Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vakbonden (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=219)
-   -   Spoorstaking 10 October 2017 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240728)

Zipper 6 oktober 2017 22:54

Spoorstaking 10 October 2017
 
Kleine herinnering voor zij die dinsdag 10 october a.s. van plan zijn een reisje per trein te plannen :

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/08...op-10-oktober/

Vlad 10 oktober 2017 06:00

https://www.demorgen.be/binnenland/d...vuur-b776bac2/

1. Ook in de privé betalen de werkgevers een deel van de vakbondsbijdrage.
2. Het moet op basis van het effectieve aantal leden. Dat vind ik ook.
3. Ik ken verscheidene mensen die lid zijn van meerdere vakbonden. Het cijfer van 85% gesyndiceerd zou dus wel eens lager kunnen uitvallen.

reservespeler 10 oktober 2017 06:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8545926)
https://www.demorgen.be/binnenland/d...vuur-b776bac2/

1. Ook in de privé betalen de werkgevers een deel van de vakbondsbijdrage.
2. Het moet op basis van het effectieve aantal leden. Dat vind ik ook.
3. Ik ken verscheidene mensen die lid zijn van meerdere vakbonden. Het cijfer van 85% gesyndiceerd zou dus wel eens lager kunnen uitvallen.

Vandaag geen gazet.

TheFourHorsemen 10 oktober 2017 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8545926)
https://www.demorgen.be/binnenland/d...vuur-b776bac2/

1. Ook in de privé betalen de werkgevers een deel van de vakbondsbijdrage.
2. Het moet op basis van het effectieve aantal leden. Dat vind ik ook.
3. Ik ken verscheidene mensen die lid zijn van meerdere vakbonden. Het cijfer van 85% gesyndiceerd zou dus wel eens lager kunnen uitvallen.

En zelfs al zou het percentage van 85% kloppen, dan nog krijgen ze 15% te veel.

Nu, ik vind het hoe dan ook absurd dat de overheid deze vakbondsbijdragen zou betalen.

Hypochonder 10 oktober 2017 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8545926)
https://www.demorgen.be/binnenland/d...vuur-b776bac2/

1. Ook in de privé betalen de werkgevers een deel van de vakbondsbijdrage.
2. Het moet op basis van het effectieve aantal leden. Dat vind ik ook.
3. Ik ken verscheidene mensen die lid zijn van meerdere vakbonden. Het cijfer van 85% gesyndiceerd zou dus wel eens lager kunnen uitvallen.

Dat systeem van dotaties op basis van het aantal werknemers bij de NMBS is gewoonweg te zot voor woorden. De maatschappij wordt aan de ene kant financieel uitgezogen door de vakbonden en aan de andere kant om de haverklap lamgelegd door hen. Waarom moeten deze vakbonden dotaties krijgen? Ze zijn zo rijk als de zee diep is, daarom willen ze ook het status quo behouden want zo zijn ze er zeker van dat ze slapend rijker worden.

IJsboer 10 oktober 2017 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8545982)
Dat systeem van dotaties op basis van het aantal werknemers bij de NMBS is gewoonweg te zot voor woorden. De maatschappij wordt aan de ene kant financieel uitgezogen door de vakbonden en aan de andere kant om de haverklap lamgelegd door hen. Waarom moeten deze vakbonden dotaties krijgen? Ze zijn zo rijk als de zee diep is, daarom willen ze ook het status quo behouden want zo zijn ze er zeker van dat ze slapend rijker worden.

Waarom? Omdat er allemaal regels, wetten en zever is waar niemand nog aan uitkan, dat pure geldverspilling is, waar je niet aan mag raken zonder er ergens het hysterisch gekrijs van iets links te horen is.

marie daenen 10 oktober 2017 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 8546190)
Waarom? Omdat er allemaal regels, wetten en zever is waar niemand nog aan uitkan, dat pure geldverspilling is, waar je niet aan mag raken zonder er ergens het hysterisch gekrijs van iets links te horen is.

Van alles dat links is bedoel je...
En onze omroep is links tot uiterst links, dus krijg je enorm veel hysterisch gekrijs te horen...
De hele democratie, waar die nog zou bestaan, wordt zo verder ondergeschreeuwd...

kelt 10 oktober 2017 19:10

Op kanaal-Z was er uiteraard een nieuwsitem over de stakingen van enkele rode afdelingen van de overheidsdiensten en spoorwegen....

Men besloot met de WIJZE opmerking van een Franse binnenschipper.Doordat er bij Wegen en Verkeer ook gestaakt wordt zijn de sluizen dicht en lag hij daar ook maar geblokkeerd met zijn schuit...

De man merkte op dat er ook in Frankrijk gestaakt wordt ,en dat het resultaat van al die "mobilisatie" hetzelfde zal zijn......NIKS.



:-)

reservespeler 10 oktober 2017 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8545942)
Vandaag geen gazet.

Later gekregen.

