Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vrouwen die op de kap van hun man leven (ih rijke Westen uiteraard) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245187)

bembem 19 september 2018 21:48

Vrouwen die op de kap van hun man leven (ih rijke Westen uiteraard)
 
Het mag eens gezegd worden: de dag van vandaag zijn er nog steeds vrouwen (merely van autochtoonse oorsprong) die dankzij de inkomsten van hun man een luilekkerleventje leiden aka nagenoeg geen klop uitvoeren/niet de minste intentie hebben een job uit te oefenenen -zelfs niet 'part-time'.

Ik wou dit even onder de aandacht brengen aangezien het toch een issue is en men hier ferm de neiging heeft steeds maar weer op mensen met een uitkering, werklozen, invalieden enz. te zitten kappen! Dit terwijl er gemakzuchtige golddigsters zijn die aan deze heksenjacht ontsnappen daar zij niet van een uitkering leven maar mooi op manlief zijn payroll staan.

Awel dat is dus ook 'profiteren' & in de hangmat liggen......... En dat dient eveens maatschappelijk aangekaart & bekritiseerd te worden. Nietwaar??!

Discuss please, thanks.

Rahowa 19 september 2018 22:06

En dan,als die een oude zak willen poepen voor een luxe-leven dan moet ik ze niet onderhouden en is dat niemand zijn zaak.

bembem 19 september 2018 22:16

Strak argument :roll:

Skobelev 20 september 2018 05:18

Je hebt zelf nog geen gevonden om u te "onderhouden"?

patrickve 20 september 2018 05:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8809076)
Het mag eens gezegd worden: de dag van vandaag zijn er nog steeds vrouwen (merely van autochtoonse oorsprong) die dankzij de inkomsten van hun man een luilekkerleventje leiden aka nagenoeg geen klop uitvoeren/niet de minste intentie hebben een job uit te oefenenen -zelfs niet 'part-time'.

Ik vind dat, net als jij, schandalig. Die vrouwen zouden ook werklozensteun en dergelijke moeten krijgen. Het is niet eerlijk dat enkel haar man daarvoor moet opdraaien, terwijl de rest van de maatschappij toekijkt en die arme duts maar laat betalen. Solidariteit !
Het is niet omdat je toevallig getrouwd bent met een man die U *kan* onderhouden, dat je zou moeten ophouden met op de kosten van de gemeenschap te leven, nee ?

Elio di Supo 20 september 2018 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8809076)
Ik wou dit even onder de aandacht brengen aangezien het toch een issue is en men hier ferm de neiging heeft steeds maar weer op mensen met een uitkering, werklozen, invalieden enz. te zitten kappen! Dit terwijl er gemakzuchtige golddigsters zijn die aan deze heksenjacht ontsnappen daar zij niet van een uitkering leven maar mooi op manlief zijn payroll staan.

Awel dat is dus ook 'profiteren' & in de hangmat liggen......... En dat dient eveens maatschappelijk aangekaart & bekritiseerd te worden. Nietwaar??!

Discuss please, thanks.

Oei, heeft de buurman weer eens njet gezegd?

Bobke 20 september 2018 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8809076)
Het mag eens gezegd worden: de dag van vandaag zijn er nog steeds vrouwen (merely van autochtoonse oorsprong) die dankzij de inkomsten van hun man een luilekkerleventje leiden aka nagenoeg geen klop uitvoeren/niet de minste intentie hebben een job uit te oefenenen -zelfs niet 'part-time'.

Ik wou dit even onder de aandacht brengen aangezien het toch een issue is en men hier ferm de neiging heeft steeds maar weer op mensen met een uitkering, werklozen, invalieden enz. te zitten kappen! Dit terwijl er gemakzuchtige golddigsters zijn die aan deze heksenjacht ontsnappen daar zij niet van een uitkering leven maar mooi op manlief zijn payroll staan.

