Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Mondmaskers blijken dus nutteloos te zijn (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255876)

Hoofdstraat 30 oktober 2020 17:55

Mondmaskers blijken dus nutteloos te zijn
 
Met mondmaskerplicht hebben we zwaardere cijfers, misschien wakkeren ze het zelfs aan.

Tijd om ze af te schaffen.

morte-vivante 30 oktober 2020 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9500677)
Met mondmaskerplicht hebben we zwaardere cijfers, misschien wakkeren ze het zelfs aan.

Tijd om ze af te schaffen.

het gaat om risicoreductie, niet om het risico helemaal tot 0 te herleiden. Zonder mondmaskers waren de cijfers nog dramatischer

kiko 30 oktober 2020 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9500677)
Met mondmaskerplicht hebben we zwaardere cijfers, misschien wakkeren ze het zelfs aan.

Het is meermaals aangetoond dat, mits goed gebruik van goede mondmaskers, je de kans op besmetting aanzienlijk verkleint.

Welk deel begrijp je niet ?

Hoofdstraat 30 oktober 2020 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 9500682)
het gaat om risicoreductie, niet om het risico helemaal tot 0 te herleiden. Zonder mondmaskers waren de cijfers nog dramatischer

Het feit blijft dat er nu meer besmettingen zijn dan in de vorige piek toen er geen mondmaskers waren. Er zijn zelfs sterke aanwijzingen dat ze meer nadelen geven dan voordelen.

https://edition.cnn.com/2020/03/30/w...rnd/index.html

"There is no specific evidence to suggest that the wearing of masks by the mass population has any potential benefit. In fact, there's some evidence to suggest the opposite in the misuse of wearing a mask properly or fitting it properly," Dr. Mike Ryan, executive director of the WHO health emergencies program, said at a media briefing

DucDEnghien 30 oktober 2020 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9500677)
Met mondmaskerplicht hebben we zwaardere cijfers, misschien wakkeren ze het zelfs aan.

Tijd om ze af te schaffen.

Debielen die in je omgeving wonen helpen ook niet om het virus tegen te houden. En er zijn er veel.

morte-vivante 30 oktober 2020 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9500688)
Het feit blijft dat er nu meer besmettingen zijn dan in de vorige piek toen er geen mondmaskers waren. Er zijn zelfs sterke aanwijzingen dat ze meer nadelen geven dan voordelen.

https://edition.cnn.com/2020/03/30/w...rnd/index.html

"There is no specific evidence to suggest that the wearing of masks by the mass population has any potential benefit. In fact, there's some evidence to suggest the opposite in the misuse of wearing a mask properly or fitting it properly," Dr. Mike Ryan, executive director of the WHO health emergencies program, said at a media briefing

1. een artikel van maart, toen de virologen ons voorlogen dat mondmaskers niet werken omdat er een structureel tekort was aan materieel voor de ziekenhuizen, en alle beschikbare mondmaskers naar de gezondheidszorg moest gaan
2. met de WHO als bron

fox 30 oktober 2020 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 9500687)
Het is meermaals aangetoond dat, mits goed gebruik van goede mondmaskers, je de kans op besmetting aanzienlijk verkleint.

Welk deel begrijp je niet ?

Hoeveel procent van de bevolking zou het mondmasker op een correcte manier gebruiken?

DucDEnghien 30 oktober 2020 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9500696)
Hoeveel procent van de bevolking zou het mondmasker op een correcte manier gebruiken?

Goede vraag. Op die manier meet je de debiliteit van de bevolking.

kiko 30 oktober 2020 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9500696)
Hoeveel procent van de bevolking zou het mondmasker op een correcte manier gebruiken?

Geen idee, maar ik heb een vermoeden dat jij het wel weet.

De Rode Willem 30 oktober 2020 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9500677)
Met mondmaskerplicht hebben we zwaardere cijfers, misschien wakkeren ze het zelfs aan.

Tijd om ze af te schaffen.

Ik zou hier heel graag een traceerbare en betrouwbare bron voor zien ?
Welke studie toont dat aan ?

Hoofdstraat 30 oktober 2020 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 9500687)
Het is meermaals aangetoond dat, mits goed gebruik van goede mondmaskers, je de kans op besmetting aanzienlijk verkleint.

Welk deel begrijp je niet ?

