Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Na 16 jaar het land uitgezet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=226225)

Universalia 28 november 2015 15:43

Na 16 jaar het land uitgezet
 
Bron

Detail tekst:

Citaat:

Al 16 jaar lang woont de familie Brovina rustig in Deurne. Mama, papa en drie kinderen, een modaal gezin zou je denken, maar woensdag worden ze op het vliegtuig richting Kosovo gezet. Daar zullen ze van nul opnieuw een leven moeten opbouwen. Alba (18) zou net haar diploma Verzorging halen, maar dat moet ze nu afwerken in een land dat ze niet als haar thuis kan zien.
16 jaar is best lang voor ongenodigden maar kom ... 8O

Dan denk je bij dat soort van artikels: Ah! men is uiteindelijk aan de grote kuis begonnen maar niets is minder waar.

Als daar geen oorlog meer is in de landen waar hun roots ligt wisten ze op voorhand dat de kans er altijd ingezat dat men ze zou terugsturen en ik hoop dat die garde van de invasie die nu naar de EU toe bezig is dat ook goed voor ogen zal houden.

Citaat:

Waarom het gezin het land wordt uitgezet, is onduidelijk. "Onze redenen om niet terug te keren waren blijkbaar niet goed genoeg. Zo zijn er ook scholen en dokters in Kosovo en is er geen oorlog meer. Dat kan wel zijn, maar dat wij daar niets meer te zoeken hebben en weer van nul moeten beginnen, wordt dus niet meegeteld."
Voldoende reden dacht ik of niet?¿

Natuurlijk zijn er weer die voor het gezin opkomen en men kan zijn/haar sympathie betuigen op smoelboek. Gelukkig heb ik dat niet FB. :lol:

Naar alle waarschijnlijkheid zal men 'ons' weer de schuld geven en 'wij' zullen weer de slechten zijn ondanks de problemen in hun landen van oorsprong niet aan ons liggen.

Wir haben es nicht gewusst ... waar las/hoorde ik dat toch nog al eens ergens ten 'velde'?

Indomitable 28 november 2015 15:46

16 jaar vakantie, ze moeten niet klagen he.

Universalia 28 november 2015 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 7911658)
16 jaar vakantie, ze moeten niet klagen he.

Een vakantie die in mineur zal eindigen ...

Wapper 28 november 2015 16:24

De batterij advokaten die de zaak al 16 jaar gesaboteerd hebben met eindeloze beroepsprocedures, daar wordt weer niks over gezegd.

Nietzsche 28 november 2015 17:04

Domrechts maakt zich vrolijk en ondertussen breiden de salafi-jihadi cellen zich uit in Molenbeek.

Maaaarrr, dit gezin wordt lekker teruggestuurd !

Universalia 28 november 2015 17:52

In extremis zou je dat 'uitzetten' kunnen bekijken als, wij laten niet met ons sollen en dat kan iedereen die in ons land komt aanspoelen overkomen om gelijk teruggezonden te worden. Onze 'taak' was alleen maar 'oorlogsvluchtelingen TIJDELIJK hulp te bieden geen vrijkaart te bieden voor een vast verblijf dacht ik. Ik kan mij vergissen uiteraard.

Mogen wij nu afleiden uit de heisa over de 'uitzetting' dat u nooit van plan was naar uw eigen land terug te keren als de oorlog daar een einde nam?

Kan je u ook de vraag gaan stellen, waarom moest dat 16 jaar duren? Na 14 dagen had minder erg geweest????:?

Een andere vraag is dan weer: misschien zijn er veel meer andere lieden die men beter 'uitgezet' zou hebben daar ze helemaal geen goede bedoelingen hadden met in ons land te infiltreren?

Zo kan ik natuurlijk nog wel even doorgaan ... in die eindeloze nacht 8O

De schoofzak 28 november 2015 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7911748)
Domrechts maakt zich vrolijk en ondertussen breiden de salafi-jihadi cellen zich uit in Molenbeek.

Maaaarrr, dit gezin wordt lekker teruggestuurd !

Ik maak me daar niet vrolijk om.
Het is een schande.

Maar toch moet het.

Dat meisje heeft net haar diploma niet behaald; maar heeft toch erg veel vaardigheden en kennis aan kunnen leren. Ze zal het kunnen gebruiken.

Ik hoop dat ze een mooie bijdrage zullen leveren aan hun vaderland, in hun eigen belang en in het belang van hun landgenoten ter plaatse.

.

reservespeler 28 november 2015 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7911655)
Bron

Detail tekst:



16 jaar is best lang voor ongenodigden maar kom ... 8O

Dan denk je bij dat soort van artikels: Ah! men is uiteindelijk aan de grote kuis begonnen maar niets is minder waar.

Als daar geen oorlog meer is in de landen waar hun roots ligt wisten ze op voorhand dat de kans er altijd ingezat dat men ze zou terugsturen en ik hoop dat die garde van de invasie die nu naar de EU toe bezig is dat ook goed voor ogen zal houden.



Voldoende reden dacht ik of niet?¿

Natuurlijk zijn er weer die voor het gezin opkomen en men kan zijn/haar sympathie betuigen op smoelboek. Gelukkig heb ik dat niet FB. :lol:

Naar alle waarschijnlijkheid zal men 'ons' weer de schuld geven en 'wij' zullen weer de slechten zijn ondanks de problemen in hun landen van oorsprong niet aan ons liggen.

