Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Steve_M 13 oktober 2010 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5030920)
Je negeert die getuigenissen zomaar. Ofwel spreken die mensen de waarheid ofwel niet. Jij veronderstelt dat ze allemaal liegen of zich interessant willen maken... wat een absurde veronderstelling is. Zeker als je de gedetailleerde getuigenissen bekijkt.

Dat is helemaal niet absurd.

Citaat:

En bewijs zal er uiteraard niet zo snel komen, als er een cover-up is zoals vele van deze mensen zeggen. De officiele instanties die betrokken zijn in deze cover up zullen er alles aan doen om het in het belachelijke te trekken, of ervoor te zorgen dat resultaten vervalst worden en bewijs verdwijnt.
Zoals ik eerder schreef dus: de meest effectieve samenzwering aller tijden. Maar dat vind je dan weer niet absurd. Dan wil ik zelfs de vraag nog niet stellen waarom "ze" daar zo veel moeite voor doen.

Citaat:

En zolang het niet officieel bevestigd is zullen de meesten het toch niet geloven. Zelfs een filmpje van een eventuele echte alien autopsy zal als vals verklaard worden zonder dat de officiel instanties dit beamen. Maar het zijn net die die de mensen voorliegen.
Het probleem is natuurlijk dat alle filmpjes van alien autopsies die tot dusver zijn uitgekomen overduidelijk vervalst zijn. Daar heeft de overheid, de Men in Black enzovoort helemaal niets mee te maken.

Als we bezocht zouden worden, dan zou ik dat enorm spannend en opwindend vinden. Alleen ben ik niet bereid elke redelijkheid te laten varen op basis van wat wazige, veelal getrukeerde filmpjes en getuigenissen van hele en halve fantasten.

Steve_M 13 oktober 2010 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5030925)
Neen, helemaal niet moeilijk die bewijzen zijn er maar worden gewoon achtergehouden. Is ook niet zo moeilijk dat te begrijpen.

Trouwens stukken van toestellen hebben "ze" al onderzocht (Rosswel).

Dat weet jij helemaal niet.

Citaat:

Wat zou het trouwens "voor de maatschappij" nut hebben zoiets te onderzoeken en wereldkundig te maken ?
Wat voor nut zou het "voor de maatschappij" hebben daar zoveel moeite en middelen in te steken om dat toch maar verborgen te houden? Wereldkundig maken is immers veel gemakkelijker.

Micele 13 oktober 2010 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5030934)
Dat weet jij helemaal niet.

Ik was idd niet daar, maar ik heb een heel sterk vermoeden.

Het stond toen zelfs in de plaatselijke krant. Is dat nu zo speciaal ?

Materiaal was 95 % aluminium en 5 % zink had ik in die ingescande krant gelezen op het www.

Citaat:

Wat voor nut zou het "voor de maatschappij" hebben daar zoveel moeite en middelen in te steken om dat toch maar verborgen te houden? Wereldkundig maken is immers veel gemakkelijker.
Ja, denk je ? Hoe zou jij het doen, welke wetenschapper (nationaliteit) krijgt de eer ? Gaan de andere Big landen het ook doen ? China, Rusland, Japan...

Hmm wie weet willen velen hun spaargeld afhalen bij de bank, of iedereen verkoopt zijn aandelen, of men sluit de beurs of whatever.
Of iedereen koopt goud en zilver ofzo. Geldmarkt stort in, ruilhandel zoals euhm onlangs Argentinië...

En/of vele verzekeringen en levensverzekeringen worden afgekocht of opgezegd.

Ik denk dat "de overheid" schrik heeft zo´n big event plots openbaar te maken.

Tip: http://www.tijd.be/indexen/

Steve_M 13 oktober 2010 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5030951)
Ik was idd niet daar, maar ik heb een heel sterk vermoeden.

Het stond toen zelfs in de plaatselijke krant. Is dat nu zo speciaal ?

