Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

CUFI 7 december 2020 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9538511)
Alles heeft zijn grenzen, maar blijkbaar is het voor sommigen belangrijker om te blijven geloven dat alles mogelijk is.

Als je maar blokjes op elkaar blijft stapelen kan je een torentje bouwen tot op de maan, toch? 8-)

Het is onmogelijk hoorden we vaker. Dat is de benzine voor gemotiveerden. ;-)

Het Oosten 7 december 2020 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9538511)
Alles heeft zijn grenzen, maar blijkbaar is het voor sommigen belangrijker om te blijven geloven dat alles mogelijk is.

Als je maar blokjes op elkaar blijft stapelen kan je een torentje bouwen tot op de maan, toch? 8-)

Wanneer men in 1952 zou gezegd hebben dat men iemand een hart kon geven van een ander, dan werd men versleten voor een fantast. Nu gebeurt het regelmatig.

Micele 7 december 2020 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9538522)
Wanneer men in 1952 zou gezegd hebben dat men iemand een hart kon geven van een ander, dan werd men versleten voor een fantast. Nu gebeurt het regelmatig.

Sneller dan het geluid vliegen? Onmogelijk, dan breekt het vliegtuig door de schokgolf ofzo, lol.

De geluidsbarrière

De geluidsbarrière werd op 14 oktober 1947 door Ch. Yeager voor het eerst overwonnen, met het experimentele Amerikaanse raketvliegtuig Bell X–1.

Het Oosten 7 december 2020 14:39

Nick Pope over de gelekte rapporten.



“With my own defense background in this subject, three things stand out. Firstly, the description by one insider of the reports as ‘shocking’ — a word that begs the question what about UAP do these people find shocking. Secondly, the fact that the intelligence reports seem to have been given a surprisingly wide distribution in various intelligence agencies, and thirdly, the fact that the extraterrestrial hypothesis seems genuinely not to have been taken off the table.”

CUFI 7 december 2020 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9538631)
Nick Pope over de gelekte rapporten.



“With my own defense background in this subject, three things stand out. Firstly, the description by one insider of the reports as ‘shocking’ — a word that begs the question what about UAP do these people find shocking. Secondly, the fact that the intelligence reports seem to have been given a surprisingly wide distribution in various intelligence agencies, and thirdly, the fact that the extraterrestrial hypothesis seems genuinely not to have been taken off the table.”

Hou in het achterhoofd dat je gewaarschuwd bent dat deze wezens hier al waren sedert begin der tijden, doorheen de hele menselijke geschiedenis waargenomen zijn en meerdere moderne beschavingen de oorsprong er van onderzocht. Mistaken for gods, today mistaken for alien.

Het Oosten 7 december 2020 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9538636)
Hou in het achterhoofd dat je gewaarschuwd bent dat deze wezens hier al waren sedert begin der tijden, doorheen de hele menselijke geschiedenis waargenomen zijn en meerdere moderne beschavingen de oorsprong er van onderzocht. Mistaken for gods, today mistaken for alien.

Indien het waar is dat aliens ons al zouden bezocht hebben, dan is het niet onzinnig te beweren dat ze dit nog steeds doen.

denkimi 7 december 2020 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9538143)
Mocht je u in een soort stolp vol vloeistof kunnen steken dan had je ook geen last van die versnelling.

jawel hoor. als de g krachten groot genoeg zijn verpletteren u hersenen zichzelf tegen uw schedel, barsten uw aders open door de bloeddruk en verwisselen uw ingewanden van plaats.

niets dat biologische redelijk ingewikkeld is kan tegen hoge g-krachten, alleen robots en minuscule levensvormen.

Het Oosten 7 december 2020 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9538688)
jawel hoor. als de g krachten groot genoeg zijn verpletteren u hersenen zichzelf tegen uw schedel, barsten uw aders open door de bloeddruk en verwisselen uw ingewanden van plaats.

niets dat biologische redelijk ingewikkeld is kan tegen hoge g-krachten, alleen robots en minuscule levensvormen.

In het boek , The day after Roswell, van kolonel Philip Corso wordt dit probleem ook aangeraakt. Volgens hem was de structuur van de extraterrestrial entitity zo aangepast om hoge krachten te weerstaan. Ook droegen zij een speciale kledij die hen hierbij hielp en was het zo goed als zeker dat het vliegend tuig zijn eigen zwaartekracht ontwierp.

CUFI 7 december 2020 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9538727)
In het boek , The day after Roswell, van kolonel Philip Corso wordt dit probleem ook aangeraakt. Volgens hem was de structuur van de extraterrestrial entitity zo aangepast om hoge krachten te weerstaan. Ook droegen zij een speciale kledij die hen hierbij hielp en was het zo goed als zeker dat het vliegend tuig zijn eigen zwaartekracht ontwierp.

