Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2012 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=221)
-   -   'Tstad is niet meer van iedereen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=181744)

F.B. 11 januari 2013 21:12

'Tstad is niet meer van iedereen.
 
Citaat:

Antwerpen is officieel niet langer van iedereen

vrijdag 11 januari 2013, 20u34 Auteur: hrt

ANTWERPEN - In Antwerpen heeft het nieuwe stadsbestuur van burgemeester Bart De Wever (N-VA) officieel beslist om de bekende slogan 't Stad is van Iedereen' te schrappen. Een gemiste kans, vindt SP.A
De slogan wordt met onmiddellijke ingang geschrapt omdat het volgens het huidige bestuur niet langer opportuun is ermee te communiceren.

Onder meer na enkele relletjes in Borgerhout, half september vorig jaar, had De Wever al laten verstaan dat 't Stad niet langer van iedereen is: 'Enkel van die mensen die een inspanning leveren om ertoe te behoren', klonk het toen. Met het besluit dat nu genomen is, wordt de bekende slogan dus ook officieel afgevoerd.

Het briefpapier waar de slogan nog op prijkt, zal opgebruikt, maar nadien wordt het vervangen.

'Gemiste kans'

SP.A Antwerpen betreurt de beslissing en noemt het een gemiste kans. 'We hadden verwacht dat het stadsbestuur de nieuwe legislatuur zou beginnen met een uitgestoken hand naar alle Antwerpenaars. 't Stad is van Iedereen' was veel meer dan een slogan of een baseline.Veel meer dan de karikatuur die burgemeester Bart De Wever ervan heeft gemaakt. ’t Stad is van Iedereen’ was een beleidsfilosofie die vertrok van de overtuiging dat niemand het recht heeft om buiten de maatschappij te gaan staan. Wie zich niet aan de regels hield, werd op een of andere manier altijd gedwongen om dat wel te doen', luidt het.
Alvast een stap vooruit (symbolisch weliswaar).

sepper 11 januari 2013 21:13

Inderdaad. Goed bezig, Bart!

De schoofzak 11 januari 2013 21:22

Citaat:

een beleidsfilosofie die vertrok van de overtuiging dat niemand het recht heeft om buiten de maatschappij te gaan staan. Wie zich niet aan de regels hield, werd op een of andere manier altijd gedwongen om dat wel te doen'
Ze omschrijven zelf perfect hun pamper-beleid, waar alleszins de Schoof niet achter kan staan.
Ik vind ook wel dat niemand het recht heeft om buiten de maatschappij te gaan staan.

Maar tegelijk is er het realisme dat sommige mensen dat wel degelijk doen.

En dan kunt ge eeuwig blijven pamperen, ofwel een duidelijk signaal (durven) geven: vriend, gij gaat te ver en gij gaat er niet mee blijven spelen.


Hetgeen ze dan beweren, onze soskes, dat op een of andere manier altijd de schuinmarcheerder gedwongen werd om zich toch aan de regels te houden, is een grove overdrijving.
Men trad alleen maar op als het echt niet anders meer kon, als het teveel in de pers in de belangstelling kwam.


Tegenstanders gaan nu beweren dat die nieuwe slagzin mensen buiten de maatschappij dwingt. Wel, zij moeten leren niet zo te overdrijven.
Het is echt niet zo dat men zinnens is de doodstraf terug in te voeren, of mensen de hongerdood te laten sterven.

.

backfire 11 januari 2013 21:23

Ik zou die overschot van het briefpapier gebruiken in een lekkere boekverbranding. In de diamantwijk. Gewoon, als grap hé. Fundamenteel vrolijk zijn, hé mannen.

fonne 11 januari 2013 21:57

Om in de SP.A stijl te blijven had Bart de Wever er nu "Respect voor A" moeten laten opzetten. Maar het lijkt me niet echt een goede zaak om officiëel briefpapier van een stad te misbruiken om politieke boodschappen af te drukken.

Munglik 11 januari 2013 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6494472)
Ze omschrijven zelf perfect hun pamper-beleid, waar alleszins de Schoof niet achter kan staan.
Ik vind ook wel dat niemand het recht heeft om buiten de maatschappij te gaan staan.

Tegenwoordig is een joint roken al buiten de maatschappij gaan staan.

respublica 11 januari 2013 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6494498)
Om in de SP.A stijl te blijven had Bart de Wever er nu "Respect voor A" moeten laten opzetten. Maar het lijkt me niet echt een goede zaak om officiëel briefpapier van een stad te misbruiken om politieke boodschappen af te drukken.

Ja, ik vond deze boodschap altijd al wat politiek gekleurd... Ironisch genoeg niet iets voor 'alle Antwerpenaren.'

De reactie van Cerbache is belachelijk. Hoe kan "het stad is van iedereen" nu betekenen dat "iedereen de regels moet nakomen of ertoe verplicht wordt." Ze wil overduidelijk overcompenseren voor de perceptie die haar uitspraak "plichtjes aan de Schelde" gecreëerd heeft.

Echte Waal 11 januari 2013 23:40

De Zever was populair
Hij werd burgemeester
Nu is hij een populist
En wordt ie ene fascist

Geef mij mijn revolver!
'Tstad is van De Zever
en van zijn supporters
de NVA aanhangers

:evil::evil::evil:

Mr. Orange 11 januari 2013 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal (Bericht 6494678)
De Zever was populair
Hij werd burgemeester
Nu is hij een populist
En wordt ie ene fascist

Geef mij mijn revolver!
'Tstad is van De Zever
en van zijn supporters
de NVA aanhangers

:evil::evil::evil:

Blijterke

Koenraad Noël 12 januari 2013 00:51

Goed, het was een belachelijke slogan. Nu nog die =`A´= laten vallen.

