Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Yog Sothoth 27 mei 2016 21:08

Geeuw... Weer van die Deepak Chopra-achtige new age kwantumkwak? En natuurlijk weer de vergelijking met Galileo, de favoriete tactiek van dit soort crackpots.

Another Jack 27 mei 2016 21:09

Ik hoop dat ik mijn bewustzijn in de koffer krijg van mijn nieuwe wagen...

kiko 27 mei 2016 21:16

Gezien de onderwerpen die hier de laatste maanden passeren - alles behalve UFO's - is het blijkbaar laagseizoen voor de UFO's.

De stakingen zullen er wel voor iets tussen zitten, neem ik aan.

Another Jack 27 mei 2016 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8118138)
Gezien de onderwerpen die hier de laatste maanden passeren - alles behalve UFO's - is het blijkbaar laagseizoen voor de UFO's.

De stakingen zullen er wel voor iets tussen zitten, neem ik aan.

De luchtverkeerleiders op Zork X51 staken ook al een tijdje...

Kristof Piessens 27 mei 2016 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8118111)
Waar bevindt het zich dan ook weer, dat bewustzijn?

Ik ga er vanuit dat "Bewustzijn" niet te lokaliseren valt, het denken en het besef dat je leeft is voldoende om te weten dat bewustzijn meer is dan alleen het fysieke jasje waarin je leeft.

De meesten denken "ik heb bewustzijn" is dat niet door het denken dat je denkt dat je bewustzijn hebt, die is immers niet vast te stellen dat je ook bestaat, denken is niet voldoende, want de onderliggende reden van het niet kunnen vast stellen van het bewustzijn dat niet lokaliseerbaar is omdat het een gerichtheid is waarbij enige intelligentie bij nodig is, trouwens, bevestigen dat je bestaat doe je niet via anderen, meestal is de beste methode de zelfbevestiging in te roepen, van binnenuit, dan pas ga je ervaren wat bewustzijn is en inhoudt...

Bewustzijn heeft heel weinig te maken met hoe je tracht de schade te vergroten nadat een beschaving begint te floreren, bewustzijn vertegenwoordigd een zekere collectieve eensgezindheid waarin de waarde vrijheid groter is dan de waarde individuele rechten met schade veroorzaken met een doel die te maken heeft met misbruik en dergelijke meer...

kiko 27 mei 2016 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens (Bericht 8118152)
Ik ga er vanuit dat "Bewustzijn" niet te lokaliseren valt, het denken en het besef dat je leeft is voldoende om te weten dat bewustzijn meer is dan alleen het fysieke jasje waarin je leeft.

Waarom zou mijn bewustzijn zich ook buiten mijn brein bevinden ? Heb je daar argumenten voor die daadwerkelijk te toetsen zijn ?

Another Jack 27 mei 2016 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens (Bericht 8118152)
Ik ga er vanuit dat "Bewustzijn" niet te lokaliseren valt, het denken en het besef dat je leeft is voldoende om te weten dat bewustzijn meer is dan alleen het fysieke jasje waarin je leeft.

De meesten denken "ik heb bewustzijn" is dat niet door het denken dat je denkt dat je bewustzijn hebt, die is immers niet vast te stellen dat je ook bestaat, denken is niet voldoende, want de onderliggende reden van het niet kunnen vast stellen van het bewustzijn dat niet lokaliseerbaar is omdat het een gerichtheid is waarbij enige intelligentie bij nodig is, trouwens, bevestigen dat je bestaat doe je niet via anderen, meestal is de beste methode de zelfbevestiging in te roepen, van binnenuit, dan pas ga je ervaren wat bewustzijn is en inhoudt...

Bewustzijn heeft heel weinig te maken met hoe je tracht de schade te vergroten nadat een beschaving begint te floreren, bewustzijn vertegenwoordigd een zekere collectieve eensgezindheid waarin de waarde vrijheid groter is dan de waarde individuele rechten met schade veroorzaken met een doel die te maken heeft met misbruik en dergelijke meer...

Ik denk dat je net de definitie gegeven hebt...

Kristof Piessens 27 mei 2016 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8118163)
Waarom zou mijn bewustzijn zich ook buiten mijn brein bevinden ? Heb je daar argumenten voor die daadwerkelijk te toetsen zijn ?

Ik zal het jou zelf vragen, welke argumenten gebruikt u om te toetsen dat er bewustzijn is ?

Ik maak gebruik van het argument van de trium, voelen - denken - doen.

Argument 1: Is dat toevallig wat je te beurt valt of heb je hulp gekregen om een bepaalde wens te realiseren ?

Argument 2: Wat is jouw houding ten aanzien van bewustzijn ?

argument 3 : Hoe sluit je uit dat anderen iets willen van jou wat ze zelf niet bezitten ?

