praha , het is allemaal te moeilijk voor je. andere thread proberen? ;)
|
Citaat:
ik voorspel dat je nu de komende dagen links en rechts wat mensen gaat lopen uitschelden, zonder enige argumenten en met af en toe een afbeelding van een of ander obscuur boekje. Als iemand je om concrete uitleg vraagt, dan probeer je jezelf er onhandig uit te lullen door te zeggen dat "je het pad nu hebt getoond" of "dat je het masker hebt afgerukt" en dat we de rest zelf maar moeten uitzoeken. Erg gemakkelijk allemaal. Uiteindelijk wordt iemand het schelden en de compleet nergens op gebaseerde arrogantie beu en vlieg je, andermaal, buiten. Dan verschijnt er plots een andere dubbelnick die komt klagen dat de vorige monddood gemaakt werd. Afhankelijk van je energie en tijdsindeling herhaalt dit proces zich enkele malen. Daarna verdwijn je dan weer een tijdje. Ik gok dat je je dan ophoudt in de cafetaria's en/of bibliotheken van de vermaledijde universiteiten, om daar de studenten lastig te vallen, ongetwijfeld met de uitleg dat je eigenlijk te slim was om een diploma te halen of dat de proffen je niet moesten omdat je veel slimmer dan hen was of meer van die stereotype praatjes van drop-outs. Misschien moet ik volgend jaar maar eens meedoen met het Zesde Zintuig. |
Citaat:
Het is helemaal niet moeilijk voor mij en deze thread is fijn voor mij. Ik vraag je immers niet om heel der theorieën uit elkaar te zetten, ik vraag je simpleweg om die waarvan je claimt dat ze fout zijn eenduidig te ontkrachten. Iets, een detail misschien, waar een dom gehouden en geïndoctrineerd persoon gelijk ik misschien gewoon overzie maar iets wat toch een fluitje van een cent moet zijn voor iemand die dat claimt en naar verluid zelfs beschikt over betere alternatieven. :? |
Citaat:
joh sorry hoor, maar ik ga er voor jou zo bij zo gen energie in steken Noem het wat je wilt I don't care, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, zie maar wat je er mee doet. |
Citaat:
Mijn ervaring zegt dat als men vraagt "kun je het bewijs hier even neerzetten" dat men niet serieus bezig is. Alsof men van iets overtuigt geraakt dat tegen hun geloof ingaat door één post op een forum. Onderzoek (uitgebreid informeren) is een vereiste. Ikzelf ben wetenschappelijk geschoold, altijd veel interesse gehad in de wetenschap. Ik was een rabiate skeptische atheist (nog altijd, maar zonder dat extreem skeptische), maar ik ben van aura's overtuigd geraakt omdat ik ze kon beginnen voelen bij mezelf (de chakras) en bij anderen. Dan ben ik me erover beginnen informeren. Net zoals Barbara Brennan zegt zijn er mensen die er dagdagelijks mee leven, zijn er die het niet geloven. |
Citaat:
Een snelle scholar google vind in ieder geval alleen haar boek, en dat moet je kopen om er wat van te lezen. Dat is jammer. De meeste wetenschappers willen wel geld verdienen, maar ook graag hun vindingen bekendheid geven... |
Citaat:
Trouwens, het is geen exacte wetenschap, want het betreft hier de waarneming van het energieveld van een individu, en dat hangt nauw samen met zijn bewustzijn en psychologische processen van dat individu. Het leent zich natuurlijkerwijs minder makkelijk tot exact onderzoek, wat op zich opnieuw geen reden is dat het minder waard is. Blokkades in het energieveld komen in de meeste gevallen door emotionele traumas door ervaringen, en daar bestaat er geen exacte opname van. Men moet de patient geloven op zijn woord. Als iemand met hoogsensitieve perceptie zonder voorkennis zou zeggen dat ze een blokkage ziet in uw aura rond uw hartstreek, omdat u nooit volledig door uw moeder volledig geliefd en geaccepteerd bent als kind, kan dit voor u wel volledig uw raken en kloppen, maar voor een skeptische wetenschapper zal dit niet voldoende zijn. Als uw hartproblemen door energetisch werk van de healer opgelost geraken, dan zal dat voor u wel bewijs zijn. Maar een skeptische wetenschapper zal skeptisch blijven. Zeker als hij met maar één case geconfronteerd wordt en er zelf niet voor openstaat. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
De reden dat er een sterke symboliek verbonden is aan het hart, is in feite op de energetische realiteit gebaseerd. Onbewust zit dit nog altijd in onze samenleving en dit komt naar voor in symboliek en gezegdes (bv. "groen van jaloezie", "je straalt vandaag", "ik voel zijn blik in me priemen", "get off my back" ,....). Volgens auralezers heeft jaloezie ene donkergroene kleur in de aura. |
Citaat:
En goed dan, de hormoonhuishouding en andere signalen uit de hersenen hebben invloed op het hart (en op alle andere organen, en veel ook), en die invloed word, net als alles aan onze biologie, niet volledig begrepen. Daar komt het op neer. Dat wil nog niet zeggen dat dit stiekem een invloed van zeven niet waarneembare (of eigenlijk toch, want ze hebben kennelijk invloed op dingen) energievelden betreft. |
Citaat:
Bovendien, neem het volgende even in gedachten: astrologen verbinden Venus aan liefde, Mars aan strijd etc. Je kan natuurlijk wel gaan beweren dat de Romeinen de planeten juist daarom zo genoemd hebben, maar andersom is een veel betere verklaring. Zeker gezien ook later ontdekte hemellichamen als Ceres en Pluto een betekenis meekrijgen die verbonden is met de godheid waar ze naar vernoemd zijn. Aangenomen dat de naamgevers niet allemaal astrologen waren is dat dus onzin. Is er niet stiekem een kans dat het bij auralezers hetzelfde werkt, dat zij denken/beweren te zien wat cultureel gezien voor hen het beste de symboliek uitdrukt? Zou stiekem wel logisch zijn, toch? |
Citaat:
Citaat:
Om te illustreren met een voorbeeld. Ikzelf heb nog maar één keer een aura gezien, of toch één laag ervan. Dit was in een staat van verhoogde sensitiviteit (geen drugs). En het hielp wellicht dat die persoon voor een witte muur stond. Ik zag rode en groene wolken rond de persoon dansen tot zo'n 5 cm buiten het lichaam. Rood wordt geassocieerd met agressie, en het was duidelijk dat die persoon met ingehouden aggressie zat. Dat groen wist ik niet wat het was, ik dacht ook niet aan jaloezie op dat moment (is ook moeilijker te zien aan een persoon), maar achteraf is het duidelijk geworden dat het weldegelijk dat was. Wat ik zag kwam dus overeen met het lagere emotionele lichaam. Op het moment zelf dacht ik daar totaal niet aan want ik was teveel gefascineerd door wat ik zag. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.quackometer.net/blog/2006...40-energy.html Citaat:
|
Citaat:
|
Deze draad gaat over UFO's & ET's!
Aura's, Boedistische ademhalingstechnieken & de conditionering van de wereldbevolking zijn ANDERE topics. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be