Materiaal was 95 % aluminium en 5 % zink had ik in die ingescande krant gelezen op het www.

Je zegt het zelf, dat is allesbehalve speciaal. Om daar dan meteen een buitenaardse activiteit in te zien is wat mij betreft zeer wilde speculatie. Zeker als je de tijdsgeest bekijkt: allerlei prototypes van vliegtuigen die in het grootste geheim getest werden, kernwapens, de Koude Oorlog ...

Citaat:

Ja, denk je ? Hoe zou jij het doen, welke wetenschapper krijgt de eer ?

Hmm wie weet willen velen hun spaargeld afhalen bij de bank, of iedereen verkoopt zijn aandelen, of men sluit de beurs of whatever.
Of iedereen koopt goud enzilver ofzo.

En/of vele verzekeringen en levensverzekeringen worden afgekocht of opgezegd.

Ik denk dat "de overheid" schrik heeft zo´n big event plots openbaar te maken.
Komaan, Roswell was in 1947. Dat wil zeggen dat "de overheid" (want waarom zou daar een overheid alleen voor staan?) inmiddels 63 jaar de tijd heeft gehad om zo'n event openbaar te maken. 63 jaar, talloze presidenten, duizenden overheidsmedewerkers, ongetwijfeld vele crashes, duizenden wetenschappers die nacht na nacht naar de hemel kijken, duizenden "UFO-logen" en we moeten het nog steeds hebben van vage filmpjes en hoogst twijfelachtige getuigenissen.

EDIT: ik geloof trouwens geen sikkepit van de hypothese dat mensen bij openbaarmaking zich plots als waanzinnigen gaan gedragen. Wellicht is de meest gehoorde reactie dan: "meh". Waarna iedereen rustig naar het werk gaat en in het weekend gaat shoppen in het shopping center.

Micele 13 oktober 2010 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5030961)
Komaan, Roswell was in 1947. Dat wil zeggen dat "de overheid" (want waarom zou daar een overheid alleen voor staan?) inmiddels 63 jaar de tijd heeft gehad om zo'n event openbaar te maken. 63 jaar, talloze presidenten, duizenden overheidsmedewerkers, ongetwijfeld vele crashes, duizenden wetenschappers die nacht na nacht naar de hemel kijken, duizenden "UFO-logen" en we moeten het nog steeds hebben van vage filmpjes en hoogst twijfelachtige getuigenissen.

Ge geeft geen antwoord, dacht ik al.

Heb je al die getuigenissen al eens goed bekeken ? Vele zijn wetenschappelijk onderzocht, zelfs ontvoerde getuigen door Aliens hebben onder hypnose getuigenissen afgelegd. Hoe kunnen modale mensen nu plots sterrenstelsels beschrijven waar ze nooit weet van hadden ?

Ik geef je een link en lees die nu aub eens volledig uit, en geef eens een eerlijke mening:
http://www.astrosurf.com/lunascan/hillzeta.htm

een stukje:
Citaat:

Intrigued by the Hills' experience, J. Allen Hynek, chairman of the department of astronomy at Northwestern University, decided to investigate. Hynek described how the Hills recalled the details of their encounter in his book, 'The UFO Experience' (Henry Regnery Company, 1972):

"Under repeated hypnosis they independently revealed what had supposedly happened. The two stories agreed in considerable detail, although neither Betty nor Barney was privy to what the other had said under hypnosis until much later. Under hypnosis they stated that they had been taken separately aboard the craft, treated well by the occupants -- rather as humans might treat experimental animals -- and then released after having been given the hypnotic suggestion that they would remember nothing of that particular experience. The method of their release supposedly accounted for the amnesia, which was apparently broken only by counterhypnosis."