Bedenk maar argumenten waarin 'synchronisatie door middel van je gedachten op bewustzijn in jezelf bevestigen.
Er is geen reden om aan te nemen dat je gedachten de oorzaak zijn tot je wilsbeschikking, bedenk echter wel dat iets willen niet betekend dat je daar je voldoening hebt uit te halen, gedachtengerichtheid heeft met betrekking tot bewustzijn te maken met hoe jou leven ten hedendaags zich heeft ontvouwt, ten grondslag is jouw wens tot realisatie van een wens zeer krachtig als je de basisgedachten beheerst en jezelf niet zodanig in het wild wensen zit af te vuren zodat er nagenoeg niets van gerealiseerd is, dat sluit de mogelijkheid immers uit dat geluk in verhouding met bewustzijn daadwerkelijk begint met je gedachten...in relatie tot deze wereld iets niets onmogelijk !!

Another Jack 27 mei 2016 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens (Bericht 8118178)
Ik zal het jou zelf vragen, welke argumenten gebruikt u om te toetsen dat er bewustzijn is ?

Ik maak gebruik van het argument van de trium, voelen - denken - doen.

Argument 1: Is dat toevallig wat je te beurt valt of heb je hulp gekregen om een bepaalde wens te realiseren ?

Argument 2: Wat is jouw houding ten aanzien van bewustzijn ?

argument 3 : Hoe sluit je uit dat anderen iets willen van jou wat ze zelf niet bezitten ?

Bedenk maar argumenten waarin 'synchronisatie door middel van je gedachten op bewustzijn in jezelf bevestigen.
Er is geen reden om aan te nemen dat je gedachten de oorzaak zijn tot je wilsbeschikking, bedenk echter wel dat iets willen niet betekend dat je daar je voldoening hebt uit te halen, gedachtengerichtheid heeft met betrekking tot bewustzijn te maken met hoe jou leven ten hedendaags zich heeft ontvouwt, ten grondslag is jouw wens tot realisatie van een wens zeer krachtig als je de basisgedachten beheerst en jezelf niet zodanig in het wild wensen zit af te vuren zodat er nagenoeg niets van gerealiseerd is, dat sluit de mogelijkheid immers uit dat geluk in verhouding met bewustzijn daadwerkelijk begint met je gedachten...in relatie tot deze wereld iets niets onmogelijk !!

Ik begrijp elk woord afzonderlijk, maar geen enkele zin in zijn geheel...

kiko 27 mei 2016 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens (Bericht 8118178)
Ik zal het jou zelf vragen, welke argumenten gebruikt u om te toetsen dat er bewustzijn is ?

Ik maak gebruik van het argument van de trium, voelen - denken - doen.

Argument 1: Is dat toevallig wat je te beurt valt of heb je hulp gekregen om een bepaalde wens te realiseren ?

Argument 2: Wat is jouw houding ten aanzien van bewustzijn ?

argument 3 : Hoe sluit je uit dat anderen iets willen van jou wat ze zelf niet bezitten ?

Bedenk maar argumenten waarin 'synchronisatie door middel van je gedachten op bewustzijn in jezelf bevestigen.
Er is geen reden om aan te nemen dat je gedachten de oorzaak zijn tot je wilsbeschikking, bedenk echter wel dat iets willen niet betekend dat je daar je voldoening hebt uit te halen, gedachtengerichtheid heeft met betrekking tot bewustzijn te maken met hoe jou leven ten hedendaags zich heeft ontvouwt, ten grondslag is jouw wens tot realisatie van een wens zeer krachtig als je de basisgedachten beheerst en jezelf niet zodanig in het wild wensen zit af te vuren zodat er nagenoeg niets van gerealiseerd is, dat sluit de mogelijkheid immers uit dat geluk in verhouding met bewustzijn daadwerkelijk begint met je gedachten...in relatie tot deze wereld iets niets onmogelijk !!

Ik stel je een simpele vraag, en je stelt direct drie tegenvragen. Begin gewoon met de vraag te beantwoorden.

Of durf toe te geven dat je eigenlijk niet kan aantonen dat bewustzijn zich buiten het brein bevindt.

Kristof Piessens 27 mei 2016 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8118190)
Ik stel je een simpele vraag, en je stelt direct drie tegenvragen. Begin gewoon met de vraag te beantwoorden.

Of durf toe te geven dat je eigenlijk niet kan aantonen dat bewustzijn zich buiten het brein bevindt.

Ik kan niet toegeven dat bewustzijn buiten het brein bevindt immers het is een samengaan van een bepaalde dynamiek, velen beseffen amper dat bewustzijn een dynamiek vertegenwoordigd dat samen komt of samenvloeit, er is een onderliggende manier om dat te toetsen maar dat hebt u zelf te toetsen !

Bewustzijn is een functie dat binnen het fysieke lichaam als buiten het lichaam kan functioneren, je kunt dus op twee manieren dat toetsen, of je sluit zelf uit dat er geen dynamiek is waarmee je het samengaan kunt toetsen.

