Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Cannabis naar legaliteit in Luxemburg (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249635)

dpg 23 september 2019 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9121027)
Omzeggens alle bejaarden gebruiken drugs. Alcohol ,tabak , cannabis (oude hippies) maar hun favoriete drugs zijn benzodiazepinen. Zeer verslavend.Ook opiaten geniete ze van....tramadol enzovoort lekkerrrrr T'ja op zekere leeftijd heb je altijd wel ergens pijn.

Kijk..Benzo's staan op nr 9. Nog gevaarlijker dan cannabis en XTC. Pas op onze oudjes hebben smaak hoor.

Ik zie weinig reden om niet te knallen. Alle problemen direct van de baan.

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...gevaarlijkste/

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=738

alice 24 september 2019 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9121023)
Niet voor alles, voor drugsgebruikers.

Dus wie recreatief al eens een joint rookt, is voor u gelijk aan een heroineverslaafde of wie aan de crack en speed zit? Euthanasie voor al die mensen?
Wie in het weekend al eens een lijn coke snuift, ophangen of zo?

Moeten we iedere alcoholverslaafde afknallen?
Of brult u maar wat zonder na te denken over uw uitspraken?

alice 24 september 2019 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9120920)
Ik zie geen verschil tussen uw opinies, en die van Jozef Mengele.

Wat veelzeggend is over uw mentale capaciteiten.

geertvdb 24 september 2019 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 9121683)
Wat veelzeggend is over uw mentale capaciteiten.

Ik weet dat ge van u zelf denkt dat ge 'verlicht' zijt, en dat uw opvattingen ver boven de domme opinies staan van die 'domme religieuze fundamentalisten'.

Wel, ge vergist u deerlijk.


Ik ben het ongeveer 99% oneens met alles wat bvb. JvdB schrijft, maar bij hem is er wel een soort van barmhartigheid. Ik heb dus toch een beetje respect voor zijn opvattingen, hoe archaïsch ze ook zijn. Die van u vind ik verschrikkelijk.

fred vanhove 24 september 2019 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9121062)


Haha Opium derivaten zijn dus geen drugs :lol::lol:

Dus is in landen waar Alcohol is verboden en niet legaal is alcohol een drug en in Canada is cannabis geen drug want legaal.
Wat legaal is is voor U geen drug en wat niet legaal is wel. In Uruguay is cannabis geen drug maar in België wel ??

fred vanhove 24 september 2019 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 9121680)
Dus wie recreatief al eens een joint rookt, is voor u gelijk aan een heroineverslaafde of wie aan de crack en speed zit? Euthanasie voor al die mensen?
Wie in het weekend al eens een lijn coke snuift, ophangen of zo?

Moeten we iedere alcoholverslaafde afknallen?
Of brult u maar wat zonder na te denken over uw uitspraken?

Ook bejaarden die drugs gebruiken moeten worden afgeknald.;-)

De schoofzak 24 september 2019 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9121002)
...

Als jij denkt overheidsstatistieken, die het gevoerde beleid bewijzen, te moeten geloven, dan ben je wel heel naïef.
Als jij denkt dat het meer, veiliger en breder beschikbaar stellen van een product, aanleiding gaat geven tot minder verkoop/verbruik van dat product, dan is het nog een gradatie erger.

Zo van ... o, de overheid staat nu toe dat we parkeren op het voetpad, ewel, nu gaan we dat niet meer doen zie ....

De schoofzak 24 september 2019 11:14

Als we het gaan grappig vinden om mekaar te pesten met het verwarren van gewone verbruikers (van ofwel legale ofwel niet legale drugs) met problematische verbruikers,
en met het om de oren slaan met afknallen, ...

dan is de lol er hier wel af.

fred vanhove 24 september 2019 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9121709)
Als jij denkt overheidsstatistieken, die het gevoerde beleid bewijzen, te moeten geloven, dan ben je wel heel naïef.
Als jij denkt dat het meer, veiliger en breder beschikbaar stellen van een product, aanleiding gaat geven tot minder verkoop/verbruik van dat product, dan is het nog een gradatie erger.

Zo van ... o, de overheid staat nu toe dat we parkeren op het voetpad, ewel, nu gaan we dat niet meer doen zie ....

Dat klopt. Ik geloof de overheid al lang niet meer. Zelfs uw partij geloof ik vooral niet meer.
Waar ik wel in geloof is dat legalisatie de criminaliteit rond een product drastisch vermindert of het moet zijn dat jij nog nooit hebt gehoord hoe het gesteld was met de criminaliteit rond uw geliefkoosd product ten tijde dit illegaal was.