A number of scientists, including Hynek, have discussed this incident at length with Barney and Betty Hill and have questioned them under hypnosis. They concur with Simon's belief that there seems to be no evidence of outright fabrication or lying. One would also wonder what Betty, who has a master's degree in social work and is a supervisor in the New Hampshire Welfare Department, and Barney, who was on the governor of New Hampshire's Civil Rights Commission, would have to gain by a hoax? Although the Hills didn't, several people have lost their jobs after being associated with similarly unusual publicity.

Stanton T. Friedman, a nuclear physicist and the nation's only space scientist devoting full time to researching the UFO phenomenon, has spent many hours in conversation with the Hills. "By no stretch of the imagination could anyone who knows them conclude that they were nuts," he emphasizes.

So the experience remains a fascinating story despite the absence of proof that it actually happened. Anyway -- that's where things were in 1966 when Marjorie Fish, an Ohio schoolteacher, amateur astronomer and member of Mensa, became involved. She wondered if the objects shown on the map that Betty Hill allegedly observed inside the vehicle might represent some actual pattern of celestial objects. To get more information about the map she decided to visit Betty Hill in the summer of 1969. (Barney Hill died in early 1969.) Here is Ms. Fish's account of that meeting:

"On Aug.4, 1969, Betty Hill discussed the star map with me. Betty explained that she drew the map in 1964 under posthypnotic suggestion. It was to be drawn only if she could remember it accurately, and she was not to pay attention to what she was drawing -- which puts it in the realm of automatic drawing. This is a way of getting at repressed or forgotten material and can result in unusual accuracy. She made two erasures showing her conscious mind took control part of the time.
"Betty described the map as three-dimensional, like looking through a window. The stars were tinted and glowed. The map material was flat and thin (not a model), and there were no noticeable lenticular lines like one of our three-dimensional processes. (It sounds very much like a reflective hologram.) Betty did not shift her position while viewing it, so we cannot tell if it would give the same three-dimensional view from all positions or if it would be completely three-dimensional. Betty estimated the map was approximately three feet wide and two feet high with the pattern covering most of the map. She was standing about three feet away from it. She said there were many other stars on the map but she only (apparently) was able to specifically recall the prominent ones connected by lines and a small distinctive triangle off to the left. There was no concentration of stars to indicate the Milky Way (galactic plane) suggesting that if it represented reality, it probably only contained local stars. There were no grid lines."

So much for the background material on the Hill incident. (If you want more details on the encounter, see Fuller's book). For the moment we will leave Marjorie Fish back in 1969 trying to interpret Betty Hill's reproduction of the map. There is a second major area of background information that we have to attend to before we can properly discuss the map. Unlike the bizarre events just described, the rest is pure astronomy.
uit: http://www.ufoevidence.org/cases/case315.htm

laatste case van deze hoofdlink:
http://www.ufoevidence.org/Cases/Cas...tion=polygraph
dus er zijn nog veel gelijkaardige gevallen.

Micele 13 oktober 2010 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5030961)
EDIT: ik geloof trouwens geen sikkepit van de hypothese dat mensen bij openbaarmaking zich plots als waanzinnigen gaan gedragen. Wellicht is de meest gehoorde reactie dan: "meh". Waarna iedereen rustig naar het werk gaat en in het weekend gaat shoppen in het shopping center.

Aha, nakomertje.

Omdat gij dat zo gelooft, gaat daarvoor de overheid het niet riskeren. ;-)
Ik zei ook wereldkundig, dus pakweg minstens de G-20 moet overeenkomen en tegelijkertijd (in 24 h) het bericht uit te brengen, best de leiders zelf...

Trouwens wat is waanzinnig... heb je de evolutie van de goudprijs eens bekeken ?

Micele 13 oktober 2010 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5030961)
Je zegt het zelf, dat is allesbehalve speciaal. Om daar dan meteen een buitenaardse activiteit in te zien is wat mij betreft zeer wilde speculatie. Zeker als je de tijdsgeest bekijkt: allerlei prototypes van vliegtuigen die in het grootste geheim getest werden, kernwapens, de Koude Oorlog ...