Anders gezegd, het argument van "bewustzijn" buiten het brein slaat nergens op want zonder het begrip 'dynamiek' kom je nergens verder, het brein zelf is maar een zender en ontvanger, ik kan er niet aan doen dat u sceptische bent betreffende dit onderwerp, of je wilt een aantoonbaar argument dat ik u niet kan geven omdat bewustzijn zich niet kan beperken tot het brein alleen !!

kiko 27 mei 2016 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens (Bericht 8118204)
Ik kan niet toegeven dat bewustzijn buiten het brein bevindt immers het is een samengaan van een bepaalde dynamiek, velen beseffen amper dat bewustzijn een dynamiek vertegenwoordigd dat samen komt of samenvloeit, er is een onderliggende manier om dat te toetsen maar dat hebt u zelf te toetsen !

Bewustzijn is een functie dat binnen het fysieke lichaam als buiten het lichaam kan functioneren, je kunt dus op twee manieren dat toetsen, of je sluit zelf uit dat er geen dynamiek is waarmee je het samengaan kunt toetsen.

Anders gezegd, het argument van "bewustzijn" buiten het brein slaat nergens op want zonder het begrip 'dynamiek' kom je nergens verder, het brein zelf is maar een zender en ontvanger, ik kan er niet aan doen dat u sceptische bent betreffende dit onderwerp, of je wilt een aantoonbaar argument dat ik u niet kan geven omdat bewustzijn zich niet kan beperken tot het brein alleen !!

Onsamenhangende uitleg, en dan blijf ik nog beleefd.
Citaat:

Bewustzijn is een functie dat binnen het fysieke lichaam als buiten het lichaam kan functioneren, je kunt dus op twee manieren dat toetsen, of je sluit zelf uit dat er geen dynamiek is waarmee je het samengaan kunt toetsen.
Hoe kun je dat toetsen ? Daar antwoord je eens te meer niet op.

Kristof Piessens 27 mei 2016 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8118209)
Hoe kun je dat toetsen ? Daar antwoord je eens te meer niet op.

Hoe kun je dat toetsen, in controleerbare omstandigheden ?

Wat wil je zelf toetsen ?

Hoe denk je wat de functie is van bewustzijn ?

Hoe kun je dat toetsen, onder anderen het volgende definieer eerst wat volgens jou bewustzijn is ?

Volgens mij is bewustzijn geen vast gegeven, dat is mij duidelijk, voor u blijkbaar niet ?

Wel het antwoord op jou vraag is dan dat jij zelf de bron bent om dat te toetsen, maar op welke wijze wilt u het toetsen ?

Hoe wilt u dan iets toetsen als bewustzijn zich niet buiten het brein kan bevinden, op welke wijze doe je dat ?

U hebt het over lokalisatie, maar lokalisatie heeft geen uitstaans met een werkelijkheid die zich baseert op het weten van jouw hartsverbinding ?

Wat weet je wel en wat weet je niet, jij bent zelf degene die dat kan bevestigen dat kan ik niet voor u doen !

Another Jack 27 mei 2016 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens (Bericht 8118218)
Hoe kun je dat toetsen, in controleerbare omstandigheden ?

Wat wil je zelf toetsen ?

Hoe denk je wat de functie is van bewustzijn ?

Hoe kun je dat toetsen, onder anderen het volgende definieer eerst wat volgens jou bewustzijn is ?

Volgens mij is bewustzijn geen vast gegeven, dat is mij duidelijk, voor u blijkbaar niet ?

Wel het antwoord op jou vraag is dan dat jij zelf de bron bent om dat te toetsen, maar op welke wijze wilt u het toetsen ?

Hoe wilt u dan iets toetsen als bewustzijn zich niet buiten het brein kan bevinden, op welke wijze doe je dat ?

U hebt het over lokalisatie, maar lokalisatie heeft geen uitstaans met een werkelijkheid die zich baseert op het weten van jouw hartsverbinding ?

Wat weet je wel en wat weet je niet, jij bent zelf degene die dat kan bevestigen dat kan ik niet voor u doen !

Sorry, ook hier moet ik opnieuw passen...

kiko 27 mei 2016 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens (Bericht 8118218)
Hoe kun je dat toetsen, in controleerbare omstandigheden ?

Wat wil je zelf toetsen ?

Hoe denk je wat de functie is van bewustzijn ?

Hoe kun je dat toetsen, onder anderen het volgende definieer eerst wat volgens jou bewustzijn is ?

Volgens mij is bewustzijn geen vast gegeven, dat is mij duidelijk, voor u blijkbaar niet ?

Wel het antwoord op jou vraag is dan dat jij zelf de bron bent om dat te toetsen, maar op welke wijze wilt u het toetsen ?

Hoe wilt u dan iets toetsen als bewustzijn zich niet buiten het brein kan bevinden, op welke wijze doe je dat ?

U hebt het over lokalisatie, maar lokalisatie heeft geen uitstaans met een werkelijkheid die zich baseert op het weten van jouw hartsverbinding ?