Nexer 12 januari 2013 02:05

Citaat:

SP.A Antwerpen betreurt de beslissing en noemt het een gemiste kans. 'We hadden verwacht dat het stadsbestuur de nieuwe legislatuur zou beginnen met een uitgestoken hand naar alle Antwerpenaars.
Dus, de SP.A is verbaasd dat een andere partij niet hetzelfde programma heeft als de SP.A?

De manier waarop ze het brengen is ook om gal van in de mond te krijgen. "We hadden verwacht dat". Alsof ze allemaal verstandige oude dames en heren zijn, die de nieuwe generatie terecht mogen wijzen.

Als vroeger de N-VA, groen, het VB of soms VLD iets zei vanuit de oppositie, werd het in de media altijd afgedaan in de stijl van "en de oppositie heeft ook iets te zeggen, dat zullen we maar ook rapporteren want we moeten als media neutraal schijnen".

En nu is de SP.A in oppositie, dan vertelt men het verhaal alsof de SP.A het allemaal beter weet en de NV-A terecht mag wijzen.

Neutrale media, maak dat de ganzen wijs.
Citaat:

’t Stad is van Iedereen’ was een beleidsfilosofie die vertrok van de overtuiging dat niemand het recht heeft om buiten de maatschappij te gaan staan. Wie zich niet aan de regels hield, werd op een of andere manier altijd gedwongen om dat wel te doen', luidt het.
Dus nu, 3 maand na de verkiezingen, komen ze zeggen dat mensen wel gestraft worden voor foute zaken.

1) Dit verhaal hadden ze voor de verkiezingen moeten doen. Niet bij het begin van een periode in de oppositie.
2) Indien wat ze hier zeggen klopte, dan zou geen enkel mens het nodig gevonden hebben op N-VA te stemmen. De slogan van N-VA is "de kracht van verandering". Als mensen daarop stemmen, dan doen ze dat omdat ze geloven dat die verandering nodig is.

SP.A zit hier te beweren dat mensen wel degelijk gestraft werden. Wel, beste SP.A, een meerderheid van het volk gaat niet akkoord.

CLAESSENS Joris 12 januari 2013 03:00

Indien Bart werkelijk consequent was en zo Vlaams als hij beweert zou hij de antwerpenaars hun 'Hand' teruggeven.
Als het ware de hand reikend naar diegenen die er wel deel van willen uitmaken.

circe 12 januari 2013 03:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 6494952)
Indien Bart werkelijk consequent was en zo Vlaams als hij beweert zou hij de antwerpenaars hun 'Hand' teruggeven.
Als het ware de hand reikend naar diegenen die er wel deel van willen uitmaken.

na die BBC reportage over Leopold en zijn Kongo, zijn de Antwerpse handjes toch de afgekapte Kongolese handen die met de bananenboten naar Antwerpen kwamen?

In ieder geval kwam zo'n Kongolees dat in dat programma beweren, waarbij hij verwees naar de donkerbruine kleur van die chocolade handjes! Gekker kan je het niet maken, maar het is wel wereldwijd zo uitgezonden.



(nog een stapje verder en de Antwerpenaars zijn in feite kannibalen die de negertjes hun handjes opaten);

Johan Bollen 12 januari 2013 03:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6494959)
(nog een stapje verder en de Antwerpenaars zijn in feite kannibalen die de negertjes hun handjes opaten);

En daarna wierpen ze de knookjes door de lucht. ja ja...ik herinner me zo iets. Toffe stad.

Scherven A. Mok 12 januari 2013 07:33

't Stad is niet meer van iedereen. 't Stad is nu van vastgoedbedrijven, de PS en de geruchten. 't Stad is niet meer van de drugsverslaafden maar wel van de gokverslaafden.

Citaat:

N-VA en PS vinden elkaar wonderwel. Toch wanneer het gaat om het afsluiten van lucratieve vastgoeddeals in Antwerpen. Spilfiguur daarbij is Joeri Dillen, de nieuwe kabinetschef van Bart De Wever. Tot voor kort was Dillen manager van drie vastgoedfirma's, eigendom van twee omstreden Nederlandse zakenlui die zeer actief zijn op de Antwerpse vastgoedmarkt. De centen voor de gigantische investeringen komen van een pensioenfonds in handen van de Luikse PS.

4x10E6 12 januari 2013 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.B. (Bericht 6494457)
Alvast een stap vooruit (symbolisch weliswaar).

Als de stad niet van iedereen is, van wie is de stad dan wel ? Kan ik het eigenaarschap ervan opeisen ?

ViveLaBelgique 12 januari 2013 10:33

Wat te verwachten was en reeds lang gelee hier is aangekondigd op dit forum:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=178955
BDW's nota "Respect voor A"='t Stad is van de Vreemdelingen.

Vette Pois(s)on 12 januari 2013 10:52

Nu nog de rode kleur van dat A logo veranderen

Echte Waal 12 januari 2013 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 6495029)
Als de stad niet van iedereen is, van wie is de stad dan wel ? Kan ik het eigenaarschap ervan opeisen ?

Tjaad is van de Neger
'Tstad is van De Zever

koe de poing 12 januari 2013 11:14

Het afvoeren is dan nog bij hoogdringendheid dan nog op de gemeenteraad gezet door die onderbuikgevoelpartij. Een zeer zorgwekkend iets met dunkt. Die partij drijft op haat.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be