Als de plebs al te dom zijn om vrijwillig maatregelen te volgen, waarom zouden ze dan slim genoeg zijn om mondmaskers goed te gebruiken?

fox 30 oktober 2020 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 9500698)
Geen idee, maar ik heb een vermoeden dat jij het wel weet.

Nee, helemaal niet. Ik vraag het mij alleen af want als zou blijken dat de meerderheid het slecht gebruikt door het bijvoorbeeld in broekzakken te bewaren, vaak te hergebruiken en veel het aangezicht aan te raken, dan kunnen we wel degelijk vraagtekens plaatsen bij de mondmaskerplicht.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet correct gebruik. Vaak zit zo een ding in mijn broekzak en zo.

Rudy 30 oktober 2020 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9500677)
Met mondmaskerplicht hebben we zwaardere cijfers, misschien wakkeren ze het zelfs aan.

Tijd om ze af te schaffen.

Volgens mij ben je gewoonweg van slechte wil, tegendraads.
Hier en daar zie ik er zo eentje als jij rondlopen.
Als je in mijn buurt komt zonder mondmasker, dan bel ik de politie.

schietboog 30 oktober 2020 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9500712)
Volgens mij ben je gewoonweg van slechte wil, tegendraads.
Hier en daar zie ik er zo eentje als jij rondlopen.
Als je in mijn buurt komt zonder mondmasker, dan bel ik de politie.

Het nieuwe normaal :roll:

Rudy 30 oktober 2020 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9500677)
Met mondmaskerplicht hebben we zwaardere cijfers, misschien wakkeren ze het zelfs aan.

Tijd om ze af te schaffen.

Toon eens aan waar je je argumentatie vandaan haalt.
We zitten hier niet in K&K.

Rudy 30 oktober 2020 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 9500716)
Het nieuwe normaal :roll:

inderdaad. En zo zou het moeten zijn;

Hypochonder 30 oktober 2020 18:30

Er is gewoon een meer besmettelijker variant van covid die de ronde doet, dat zou de reden zijn dat er zoveel meer besmettingen zijn.

morte-vivante 30 oktober 2020 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9500729)
Er is gewoon een meer besmettelijker variant van covid die de ronde doet, dat zou de reden zijn dat er zoveel meer besmettingen zijn.

als ge dat hln-artikel bedoelt, dat is alweer gedateerd, en deels onjuist.

de variant die nu circuleert komt waarschijnlijk uit Spanje in juni, en is over Europa verspreid door vakantiegangers
Citaat:

A variant of SARS-CoV-2 emerged in early summer 2020, presumably in Spain, and has since spread to multiple European countries. The variant was first observed in Spain in June and has been at frequencies above 40% since July. Outside of Spain, the frequency of this variant has increased from very low values prior to 15th July to 40-70% in Switzerland, Ireland, and the United Kingdom in September. It is also prevalent in Norway, Latvia, the Netherlands, and France.
https://www.medrxiv.org/content/10.1....25.20219063v1

en

Citaat:

A coronavirus variant that originated in Spanish farm workers has spread rapidly through much of Europe since the summer, and now accounts for the majority of new Covid-19 cases in several countries — and more than 80 per cent in the UK.

An international team of scientists that has been tracking the virus through its genetic mutations has described the extraordinary spread of the variant, called 20A.EU1, in a research paper to be published on Thursday.

Their work suggests that people returning from holiday in Spain played a key role in transmitting the virus across Europe, raising questions about whether the second wave that is sweeping the continent could have been reduced by improved screening at airports and other transport hubs.
Citaat:

“We can see the virus has been introduced multiple times in several countries and many of these introductions have gone on to spread through the population,”
https://www.ft.com/content/2782655a-...3-5c4e67ead110

Hoofdstraat 30 oktober 2020 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 9500694)
1. een artikel van maart, toen de virologen ons voorlogen dat mondmaskers niet werken omdat er een structureel tekort was aan materieel voor de ziekenhuizen, en alle beschikbare mondmaskers naar de gezondheidszorg moest gaan
2. met de WHO als bron

Ah, toen waren het leugenaars en nu niet meer? Ijzersterke logica. :roll:

Hoofdstraat 30 oktober 2020 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9500712)
Volgens mij ben je gewoonweg van slechte wil, tegendraads.
Hier en daar zie ik er zo eentje als jij rondlopen.
Als je in mijn buurt komt zonder mondmasker, dan bel ik de politie.

Ik mijd de plaatsen waar ik ze moet dragen, dat is alles.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be