Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Tien Om Te Zien graag defintieve terugkeer ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260650)

Max van Dietschland 25 augustus 2021 20:16

Tien Om Te Zien graag defintieve terugkeer !
 
Vandaag wordt in Middelkerke eenmalig een nieuwe aflevering van Tien om te zien opgenomen. Voor mij mag dit programma definitief terugkeren.

Toen Tien om te zien in 1989 op de buis kwam was er bijna niets meer over van de Vlaamse muziek, kijk welke enorme boost dit programma gegeven heeft aan het Vlaamse lied en bijgevolg ook aan de Vlaamse cultuur en identiteit.

Wel nu zitten we na corona een beetje in dezelfde situatie als in 1989, de sector heeft een zware klap gekregen en er is grote vraag bij zowel publiek als artiesten voor een terugkeer. Voor corona had je het ene evenement na het andere, toen zou een terugkeer van Tien om te zien niet zo succesvol zijn zoals nu. Nu is er echt momentum.

Max van Dietschland 25 augustus 2021 20:18

Het leuke aan dit programma was dat het culturele niveau ook niet altijd zo hoog moest zijn. Alles kon en mocht :twisted:

Henri1 25 augustus 2021 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 9759334)
Vandaag wordt in Middelkerke eenmalig een nieuwe aflevering van Tien om te zien opgenomen. Voor mij mag dit programma definitief terugkeren.

Toen Tien om te zien in 1989 op de buis kwam was er bijna niets meer over van de Vlaamse muziek, kijk welke enorme boost dit programma gegeven heeft aan het Vlaamse lied en bijgevolg ook aan de Vlaamse cultuur en identiteit.

Wel nu zitten we na corona een beetje in dezelfde situatie als in 1989, de sector heeft een zware klap gekregen en er is grote vraag bij zowel publiek als artiesten voor een terugkeer. Voor corona had je het ene evenement na het andere, toen zou een terugkeer van Tien om te zien niet zo succesvol zijn zoals nu. Nu is er echt momentum.

Ik lig niet wakker van 10 om te Zien.

Pas op, in Vlaanderen is er zeker wel kwaliteit, maar die Vlaamse Schlagers……

Max van Dietschland 25 augustus 2021 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9759345)
Ik lig niet wakker van 10 om te Zien.

Pas op, in Vlaanderen is er zeker wel kwaliteit, maar die Vlaamse Schlagers……

Het zijn juist de Vlaamse Schlagers dat dit programma zo groots en succesvol heeft gemaakt in de jaren '90.

koe de poing 25 augustus 2021 22:58

Er is toch al Ment TV voor alle slechte Vlaamse muziek ?

Herr Flick 25 augustus 2021 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 9759435)
Er is toch al Ment TV voor alle slechte Vlaamse muziek ?

Ah ge bedoelt DeMent TV ?

Vlad 26 augustus 2021 05:28

Het gaat niet goed met de Vlaamse slagers dus doen zou ik zeggen ... :mrgreen:

koe de poing 26 augustus 2021 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9759460)
Het gaat niet goed met de Vlaamse slagers dus doen zou ik zeggen ... :mrgreen:

Dar zit een schoon reality programma in

Dina Tersago die de kippen voedert, Sergio die ze de kop omwringt
Staf Coppens die hooi geeft aan de koeien, theo Francken die ze met een grijns met de hamer doodklopt

Toptelevisie

Skobelev 26 augustus 2021 07:17

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 9759334)
Vandaag wordt in Middelkerke eenmalig een nieuwe aflevering van Tien om te zien opgenomen. Voor mij mag dit programma definitief terugkeren.

Toen Tien om te zien in 1989 op de buis kwam was er bijna niets meer over van de Vlaamse muziek, kijk welke enorme boost dit programma gegeven heeft aan het Vlaamse lied en bijgevolg ook aan de Vlaamse cultuur en identiteit.

Wel nu zitten we na corona een beetje in dezelfde situatie als in 1989, de sector heeft een zware klap gekregen en er is grote vraag bij zowel publiek als artiesten voor een terugkeer. Voor corona had je het ene evenement na het andere, toen zou een terugkeer van Tien om te zien niet zo succesvol zijn zoals nu. Nu is er echt momentum.

Yep, daar zitten we ECHT op te wachten, dat is iets om fier op te zijn.....:roll:

Bijlage 114818

Universalia 26 augustus 2021 07:28

“Niet plezant als je staat te zingen en ze trekken je kleren uit"

Mag het terugkeren dat programma dat is niet aan mij om daar over te beslissen.

