autochtonen nog veel "messentrekkers"-mentaliteit is.
Maar bij allochtonen daarentegen ...

Herr Flick 27 januari 2022 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9880314)
Twaalf jaar !! We zullen maar denken, "vroeg begonnen is half gewonnen" 8O

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220127_95591163

ah de usual suspects weer, ...

Svennies 27 januari 2022 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9880623)
Een twaalfjarige. Ik lees elders ook dat er al verschillende arrestaties werden uitgevoerd.
Enig idee wat het motief zou kunnen geweest zijn ?

Waarom loopt een 12 jarige met een mes op zak mijn beste , en durft die dat te gebruiken tegen een wijkagent ,vraag u dat liever af....

Herr Flick 27 januari 2022 23:02

Nu gaan ze die kleine bij "opvoeders" plaatsen nu is t helemaal om zeep.

Steekt die eens een week bij ne gediplomeerde sadist die er al het kwaad uitklopt, hij zal de boodschap wel gesnapt hebben dan.

Svennies 27 januari 2022 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9880706)
Nu gaan ze die kleine bij "opvoeders" plaatsen nu is t helemaal om zeep.

Steekt die eens een week bij ne gediplomeerde sadist die er al het kwaad uitklopt, hij zal de boodschap wel gesnapt hebben dan.

Wat die "kleine " betreft is het momenteel al om zeep hoor...

Schoon opvoeding dat die gehad heeft , die zijn carriëre ligt nu al vast ...

We moeten enkel nog afwachten welk palmares hij in de toekomst nog gaat verzamelen ...

Maar ja ,het zal dan wel weer aan onze maatschappij liggen zeker als de progressieven hierover hun licht gaan laten schijnen...

Herr Flick 27 januari 2022 23:13

Gewoon keihard straffen zo hard dat ze zeggen van jezus, dat durven ze zelf in de heimat niet.

Skobelev 27 januari 2022 23:27

Wanneer spelen de Rode Duivels nog eens?

Universalia 28 januari 2022 00:44

De eerste vraag die ik mij stelde was: hoe komt hij/zij van welke origine dan ook op school binnen met een mes in zijn zak?

Dan zie je met de regelmaat van de klok USA scholen filmpjes waar de leerlingen eerst door een scanner moeten lopen zoals wij die kennen op sommige luchthavens.

Misschien een goed plan om ook aan onze scholen bewaking + scanners te zetten???

Dat zal wel weer zijn van "wie zal dat betalen?"

Hou bepaalde geldstromen die naar het buitenland gaan al tegen dan hebben ze geld om dat met te bekostigen.

Universalia 28 januari 2022 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9880702)
ah de usual suspects weer, ...

Wie had dat gedacht :roll:

reservespeler 28 januari 2022 06:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9880704)
Waarom loopt een 12 jarige met een mes op zak mijn beste , en durft die dat te gebruiken tegen een wijkagent ,vraag u dat liever af....

Inderdaad, dat is heel zorgwekkend.
En dan ook nog onder het toezicht van de moeder.
Waarschijnlijk moeilijke jeugd, of nee wacht, 12 jaar dan ben je nog jeugd.

reservespeler 28 januari 2022 06:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9880704)
Waarom loopt een 12 jarige met een mes op zak mijn beste , en durft die dat te gebruiken tegen een wijkagent ,vraag u dat liever af....

Wij hadden vroeger ook steeds een zakmes in ons zakken zitten, geen haar op ons hoofd dat er aan dacht om dat te gebruiken om een mens mee te steken, laat staan een agent.

Den Ardennees 28 januari 2022 07:15

Over tien jaar komt die jongen terug in het nieuws, dan omwille van nog veel ernstigere feiten...

Herr Flick 28 januari 2022 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9880825)
Wij hadden vroeger ook steeds een zakmes in ons zakken zitten, geen haar op ons hoofd dat er aan dacht om dat te gebruiken om een mens mee te steken, laat staan een agent.

Inderdaad, je kon dat bijhebben maar dat was dan om uw potlood mee te scherpen of een appeltje te schillen, Als ik een zakmes in mijn zak heb is dat ook niet met de bedoeling daar iemand mee te gaan lek prikken.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be