Vlad 11 oktober 2017 04:34

De vakbonden staken tegen zichzelf. De besparingen komen zo hard aan bij de mensen omdat men tegelijk jobs jobs jobs werkgelegenheid-beleid doet en er dus geen ruimte is om echt efficiëntiewinst te maken. Op sommige plaatsen moeten mensen wel harder werken maar in het geheel gaat die winst verloren door jobs jobs jobs en dus moeten ze bovenop het harder werken, de verhoogde flexibiliteit nog loon, pensioen en vakantie inleveren ook. De vakbonden staken tegen zichzelf.

pajoske 11 oktober 2017 09:48

Citaat:

“Pervers”, “corporatistisch” en “niet meer van deze tijd”. Als het van N-VA afhangt, kunnen de spoorbonden straks fluiten naar hun jaarlijkse dotatie. Die is veel te hoog en onrealistisch, klinkt het.
bron: https://www.demorgen.be/binnenland/d...vuur-b776bac2/

Klopt volledig.

Citaat:

Het totale vermogen van de tien belangrijkste Belgische politieke partijen is gestegen van 72,7 miljoen euro in 1999 naar 139,5 miljoen euro in 2016. Het netto-vermogen (totale vermogen min schulden)
is gestegen van 54,0 miljoen euro in 1999 naar 118,1 miljoen euro in 2016.
(2)N-VA is vandaag veruit de rijkste partij. De partij heeft een totaal vermogen van 39,4 miljoen euro, en een netto vermogen van 28,
9 miljoen euro.
Het grote verschil tussen die twee waarden is een gevolg van het feit dat de partij in 2015 een lening is aangegaan voor de aankoop van het kantoorgebouw waar het partijhoofdkwartier is gevestigd.
bron: https://lirias.kuleuven.be/bitstream...+-+2017.06.pdf

Pot en ketel.

Citaat:

N-VA: ‘Partijdotaties zijn inderdaad te hoog’
Klopt volledig.

Maar ik zie weinig actie om iets aan deze situatie te veranderen.

PS het aantal leden van de vakbonden zou drastisch verminderen indien elk lid zelf zijn volledig lidmaatschap zou moeten betalen, en indien werkloosheid en ander uitkeringen niet via vakbonden betaald werden vanwege complexiteit. Je kan die cijfers tegenwoordig niet meer zo gemakkelijk vinden vinden. Maar ik meen mij te herinneren dat we over meer dan 1 miljoen ontvangers spreken.

TheFourHorsemen 11 oktober 2017 10:09

Het grote verschil is dat de partijdotatie van N-VA afhangt van het aantal kiezers en er niet gewoon van wordt uitgegaan dat '100% van de Vlamingen wel op N-VA zal stemmen'.

Cruciaal verschil met deze vakbondsbijdragen.

pajoske 11 oktober 2017 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8546999)
Het grote verschil is dat de partijdotatie van N-VA afhangt van het aantal kiezers en er niet gewoon van wordt uitgegaan dat '100% van de Vlamingen wel op N-VA zal stemmen'.

Cruciaal verschil met deze vakbondsbijdragen.

Een hoog aantal stemmen, dat enkel bereikt wordt omdat de Belg verplicht wordt om een stem uit te brengen. Zou een aantal van die nv-a stemmen niet een gevolg zijn van die verplichting? Proteststemmen tegenover de klassiek partijen met het fabeltje van de grote verandering.

Ik zou eigenlijk eens het aantal betalende leden van alle partijen willen weten.

IJsboer 11 oktober 2017 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8547029)
Een hoog aantal stemmen, dat enkel bereikt wordt omdat de Belg verplicht wordt om een stem uit te brengen. Zou een aantal van die nv-a stemmen niet een gevolg zijn van die verplichting? Proteststemmen tegenover de klassiek partijen met het fabeltje van de grote verandering.

Ik zou eigenlijk eens het aantal betalende leden van alle partijen willen weten.

Stemplicht is ingevoerd door de tjeven. Wie ging er voornamelijk niet stemmen? Zieke mense, oude mensen. Ouderen die nog elke zondag braaf naar de mis gingen. Dus op welke partij zouden die stemmen moesten ze verplicht worden om te stemmen? En welke partij is tegen het afschaffen van stemplicht?

Duidelijk genoeg.

N-VA wil stemplicht afschaffen.

TheFourHorsemen 11 oktober 2017 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8547029)
Een hoog aantal stemmen, dat enkel bereikt wordt omdat de Belg verplicht wordt om een stem uit te brengen. Zou een aantal van die nv-a stemmen niet een gevolg zijn van die verplichting? Proteststemmen tegenover de klassiek partijen met het fabeltje van de grote verandering.

Ik zou eigenlijk eens het aantal betalende leden van alle partijen willen weten.

N-VA wil de stemplicht afschaffen.

Ze hebben hier vorige maand nog een wetsvoorstel voor ingediend.

Indien u het wil lezen: Kamerstuk 2665/001 van deze zittingsperiode (54).

Henri1 11 oktober 2017 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8545942)
Vandaag geen gazet.

De staking is alvast geslaagd.

Cheminot 11 oktober 2017 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8547128)
De staking is alvast geslaagd.

