Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Vier Jaar Europees Migratiebeleid. En Nu? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248310)

Universalia 28 april 2019 08:01

Vier Jaar Europees Migratiebeleid. En Nu?
 
VIER JAAR EUROPEES MIGRATIEBELEID. EN NU?

Citaat:

Wat onmogelijk werd geacht, is gelukt: Europa houdt migratie tegen.
Pijnlijk detail is wel dat ik er de ballen van geloof van dat 'tegenhouden'.

Men had beter geschreven dat men de belangeloze instroom in de EU beter weet te camoufleren dan een tijdje geleden toen er nog dagelijks berichten verschenen van de ellenlange rijen, hoorn des overvloeds zoekers, die staan aan te schuiven om de EU verder te overspoelen. :roll:

Uit het artikel:

Citaat:

Alle ambitieuze plannen, van de spreiding van vluchtelingen over lidstaten tot een eengemaakt asielsysteem, zijn voorlopig op niets uitgedraaid.’
Omdat de meeste Europese landen er geen boodschap aan hebben misschien aan een ééngemaakt asielsysteem maar het misschien zo niet willen verwoorden?

kojak 28 april 2019 13:29

'...Wat onmogelijk werd geacht, is gelukt: Europa houdt migratie tegen. ..'

Dat is er over...

Maar wat we wel moeten toegeven is dat het gedaald is.
Maw, er is nog een lange weg af te leggen.

Maar ik zie die daling nu wel eerder als een gevolg dat het ergste in Syrië (grondoorlog) achter de rug is en de ontmoedigingscampagnes die hun vruchten beginnen af te werpen.

TREBRON 28 april 2019 14:27

Migratie gaat zoals de beurs OP EN AF en afhankelijk van het weer...….;
Feit is wel dat Maggie er meer doorlaat dan de 50 per dag van Theo.

Zipper 28 april 2019 18:58

Ik ben niet gekant tegen migratie, maar waarom moeten het altijd islamieten zijn ?????????

Universalia 1 mei 2019 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9001091)
'...Wat onmogelijk werd geacht, is gelukt: Europa houdt migratie tegen. ..'

Dat is er over...

Maar wat we wel moeten toegeven is dat het gedaald is.
Maw, er is nog een lange weg af te leggen.

Maar ik zie die daling nu wel eerder als een gevolg dat het ergste in Syrië (grondoorlog) achter de rug is en de ontmoedigingscampagnes die hun vruchten beginnen af te werpen.

Ik blijf die regel verre van geloofwaardig vinden maar dat zal wel weer aan mijzelf liggen zeker? :?

marie daenen 1 mei 2019 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9001091)
'...Wat onmogelijk werd geacht, is gelukt: Europa houdt migratie tegen. ..'

Dat is er over...

Maar wat we wel moeten toegeven is dat het gedaald is.
Maw, er is nog een lange weg af te leggen.

Maar ik zie die daling nu wel eerder als een gevolg dat het ergste in Syrië (grondoorlog) achter de rug is en de ontmoedigingscampagnes die hun vruchten beginnen af te werpen.

Weer een excuse gevonden om ons wijs te maken dat het onze fout zou zijn dat die gelukzoekers naar hier komen...

Universalia 1 mei 2019 19:53

Wat onmogelijk werd geacht, is gelukt: Europa houdt migratie tegen.

Laten we de zin plaatsen onder de noemer: "het zoveelste zoethoudertje"

Skobelev 7 mei 2019 06:47

Wat heeft het voor zin ze tegen te houden, 't zit hier toch al vol.

reservespeler 7 mei 2019 06:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9001091)
'...Wat onmogelijk werd geacht, is gelukt: Europa houdt migratie tegen. ..'

Dat is er over...

Maar wat we wel moeten toegeven is dat het gedaald is.
Maw, er is nog een lange weg af te leggen.

Maar ik zie die daling nu wel eerder als een gevolg dat het ergste in Syrië (grondoorlog) achter de rug is en de ontmoedigingscampagnes die hun vruchten beginnen af te werpen.

De Block vertelde deze week op de radio hoe ze het gingen aanpakken in de toekomst.

Awel, het was alsof ik Theo bezig hoorde in de zevende dag, Theo
waar Maggie in dezelfde zevende dag zo tegenin ging.

reservespeler 7 mei 2019 07:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9001251)
Ik ben niet gekant tegen migratie, maar waarom moeten het altijd islamieten zijn ?????????

We mogen ons afvragen hoelang België nog migranten aankan.
We zijn nu al zo dicht bevolkt.

Eigenlijk is het tijd voor een volledige omslag.
Niet de economische groei zal ons kunnen / moeten redden, maar een aangepast beleid.


Als ik zie hoeveel leefloners er iedere maand in onze gemeente aan de OCMW ruif zitten en als ik dan die namen probeer te lezen ... . En als ik de namen kan lezen, dan zijn het in de meeste gevallen nog Nederlanders.

cato 7 mei 2019 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9007508)
We mogen ons afvragen hoelang België nog migranten aankan.
We zijn nu al zo dicht bevolkt.

Eigenlijk is het tijd voor een volledige omslag.
Niet de economische groei zal ons kunnen / moeten redden, maar een aangepast beleid.


Als ik zie hoeveel leefloners er iedere maand in onze gemeente aan de OCMW ruif zitten en als ik dan die namen probeer te lezen ... . En als ik de namen kan lezen, dan zijn het in de meeste gevallen nog Nederlanders.