Awel dat is dus ook 'profiteren' & in de hangmat liggen......... En dat dient eveens maatschappelijk aangekaart & bekritiseerd te worden. Nietwaar??!

Discuss please, thanks.

Klopt, maar ze leven tenminste niet op de kap van de gemeenschap.
Integendeel, de partner heeft een hoog inkomen en betaalt daarop 50% belastingen.

Het Verzet 20 september 2018 08:44

Waar zou jij het meeste problemen mee hebben:

- Een buurman die elke dag een sjieke driegangen-menu laat brengen, maar welstellend is en het zelf betaalt.
of
- Een buurman wel kan koken, maar toch liever alle dagen eten bestelt, en de rekening laat betalen door de rest van den appartementsblok.

patrickve 20 september 2018 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8809349)
Waar zou jij het meeste problemen mee hebben:

- Een buurman die elke dag een sjieke driegangen-menu laat brengen, maar welstellend is en het zelf betaalt.
of

Hiermee natuurlijk. Waarom is de rest van het appartementsblok niet gedwongen solidair met die brave man ? Het is toch niet omdat hij welstellend is dat hij van de anderen niet mag/moet profiteren, nee ?

JBM 20 september 2018 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8809076)
Het mag eens gezegd worden: de dag van vandaag zijn er nog steeds vrouwen (merely van autochtoonse oorsprong) die dankzij de inkomsten van hun man een luilekkerleventje leiden aka nagenoeg geen klop uitvoeren/niet de minste intentie hebben een job uit te oefenenen -zelfs niet 'part-time'.

Ik wou dit even onder de aandacht brengen aangezien het toch een issue is en men hier ferm de neiging heeft steeds maar weer op mensen met een uitkering, werklozen, invalieden enz. te zitten kappen! Dit terwijl er gemakzuchtige golddigsters zijn die aan deze heksenjacht ontsnappen daar zij niet van een uitkering leven maar mooi op manlief zijn payroll staan.

Awel dat is dus ook 'profiteren' & in de hangmat liggen......... En dat dient eveens maatschappelijk aangekaart & bekritiseerd te worden. Nietwaar??!

Discuss please, thanks.

Ik heb daar niet zo'n probleem mee. Als dat betekent dat ze voor haar levensonderhoud afhankelijk is van haar man. Als ze daar bovenop uitkeringen trekt dan is het een heel andere zaak. Maar dat zie je toch hoofdzakelijk in allochtone middens.

alice 20 september 2018 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8809076)
Het mag eens gezegd worden: de dag van vandaag zijn er nog steeds vrouwen (merely van autochtoonse oorsprong) die dankzij de inkomsten van hun man een luilekkerleventje leiden aka nagenoeg geen klop uitvoeren/niet de minste intentie hebben een job uit te oefenenen -zelfs niet 'part-time'.

Ik wou dit even onder de aandacht brengen aangezien het toch een issue is en men hier ferm de neiging heeft steeds maar weer op mensen met een uitkering, werklozen, invalieden enz. te zitten kappen! Dit terwijl er gemakzuchtige golddigsters zijn die aan deze heksenjacht ontsnappen daar zij niet van een uitkering leven maar mooi op manlief zijn payroll staan.

Awel dat is dus ook 'profiteren' & in de hangmat liggen......... En dat dient eveens maatschappelijk aangekaart & bekritiseerd te worden. Nietwaar??!

Discuss please, thanks.

Mens toch...
1. de participatie van vrouwen van allochtone afkomst is kleiner op de arbeidsmarkt dan van andere vrouwen. En dit, terwijl bijvoorbeeld moslima's vaker getrouwd zijn, omdat hun levensovertuiging samenwonen, alleen wonen, niet echt tolerant bekijkt.

2. Wanneer twee mensen trouwen of samenwonen, is het hun goed recht om te beslissen dat een van hen thuis blijft. Meestal hangt die keuze samen met zorg voor kinderen of familieleden. Zolang er geen gebruik wordt gemaakt van de sociale zekerheid om het zo aan te pakken heeft niemand daar zaken mee.