Research: torusveld.
Alles daarbinnen is niets gewaar van de krachten daarbuiten.

Bovenbuur 7 december 2020 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9538729)
Research: torusveld.
Alles daarbinnen is niets gewaar van de krachten daarbuiten.

Als ik daarop google vind ik vooral de vorm van het aardmagnetisch veld en vage verhalen over aura's, bedoel je toevallig iets in de richting van een (heel erg theoretische) Alcubierre drive?

Andere theoretische opties zijn het compenseren voor de G-krachten met bijvoorbeeld een kunstmatig zwaartekrachtsveld, minder geavanceerde lapmiddelen als het vat vol vloeistof dan Mambo voorsteld, het idee dat de extreem snel versnellende schepen onbemande drones kunnen zijn etc. Of misschien zijn de aliens wel drones, of aangepast aan een hogere zwaartekracht, of ze gebruiken een vorm van kunstmatige time dilation (nee, dat is niet iets waarvan ik kan bedenken hoe je dat zou doen), of...

Dus dit zou ik niet als een probleem zien in de verhalen over aliens, als ze technologie hebben waarmee ze hier kunnen komen, op een budget dat ze al kunnen terugverdienen door een beetje rond te kijken, een paar koeien op te eten en dan te crashen in de woestijn, dan geloof ik ook wel dat ze een vorm van compensatie voor versnellingen hebben. In mijn inschatting is dat iets dat ook wij vroeger of later zouden moeten kunnen maken op de een of andere manier, met als contrast iets als sneller dan het licht reizen, wat heel goed letterlijk onmogelijk zou kunnen zijn.

Of op zijn minst zou het niet het eerste gebied zijn waarop ik graag eens overtuigend bewijs zou willen zien.

CUFI 7 december 2020 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 9538757)
Als ik daarop google vind ik vooral de vorm van het aardmagnetisch veld en vage verhalen over aura's, bedoel je toevallig iets in de richting van een (heel erg theoretische) Alcubierre drive?

Andere theoretische opties zijn het compenseren voor de G-krachten met bijvoorbeeld een kunstmatig zwaartekrachtsveld, minder geavanceerde lapmiddelen als het vat vol vloeistof dan Mambo voorsteld, het idee dat de extreem snel versnellende schepen onbemande drones kunnen zijn etc. Of misschien zijn de aliens wel drones, of aangepast aan een hogere zwaartekracht, of ze gebruiken een vorm van kunstmatige time dilation (nee, dat is niet iets waarvan ik kan bedenken hoe je dat zou doen), of...

Dus dit zou ik niet als een probleem zien in de verhalen over aliens, als ze technologie hebben waarmee ze hier kunnen komen, op een budget dat ze al kunnen terugverdienen door een beetje rond te kijken, een paar koeien op te eten en dan te crashen in de woestijn, dan geloof ik ook wel dat ze een vorm van compensatie voor versnellingen hebben. In mijn inschatting is dat iets dat ook wij vroeger of later zouden moeten kunnen maken op de een of andere manier, met als contrast iets als sneller dan het licht reizen, wat heel goed letterlijk onmogelijk zou kunnen zijn.

Of op zijn minst zou het niet het eerste gebied zijn waarop ik graag eens overtuigend bewijs zou willen zien.

Dat dus. Maar ik zeg daarmee niet dat aliens dat gebruiken om de G-krachten tegen te gaan. Alleen wou ik een ruimere blik werpen op “het vat water”.
De theorie daar van toont een enorm potentie.

Het Oosten 7 december 2020 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 9538757)
Als ik daarop google vind ik vooral de vorm van het aardmagnetisch veld en vage verhalen over aura's, bedoel je toevallig iets in de richting van een (heel erg theoretische) Alcubierre drive?

Andere theoretische opties zijn het compenseren voor de G-krachten met bijvoorbeeld een kunstmatig zwaartekrachtsveld, minder geavanceerde lapmiddelen als het vat vol vloeistof dan Mambo voorsteld, het idee dat de extreem snel versnellende schepen onbemande drones kunnen zijn etc. Of misschien zijn de aliens wel drones, of aangepast aan een hogere zwaartekracht, of ze gebruiken een vorm van kunstmatige time dilation (nee, dat is niet iets waarvan ik kan bedenken hoe je dat zou doen), of...

