Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vakbonden (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=219)
-   -   Piloten staken maandag 14 mei (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243513)

Henri1 9 mei 2018 15:34

Piloten staken maandag 14 mei
 
De piloten zetten door.

Laat ons ze een hart onder de riem steken.




https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05...ag-in-staking/

Drosamadaris 9 mei 2018 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8711491)
De piloten zetten door.

Laat ons ze een hart onder de riem steken.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05...ag-in-staking/

Andere en veel betere airlines, dus waarom zou je uberhaupt met hen willen vliegen. Zeker als ze één van de zovelen zijn die menen dat ze dé uitzondering zijn die per definitie vroeger op pensioen moet kunnen.

Qatar Airways, Singapore Airlines, Emirates of Etihad, daar kan je al eens deftig mee vliegen.

kelt 9 mei 2018 18:51

Wel ja,de bus-chauffeurs van SN- Brussel Airlines,onderafdelingetje van Lufthansa,willen dat hun firma hun de minder gunstige omstandigheden compenseert....

Dit soort grapjes(kostenbeheersing uit het oog verliezen) was EXACT waar Lufthansa,bij de volledige overname van SN B Airlines ,(en waarbij de vorige directie buiten gezet werd),voor waarschuwden...

Bon,

De buschauffeurs zijn doof.........ze doen maar.....

Misschien spelen ze zelfs exact in de hand van de centrale Moffendirectie,die gewoon maar die positie in Zaventem wil...

Dadeemelee 9 mei 2018 19:03

Volgens wat ik ervan gehoord heb, hebben ze gelijk. Die gasten staken ook niet alle dagen. Slechts 1 keer in de geschiedenis dacht ik.

kelt 9 mei 2018 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8711623)
Volgens wat ik ervan gehoord heb, hebben ze gelijk. Die gasten staken ook niet alle dagen. Slechts 1 keer in de geschiedenis dacht ik.

Geen probleem hoor,dan staken ze maar met hun gelijk....


Het luchtvaartlandschap wordt straks nog maar eens hertekend,bepaalde namen zullen daar niet meer bij zijn.... ;-)

Gipsy 10 mei 2018 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris (Bericht 8711537)
Andere en veel betere airlines, dus waarom zou je uberhaupt met hen willen vliegen. Zeker als ze één van de zovelen zijn die menen dat ze dé uitzondering zijn die per definitie vroeger op pensioen moet kunnen.

Qatar Airways, Singapore Airlines, Emirates of Etihad, daar kan je al eens deftig mee vliegen.

Op de koop toe zijn die hun hostessen geen oude stinkende misnoegde vette wijven.

dpg 10 mei 2018 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8712602)
Op de koop toe zijn die hun hostessen geen oude stinkende misnoegde vette wijven.

Hun enige kans op SWT als ze erin slagen de boel kapot te staken. :-D

Gipsy 10 mei 2018 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8712608)
Hun enige kans op SWT als ze erin slagen de boel kapot te staken. :-D

Ze kunnen nog altijd postuleren om in Brussel Noord de stront en de pis van de transitters te gaan opkuisen. Aan het minimum loon wel te verstaan. Net genoeg om niet te verhongeren. Mijn goedheid gaat me nog parten spelen, die smeerlappen moeten verhongeren.

dpg 10 mei 2018 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8712616)
Ze kunnen nog altijd postuleren om in Brussel Noord de stront en de pis van de transitters te gaan opkuisen. Aan het minimum loon wel te verstaan. Net genoeg om niet te verhongeren. Mijn goedheid gaat me nog parten spelen, die smeerlappen moeten verhongeren.

Valt het daar mee met de werkdruk, anders staan we even ver ?

Tavek 10 mei 2018 20:49

Ik weet wat piloten vroeger verdienden (bvb bij KLM) en wat een piloot nu (bvb bij SN verdient).

Je mag dat bedrag delen door twee.

Groot gelijk dat ze staken. Veel verantwoordelijkheid voor veel te weinig geld.

Gipsy 10 mei 2018 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8712629)
Ik weet wat piloten vroeger verdienden (bvb bij KLM) en wat een piloot nu (bvb bij SN verdient).

Je mag dat bedrag delen door twee.

Groot gelijk dat ze staken. Veel verantwoordelijkheid voor veel te weinig geld.

Geen probleem, ze kunnen in aan de kassa van de Lidl gaan werken.

