Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Verwijderen van persoonlijke zeer recente berichten in een discussie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258090)

Rudy 11 maart 2021 23:28

Verwijderen van persoonlijke zeer recente berichten in een discussie
 
Verwijderen van persoonlijke zeer recente berichten in een discussie.

Ik stel vast dat een bericht, eenmaal geplaatst, niet meer kan worden verwijderd of geannuleerd, binnen welke tijdspanne ook.
Eenmaal een bericht geplaatst kan je hoogstens het bericht vervangen door een nietszeggend karakter. Een punt bijvoorbeeld.
In discussies stellen we vast dat dit al eens gebeurd.
Dit is niet uitermate vervelend, doch zou het goed zijn moest je je eigen bericht binnen een bepaalde tijdslimiet kunnen verwijderen, te vergelijken met de tijdslimiet waarbinnen je je eigen bericht nog kan wijzigen.

Ik weet dat omtrent het verwijderen van berichten binnen dit katern al enkele discussies bestaan, van enkele jaren terug. Echter deze discussies werden destijds gesloten of handelen over het verwijderen van oude berichten.

Waarvoor dank.

cookie monster 12 maart 2021 00:30

Klein probleempje dat dan wel kan voorkomen:
Wat als iemand uw eigen verwijderd bericht al heeft gekwoot ??

Dat de draadstarter zijn eigen opgestarte draad binnen 30 minuten
zou kunnen verwijderen , zou dan misschien iets interessanter zijn !!

Rudy 12 maart 2021 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9626261)
Klein probleempje dat dan wel kan voorkomen:
Wat als iemand uw eigen verwijderd bericht al heeft gekwoot ??

Als uw bericht reeds werd geciteerd (quoten) dan zou het onmogelijk moeten zijn om het origineel bericht alsnog te verwijderen.
Trouwens, in het citaat zie je bovenaan een knop waarmee je toegang krijgt naar het origineel bericht. Als het origineel bericht werd verwijderd dan kom je bij een totaal ander bericht terecht, te vergelijken met als de moderatie een bericht verwijderd.

Rudy 12 maart 2021 08:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9626261)
Dat de draadstarter zijn eigen opgestarte draad binnen 30 minuten
zou kunnen verwijderen , zou dan misschien iets interessanter zijn !!

Als iemand een nieuwe discussie start mag je toch aannemen dat er eerst over werd nagedacht.
Desnoods zou ik aan de moderatie vragen om de discussie te verwijderen.

Hoomer 12 maart 2021 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9626246)
Verwijderen van persoonlijke zeer recente berichten in een discussie.

Ik stel vast dat een bericht, eenmaal geplaatst, niet meer kan worden verwijderd of geannuleerd, binnen welke tijdspanne ook.
Eenmaal een bericht geplaatst kan je hoogstens het bericht vervangen door een nietszeggend karakter. Een punt bijvoorbeeld.
In discussies stellen we vast dat dit al eens gebeurd.
Dit is niet uitermate vervelend, doch zou het goed zijn moest je je eigen bericht binnen een bepaalde tijdslimiet kunnen verwijderen, te vergelijken met de tijdslimiet waarbinnen je je eigen bericht nog kan wijzigen.

Ik weet dat omtrent het verwijderen van berichten binnen dit katern al enkele discussies bestaan, van enkele jaren terug. Echter deze discussies werden destijds gesloten of handelen over het verwijderen van oude berichten.

Waarvoor dank.

Ik heb een veel beter idee waarbij al die zever van berichten verwijderen totaal overbodig wordt. Een alcoholslot op het forum.:roll:8-) Is dat niet cool.

Travis Bickle 12 maart 2021 10:00

Of gewoon twee keer nadenken alvorens je iets poneert ...

dalibor 12 maart 2021 10:00

De tafel plakt, Rudy.

Quod scripsi, scripsi.

De schoofzak 12 maart 2021 10:55

Verba volent, maar wat gefilmd werd en op het internet geplaatst, manent.

Elio di Supo 12 maart 2021 11:54

Citius quam scribit manus mens cogitat.

stuyckp 12 maart 2021 13:42

Ik stel mij ook vragen gezien GDPR.
GDPR is er gekomen na het forum reglement.
Er bestaat zoiets als uw aanwezigheid wissen. Posts kunnen misschien niet verwijderd worden maar je hebt recht om uw gegevens te laten wissen.
Je moet er ook ten alle tijde aan kunnen, ja ook tijdens een ban.
Kan momenteel niet.
Kleine problemen waar ik niet zo zwaar aan til.

