Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Algemeen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=19)
-   -   OCMW Vraag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165716)

Bierke 4 januari 2012 16:29

OCMW Vraag
 
Ik zit met een vraag, heeft iemand die slachtoffer is van een woningbrand recht op een noodwoning of op enige andere steun van het OCMW om een toch een dak boven het hoofd te hebben, of is het OCMW daar niet toe verplicht ?

eno2 4 januari 2012 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 5907197)
Ik zit met een vraag, heeft iemand die slachtoffer is van een woningbrand recht op een noodwoning of op enige andere steun van het OCMW om een toch een dak boven het hoofd te hebben, of is het OCMW daar niet toe verplicht ?

Ja

Bierke 4 januari 2012 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5907208)
Ja

Dat denkt iedereen maar ik kan nergens iets vinden

eno2 4 januari 2012 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 5907286)
Dat denkt iedereen maar ik kan nergens iets vinden

Ga naar een advocaat, direct, eerstelijnshulp

Scherven A. Mok 4 januari 2012 18:08

Als je het zwaar uithangt krijg je alles gedaan bij het OCMW heb ik de indruk : komedie spelen, roepen, tieren ... . De brave mens die één of twee keer gaat horen en iets braaf vraagt of een enkele keer smeekt of de stem verheft kan op de kin kloppen.

Klarekijk 4 januari 2012 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 5907286)
Dat denkt iedereen maar ik kan nergens iets vinden

Wat is je huidskleur en afkomst . Als je vlaaming bent, en je ouders hebben geen eigendom die ze kunnen recupereren, zal het moeilijk worden .

Indien je we nog een nalatenschap verwacht , voorzichtig zijn met het ocmw , er hangen gieren in de lucht

eno2 4 januari 2012 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 5907459)
Wat is je huidskleur en afkomst . Als je vlaaming bent, en je ouders hebben geen eigendom die ze kunnen recupereren, zal het moeilijk worden .

Indien je we nog een nalatenschap verwacht , voorzichtig zijn met het ocmw , er hangen gieren in de lucht

De stem van de meester in sociale zaken
Misschien wordt het waterdichter met het vermogenskadaster

Klarekijk 4 januari 2012 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5907461)
De stem van de meester in sociale zaken
Misschien wordt het waterdichter met het vermogenskadaster

beter dan jaloers - blind en naif te zijn

eno2 4 januari 2012 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 5907470)
beter dan jaloers - blind en naif te zijn

Wie jaloers is ben jij omdat j e niet in aanmerking kwam voor bijstand, gaf je al zelf aan.

Ik hoef niet jaloers te zijn aangezien ik nooit iets nodig had van het OCMW

Bierke 4 januari 2012 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5907298)
Ga naar een advocaat, direct, eerstelijnshulp

Het is niet voor mij (gelukkig) maar voor een 60+ collega, hij is hebben en houden kwijt en zit nu met z'n vrouw in een oud huis dat ging verkocht van een buurman, zonder water of elektriciteit. Voor iemand die zich zoveel jaren ingezet heeft voor de maatschappij is dit schrijnend om mee te maken.

Klarekijk 4 januari 2012 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5907479)
Wie jaloers is ben jij omdat j e niet in aanmerking kwam voor bijstand, gaf je al zelf aan.

Ik hoef niet jaloers te zijn aangezien ik nooit iets nodig had van het OCMW

Ik heb nooit iets gevraagd aan het ocmw , mijn faling was trouwens lang geleden en de curator en notaris rade me aan naar het ocmw te gaan , maar dat heb ik geweigerd , Ik heb mijn plan getrokken . wat me wel tegen de borst stoot is dat je niet in regel raakt met sociale zekerheid en bijgevolg ziekteverzekering , al heb ik die gelukkig nog niet nodig gehad . maar ook nazorg bij een werkongeval is me reeds geweigerd . dat maakt mij bitter na jaren veel belasting te betalen als zelfstandige

Klarekijk 4 januari 2012 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 5907488)
Het is niet voor mij (gelukkig) maar voor een 60+ collega, hij is hebben en houden kwijt en zit nu met z'n vrouw in een oud huis dat ging verkocht van een buurman, zonder water of elektriciteit. Voor iemand die zich zoveel jaren ingezet heeft voor de maatschappij is dit schrijnend om mee te maken.