Wir haben es nicht gewusst ... waar las/hoorde ik dat toch nog al eens ergens ten 'velde'?

Tja, dat hoort er nu eenmaal bij.
Dat het één en ander sneller gekund had ....

Karel Martel B 28 november 2015 18:09

1 Bijlage(n)
...

Zucht 28 november 2015 18:09

Men zou die studente toch beter een status van "gaststudente" of zo geven zodat ze haar diploma kan halen. Goed ze wisten dat ze na de oorlog terug naar huis moesten, maar hadden ze al die jaren dan gewoon niets moeen doen ? Hun kinderen geen onderwijs geven ?

Wanneer is de oorlog in Kosovo juist gestopt ? Ik weet niet of daar een datum op te plakken is eigenlijk. Dat plus de traagheid van de administratie. Voor gevallen als deze ben ik wel voor wat flexibiliteit. Er zijn volgens mij heel wat andere gevallen die hier komen profiteren, die wel bezittingen in het buitenland hebben waar ook geen oorlog woedt.

Bobke 28 november 2015 18:37

Alba zou net haar diploma halen.
En de anderen vraag ik mij dan af.
Dat men het hier 16 jaar kan uitzingen lijkt mij geen reden op levenslange opvang.

Nietzsche 28 november 2015 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7911865)
Alba zou net haar diploma halen.
En de anderen vraag ik mij dan af.
Dat men het hier 16 jaar kan uitzingen lijkt mij geen reden op levenslange opvang.

Ze moeten terug. Is België er nu beter op geworden?

Bobke 28 november 2015 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7911872)
Ze moeten terug. Is België er nu beter op geworden?

Mogelijks een paar uitkeringen rijker?
Is Belgie er nu slechter op geworden?

omaplop 28 november 2015 21:01

Daarom zouden ze het vluchtelingenstatuut tijdelijk moeten maken met een herziening om de 2-3 jaar. Is de oorlog in hun land van herkomst gedaan, dan moeten ze terug.
Dat was toch de reden waarom ze gevlucht zijn? Als er geen gevaar meer is, dan ook geen opvang meer.

Wapper 28 november 2015 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 7911834)
Wanneer is de oorlog in Kosovo juist gestopt ? Ik weet niet of daar een datum op te plakken is eigenlijk. Dat plus de traagheid van de administratie. Voor gevallen als deze ben ik wel voor wat flexibiliteit. Er zijn volgens mij heel wat andere gevallen die hier komen profiteren, die wel bezittingen in het buitenland hebben waar ook geen oorlog woedt.

Ik dacht in 1999. In ieder geval is men al van 2000 bezig met vrijwillige of gedwongen terugkeer, wegens het uitdoven van het speciale ontheemdenstatuut, toen nog onder Freddy Willockx
http://www.standaard.be/cnt/nflk12102000_001

Citaat:

Volgens Willockx zijn uiteindelijk zo'n 20.000 Kosovaren ons land binnengekomen. Ongeveer vierduizend onder hen zouden tegen het einde van dit jaar al vrijwillig terugkeren. De gedwongen repatriëring zou uiteindelijk gelden voor zo'n vijfhonderd mensen.
...
Bovendien zijn ook Kosovaren die asiel hebben gevraagd, uitgesloten zolang hun procedure loopt. Blijven over: de uitgeprocedeerden en diegenen die tijdens de oorlog naar ons land zijn gevlucht en nu hun ontheemdenstatuut kwijt zijn.
Voeg aan de traagheid van de administratie wat handige advocaten toe, dan is 15 jaar rekken en trekken een koud kunstje.

De schoofzak 28 november 2015 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7911872)
Ze moeten terug. Is België er nu beter op geworden?

Ze kunnen eindelijk veilig terug naar hun land. Zijn er er op achteruit gegaan nu ?

Ge ziet, ik kan ook zeveren.

.

Indomitable 28 november 2015 21:51

Op die 16 jaar tijd zullen ze wel een potje gespaard hebben zeker, kunnen ze er meteen een zaakje mee beginnen in Kosovo.

reservespeler 29 november 2015 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 7912046)
Daarom zouden ze het vluchtelingenstatuut tijdelijk moeten maken met een herziening om de 2-3 jaar. Is de oorlog in hun land van herkomst gedaan, dan moeten ze terug.
Dat was toch de reden waarom ze gevlucht zijn? Als er geen gevaar meer is, dan ook geen opvang meer.

Francken is daar mee bezig hoor.

reservespeler 29 november 2015 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 7912046)
Daarom zouden ze het vluchtelingenstatuut tijdelijk moeten maken met een herziening om de 2-3 jaar. Is de oorlog in hun land van herkomst gedaan, dan moeten ze terug.
Dat was toch de reden waarom ze gevlucht zijn? Als er geen gevaar meer is, dan ook geen opvang meer.

Francken is daar mee bezig hoor.

reservespeler 29 november 2015 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7912073)
Ik dacht in 1999. In ieder geval is men al van 2000 bezig met vrijwillige of gedwongen terugkeer, wegens het uitdoven van het speciale ontheemdenstatuut, toen nog onder Freddy Willockx
http://www.standaard.be/cnt/nflk12102000_001



Voeg aan de traagheid van de administratie wat handige advocaten toe, dan is 15 jaar rekken en trekken een koud kunstje.

Inderdaad.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be