Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Theo Francken sluit akkoord met Mauretanië voor terugname afgewezen vluchtelingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=246004)

Pandareus 13 november 2018 19:08

Theo Francken sluit akkoord met Mauretanië voor terugname afgewezen vluchtelingen
 
Knap werk van Theo Francken, dit is werken in de diepte en resultaten boeken. Geen steekvlam & aankondigingspolitiek maar akkoorden realiseren.
Citaat:

Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) heeft een protocolakkoord getekend met Mauritanië. Het gaat om het derde land in de Maghreb -na Tunesië en Marokko- waarmee een akkoord voor terugkeer werd ondertekend.

Mauritanië is een transitland voor migranten uit West-Afrika die via Senegal naar Mauritanië reizen en vervolgens verder naar de Spaanse enclaves Ceuta en Melilla. Of ze kunnen ook kiezen voor de korte tocht over de oceaan naar de Canarische Eilanden, laat Francken weten. “Mauritanië en België binden samen de strijd aan tegen de irreguliere migratie. Dat doen we door onder andere expertise uit te wisselen en de bevolking te sensibiliseren omtrent de gevolgen van illegaal verblijf en mensensmokkel”, klinkt het.

Het akkoord voorziet ook praktische modaliteiten voor identificatie en terugkeer en maakt hierdoor een meer efficiënte terugkeer mogelijk. “Dit akkoord stelt België immers in staat om via welomschreven procedures de termijn voor de identificatie van illegale vreemdelingen en hun effectieve verwijdering aanzienlijk in te korten. Bijgevolg zal het verblijf in het gesloten centrum veel korter zijn dan voordien. Dat kan garant staan voor een humaan terugkeerbeleid.”
bron : https://www.hln.be/nieuws/binnenland...anie~a04b283c/

De schoofzak 14 november 2018 08:18

Waar Theo zijn schouders onder zet, daar zwicht zelfs de eerste minister voor:

N-VA dwingt Michel belofte aan de VN te breken: “Tekst van dit migratieakkoord tekenen we niet”
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...niet~a64acf4e/

Universalia 14 november 2018 09:59

Sorry maar ik geloof er de laatste tijden niet veel meer van, van wat Francken allemaal rondbazuint.

Waar schuilt het addertje onder het gras vraag ik mij dan af?

Een zoethoudertje?

Xenophon 14 november 2018 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8857624)
Sorry maar ik geloof er de laatste tijden niet veel meer van, van wat Francken allemaal rondbazuint.

Waar schuilt het addertje onder het gras vraag ik mij dan af?

Een zoethoudertje?

Zou goed kunnen, N-VA klopt op de borst en Michel doet gewoon verder en zal het akkoord ondertekenen.

Iedereen tevreden.

andev 14 november 2018 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8857314)
Knap werk van Theo Francken, dit is werken in de diepte en resultaten boeken. Geen steekvlam & aankondigingspolitiek maar akkoorden realiseren.

bron : https://www.hln.be/nieuws/binnenland...anie~a04b283c/

Hebben onze multiculkloot... daar al niets op gevonden? In de aard van "je kunt ze niet terugsturen want ze zouden daar kunnen gefolterd worden!"?
Belcacem en de Zwarte Weduwe zijn hier nog niet weg...

vlijmscherp 14 november 2018 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8857667)
Zou goed kunnen, N-VA klopt op de borst en Michel doet gewoon verder en zal het akkoord ondertekenen.

Iedereen tevreden.

pure stemmingsmakerij. Er is helemaal niets te ondertekenen. er gaat gestemd worden, dat is al. dit heeft geen enkele waarde, of het nu gestemd geraakt of niet, of België nu voor of tegen stemt.

bedriegtenboel 1e klasse...

