Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   België - Spanje afgelast: vrees voor aanslag te groot (https://forum.politics.be/showthread.php?t=225692)

Demper 17 november 2015 01:26

België - Spanje afgelast: vrees voor aanslag te groot
 
http://www.hln.be/hln/nl/16076/De-Ro...te-groot.dhtml

De islam is vrede? :lol:

Prachtig, ze gaan het plebs hunne voetbal afpakken.
De polarisatie is compleet.

PORSCHE 17 november 2015 01:59

Voetbal afschaffen = niets aan verloren. Dus toch iets positief aan al die ellende. Nu wat is ellende, ik voel het niet en ken niemand van de slachtoffers. Dus ellende is relatief.

killimandjaro 17 november 2015 02:20

Het brood zijn ze al een hele tijd langzaam aan het afpakken,en nu ook nog de spelen.
Komt nie goe !!!

Bhairav 17 november 2015 03:34

Hooligans zouden jaloers kunnen worden op terroristen...

Leica 17 november 2015 06:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 7897341)
Voetbal afschaffen = niets aan verloren. Dus toch iets positief aan al die ellende. Nu wat is ellende, ik voel het niet en ken niemand van de slachtoffers. Dus ellende is relatief.

Aan voetbal afschaffen is voor mij persoonlijk ook niets verloren. Anderen vinden dit waarschijnlijk wel ontzettend jammer.
Ik vind jouw standpunt over ellende op zijn zachtst gezegd nogal bizar.
Het is niet omdat je niets voelt en niemand van de slachtoffers kent dat het geen ellende is. Het feit dat JIJ even goed het slachtoffer had kunnen zijn, is pas ellende!

De schoofzak 17 november 2015 07:09

Ik lees in De Standaard:

Citaat:

Abdeslam, die in Molenbeek woont, is na de aanslagen de laatste keer opgemerkt aan het Brusselse Koning Boudewijnstadion.

Abdelsman, die vermoedelijk over wapens en explosieven beschikt, wordt als bijzonder gevaarlijk beschouwd. In principe moest ook hij zich na de Parijse aanslagen opblazen met de bomgordel die hij droeg.

Bovendien zouden er vandaag nog extra dreigementen zijn geweest.
Dat wat betreft een mogelijke concrete reden waarom de regering de maatregel nam. Naast nog iets wat we lezen: schrik voor een flauwe grappenmaker/crimineel die een valse bommelding zou doen; en schrik voor paniekreacties zoals op de Place de la République.

Het is triest dat zo'n zaken ons dagelijks leven zo moeten beïnvloeden. (ikzelf ben geen voetbalfan, integendeel met al die hooligans, maar gun de gewone supporters toch hun ding).

Blijft de vraag of deze veel concretere sfeer van onveiligheid een effect gaat hebben op het politiek bewijstzijn van de mensen, en zo ja, of dit effect zal duren tot aan de volgende verkiezingen.

.

killimandjaro 17 november 2015 07:12

Moslims hier,moslims daar,moslims overal.
In het Vaticaan zien ze het allemaal met lede ogen aan.
Crisis voor deze multinational komt eraan.

dpg 17 november 2015 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7897394)
Ik lees in De Standaard:



Dat wat betreft een mogelijke concrete reden waarom de regering de maatregel nam. Naast nog iets wat we lezen: schrik voor een flauwe grappenmaker/crimineel die een valse bommelding zou doen; en schrik voor paniekreacties zoals op de Place de la République.

Het is triest dat zo'n zaken ons dagelijks leven zo moeten beïnvloeden. (ikzelf ben geen voetbalfan, integendeel met al die hooligans, maar gun de gewone supporters toch hun ding).

Blijft de vraag of deze veel concretere sfeer van onveiligheid een effect gaat hebben op het politiek bewijstzijn van de mensen, en zo ja, of dit effect zal duren tot aan de volgende verkiezingen.

.

Neen.
Op de pegida betoging in Dresden was weer minder volk dan vorige week en dat na de aanslag in Parijs.

Het momentum is voorbij.

alberto 17 november 2015 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door killimandjaro (Bericht 7897399)
Moslims hier,moslims daar,moslims overal.
In het Vaticaan zien ze het allemaal met lede ogen aan.
Crisis voor deze multinational komt eraan.

Inderdaad.
Zet ik mijn radio aan, moslims moslims, moslims, moslims.
Zet ik mijn tv aan op de VRT, VTM, RTBF, NOS.........moslims, moslims, moslims, moslims.

En toch probeert men mij wijs te maken dat het niets met moslims te maken heeft.

HOUZEE ! 17 november 2015 07:49

Men moet ook wel ongelooflijk stom zijn om die match vanavond te willen bijwonen met al die terreurdreiging. :-/

Hypochonder 17 november 2015 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 7897426)
Men moet ook wel ongelooflijk stom zijn om die match vanavond te willen bijwonen met al die terreurdreiging. :-/

Dan is er zeer veel 'stom' volk.

Anderzijds denk ik wel dat dit een juiste beslissing is.

HOUZEE ! 17 november 2015 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7897431)
Dan is er zeer veel 'stom' volk.

Anderzijds denk ik wel dat dit een juiste beslissing is.

Ik denk dat er veel zitjes leeg zouden zijn gebleven...

alberto 17 november 2015 08:04

Er is een optreden in de AB vandaag, als de zaal vol is ong. 2000 man, ook afzeggen dan maar.Wat doe je met de luchthaven, universiteiten, scholen, shoppingcenters.......

alberto 17 november 2015 08:10

dubbel.

Boduo 17 november 2015 08:23

Broekschijters
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 7897441)
Er is een optreden in de AB vandaag, als de zaal vol is ong. 2000 man, ook afzeggen dan maar.Wat doe je met de luchthaven, universiteiten, scholen, shoppingcenters.......

Da's een schot in de roos !
Belgische bende broekschijters gelast voetbalmatch af: de "faam" van dit apeland heeft er nog een ferme duw bij gekregen.
Wat "ze" wel moeten doen: OVERAL waar NU veel volk samen komt: gewapende politiepatrouilles en zwaar bewapende militairen laten circuleren.
Zoals in Parijs in de Gare du Nord: daar zijn nog nooit aanslagen gebeurd.
Of is dat te eenvoudig ?

fox 17 november 2015 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7897431)
Dan is er zeer veel 'stom' volk.

Anderzijds denk ik wel dat dit een juiste beslissing is.

Neen, capituleren is NOOIT de oplossing.

Boduo 17 november 2015 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7897461)
Neen, capituleren is NOOIT de oplossing.

Never surrender !
Churchill.

robert t 17 november 2015 09:01

Goede beslissing van de overheid. Een voetbalmatch is niet belangrijk. De veiligheid van de mensen des te meer.

Anna List 17 november 2015 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7897464)
Never surrender !
Churchill.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 7897477)
Goede beslissing van de overheid. Een voetbalmatch is niet belangrijk. De veiligheid van de mensen des te meer.

als een dictator dreigt, steek dan zelf alvast uw broek af!
Chamberlain.

Boduo 17 november 2015 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 7897477)
Goede beslissing van de overheid. Een voetbalmatch is niet belangrijk. De veiligheid van de mensen des te meer.

Een vliegveld, een station,...zijn die ook "niet belangrijk" ???


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be