Ja de tijdsgeest toen was dat elke wereldmacht die informatie zoveel mogelijk voor zichzelf geheim hield. Dus direct onder de top secret map (spioneren deden ze onderling wel -de Russen-, maar die hadden evengoed dezelfde Flying Saucers gevonden). Zijt maar zeker dat hun (militaire) wetenschappers er probeerden voordeel uit te halen.

Steve_M 13 oktober 2010 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5030976)
Ge geeft geen antwoord, dacht ik al.

Ik antwoordde niet omdat de vraag ontzettend onnozel was en je door ze te stellen aangeeft dat je niet begrijpt hoe wetenschap werkt. Een wetenschapper die kan bewijzen dat er buitenaards leven bestaat en/of dat dat buitenaards leven ons bezoekt/bezocht heeft, heeft gegarandeerd een Nobelprijs vast. Geloof jij nu echt dat die wetenschappers gaan vragen wie de eer toekomt? Ik ben zelf taalwetenschapper. Stel nu dat ik morgen een fenomenale ontdekking doe over taal. Wat denk jij dan dat ik doe: eerst even mijn collega's bellen om te vragen of ik mag publiceren? Misschien even de overheid inlichten om te zien of mijn research door niemand als aanstootgevend zou worden beschouwd? Natuurlijk doe ik dat niet. Dan publiceer ik. En dat doet die wetenschapper die kan bewijzen dat er buitenaards leven is ook.

Ik zal straks de door jou gegeven link eens grondig lezen en er later een commentaar op formuleren.

Micele 13 oktober 2010 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5031003)
Geloof jij nu echt dat die wetenschappers gaan vragen wie de eer toekomt?

NEEN, zeker niet.

Dat was mijn bedoeling niet, ik heb me daar verkeerd uitgedrukt.

Andy 13 oktober 2010 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5030961)
Komaan, Roswell was in 1947. Dat wil zeggen dat "de overheid" (want waarom zou daar een overheid alleen voor staan?) inmiddels 63 jaar de tijd heeft gehad om zo'n event openbaar te maken. 63 jaar, talloze presidenten, duizenden overheidsmedewerkers, ongetwijfeld vele crashes, duizenden wetenschappers die nacht na nacht naar de hemel kijken, duizenden "UFO-logen" en we moeten het nog steeds hebben van vage filmpjes en hoogst twijfelachtige getuigenissen.

Jamaar, de VS heeft nu al gedurende 63 jaren de meest bekwame wetenschappers op die wrakstukken gezet om er een nieuwe generatie wapens mee te bouwen. Ze houdt die nieuwe generatie wapens geheim omdat men anders nog meer spionnen op haar dak krijgt. Vandaar dat de VS die nieuwe generatie wapens in alle secretie wil bouwen, tot ze sterk genoeg zijn om zo hun NWO op te leggen. Afgaande op de massale investeringen in conventioneel wapentuig, heeft dat onderzoek nog niet al te veel opgeleverd. 't Is alsof je de atoombom uitvindt, maar toch for the sake of it blijft investeren in loopgraven en prikkeldraad. En war tuba's natuurlijk. Veel war tuba's.

parcifal 13 oktober 2010 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5031000)
Zijt maar zeker dat hun (militaire) wetenschappers er probeerden voordeel uit te halen.

Dat is nog zoiets.

Stel dat een F-16 (met de tijdmachine weggeflitst) neerstort in de buurt van Rome in 100 BC, een tijd waarin de romeinse krijgskunst en technische wetenschap toch niet te verwaarlozen was.

Hoe gaan die mannen daar concreet voordeel uithalen?
Misschien dat ze na een tijdje wel een goede schroevendraaier zouden kunnen smeden om een paar platen open te vijzen maar veel verder zie ik dat toch niet gaan. 8-)

Andy 13 oktober 2010 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5031028)
Dat is nog zoiets.