Wat weet je wel en wat weet je niet, jij bent zelf degene die dat kan bevestigen dat kan ik niet voor u doen !

Ik blijf dezelfde vraag stellen en nu krijg ik al 8 tegenvragen, de ene nog onduidelijker dan de andere.

Veel rond de pot gedraai om te verhullen dat je gebakken lucht verkoopt.

Kristof Piessens 27 mei 2016 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8118222)
Ik blijf dezelfde vraag stellen en nu krijg ik al 8 tegenvragen, de ene nog onduidelijker dan de andere.

Veel rond de pot gedraai om te verhullen dat je gebakken lucht verkoopt.

Neen hier zie, voor u kan ik weinig begrip opbrengen, u begrijpt niets van hetgeen u probeert duidelijk te stellen...ik verkoop niets !

U bent een voorbeeld voor de wereld waarin iedere aanreiking volledig de grond ingeboord wilt worden, ik zal er nog over nadenken vooraleer u mij een vraag stelt daar nooit een antwoord nog op te geven, dank u wel, wat u bezielt is mij allang duidelijk...je gaat niet in op de manier waarop u het zelf moet doen...dus...1 ding is mij duidelijk..dit is geen wetenschap !

praha 27 mei 2016 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8118097)
Materialistisch ingestelde mensen kunnen alleen overtuigd worden van iets, als een en ander ‘hard’ bewezen kan worden, maar ook door deductie en logica te gebruiken bij zaken die niet direct empirisch te weerleggen zijn.

tsss niet echt Diego... dat laatste stukje zet nu net de poort open naar pseudo-wetenschap
Dat wilt niet zeggen dat ge niks logisch moogt afleiden maar in the end moet ge het toch ergens in de praktijk kunnen tonen

Citaat:

Het is dus alleen aan jou toegemeten om je eigen (staten van) bewustzijn te evalueren, los van de dagelijkse ervaring/sensatie die je op elk moment beleeft.
De Ouden maakten dat onderscheid al door hun bewustzijn te onderscheiden van de ervaring an sich en het subject van hetgeen die ervaring teweeg brengt.
In diepe contemplatie kwamen ze dan tot de grondconclusie, dat er in wezen géén onderscheid te markeren valt tussen de ervaarder (subject), de ervaring en het voorwerp van ervaring (object), want als je 1 van die 3 onderscheidingen zou wegnemen, dan is er gewoon niets meer over dat je als dusdanig kan aanduiden.

Mi is dit alvast een beknopte visie erover, die niet zomaar terzijde kan geschoven worden:

“However, developments in several fields are now showing that consciousness cannot be so easily sidelined. Quantum physics suggests that, at the atomic level, the act of observation affects the reality that is observed. In medicine, a person’s state of mind can have significant effects on the body’s ability to heal itself.

One alternative that is gaining increasing attention is the view that the capacity for experience is not itself a product of the brain. This is not to say that the brain is not responsible for what we experience — there is ample evidence for a strong correlation between what goes on in the brain and what goes on in the mind — only that the brain is not responsible for experience itself. Instead, the capacity for consciousness is an inherent quality of life itself.

In this model, consciousness is like the light in a film projector. The film needs the light in order for an image to appear, but it does not create the light. In a similar way, the brain creates the images, thoughts, feelings and other experiences of which we are aware, but awareness itself is already present.”


http://www.huffingtonpost.com/peter-..._b_873595.html
...en ge zijt me weer kwijt Diego
... en toont ge aan hoe dat het niet moet maar een zéér makkelijke valkuil is : ge bouwt uw eigen fantasiewereldje op door vergaande deductie

Het is op deze wijze dat je net zo goed kabouterkes kunt gaan uitvinden, maar om één of andere vreemde reden is dat dan weer niet serieus.


Citaat:

Maw, het brein is een complex medium, waardoor ons bewustzijn de dingen kan ervaren, maar zelf los staat van het brein.
Een conclusie die dus op niks gebaseerd is louter dan een visie van hoe de wereld zou moeten zijn.


... en ik vroeg om een klein grammetje

kiko 27 mei 2016 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens (Bericht 8118226)
Neen hier zie, voor u kan ik weinig begrip opbrengen, u begrijp niets van hetgeen u probeert duidelijk te stellen...ik verkoop niets !

U bent een voorbeeld voor de wereld waarin iedere aanreiking volledig de grond ingeboord wilt worden, ik zal er nog over nadenken vooraleer u mij een vraag stelt daar nooit een antwoord nog op te geven, dank u wel, wat u bezielt is mij allang duidelijk...je gaat niet in op de manier waarop u het zelf moet doen...dus...1 ding is mij duidelijk..dit is geen wetenschap !

Toch één ding waarin we overeen komen.

Kom terug als je wat coherenter bent en als je in staat bent om op simpele vragen te antwoorden.

praha 27 mei 2016 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8118138)
Gezien de onderwerpen die hier de laatste maanden passeren - alles behalve UFO's - is het blijkbaar laagseizoen voor de UFO's.