Boduo 14 november 2018 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8857579)
Waar Theo zijn schouders onder zet, daar zwicht zelfs de eerste minister voor:

N-VA dwingt Michel belofte aan de VN te breken: “Tekst van dit migratieakkoord tekenen we niet”
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...niet~a64acf4e/

Doet Theo dit in navolging van de Nederlanders & de Duitsers ?
Die geven het goede voorbeeld !

Dadeemelee 14 november 2018 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8857579)
Waar Theo zijn schouders onder zet, daar zwicht zelfs de eerste minister voor:

N-VA dwingt Michel belofte aan de VN te breken: “Tekst van dit migratieakkoord tekenen we niet”
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...niet~a64acf4e/

Theo is al teruggefloten. Hij heeft weer eens een kans gemist om niet met de billen bloot te gaan.

Boduo 16 november 2018 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8858136)
Theo is al teruggefloten. Hij heeft weer eens een kans gemist om niet met de billen bloot te gaan.

Theo is "teruggefloten" door mensen die hem per definitie altijd terugfluiten.
Dat heeft geen enkele waarde.

reservespeler 16 november 2018 11:06

Theo kan niets goeds doen.
Altijd is er kritiek.

Skobelev 16 november 2018 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8859242)
Theo kan niets goeds doen.
Altijd is er kritiek.

Hij doet ook niets goed hé seg. :roll:

reservespeler 16 november 2018 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8859288)
Hij doet ook niets goed hé seg. :roll:

Zet de sarcasmeknop nu maar af.

Boduo 16 november 2018 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8859288)
Hij doet ook niets goed hé seg. :roll:

Is het hierdoor dat hij zo'n sukses heeft in de peilingen ?

Skobelev 16 november 2018 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8859448)
Is het hierdoor dat hij zo'n sukses heeft in de peilingen ?

Puur boerenbedrog voor wie zijn show wil geloven.

TREBRON 16 november 2018 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8859288)
Hij doet ook niets goed hé seg. :roll:

In onze firma heb ik de gewoonte om iemand die van iemand anders zegt dat "hij niets goed doet" een verslag te vragen wat hijzelf voorstelt om beter te doen. Dat zou ik nu heel graag van u horen en indien er niets komt verzoek ik u stillekes te zwijgen...………...:roll:

Skobelev 16 november 2018 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 8859537)
In onze firma heb ik de gewoonte om iemand die van iemand anders zegt dat "hij niets goed doet" een verslag te vragen wat hijzelf voorstelt om beter te doen. Dat zou ik nu heel graag van u horen en indien er niets komt verzoek ik u stillekes te zwijgen...………...:roll:

Dat is een weggever. De grenzen dicht, illegalen actief opsporen en uitzetten, transmigranten oppakken en terug naar afzender. Nog iets?

Universalia 16 november 2018 20:02

Zoals ik al eerder wist te schrijven zijn die Francken zijn handen gebonden en zo zet men hem handig buiten spel.

p.s.

Citaat:

Hij doet ook niets goed hé seg. :roll:
Ik vind dat een logische reactie want echt vooruitgang boekt hij niet, integendeel.

Even mijn alter ego die Sarcasmus wat laten plakken.


TREBRON 16 november 2018 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8859547)
Dat is een weggever. De grenzen dicht, illegalen actief opsporen en uitzetten, transmigranten oppakken en terug naar afzender. Nog iets?

Volledig akkoord met u voor zover dit met onze democratische wetten wettelijk mogelijk is.

Skobelev 17 november 2018 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 8859922)
Volledig akkoord met u voor zover dit met onze democratische wetten wettelijk mogelijk is.

Als dit volgens onze democratische wetten niet mogelijk is, is er iets fundamenteels mis met die wetten en dienen die te worden aangepast.

Bobke 17 november 2018 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8860087)
Als dit volgens onze democratische wetten niet mogelijk is, is er iets fundamenteels mis met die wetten en dienen die te worden aangepast.

Dat is gewoon zo met democratische wetten.
Elk probeert die wet op zijn manier te interpreteren.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be