Stel dat een F-16 (met de tijdmachine weggeflitst) neerstort in de buurt van Rome in 100 BC, een tijd waarin de romeinse krijgskunst en technische wetenschap toch niet te verwaarlozen was.

Hoe gaan die mannen daar concreet voordeel uithalen?
Misschien dat ze na een tijdje wel een goede schroevendraaier zouden kunnen smeden om een paar platen open te vijzen maar veel verder zie ik dat toch niet gaan. 8-)

We zouden na verloop van tijd schroevendraaiers terugvinden in de schedels van hun tegenstanders. ;-)

Micele 13 oktober 2010 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5031028)
Dat is nog zoiets.

Stel dat een F-16 (met de tijdmachine weggeflitst) neerstort in de buurt van Rome in 100 BC, een tijd waarin de romeinse krijgskunst en technische wetenschap toch niet te verwaarlozen was.

Hoe gaan die mannen daar concreet voordeel uithalen?
Misschien dat ze na een tijdje wel een goede schroevendraaier zouden kunnen smeden om een paar platen open te vijzen maar veel verder zie ik dat toch niet gaan. 8-)

Daarom schreef ik probeerden. ;-)
En je hebt me niet begrepen.
Want US-wetenschappers en USSR-wetenschappers konden blijkbaar met hetzelfde gevonden UFO-materiaal en hun beperkte kennis er even weinig/veel of niets voordeel uit halen.

Steve_M 13 oktober 2010 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5030976)
Heb je al die getuigenissen al eens goed bekeken ? Vele zijn wetenschappelijk onderzocht, zelfs ontvoerde getuigen door Aliens hebben onder hypnose getuigenissen afgelegd. Hoe kunnen modale mensen nu plots sterrenstelsels beschrijven waar ze nooit weet van hadden ?

Ik geef je een link en lees die nu aub eens volledig uit, en geef eens een eerlijke mening:
http://www.astrosurf.com/lunascan/hillzeta.htm

een stukje:


uit: http://www.ufoevidence.org/cases/case315.htm

laatste case van deze hoofdlink:
http://www.ufoevidence.org/Cases/Cas...tion=polygraph
dus er zijn nog veel gelijkaardige gevallen.

Interessant verhaal. Maar het bewijst helemaal niets. De getuigenissen, de overeenkomende verhalen en de hypnose vind ik niet echt overtuigend. Die sterrenkaart iets meer, maar dat kan ook een toevalstreffer zijn.

exodus 13 oktober 2010 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5030930)
Dat is helemaal niet absurd.

Als jij het niet absurd vindt dat 400+ getuigen, welke allemaal een vruchtbare professionele carriere erop zitten hebben, die in vele gevallen getest zijn op psychologisch stabiliteit, allemaal liegen of zich interessant willen maken, dan ben je gewoonweg in totale denial.

De redenering dat ze zich vergissen gaat niet op, want als je hun verhaal hoort doen en hoe gedetailleerd het is en wat ze gezien hebben, dan is een vergissing of misinterpretatie onmogelijk. Het zijn niet zomaar lichtpuntjes aan de hemel dat ze gezien hebben.



Citaat:

Zoals ik eerder schreef dus: de meest effectieve samenzwering aller tijden. Maar dat vind je dan weer niet absurd. Dan wil ik zelfs de vraag nog niet stellen waarom "ze" daar zo veel moeite voor doen.
Er zijn al 400+ getuigen die uit de biecht praten, dus zo effectief is die samenzwering ook niet. Je spreekt jezelf tegen.

Citaat:

Als we bezocht zouden worden, dan zou ik dat enorm spannend en opwindend vinden. Alleen ben ik niet bereid elke redelijkheid te laten varen op basis van wat wazige, veelal getrukeerde filmpjes en getuigenissen van hele en halve fantasten.
Ja wellicht, de meerste mensen zouden in hun broek schijten van angst.

kiko 13 oktober 2010 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5031335)
Ja wellicht, de meerste mensen zouden in hun broek schijten van angst.