De stakingen zullen er wel voor iets tussen zitten, neem ik aan.

:lol::lol:
wie weet...
Gij weet zeker niet hoe zwaar leven dat is elke dag een ufo besturen... ni moeilijk dat door oververmoeidheid er soms eentje crashed

praha 27 mei 2016 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8118175)
Ik denk dat je net de definitie gegeven hebt...

jep

In feite niet meer dan een cheksum hé
Komt er bovenop nog het feit dat de vaststelling in principe door een een derde gebeurt

Yog Sothoth 27 mei 2016 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens (Bericht 8118178)
Ik zal het jou zelf vragen, welke argumenten gebruikt u om te toetsen dat er bewustzijn is ?

Ik maak gebruik van het argument van de trium, voelen - denken - doen.

Argument 1: Is dat toevallig wat je te beurt valt of heb je hulp gekregen om een bepaalde wens te realiseren ?

Argument 2: Wat is jouw houding ten aanzien van bewustzijn ?

argument 3 : Hoe sluit je uit dat anderen iets willen van jou wat ze zelf niet bezitten ?

Bedenk maar argumenten waarin 'synchronisatie door middel van je gedachten op bewustzijn in jezelf bevestigen.
Er is geen reden om aan te nemen dat je gedachten de oorzaak zijn tot je wilsbeschikking, bedenk echter wel dat iets willen niet betekend dat je daar je voldoening hebt uit te halen, gedachtengerichtheid heeft met betrekking tot bewustzijn te maken met hoe jou leven ten hedendaags zich heeft ontvouwt, ten grondslag is jouw wens tot realisatie van een wens zeer krachtig als je de basisgedachten beheerst en jezelf niet zodanig in het wild wensen zit af te vuren zodat er nagenoeg niets van gerealiseerd is, dat sluit de mogelijkheid immers uit dat geluk in verhouding met bewustzijn daadwerkelijk begint met je gedachten...in relatie tot deze wereld iets niets onmogelijk !!

Wat is dit voor een idioot onsamenhangend gewauwel? Serieus, waar slaat dit op?

praha 27 mei 2016 23:10

...komt er nog even bovenop dat ...
waar vroeger eerder verkozen werd om de mens als speciaals wezen enkel te begiftigen met dat bewustzijn het nu algemeen is uitgebreid naar 'al wat leeft', dit onder invloed van oa Oosterse filosofie en bevindingen vanuit de wetenschap.
Wat natuurlijk wel erg grappig wordt of beter dat begrip bijna betekenisloos maakt.
Zelfs een simpele bacterie heeft dan 'bewustzijn'
En wat met synthetische bacterie van het J. Craig Venter research instituut ?

PatrickV heeft daar enkel prachtige posts over geschreven betreffende naarmate de invulling ervan je evenzeer kunt gaan spreken over intelligentie/bewustzijn van een simpel elektronisch bouwsteentje

Kristof Piessens 27 mei 2016 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8118163)
Waarom zou mijn bewustzijn zich ook buiten mijn brein bevinden ? Heb je daar argumenten voor die daadwerkelijk te toetsen zijn ?

Wel, de enigste manier om dat te weten, en dat is het laatste waar ik nog op ga antwoorden, gezien u niet weet wat ik voor mezelf wel weet, is de slaapfase !

Ik stel enkel vast dat je lichaam ergens ligt te slapen, het is niet actief, jouw brein maakt enkel overuren om alles te verwerken wat je overdag aan indrukken hebt opgedaan, het is ook bezig om te herstellen wat je zelf aan schade hebt veroorzaakt door onhandige zaken, bvb je hebt je gesneden...je lichaam gebruikt altijd de slaapfase om te herstellen, terwijl andere actieve gebieden geen prioriteit meer hebben, dan kunnen ze zich beter concentreren om de schade te herstellen terwijl het lichaam in rust is.

Maar jou denken, gaat over naar dromen, je neemt aan dat je brein die dromen produceert, neen, hersenen verwerken enkel je trium van voelen denken en doen in context van uiten van je daagse waakbewustzijn, snachts heb je dat niet, je bent niet aandachtig bezig met je werk, maar je aandacht verschuifd naar het dromen en dat dromen beschouw ik ook als een werkelijkheid, waarin de hersenen datgene verwerken wat je overdag hebt opgedaan, in die zin kan en zal je bewustzijn zich losmaken van je lichaam dus ook buiten je brein en je brein is steeds maar bezig te verwerken en te herstellen meer doet dat niet !