Voorschot vragen aan de brandverzekering en snel weer de draad op nemen . dat is hard maar vaak het beste .

Bierke 4 januari 2012 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 5907495)
Voorschot vragen aan de brandverzekering en snel weer de draad op nemen . dat is hard maar vaak het beste .

Dat zal hij wel doen hoor, maar ondertussen zit hij daar maar zonder verwarming

eno2 4 januari 2012 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 5907488)
Het is niet voor mij (gelukkig) maar voor een 60+ collega, hij is hebben en houden kwijt en zit nu met z'n vrouw in een oud huis dat ging verkocht van een buurman, zonder water of elektriciteit. Voor iemand die zich zoveel jaren ingezet heeft voor de maatschappij is dit schrijnend om mee te maken.

Waw hij moet een nood-onderkomen krijgen, maar sommige gemeenten hebben die niet. Dan moeten ze een doorverwijzing doen.

Mogelijke prioriteit voor sociale woning: hangt van aantal factoren af

Bierke 4 januari 2012 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5907517)
Waw hij moet een nood-onderkomen krijgen, maar sommige gemeenten hebben die niet. Dan moeten ze een doorverwijzing doen.

Mogelijke prioriteit voor sociale woning: hangt van aantal factoren af

In zijn gemeente is het wel, op de site van het ocmw aldaar maken ze er zelfs reclame voor

eno2 4 januari 2012 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 5907544)
In zijn gemeente is het wel, op de site van het ocmw aldaar maken ze er zelfs reclame voor

Weet je wat ze te vertellen hadden op het OCMW?

kameleon 4 januari 2012 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 5907488)
Het is niet voor mij (gelukkig) maar voor een 60+ collega, hij is hebben en houden kwijt en zit nu met z'n vrouw in een oud huis dat ging verkocht van een buurman, zonder water of elektriciteit. Voor iemand die zich zoveel jaren ingezet heeft voor de maatschappij is dit schrijnend om mee te maken.

In de noodwoning van het OCMW zit nu waarschijnlijk een gezin die nog niets heeft bijgedragen.

Rudy 4 januari 2012 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5907208)
Ja

Neen, beste Eno2. Het OCMW heeft op dit vlak geen verplichtingen.

Trixie 4 januari 2012 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 5907197)
Ik zit met een vraag, heeft iemand die slachtoffer is van een woningbrand recht op een noodwoning of op enige andere steun van het OCMW om een toch een dak boven het hoofd te hebben, of is het OCMW daar niet toe verplicht ?

Moest IK morgen slachtoffer worden van een woningbrand en daardoor geen dak boven mijn hoofd hebben, ik zou zelfs niet overwegen om naar het OCMW te trekken hoor. Maar wel onmiddellijk naar de burgemeester himself stappen. Desnoods post vatten aan zijn voordeur totdat hij thuiskomt. Indien nodig contact nemen met de redactie van het Nieuws. Whatever. Zolang er maar aandacht zou besteed worden aan mijn probleem.

Txiki 4 januari 2012 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trixie (Bericht 5907973)
Moest IK morgen slachtoffer worden van een woningbrand en daardoor geen dak boven mijn hoofd hebben, ik zou zelfs niet overwegen om naar het OCMW te trekken hoor. Maar wel onmiddellijk naar de burgemeester himself stappen. Desnoods post vatten aan zijn voordeur totdat hij thuiskomt. Indien nodig contact nemen met de redactie van het Nieuws. Whatever. Zolang er maar aandacht zou besteed worden aan mijn probleem.

't Zal wel heel wat minder zijn in realiteit.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be