Gelukkig dat we jou nog hebben, baken van ruimdenkendheid, stille rots in de branding.

PS: hoe zit het met dat bewijs ? De mensen van het labo staan klaar hoor. Je mag het altijd met de post opsturen, geen probleem.

kiko 13 oktober 2010 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andy (Bericht 5031025)
Jamaar, de VS heeft nu al gedurende 63 jaren de meest bekwame wetenschappers op die wrakstukken gezet om er een nieuwe generatie wapens mee te bouwen. Ze houdt die nieuwe generatie wapens geheim omdat men anders nog meer spionnen op haar dak krijgt. Vandaar dat de VS die nieuwe generatie wapens in alle secretie wil bouwen, tot ze sterk genoeg zijn om zo hun NWO op te leggen. Afgaande op de massale investeringen in conventioneel wapentuig, heeft dat onderzoek nog niet al te veel opgeleverd. 't Is alsof je de atoombom uitvindt, maar toch for the sake of it blijft investeren in loopgraven en prikkeldraad. En war tuba's natuurlijk. Veel war tuba's.

Ik vraag me ook af welke verschrikkelijke of wonderlijke geheimen de gemene Amerikaanse overheid allemaal achterhoudt.

In elk geval is het niets op technologisch vlak, want zo vooruitlopen doet Amerika niet.

flatliner 13 oktober 2010 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5031404)
Ik vraag me ook af welke verschrikkelijke of wonderlijke geheimen de gemene Amerikaanse overheid allemaal achterhoudt.

In elk geval is het niets op technologisch vlak, want zo vooruitlopen doet Amerika niet.

Waarom ga je ervan uit dat "wij" onmiddelijk alle technologie begrijpen en direct kunnen toepassen?

Zelfs toen de europeanen in China toekwamen, en daar het buskruit leerde kennen, duurde het nog honderden jaren voordat we de echte vuurwapens hadden.

Stel je voor dat een boeing 747 neerstort in zuid amerika, bij een stam in het oerwoud dewelke nog leeft zonder kennis van electriciteit. Denk je dat zij na 60 jaar een vliegtuig kunnen bouwen en vluchten maken naar andere contignenten?

Of kijk naar onze eigen geschiedenis,
Laat iemand uit de jaren 40 een DVD zien, zelfs een professor, denk jij echt dat ze direct weten wat het is?

Laat een F16 terug gaan in tijd, en crashen tijdens WW1, denk je echt dat de mensen direct het principe van een straal motor begrijpen en binnen korte tijd een copy maken?

parcifal 13 oktober 2010 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flatliner (Bericht 5031449)
Stel je voor dat een boeing 747 neerstort in zuid amerika, bij een stam in het oerwoud dewelke nog leeft zonder kennis van electriciteit. Denk je dat zij na 60 jaar een vliegtuig kunnen bouwen en vluchten maken naar andere contignenten?

Mwa, ik heb hier toch al een aantal beweringen zien passeren die spraken over alien-technology die gebruikt werd door amerikaanse militaire diensten, om bvb. anti-gravity toestellen te bouwen en dergelijke.

Ga je nu zeggen dat jij die beweringen niet gelooft?

flatliner 13 oktober 2010 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5031454)
Mwa, ik heb hier toch al een aantal beweringen zien passeren die spraken over alien-technology die gebruikt werd door amerikaanse militaire diensten, om bvb. anti-gravity toestellen te bouwen en dergelijke.

Ga je nu zeggen dat jij die beweringen niet geloofd?

Ik heb geen kennis van deze beweringen, dus ik vel er geen oordeel over.

Ik ben wel op de hoogte van verklaringen van ex usa militairen dat de transistor, night vision en optische vezel, ergens een oorsprong zouden hebben van roswell. Maar daar ben ik niet van overtuigd.

Ik heb vele bedenking bij verklaringen van "believers" hier op het forum, maar daarom schrijf ik het globale idee nog niet af.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be