De toetssteen is het bewijs dat je hieraan kunt overhouden..meer niet maar dat overtuigen aan de wereld zal een ander paar maouwen zijn...

als dat onsamenhangend is, dan kan ik me beter niet meer bemoeien met wat de wetenschap wil dat de wereld gelooft omdat er nu eenmaal een bepaalde sceptisme is dat met geen overtuigende bewijzen te staven valt immers de wetenschap houdt enkel rekening met reproduceerbaarheid en het moet te toetsen of te bewijzen zijn, het probleem is vaak het geval dat samenwerking van hart en brein gebrekkige is..ofwel is de aandacht zuiver op wat het brein wilt dat je doet, ofwel wat het hart wil dat je doet, of er naïviteit aan ten grondslag ligt is mij een raadsel waarom ?

praha 27 mei 2016 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens (Bericht 8118247)
Wel, de enigste manier om dat te weten, en dat is het laatste waar ik nog op ga antwoorden, gezien u niet weet wat ik voor mezelf wel weet, is de slaapfase !

Ik stel enkel vast dat je lichaam ergens ligt te slapen, het is niet actief, jouw brein maakt enkel overuren om alles te verwerken wat je overdag aan indrukken hebt opgedaan, het is ook bezig om te herstellen wat je zelf aan schade hebt veroorzaakt door onhandige zaken, bvb je hebt je gesneden...je lichaam gebruikt altijd de slaapfase om te herstellen, terwijl andere actieve gebieden geen prioriteit meer hebben, dan kunnen ze zich beter concentreren om de schade te herstellen terwijl het lichaam in rust is.

Maar jou denken, gaat over naar dromen, je neemt aan dat je brein die dromen produceert, neen, hersenen verwerken enkel je trium van voelen denken en doen in context van uiten van je daagse waakbewustzijn, snachts heb je dat niet, je bent niet aandachtig bezig met je werk, maar je aandacht verschuifd naar het dromen en dat dromen beschouw ik ook als een werkelijkheid, waarin de hersenen datgene verwerken wat je overdag hebt opgedaan, in die zin kan en zal je bewustzijn zich losmaken van je lichaam dus ook buiten je brein en je brein is steeds maar bezig te verwerken en te herstellen meer doet dat niet !

De toetssteen is het bewijs dat je hieraan kunt overhouden..meer niet maar dat overtuigen aan de wereld zal een ander paar maouwen zijn...

als dat onsamenhangend is, dan kan ik me beter niet meer bemoeien met wat de wetenschap wil dat de wereld gelooft omdat er nu eenmaal een bepaalde sceptisme is dat met geen overtuigende bewijzen te staven valt immers de wetenschap houdt enkel rekening met reproduceerbaarheid en het moet te toetsen of te bewijzen zijn, het probleem is vaak het geval dat samenwerking van hart en brein gebrekkige is..ofwel is de aandacht zuiver op wat het brein wilt dat je doet, ofwel wat het hart wil dat je doet, of er naïviteit aan ten grondslag ligt is mij een raadsel waarom ?

Het is warrig maar wat ik ervan kan uit opmaken is dit :

Al wat ge doet is een extra vakske creëren
Gij spreekt over hersenen met een onderdeel bewustzijn en brein.
Waar het brein dan moet staan voor het meer functioneel/rationele en als ge gaat slapen dan wordt dat op non-actief gezet en komt het bewustzijn los van dat brein.
Da's wat semantische spielerei meer niet

Als ge dan nu nog even kunt tonen hoe het bewustzijn los komt (of geen product is ) van de hersenen dan zijt ge er ;-)

Kristof Piessens 28 mei 2016 05:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8118272)
Het is warrig maar wat ik ervan kan uit opmaken is dit :

Al wat ge doet is een extra vakske creëren
Gij spreekt over hersenen met een onderdeel bewustzijn en brein.
Waar het brein dan moet staan voor het meer functioneel/rationele en als ge gaat slapen dan wordt dat op non-actief gezet en komt het bewustzijn los van dat brein.
Da's wat semantische spielerei meer niet

Als ge dan nu nog even kunt tonen hoe het bewustzijn los komt (of geen product is ) van de hersenen dan zijt ge er ;-)

In het vet neen, is eerder omgekeerd, de hersenen zijn onderdeel van bewustzijn.

Je kan dat ook zien in de zin van waar je eigen blinde punten zijn...

In bewoordingen van onbewust en bewust handelen of leven.

Maar concreet "HOE" informatie verzamelen over hoe het bewustzijn kan functioneren zonder lichaam als het slaapt ?

Kijk, meestal als je je bewust uit je lichaam wilt gaan kun je dat toetsen aan de hand van handelingen die je stelt, alles wat kunstmatig is werkt dan niet, zoals proberen een licht aan te steken bij voorbeeld.

Alles wat echt is in de realiteit met huizen waarin elektronische zaken zijn die werken volgens wat er mee gedaan wordt volgens principe van productie door mensenhanden, een huis wordt gebouwd door mensenhanden, het ontwerp wordt gemaakt door middel van een plan door mensen, en noem zo maar op...