3. Wanneer je daar giftig over wordt, over die keuze die gemaakt wordt door mensen om een van de partners thuis te laten zijn, zegt dat iets over u. Zeker wanneer je zelf wel kiest voor onderhoud via de sociale zekerheid, en nergens blijk geeft van de bedoeling om via arbeid een inkomen te verwerven.
Zielig gewoon...

Universalia 20 september 2018 13:14

Er zijn ook véél vrouwen die op de kap van hun man geleefd hebben na een tijdje hun 'kap' over de haag gooien.

Misschien stond het gras dan ergens ietsje groener? :-o

De man die ze gewillig op zijn kap heeft laten leven bevorderen we dan tot 'horendrager'

bembem 20 september 2018 13:54

Ik lees nog steeds geen argumenten die steek houden. Probeer jullie aub wat te concentreren mensen want het wordt echt wel pathetisch.......

Ik zal een zet in de goede richting geven: 'golddigsters zorgen er mede voor dat wie van een uitkering leeft in een slecht daglicht wordt geplaatst. Het is zoals een dakloze bedelaarster verwijten dat ze niet de Queen van België is in een paleis vol meiden & knechten. Let's hope dat jullie het nu wat beginnen te snappen :roll:

bembem 20 september 2018 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8809654)
Mens toch...
1. de participatie van vrouwen van allochtone afkomst is kleiner op de arbeidsmarkt dan van andere vrouwen. En dit, terwijl bijvoorbeeld moslima's vaker getrouwd zijn, omdat hun levensovertuiging samenwonen, alleen wonen, niet echt tolerant bekijkt.

2. Wanneer twee mensen trouwen of samenwonen, is het hun goed recht om te beslissen dat een van hen thuis blijft. Meestal hangt die keuze samen met zorg voor kinderen of familieleden. Zolang er geen gebruik wordt gemaakt van de sociale zekerheid om het zo aan te pakken heeft niemand daar zaken mee.

3. Wanneer je daar giftig over wordt, over die keuze die gemaakt wordt door mensen om een van de partners thuis te laten zijn, zegt dat iets over u. Zeker wanneer je zelf wel kiest voor onderhoud via de sociale zekerheid, en nergens blijk geeft van de bedoeling om via arbeid een inkomen te verwerven.
Zielig gewoon...

Begrijpend lezen please. Het gaat in deze topic al niet om 'allochtone vrouwen' dus je vergelijking loopt al mank; voor de rest geen comment.

Het Verzet 20 september 2018 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8809749)
Ik lees nog steeds geen argumenten die steek houden. Probeer jullie aub wat te concentreren mensen want het wordt echt wel pathetisch.......

Ik zal een zet in de goede richting geven: 'golddigsters zorgen er mede voor dat wie van een uitkering leeft in een slecht daglicht wordt geplaatst. Het is zoals een dakloze bedelaarster verwijten dat ze niet de Queen van België is in een paleis vol meiden & knechten. Let's hope dat jullie het nu wat beginnen te snappen :roll:

Ik snap er de ballen van.
Ik heb mijn mening over uitkeringsgerechtigden nog nooit laten beïnvloeden door golddiggers. Dat zijn voor mij 2 verschillende onderwerpen.

Als het dakloze bedelaarster lukt om met enige steun een deftig leven op te bouwen (en zo zijn er hoor, daarom dient bijstand immers) verdient die in elk geval meer respect dan eentje die gewoon een vent met geld trouwt.
Als het de opzet van die dakloze bedelaarster is om blijvend aan het uitkeringsinfuus te hangen, zie ik niet in welk respect deze hoort te verdienen.

alice 20 september 2018 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8809749)
Ik lees nog steeds geen argumenten die steek houden. Probeer jullie aub wat te concentreren mensen want het wordt echt wel pathetisch.......