Of er naar gekeken zal worden naar het programma dat lijkt mij dan weer wreed twijfelachtig. :?

Rudy 26 augustus 2021 07:52

Nu en dan wordt er wel eens een leuk Nederlandstalig liedje gemaakt. Minder frequent dan vroeger.
Vooral veel covers die door de muziekmachine zijn gemalen. Luister maar eens op zondag naar de Vlaamse ultra top 50.
Komt erbij dat de openbare omroep, de radio, binnen de beheersovereenkomst ondertussen verplicht is regelmatig Vlaamse muziek te draaien. Bepaalde liedjes hoor je dan ook elke dag.
Tja, het is niet meer zoals vroeger.

Het Verzet 26 augustus 2021 08:11

Ik heb mij daar goed geamuseerd als kind, en zou daar met het gezin wel eens een dagje van willen maken.

Dadeemelee 26 augustus 2021 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9759545)
Nu en dan wordt er wel eens een leuk Nederlandstalig liedje gemaakt. Minder frequent dan vroeger.
Vooral veel covers die door de muziekmachine zijn gemalen. Luister maar eens op zondag naar de Vlaamse ultra top 50.
Komt erbij dat de openbare omroep, de radio, binnen de beheersovereenkomst ondertussen verplicht is regelmatig Vlaamse muziek te draaien. Bepaalde liedjes hoor je dan ook elke dag.
Tja, het is niet meer zoals vroeger.

Ik heb naar een paar van die herhalingen gekeken en het valt toch op hoeveel covers/vertalingen er toen waren.

fox 26 augustus 2021 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 9759334)
Vandaag wordt in Middelkerke eenmalig een nieuwe aflevering van Tien om te zien opgenomen. Voor mij mag dit programma definitief terugkeren.

Toen Tien om te zien in 1989 op de buis kwam was er bijna niets meer over van de Vlaamse muziek, kijk welke enorme boost dit programma gegeven heeft aan het Vlaamse lied en bijgevolg ook aan de Vlaamse cultuur en identiteit.

Wel nu zitten we na corona een beetje in dezelfde situatie als in 1989, de sector heeft een zware klap gekregen en er is grote vraag bij zowel publiek als artiesten voor een terugkeer. Voor corona had je het ene evenement na het andere, toen zou een terugkeer van Tien om te zien niet zo succesvol zijn zoals nu. Nu is er echt momentum.


Tien om te zien werd afgevoerd omdat er geen kat meer naar keek. Als je dat programma weer op de buis brengt, dan zal daar een paar weken naar gekeken worden, maar na 1 zomer is iedereen het weer beu om naar de zoveelste "hit" van Miguel Wiels, gezongen door Niels Destadsbader te luisteren.

Vlad 26 augustus 2021 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9759648)
Tien om te zien werd afgevoerd omdat er geen kat meer naar keek. Als je dat programma weer op de buis brengt, dan zal daar een paar weken naar gekeken worden, maar na 1 zomer is iedereen het weer beu om naar de zoveelste "hit" van Miguel Wiels, gezongen door Niels Destadsbader te luisteren.

Eigenlijk zou Tien om te Zien meer iets voor de VRT moeten zijn. Hoeveel boekenprogramma's heeft die zender nu al niet proberen ingang te doen vinden. Ik lees graag en veel maar zo'n programma ... . Als die boekenprogramma's 100.000 kijkers haalden was het veel. Dat haalde Tien om te Zien zeker.

koe de poing 26 augustus 2021 11:05

Nogmaals pannekes: er is Ment TV he. En er kijkt geen kat naar.

Rudy 26 augustus 2021 11:37

Moest Isabelle A elke week optreden dan wil ik nog kijken.

Max van Dietschland 26 augustus 2021 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9759516)
Yep, daar zitten we ECHT op te wachten, dat is iets om fier op te zijn.....:roll:

Bijlage 114818

Waar is de tijd van de prachtige liedjes

https://www.youtube.com/watch?v=M5rlttMG8yY

Der Wanderer 26 augustus 2021 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 9759956)
Waar is de tijd van de prachtige liedjes

https://www.youtube.com/watch?v=M5rlttMG8yY

"Luc dacht in het begin dat dit niet bij TOTZ paste, omdat het een beetje te commercieel was". :-D

Libro 26 augustus 2021 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9759986)
"Luc dacht in het begin dat dit niet bij TOTZ paste, omdat het een beetje te commercieel was". :-D

"Joehoe-joehoe" :rofl:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be