Of beter om bewust uit te kunnen treden, is het best dat je je overzicht in huis regelmatig of om de jaar of 2 kaar per jaar of naar eigen keuze eens verandert dan ga je opmerken dat je brein in de meeste gevallen nog in de oude situatie geconfigureerd staat; een methode die best toetsbaar is om dat verschil te kennen !

Maar de meeste huishoudens hebben gans hun leven al dezelfde situatie, jaar in en jaar uit...enkel de details veranderen per jaar, zoals bloemen bij een verjaardag, of een feestje om 1 of andere reden...dan weet het brein alles staan waar het stond...maar lichten met zekerheid niet kunnen werken, je moet fysiek aanwezig zijn wil je je dat bewuste licht aansteken...er is geen andere mogelijkheid.

Peche 28 mei 2016 06:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8117614)
1) ge slaagde erin verschillende soorten door elkaar te haspelen
2) je was fout ivm met 'warmtedood'
3) en waarschijnlijk nog een hele boel andere zaken

LOL @3 hoor. BTW Ik was niet fout he, dat filmpje was fout.
Welke soorten heb ik door elkaar gehaspelt? Ik ben niet mee?

Citaat:

ALS mutaties iets kunnen wijzigen en ze worden doorgeven dan is het de logica zelve dat ze mee in het spel spelen.
In welke mate of hoe belangrijk is hier nooit echt geuit
ALS gij iets anders beweert DAN zeg je zoveel dat een mutatie achteraf wordt rechtgezet of 'bewust' wordt uitgefilterd en DAN is het aan jou dat aan te tonen.
Niet omgekeerd
Wat jij concreet zegt is dat een organisme muteert, verder plant en dan de mutatie verder geeft.
Dat is zeggen, ik krijg vandaag kanker, ik plant mij nog verder, mijn baby wordt met kanker geboren.

Peche 28 mei 2016 06:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8117625)
Ik hoop het


... allez we hebben het met zijn allen weer verkeerd begrepen of zo ?


'Strikt' genomen kan je zelfs geen soortovergangen daarmee verklaren, Peche


Ik snap jouw fetisj ni
... blijkbaar snapt gij nog steeds niet goed wat ik wil zeggen door je daar elke keer op te wijzen


zéér begrijpelijk en stukken verstandiger als ik dus ?


Helaas kan ik dat wel zeggen.
Volgens mij heb jij je kijk helemaal niet gewijzigd.
In het kort :
- Je blijft je vastpinnen aan presumpties en dogma's en probeert dan pas te kijken of er eventueel aanwijzingen voor zijn -> da's pseudo-gezever dus
- Je blijft de ene blunder na de andere opstapelen... ook in dit topic weer
- en last but not least : Ik ben er zeker van dat je ook ditmaal _zodra je het even te heet wordt _ gaat terugkomen op bepaalde feiten en dezelfde onwaarheden gaat herhalen


op jou
Ge kent de voorwaarde

Ik heb uw lijstje met voorwaarden beantwoord Praha.

Yog Sothoth 30 mei 2016 15:02

Nog even in verband met de experimenten met Uri Geller, en de onderzoekers die beweren dat zijn gaven wetenschappelijk aangetoond zijn. Illusionist James Randi (de aartsvijand van Geller) liet ooit een paar collega's zich voordoen als paragnosten en deelnemen aan soortgelijke onderzoeken. Ze slaagden erin de onderzoekers ervan te overtuigen dat ze de meest spectaculaire gaven hadden, ook al gebruikten ze gewoon de standaard technieken van goochelaars.
Randi gaf de onderzoekers een aantal tips waarop ze moesten letten bij de experimenten, om bedrog uit te sluiten. Pas wanneer ze deze ook daadwerkelijk begonnen toe te passen begonnen hun vermeende speciale gaven ineens te verdwijnen. Toch waren ze erin geslaagd vier jaar lang de onderzoekers te misleiden en ervan te overtuigen dat hun gaven echt waren. Dit toont het voornaamste probleem aan bij dit soort experimenten: meestal zijn de onderzoekers bevooroordeeld en gaan niet kritisch genoeg te werk.
Het is daarom dat alleenstaande onderzoeken, zoals dat van Targ en Puthoff waar Irsan en consoorten zo graag mee komen aandraven, op zich niets zeggen. Pas wanneer het door meerdere onafhankelijke onderzoeken, bij voorkeur met medewerking van een professionele illusionist, is bevestigd kan je er conclusies uit trekken, maar dat is tot op de dag van vandaag nog nooit gebeurd.

Het befaamde project in kwestie: https://en.wikipedia.org/wiki/Project_Alpha

praha 30 mei 2016 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens (Bericht 8118330)
In het vet neen, is eerder omgekeerd, de hersenen zijn onderdeel van bewustzijn.

ah nu nog beter ... je begint al met vrij absurde assumptie ?

Citaat:

Je kan dat ook zien in de zin van waar je eigen blinde punten zijn...