Daarom moeten vluchtelingen over de EU landen verteld worden.

citaat VK:
Hoekstra : EU-zondaars verliezen recht op Europees geld en Schengenvrijheid
EU-landen die het Stabiliteitspact negeren of de rechtsstaat ondermijnen, moeten worden uitgesloten van alle Europese subsidies. Lidstaten die asielzoekers weigeren op te nemen, worden uit de paspoortvrije Schengenzone gegooid. Met deze voorstellen wil CDA-minister van Financiën Wopke Hoekstra een dreigende implosie van de EU voorkomen.

Volgens Hoekstra staat de Europese ‘way of life’ op het spel als de Europese Unie nu niet de bakens verzet. De voorstellen die hij dinsdagochtend doet in zijn eerste internationale speech over de EU – aan de Humboldt Universiteit in Berlijn – gaan verder dan wat het kabinet recentelijk in Brussel op tafel legde. Hoekstra zet zich neer als een ‘geharnast voorstander’ van de Unie met een zwaar noordelijke inslag. CDA-prominenten riepen onlangs op tot een meer pro-Europese koers, Hoekstra wordt regelmatig genoemd als de nieuwe partijleider van het CDA.


https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...heid~b6e0f6b4/

Boduo 24 mei 2019 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 9001137)
Migratie gaat zoals de beurs OP EN AF en afhankelijk van het weer...….;
Feit is wel dat Maggie er meer doorlaat dan de 50 per dag van Theo.

Een ander feit: in Hongarije komen er 20 PER MAAND binnen en ze worden ONMIDDELLIJK in kampen "ondergebracht" waar ze soms 2 ?* 3 dagen geen eten krijgen.

XenApp 24 mei 2019 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9023865)
Een ander feit: in Hongarije komen er 20 PER MAAND binnen en ze worden ONMIDDELLIJK in kampen "ondergebracht" waar ze soms 2 ?* 3 dagen geen eten krijgen.

Als je een echte oorlogsvluchteling bent, ben je hiermee tevreden omdat je veilig zit. Wanneer je een economische vluchteling bent, verwacht je natuurlijk naast kost en inwoon ook een deftige wedde om royaal te leven.

parcifal 24 mei 2019 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XenApp (Bericht 9023902)
Als je een echte oorlogsvluchteling bent, ben je hiermee tevreden omdat je veilig zit. Wanneer je een economische vluchteling bent, verwacht je natuurlijk naast kost en inwoon ook een deftige wedde om royaal te leven.

Dus ze moeten dankbaar en tevreden zijn dat ze veilig mogen verhongeren?

Er is echt een nazi-kampbewaker eerste klasse aan u verloren gegaan.

marie daenen 24 mei 2019 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9023914)
Dus ze moeten dankbaar en tevreden zijn dat ze veilig mogen verhongeren?

Er is echt een nazi-kampbewaker eerste klasse aan u verloren gegaan.

Nog niet aan gedacht dat de meeste veilig thuis kunnen blijven zodat we de anderen, de echte vluchtelingen, op een menswaardige manier kunnen opvangen zonder ons eigen welzijn tot de grond af te bouwen.

Al aan gedacht wat een miserie en ellende voor de toekomst, voor de armsten onder ons het eerste, een onveranderende politiek gaat meebrengen???

Wie is er egoïstisch denk je???

cookie monster 24 mei 2019 17:00

Een mooie quote:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9016914)
Zet eerst uw eigen land op orde voor ge u elders gaat moeien.


kojak 24 mei 2019 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9024246)
Nog niet aan gedacht dat de meeste veilig thuis kunnen blijven zodat we de anderen, de echte vluchtelingen, op een menswaardige manier kunnen opvangen zonder ons eigen welzijn tot de grond af te bouwen.

Al aan gedacht wat een miserie en ellende voor de toekomst, voor de armsten onder ons het eerste, een onveranderende politiek gaat meebrengen???

Wie is er egoïstisch denk je???

Eerst al die landen grondig uitbuiten, trouwens dit gebeurd nog altijd, en dan durf jij nog zo verontwaardigd te reageren ook ?

Blijft dus de vraag wie er nu juist egoistisch is. ;)

Boduo 25 mei 2019 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9024246)
Nog niet aan gedacht dat de meeste veilig thuis kunnen blijven zodat we de anderen, de echte vluchtelingen, op een menswaardige manier kunnen opvangen zonder ons eigen welzijn tot de grond af te bouwen.

Al aan gedacht wat een miserie en ellende voor de toekomst, voor de armsten onder ons het eerste, een onveranderende politiek gaat meebrengen???

Wie is er egoïstisch denk je???

De échte oorlogsvluchtelingen MOETEN we helpen.
De armsten ONDER ONS moeten voorrang krijgen, inderdaad !

Universalia 25 mei 2019 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9024866)
De échte oorlogsvluchtelingen MOETEN we helpen.
De armsten ONDER ONS moeten voorrang krijgen, inderdaad !

Zijn, of waren, de meeste oorlogen niet even 'handig' in scene gezet om wat anders met gedaan proberen te krijgen? :|

Boduo 25 mei 2019 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9024969)
Zijn, of waren, de meeste oorlogen niet even 'handig' in scene gezet om wat anders:|

met gedaan proberen te krijgen?
???


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be