De schoofzak 12 maart 2021 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 9626522)
Ik stel mij ook vragen gezien GDPR.
GDPR is er gekomen na het forum reglement.
Er bestaat zoiets als uw aanwezigheid wissen. Posts kunnen misschien niet verwijderd worden maar je hebt recht om uw gegevens te laten wissen.
Je moet er ook ten alle tijde aan kunnen, ja ook tijdens een ban.
Kan momenteel niet.
Kleine problemen waar ik niet zo zwaar aan til.

Een paar Antwerpse advocaten zijn recent ook jou mening gaan delen.

Rudy 12 maart 2021 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 9626522)
Ik stel mij ook vragen gezien GDPR.
GDPR is er gekomen na het forum reglement.
Er bestaat zoiets als uw aanwezigheid wissen. Posts kunnen misschien niet verwijderd worden maar je hebt recht om uw gegevens te laten wissen.
Je moet er ook ten alle tijde aan kunnen, ja ook tijdens een ban.
Kan momenteel niet.
Kleine problemen waar ik niet zo zwaar aan til.

Niemand belet je om aan de moderatie te vragen om je gegevens te wissen.
Zelfs tijdens een ban kan dat. Zie e-mailadres bovenaan het scherm.

Dadeemelee 12 maart 2021 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9626813)
Niemand belet je om aan de moderatie te vragen om je gegevens te wissen.
Zelfs tijdens een ban kan dat. Zie e-mailadres bovenaan het scherm.

Vragen wel, een specifieke post eisen te verwijderen volgens gdpr is wat anders.

De schoofzak 12 maart 2021 20:55

Stel je zo voor dat iemand een boek schrijft, en dan na een paar jaren aan elke lezer die ooit dat boek kocht, vraagt en eist dit boek te verbranden ...

geef toe, dat is toch krak hetzelfde.

kojak 12 maart 2021 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9626826)
Vragen wel, een specifieke post eisen te verwijderen volgens gdpr is wat anders.

1 keer voor gehad toen ik nog admin was.

Normal gezien heb je op een forum het recht niet om postings van jezelf te laten verwijderen om de simpele reden dat daardoor hele discussies in de war kunnen geraken zonder het dan nog te hebben over al je postings die ook nog eens geciteerd geweest zijn door anderen.
Op vele fora is dit trouwens ook nog eens extra vermeld in het forumreglement dat de poster géén auteursrechten heeft op zijn bijdragen.
Er is wel één uitzondering. Mocht je toevallig privé gegevens over jezelf gepost hebben, dan heb je dat recht wel, en dan nog is dit betwistbaar want je hebt ze zelf openbaar gemaakt.
Maar eerlijk gezegd, dat valt niet veel voor.

jogo 12 maart 2021 21:56

.( Zeer interessante reactie verwijderd)

Eyjafjallajökull 12 maart 2021 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 9626921)
.( Zeer interessante reactie verwijderd)

8O :lol:

kojak 12 maart 2021 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 9626921)
.( Zeer interessante reactie verwijderd)

Op vraag of was het van te moeten ? :mrgreen:

Dadeemelee 12 maart 2021 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 9626921)
.( Zeer interessante reactie verwijderd)

Door een Bill Gates 5G microchip? :-D

Rudy 12 maart 2021 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9626902)
1 keer voor gehad toen ik nog admin was.

Normal gezien heb je op een forum het recht niet om postings van jezelf te laten verwijderen om de simpele reden dat daardoor hele discussies in de war kunnen geraken zonder het dan nog te hebben over al je postings die ook nog eens geciteerd geweest zijn door anderen.
Op vele fora is dit trouwens ook nog eens extra vermeld in het forumreglement dat de poster géén auteursrechten heeft op zijn bijdragen.
Er is wel één uitzondering. Mocht je toevallig privé gegevens over jezelf gepost hebben, dan heb je dat recht wel, en dan nog is dit betwistbaar want je hebt ze zelf openbaar gemaakt.
Maar eerlijk gezegd, dat valt niet veel voor.

De administrator bepaalt technisch de mogelijkheden van de gebruikers, of die nu forumleden zijn of moderator(en). Hij of zij bepaalt hun rechten.

Toen ik moderator was (ander forum) kon een forumlid zijn bericht verwijderen, op 3 voorwaarden :
  • Binnen een beperkte tijdspanne. Als ik me nog goed herinner was dit 15 of 30 minuten.
  • Het bericht werd nog niet geciteerd;
  • Er volgt geen bericht op uw bericht;


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be