In bewoordingen van onbewust en bewust handelen of leven.
begrijp ik niks van

[quote]
Maar concreet "HOE" informatie verzamelen over hoe het bewustzijn kan functioneren zonder lichaam als het slaapt ?/quote]
....en waarom zou het subject moeten slapen ?
Ga je nu komen beweren dat er geen bewustzijn is als ge wakker zijt ?

Citaat:

Kijk, meestal als je je bewust uit je lichaam wilt gaan kun je dat toetsen aan de hand van handelingen die je stelt, alles wat kunstmatig is werkt dan niet, zoals proberen een licht aan te steken bij voorbeeld.

Alles wat echt is in de realiteit met huizen waarin elektronische zaken zijn die werken volgens wat er mee gedaan wordt volgens principe van productie door mensenhanden, een huis wordt gebouwd door mensenhanden, het ontwerp wordt gemaakt door middel van een plan door mensen, en noem zo maar op...

Of beter om bewust uit te kunnen treden, is het best dat je je overzicht in huis regelmatig of om de jaar of 2 kaar per jaar of naar eigen keuze eens verandert dan ga je opmerken dat je brein in de meeste gevallen nog in de oude situatie geconfigureerd staat; een methode die best toetsbaar is om dat verschil te kennen !

Maar de meeste huishoudens hebben gans hun leven al dezelfde situatie, jaar in en jaar uit...enkel de details veranderen per jaar, zoals bloemen bij een verjaardag, of een feestje om 1 of andere reden...dan weet het brein alles staan waar het stond...
ja en ???

Citaat:

maar lichten met zekerheid niet kunnen werken, je moet fysiek aanwezig zijn wil je je dat bewuste licht aansteken...er is geen andere mogelijkheid.
que

praha 30 mei 2016 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8118353)
LOL @3 hoor. BTW Ik was niet fout he, dat filmpje was fout.

ja en ?
Tot in den treure is je dat dan ook gezegd geweest.
En tot in den treure deed gij het als juist af

Citaat:

Welke soorten heb ik door elkaar gehaspelt? Ik ben niet mee?
Jesus... niet opnieuw hé



Citaat:

Wat jij concreet zegt is dat een organisme muteert, verder plant en dan de mutatie verder geeft.
Dat is zeggen, ik krijg vandaag kanker, ik plant mij nog verder, mijn baby wordt met kanker geboren.
neen dat zei ik niet
Zie je ... het bevestigt enkel nogmaals dat je het niet vat en nogmaals dat ge het checklistje niet met me hebt doorgenomen

praha 30 mei 2016 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8118355)
Ik heb uw lijstje met voorwaarden beantwoord Praha.

link dat dan maar eens
Dan kan ik beginnen aankruisen hoeveel keren je er terug op komt

ps. ge hebt er alvast eentje verdient toen je weer begon te zeveren over kanker

Peche 31 mei 2016 02:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8121955)
link dat dan maar eens
Dan kan ik beginnen aankruisen hoeveel keren je er terug op komt

ps. ge hebt er alvast eentje verdient toen je weer begon te zeveren over kanker

Maar toen kwamen we met tomaten en het afbreken van apen hun voedsel.
Als het vooral geobserveerd wordt bij kanker, moet ik daar dan over zwijgen?
En is iets uit een organisme nemen om te verbeteren een mutatie?
Of neem je bestaande variatie en schakel je daarmee iets anders in de bestaande variatie uit?

Jij wilt gewoon bepaalde zaken niet horen.

Peche 31 mei 2016 02:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8121952)
ja en ?
Tot in den treure is je dat dan ook gezegd geweest.
En tot in den treure deed gij het als juist af


Jesus... niet opnieuw hé




neen dat zei ik niet
Zie je ... het bevestigt enkel nogmaals dat je het niet vat en nogmaals dat ge het checklistje niet met me hebt doorgenomen

Wanneer je zegt dat de mutatie moet doorgegeven worden aan het nageslacht, dan moet die mutatie toch eerst plaatsvinden?
Anders geeft ge variatie door.

Peche 31 mei 2016 03:28

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2479
Hier uw link, komt daar nu eindelijk uw kijk nuanceren en zullen we hier terug over aliens praten.

Peche 6 juni 2016 17:57

Iemand nog iets alien meegemaakt?

Derk de Tweede 6 juni 2016 18:18


Irsan 7 juni 2016 12:33

David Icke, The Moon Is Not What You Think It Is

https://www.youtube.com/watch?v=j2IGFbzGCeg

parcifal 7 juni 2016 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Irsan (Bericht 8130916)
David Icke, The Moon Is Not What You Think It Is

https://www.youtube.com/watch?v=j2IGFbzGCeg

Haha, jij gelooft in de maan, hoe grappig. :)

Peche 7 juni 2016 14:52

Weet ge nog die spermacel bij de zon?
Zou ze nu bevrucht zijn?

Another Jack 8 juni 2016 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8130122)
Iemand nog iets alien meegemaakt?

Ja, in Tienen.

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-t...erre-a2727413/

;-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be