Uw kinderachtig vergelijk omtrent al of niet mogen parkeren is van het niveau van een twaalfjarige.

fred vanhove 24 september 2019 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9121712)
Als we het gaan grappig vinden om mekaar te pesten met het verwarren van gewone verbruikers (van ofwel legale ofwel niet legale drugs) met problematische verbruikers,
en met het om de oren slaan met afknallen, ...

dan is de lol er hier wel af.

Wel ik geef U gelijk. Ik sta open en heb respect voor iedere mening. Ieder kan zijn mening geven en die zo goed mogelijk onderbouwen.

De meeste leden doen dat dan ook en ik vind dat plezant en een hobby als een andere.

Maar ook ik kan er niet aan doen dat sommigen hier gewoon komen om te trollen.

Ik begrijp ook niet hoe mensen die openlijk pleiten om anderen gewoon af te knallen daar zonder problemen mee weg komen ?

Het Verzet 24 september 2019 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9121754)
Ik begrijp ook niet hoe mensen die openlijk pleiten om anderen gewoon af te knallen daar zonder problemen mee weg komen ?

Lege geesten neigen tot extreme meningen.

fred vanhove 24 september 2019 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9121786)
Lege geesten neigen tot extreme meningen.

Nochtans staat duidelijk in het reglement dat aanzetten tot geweld strikt is verboden. Ik heb al voor veel minder ban punten gekregen.

Het Verzet 24 september 2019 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9121880)
Nochtans staat duidelijk in het reglement dat aanzetten tot geweld strikt is verboden. Ik heb al voor veel minder ban punten gekregen.

Mja, dat reglement beschouw ik ook meer als 'richtlijnen', ipv absolutismen.
In deze draad gaat het ook regelmatig over druggebruik hé, staat ook in ons nationaal reglement dat dat niet mag.

JimmyB 24 september 2019 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9121754)
Wel ik geef U gelijk. Ik sta open en heb respect voor iedere mening. Ieder kan zijn mening geven en die zo goed mogelijk onderbouwen.

De meeste leden doen dat dan ook en ik vind dat plezant en een hobby als een andere.

Maar ook ik kan er niet aan doen dat sommigen hier gewoon komen om te trollen.

Ik begrijp ook niet hoe mensen die openlijk pleiten om anderen gewoon af te knallen daar zonder problemen mee weg komen
?

100% mee eens. Er zijn er hier zo'n paar.

fred vanhove 24 september 2019 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9121890)
Mja, dat reglement beschouw ik ook meer als 'richtlijnen', ipv absolutismen.
In deze draad gaat het ook regelmatig over druggebruik hé, staat ook in ons nationaal reglement dat dat niet mag.

Verklaar je nader.

Xenophon 24 september 2019 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9121890)
Mja, dat reglement beschouw ik ook meer als 'richtlijnen', ipv absolutismen.
In deze draad gaat het ook regelmatig over druggebruik hé, staat ook in ons nationaal reglement dat dat niet mag.

Dat is niet helemaal juist.

Gebruik is niet verboden, maar wie gebruikt, die bezit, en dat is verboden.

fred vanhove 24 september 2019 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9121904)
Dat is niet helemaal juist.

Gebruik is niet verboden, maar wie gebruikt, die bezit, en dat is verboden.

Dat klopt. Ook is het zo dat wie schrijft over druggebruik niet noodzakelijk zelf gebruikt.
Ik mag toch zeggen of schrijven over diefstal wat ik wil maar daarom ben ik nog geen dief.
Die conclusie wordt hier maar al te dikwijls getrokken.

geertvdb 24 september 2019 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9121880)
Nochtans staat duidelijk in het reglement dat aanzetten tot geweld strikt is verboden. Ik heb al voor veel minder ban punten gekregen.

Zelfbeklag, is dat niet verboden?

geertvdb 24 september 2019 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9121754)
Wel ik geef U gelijk. Ik sta open en heb respect voor iedere mening. ?

Uw zelfkennis is fenomenaal. En die bescheidenheid. Het ontroert mij.

fred vanhove 24 september 2019 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9121924)
Zelfbeklag, is dat niet verboden?

Natuurlijk maar ik doe dan ook alleen dingen die verboden zijn. Ik ben een outlaw.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be