Dus dit zou ik niet als een probleem zien in de verhalen over aliens, als ze technologie hebben waarmee ze hier kunnen komen, op een budget dat ze al kunnen terugverdienen door een beetje rond te kijken, een paar koeien op te eten en dan te crashen in de woestijn, dan geloof ik ook wel dat ze een vorm van compensatie voor versnellingen hebben. In mijn inschatting is dat iets dat ook wij vroeger of later zouden moeten kunnen maken op de een of andere manier, met als contrast iets als sneller dan het licht reizen, wat heel goed letterlijk onmogelijk zou kunnen zijn.

Of op zijn minst zou het niet het eerste gebied zijn waarop ik graag eens overtuigend bewijs zou willen zien.

Waarom zouden aliens nu koeien of vlees willen eten. Die zijn al lang dit stadium voorbij. Wij zien hier op aarde al het begin van zo'n evolutie. Veggie eten komt stilletjes meer en meer op het voorplan.

Het Oosten 7 december 2020 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9538774)
Dat dus. Maar ik zeg daarmee niet dat aliens dat gebruiken om de G-krachten tegen te gaan. Alleen wou ik een ruimere blik werpen op “het vat water”.
De theorie daar van toont een enorm potentie.

Symbolisch. Moesten we dit kunnen bemeesteren en recupereren, dan zijn we een heel end.


CUFI 7 december 2020 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9538778)
Waarom zouden aliens nu koeien of vlees willen eten. Die zijn al lang dit stadium voorbij. Wij zien hier op aarde al het begin van zo'n evolutie. Veggie eten komt stilletjes meer en meer op het voorplan.

Check Jupiter Ascending. Van dezelfde makers als The Marrix.

Het Oosten 7 december 2020 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9538827)
Check Jupiter Ascending. Van dezelfde makers als The Marrix.

Is sci-fi.

CUFI 7 december 2020 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9538839)
Is sci-fi.

Gelukkig dat aliens gewoon science zijn zonder enige fiction.

Het Oosten 7 december 2020 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9538845)
Gelukkig dat aliens gewoon science zijn zonder enige fiction.

Ja maar toch. In een film kan men van alles en nog wat visueel toveren. Zeker nu met de digitale kneepjes. Is wel interessant en misschien leerrijk. Maar deze films zijn gemaakt om het publiek te ontspannen. Deze films zijn niet bedoeld om naar een mogelijke waarheid te zoeken.

Wanneer men in deze draad de vraag stelt naar aliens, dan is dit omdat steeds weer verhalen opduiken van aliens. Dit met vrij precieze beschrijvingen van deze wezens. Beschrijvingen die vaak gelijklopend zijn in heel wat landen. En dan stellen sommigen zich de vraag: wat moeten we daar allemaal van denken? Vaak worden ze geassocieerd met heel het ufo-gebeuren. En dus rijst de bedenking : bestaan ze of bestaan ze niet? Zijn het fabels? En als ze bestaan, vanwaar komen ze dan? In science fiction films stellen ze zich geen vragen van die aard.

CUFI 7 december 2020 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9538881)
Ja maar toch. In een film kan men van alles en nog wat visueel toveren. Is wel interessant en misschien leerrijk. Maar deze films zijn gemaakt om het publiek te ontspannen. Deze films zijn niet bedoeld om naar een mogelijke waarheid te zoeken.

Wanneer men in deze draad de vraag stelt naar aliens, dan is dit omdat steeds weer verhalen opduiken van aliens. Dit met vrij precieze beschrijvingen van deze wezens. Beschrijvingen die vaak gelijklopend zijn in heel wat landen. En dan stellen sommigen zich de vraag: wat moeten we daar allemaal van denken? Vaak worden ze geassocieerd met heel het ufo-gebeuren. En dus rijst de bedenking : bestaan ze of bestaan ze niet? Zijn het fabels? En als ze bestaan, vanwaar komen ze dan? In science fiction films stellen ze zich geen vragen van die aard.

De film werd aangehaald als aanvulling op voorgaande tekst over vegetarisme.
Het verband ontgaat je. Np.

Het Oosten 7 december 2020 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9538892)
De film werd aangehaald als aanvulling op voorgaande tekst over vegetarisme.
Het verband ontgaat je. Np.

Inderdaad, dit ontgaat me dan. Ik heb deze films niet gezien.

Mocht de beeltenis van de zogenaamde 'greys' kloppen zoals beschreven door 'getuigen', dan is er maar weinig kans dat ze veel vlees eten als men naar hun mond kijkt...

Bovenbuur 7 december 2020 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9538778)
Waarom zouden aliens nu koeien of vlees willen eten. Die zijn al lang dit stadium voorbij. Wij zien hier op aarde al het begin van zo'n evolutie. Veggie eten komt stilletjes meer en meer op het voorplan.

Weet ik veel? Ga het ze vragen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be