Een kinderhand...

reservespeler 11 oktober 2017 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8547029)
Een hoog aantal stemmen, dat enkel bereikt wordt omdat de Belg verplicht wordt om een stem uit te brengen. Zou een aantal van die nv-a stemmen niet een gevolg zijn van die verplichting? Proteststemmen tegenover de klassiek partijen met het fabeltje van de grote verandering.

Ik zou eigenlijk eens het aantal betalende leden van alle partijen willen weten.

CD&V 56.746 leden.
Open Vld, 63.239 leden.
Sp.a 49.703 leden.
N-VA 41.000 leden,
Groen 7.800 leden.
Vlaams Belang 17.255 leden
Bub 4,5 leden.


Cijfers van 2014

reservespeler 11 oktober 2017 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8547128)
De staking is alvast geslaagd.

Gazet iets later gekregen, 7u30 i.p.v. 6u00.

Vrijheideerst 11 oktober 2017 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8547128)
De staking is alvast geslaagd.

Die gratis blikken Carapils maken elke staking geslaagd he Trollevikus.

kelt 15 oktober 2017 19:19

Wel...de NMBS heeft in ieder geval de verdere ontwikkeling van een softwaresysteem voor betalingen stilgelegd.....een eminent succes van de staki......euh...nee...niks mee te maken.

Waarover ging het ook alweer? Leeuwke?

kelt 19 oktober 2017 12:15

Na de (bijtende-) toespraak van de CEO van de NMBS,Mevr Dutordoir was er een reactie van de Vakbond.

Als antwoord op haar striemende kritiek op de logge procedures binnen het bedrijf antwoordden onze geliefde bonden dat,voordat de veiligheid van een vetrekkende trein gegarandeerd kan worden er toch procedures moeten gevolgd worden.


Alsof hun grote bazin een dom wijf is. :roll:

Zij heeft beloofd dat het bij de NMBS gedaan (GEDAAN) zal zijn met alles wat niet met genoegdoening aan de reiziger en een zuinig en efficient gebruikt van staatsmiddelen te maken zal hebben (ik hoorde iets over bushokjes in Jamaica en bijenkorven....weet niet zo snel waar dit vandaan kwam of waar dit op alludeerde....)

De bonden,en andere "gestelde lichamen" zullen natuurlijk hun "afgeschermde silo's" gaan verdedigen....wat kan hen die "reiziger" schelen,voor hen rijden treinen al 100 jaar toch mét of zonder reizigers"


hmmm

Jan van den Berghe 28 oktober 2017 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8545982)
Dat systeem van dotaties op basis van het aantal werknemers bij de NMBS is gewoonweg te zot voor woorden. De maatschappij wordt aan de ene kant financieel uitgezogen door de vakbonden en aan de andere kant om de haverklap lamgelegd door hen. Waarom moeten deze vakbonden dotaties krijgen? Ze zijn zo rijk als de zee diep is, daarom willen ze ook het status quo behouden want zo zijn ze er zeker van dat ze slapend rijker worden.

Zijn er cijfers over dat "financieel uitgezogen door de vakbonden"?

Jan van den Berghe 28 oktober 2017 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8545982)
Dat systeem van dotaties op basis van het aantal werknemers bij de NMBS is gewoonweg te zot voor woorden. De maatschappij wordt aan de ene kant financieel uitgezogen door de vakbonden en aan de andere kant om de haverklap lamgelegd door hen. Waarom moeten deze vakbonden dotaties krijgen? Ze zijn zo rijk als de zee diep is, daarom willen ze ook het status quo behouden want zo zijn ze er zeker van dat ze slapend rijker worden.

Zijn er cijfers over dat "financieel uitgezogen door de vakbonden"?

kelt 25 november 2017 09:03

Een mooie vaststelling die recent te horen was "Spoorstakingen zijn als regen,je kunt er je op kleden".....

Het vat mooi het dilemma vast van de syndicalisten......hun zwaarste aktie halen NIKS meer uit...

Het opzettelijk "veroorzaken" van verkeersellende kan wel becijferd worden,maar gezien het dagelijks verkeersellende is,met of zonder spoorstaking moeten ze maar doen wat ze niet laten kunnen en verwacht ik nu eigenlijk van de hoofdaandeelhouder (de staat) dat ze dan maar een einde aan maken aan die irrelevante maatschappij...

De spoorassen die Belgie doorkruisen kunnen verhuurd of verkocht worden aan andere maatschappijen die zich bezighouden met het vervoer van dingen en mensen over 2 ijzeren staven....de rest van het net kan best ingepast worden in het wegennet..misschien deblokkeren we zelfs het verkeersinfarct hier en daar.

Jan van den Berghe 26 november 2017 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8545926)
1. Ook in de privé betalen de werkgevers een deel van de vakbondsbijdrage.
2. Het moet op basis van het effectieve aantal leden. Dat vind ik ook.
3. Ik ken verscheidene mensen die lid zijn van meerdere vakbonden. Het cijfer van 85% gesyndiceerd zou dus wel eens lager kunnen uitvallen.

Om welke reden zouden mensen zich bij twee vakbonden aansluiten? Het blijft immers een niet onaardige som die je als lid ieder jaar moet neertellen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be