Tavek 10 mei 2018 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8712632)
Geen probleem, ze kunnen in aan de kassa van de Lidl gaan werken.

Ze hebben (veel) meer verantwoordelijkheid dan pakweg een dikbuikige KMO baas.

Ze horen daarom ook deftig betaald te worden.

dpg 10 mei 2018 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8712689)
Ze hebben (veel) meer verantwoordelijkheid dan pakweg een dikbuikige KMO baas.

Ze horen daarom ook deftig betaald te worden.

De klanten die alleen maar goedkope tickets willen vinden van niet.

Tavek 10 mei 2018 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8712715)
De klanten die alleen maar goedkope tickets willen vinden van niet.

Ryan air uitschot.

Vliegreizen zijn veel te goedkoop geworden (mede dankzij tax vrijstelling kerosine, het uitmelken van belastingvoordelen in verschillende landen en het onder druk zetten van het personeel).

Laat die tickets maar terug stijgen kwa prijs.

Jay-P. 11 mei 2018 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8712741)
Ryan air uitschot.

Vliegreizen zijn veel te goedkoop geworden (mede dankzij tax vrijstelling kerosine, het uitmelken van belastingvoordelen in verschillende landen en het onder druk zetten van het personeel).

Laat die tickets maar terug stijgen kwa prijs.

Maar liefst niet die in business class, als ze niet langer door 't bedrijf betaald zijn.
Dank U.

Jay-P. 11 mei 2018 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8712689)
Ze hebben (veel) meer verantwoordelijkheid dan pakweg een dikbuikige KMO baas.
Ze horen daarom ook deftig betaald te worden.

Ge vergeet dat een vliegtuigchauffeur jobke een aanloop kan zijn om president van een groot land te worden.
./.
Of van een trutland als het een buschauffeur is/was.

Dadeemelee 11 mei 2018 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8712616)
Ze kunnen nog altijd postuleren om in Brussel Noord de stront en de pis van de transitters te gaan opkuisen. Aan het minimum loon wel te verstaan. Net genoeg om niet te verhongeren. Mijn goedheid gaat me nog parten spelen, die smeerlappen moeten verhongeren.

Piloot worden is niet zo simpel. Ze moeten dacht ik een 100,000 euro afdokken (lenen) om hun licentie te kunnen halen. En dan maar hopen dat ze een jobke vinden.
Ik zou er niet aan beginnen.

Jay-P. 11 mei 2018 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8713024)
Piloot worden is niet zo simpel. Ze moeten dacht ik een 100,000 euro afdokken (lenen) om hun licentie te kunnen halen. En dan maar hopen dat ze een jobke vinden.
Ik zou er niet aan beginnen.

Aan te raden: privaat piloot met eigen 4 of 6 zitterke. Dan ziet ge echt iets van de wereld!
En de vlieglicentie is het veel minder duur. Maar ge moet wel slagen voor de examens uiteraard.

dpg 11 mei 2018 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8712741)
Ryan air uitschot.

Vliegreizen zijn veel te goedkoop geworden (mede dankzij tax vrijstelling kerosine, het uitmelken van belastingvoordelen in verschillende landen en het onder druk zetten van het personeel).

Laat die tickets maar terug stijgen kwa prijs.

Citaat:

Brussels Airlines kende de afgelopen jaren weliswaar een mooie groei, maar het gros daarvan deed zich voor in het lagekostensegment, zo verduidelijkte hij. Reken daarbij de olieprijs die vergeleken met 2015 al met 32 procent steeg –
Ze hebben dus ook een groot aandeel passagiers in het lagekostensegment.
Als die niet bereid zijn de werkelijke kostenb te betalen dan eindigen ze vroeg of laat weer bij de grote dure maatschappijen.

Pericles 11 mei 2018 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8712741)
Ryan air uitschot.

Vliegreizen zijn veel te goedkoop geworden (mede dankzij tax vrijstelling kerosine, het uitmelken van belastingvoordelen in verschillende landen en het onder druk zetten van het personeel).

Laat die tickets maar terug stijgen kwa prijs.

Waarom? Het is een markt van vraag en aanbod en aan piloten en kabinepersoneel is er geen tekort.
De 600 piloten vragen nu een opslag van 25 procent, hetgeen overeenkomt met een extra aanwerving van 150 piloten aan het huidige loon. Geen enkele maatschappij kan dat betalen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be