Ik zal een zet in de goede richting geven: 'golddigsters zorgen er mede voor dat wie van een uitkering leeft in een slecht daglicht wordt geplaatst. Het is zoals een dakloze bedelaarster verwijten dat ze niet de Queen van België is in een paleis vol meiden & knechten. Let's hope dat jullie het nu wat beginnen te snappen :roll:

Sorry maar u negeert gewoon argumenten! Jip en Janneke dan?
Wanneer partners om welke reden ook beslissen dat een van hen thuis blijft, is daar niets mis mee zolang hiervoor de sociale zekerheid niet gebruikt wordt.
Kritiek op misbruik van de sociale zekerheid is hoe dan ook terecht en heeft niets, geen lor, nada met uw stellingname te maken.

alice 20 september 2018 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8809771)
Ik snap er de ballen van.
Ik heb mijn mening over uitkeringsgerechtigden nog nooit laten beïnvloeden door golddiggers. Dat zijn voor mij 2 verschillende onderwerpen.

Als het dakloze bedelaarster lukt om met enige steun een deftig leven op te bouwen (en zo zijn er hoor, daarom dient bijstand immers) verdient die in elk geval meer respect dan eentje die gewoon een vent met geld trouwt.
Als het de opzet van die dakloze bedelaarster is om blijvend aan het uitkeringsinfuus te hangen, zie ik niet in welk respect deze hoort te verdienen.

Inderdaad twee onderwerpen die niets met mekaar te maken hebben.

alice 20 september 2018 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8809753)
Begrijpend lezen please. Het gaat in deze topic al niet om 'allochtone vrouwen' dus je vergelijking loopt al mank; voor de rest geen comment.

Het gaat wel over vrouwen, thuis blijven en participatie aan de arbeidsmarkt en bijgevolg is de opmerking wel degelijk relevant, vooral wanneer jij verwijst naar de kleur van vrouwen.

TheFourHorsemen 20 september 2018 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8809076)
Het mag eens gezegd worden: de dag van vandaag zijn er nog steeds vrouwen (merely van autochtoonse oorsprong) die dankzij de inkomsten van hun man een luilekkerleventje leiden aka nagenoeg geen klop uitvoeren/niet de minste intentie hebben een job uit te oefenenen -zelfs niet 'part-time'.

Ik wou dit even onder de aandacht brengen aangezien het toch een issue is en men hier ferm de neiging heeft steeds maar weer op mensen met een uitkering, werklozen, invalieden enz. te zitten kappen! Dit terwijl er gemakzuchtige golddigsters zijn die aan deze heksenjacht ontsnappen daar zij niet van een uitkering leven maar mooi op manlief zijn payroll staan.

Awel dat is dus ook 'profiteren' & in de hangmat liggen......... En dat dient eveens maatschappelijk aangekaart & bekritiseerd te worden. Nietwaar??!

Discuss please, thanks.

Er is een groot verschil met onderhouden worden op kosten van de belastingbetaler die daar niet voor kiest en onderhouden worden door uw partner.

Mensen hoeven helemaal niet te werken als ze niet willen. Maar ze moeten dan wel niet klagen dat ze geen inkomsten krijgen.

patrickve 20 september 2018 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8809749)
'golddigsters zorgen er mede voor dat wie van een uitkering leeft in een slecht daglicht wordt geplaatst.

Voila zie. Dat is dan ook de reden waarom ik vind dat die vrouwen die op de kap leven van hun man, ook uitkeringen moeten krijgen zoals allen die niks willen doen en die toevallig geen man hebben. Er is geen reden om die arme man daar alleen voor laten op te draaien. Solidariteit, verdorie. Waar blijven die uitkeringen ? Het is niet omdat ze een man heeft, dat ze geen recht zou hebben om niks te doen en uitkeringen te krijgen he. Alle vrouwen moeten het recht hebben om niks te doen en uitkeringen te krijgen, niet enkel die die geen man hebben. Vind je niet ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be