Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Abortus: enquête (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250968)

N-Vb 28 november 2019 21:38

Abortus: enquête
 
Hoe denk jij over abortus?

Alles begint bij een goede educatie in scholen over conceptie, voorbehoedmiddelen,

maar... accidents happen

adoptiepogelijkheden,
ook mogelijkheden voor het aborteren van mentaal gehandicapte kinderen, enz

Tot hoeveel weken zou jij abortus toelaten?

- Niet toelaten
- tot 2 weken na de conceptie
- ...

N-Vb 28 november 2019 21:45

Info:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Abortus_in_België

https://nl.wikipedia.org/wiki/Abortus_in_Nederland

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...okko~ad066494/

zoek ook de standpunten van de paus, het HV, China (éénkindpolitiek), …

Dadeemelee 28 november 2019 21:55

Dat zijn dingen die ik aan de vrouwen overlaat.

Niet om abortus als contraceptie te beschouwen uiteraard.

Anna List 28 november 2019 21:56

Zolang het kind niet levensvatbaar ter wereld kan komen ... beslist de vrouw over haar lichaam.

ViveLaBelgique 28 november 2019 22:05

Momenteel is zwangerschapsonderbreking mogelijk tot voor de geboorte wanneer de gezondheid mits in acht name van een bedenktijd van 6 dagen van ongeboren baby of de moeder dermate in het gedrang is dat er zwaar aan levenskwaliteit wordt ingeboet.

Wat bij betreft mag die bedenktijd ingekort worden tot 2 uur mits de gezondheidsproblematiek voldoende sluitend geattesteerd is. De bedenktijd is in praktijk reeds van start gegaan bij de eerste kennisname van een mogelijke gezondheidsproblematiek.

Voor abortus wegens andere reden vind ik dat het mogelijk dient te zijn tot 24 weken na conceptie met een ruime inschatting van het dit laatste tijdstip.

maddox 28 november 2019 22:17

Post nataal is perfect mogelijk. Alleen regel 2 is dan in voege.

Jan van den Berghe 28 november 2019 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 9181151)
Hoe denk jij over abortus?

Alles begint bij een goede educatie in scholen over conceptie, voorbehoedmiddelen,

maar... accidents happen

adoptiepogelijkheden,
ook mogelijkheden voor het aborteren van mentaal gehandicapte kinderen, enz

Tot hoeveel weken zou jij abortus toelaten?

- Niet toelaten
- tot 2 weken na de conceptie
- ...

Enkel medische abortus: bij onweerlegbaar vastgesteld gevaar voor de moeder en bij niet-levensvatbare situaties.

Jan van den Berghe 28 november 2019 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9181175)
Zolang het kind niet levensvatbaar ter wereld kan komen ... beslist de vrouw over haar lichaam.

Grote misvatting: het kind is niet haar lichaam.

Skobelev 28 november 2019 22:48

Tot 20 jaar na de geboorte. Als uw gebroed iets heeft uitgespookt wat absoluut niet door de beugel kan moet je die kunnen corrigeren, ook permanent.

Indomitable 29 november 2019 02:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9181224)
Grote misvatting: het kind is niet haar lichaam.

Sperma ook niet.

patrickve 29 november 2019 06:15

Tot aan de geboorte he. Ik weet niet waarom je artificieel stopt bij 24 weken.
Dat is maar halverwege de zwangerschap.

Mijn voorstel is: als ge zwanger zijt, moogt ge ermee ophouden wanneer ge wilt.

maddox 29 november 2019 06:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9181223)
Enkel medische abortus: bij onweerlegbaar vastgesteld gevaar voor de moeder en bij niet-levensvatbare situaties.

Amai, ik had zo'n vooruitstrevendheid niet verwacht?

Maar, dat onweerlegbaar vastgesteld gevaar, kan je dat niet oplossen door godsvruchtig te leven en veel te bidden?

patrickve 29 november 2019 06:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9181224)
Grote misvatting: het kind is niet haar lichaam.

Dus mag ze dat kind de toegang tot haar lichaam ontzeggen he. Dat het zijn plan trekt, zou ik zeggen. Gij moogt mij ook geen bloed afnemen omdat ge het nodig zou hebben om te leven. En gij zijt ook mijn lichaam niet.

Vlad 29 november 2019 07:04

In Europa zoveel mogelijk abortus plegen. En dan massaal Afrikaanse en Aziatische kindjes bij hun ouders - die geen abortus mogen plegen - weghalen. Maakt niet uit of die ouders dat wensen of niet, of ze door de omstandigheden gedwongen worden of niet. Zolang er maar een tussenpersoon aan verdient en het BNP stijgt. Dat 1 op 2 geadopteerde kinderen serieuze psychische problemen kampt ... who cares ...

Zeus 29 november 2019 07:54

Abortus moet mogelijk zijn tot de geboorte. Een ongeborene heeft juridisch geen persoonlijkheid en heeft dus ook geen individuele rechten zoals recht op leven.

Het Verzet 29 november 2019 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9181223)
Enkel medische abortus.

Elke abortus is medisch hoor, of denkt ge dat ze ze er nog met de kapstok uittrekken.

Verder, da's een vrouwenissue, ik kan niet zwanger worden, dus ik ga me er niet mee moeien.
k' Zou er niet aan moeten denken dat vrouwen eens gaan beslissen wanneer ik mij wel of niet mag aftrekken.

patrickve 29 november 2019 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 9181427)
Abortus moet mogelijk zijn tot de geboorte. Een ongeborene heeft juridisch geen persoonlijkheid en heeft dus ook geen individuele rechten zoals recht op leven.

2

Natuurlijk is uw "juridisch" argument bogus, want dat kan je niet gebruiken om een wet voor te stellen natuurlijk, die de vorige wet ongedaan maakt en dus uw argument afschaft.

patrickve 29 november 2019 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9181437)
Verder, da's een vrouwenissue, ik kan niet zwanger worden, dus ik ga me er niet mee moeien.

Het punt is natuurlijk dat ook andere vrouwen zich niet te moeien hebben met de issue van de zwangere vrouw in kwestie he.

We zijn het eens dat men geen abortus mag OPLEGGEN aan een vrouw, natuurlijk.

patrickve 29 november 2019 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9181387)
In Europa zoveel mogelijk abortus plegen. En dan massaal Afrikaanse en Aziatische kindjes bij hun ouders - die geen abortus mogen plegen - weghalen.

Dat kunt ge oplossen door iedere keer als een blanke vrouw abortus pleegt, een aziaat of een afrikaan af te lappen. "blanken-neutraal" zoals je nu CO2 neutraal hebt bvb.

Jan van den Berghe 29 november 2019 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 9181332)
Sperma ook niet.

Ik hoop dat u toch voldoende aandachtig was in de biologieles dat u het verschil weet met een ingenestelde bevruchte eicel.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be