Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Lichaam belangrijker dan geloof: ritueel besnijden is aantasting fysieke integriteit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240479)

Diego Raga 20 september 2017 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8531098)
Katholicisme zal materieel zijn, of zal niet zijn.

Met de schatten van en in het Vaticaan als bevestiging ervan.
Citaat:

Clerus zal pedofiel zijn, of zal niet zijn.
Het aan de clerus opgelegde celibaat is dan ook tegennatuurlijk.
Het gevolg ervan zijn volwassenen die sexueel onvolwassen zijn gebleven, met alle gevolgen vandien.

Rahowa 20 september 2017 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot (Bericht 8530928)
De Joden en co zien er geen probleem in als een arts zou weigeren "de behandeling" uit te voeren. )

Volgens mij laten de joden dat niet doen door een arts.

Nr.10 21 september 2017 00:08

Het standpunt is correct. Nu nog in wet gieten.

Dadeemelee 21 september 2017 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot (Bericht 8530928)
De Joden en co zien er geen probleem in als een arts zou weigeren "de behandeling" uit te voeren. Ze hebben ook geen probleem met de niet terugbetaling van zo'n ingreep. In het eerste geval zoekt men iemand die het wel wil doen, in het twee geval betalen ze gewoon wat dat moet kosten. Immers, niet besneden = geen Jodendom.

So far so good, wat mij vooral stoort is dat ons Riziv dus tussenkomt in dat soort nonsens ingrepen (mijn idee hé, ik weet het, met een velleke te veel kunt ge geen Jood zijn/worden - dat ze maar doen!).

Maar als ik een wijsheidstand laat trekken omdat die de binnenkant van mijn wang constant in een preparé omtovert- met alle gevolgen vandien - dan wordt er juist niets terugbetaald. Enkel als je <18j en >70j bent trek je terug. (wie heeft er nu nog tanden na 70j? :-) )

I don't care dat ik 70€ moet betalen om een tand te trekken,,, maar allez, waar is de logica?
Of zou je bij religieuze tandentrekkerij wél terugbetaald krijgen? :-)

Richt een godsdienst op, bijvoorbeeld 'Dentology', waarbij het trekken van de wijsheidstanden verplicht is.

Pandareus 21 september 2017 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mindset (Bericht 8530869)
Je beseft toch dat dat een onislamitisch standpunt Is? Hoe ga je daarmee verder leven?

En die vraag stel je aan een atheïst ? :?

Vlad 21 september 2017 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 8531158)
Het standpunt is correct. Nu nog in wet gieten.

De grondwet garandeert de fysieke integriteit van het kind. Geen wet nodig. Gewoon alle besnijders in de gevangenis duwen en als ze de Belgische nationaliteit niet hebben uitzetten.

Jay-P. 21 september 2017 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8531418)
Richt een godsdienst op, bijvoorbeeld 'Dentology', waarbij het trekken van de wijsheidstanden verplicht is.

Onverdoofd?

Rahowa 21 september 2017 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8531418)
Richt een godsdienst op, bijvoorbeeld 'Dentology', waarbij het trekken van de wijsheidstanden verplicht is.

Als de tandentrekker-priester geen dokter,neger,jood of Noord-Afrikaan is dan gaat hij/zij/het(PC blijven) stante pede den bak in.

fox 21 september 2017 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8531093)
Die zaken die je opsomt, kunnen mi niet direct beschouwd worden als 'n aantasting van de fysieke integriteit van kinderen, itt besnijdenis.
Ik vond m'n eerste en plechtige communie alvast tof, niet in het minst voor de cadeautjes en het geld dat je op zo'n dagen in ontvangst mag nemen. :-)

Ik ben ook van mening dat je daarmee zou moeten wachten tot je meerderjarig bent, maar goed, het is idd veel minder ingrijpend. Het tast je fysieke integriteit niet aan. Maar minstens even belangrijk is het feit dat doop en communie terug te draaien valt.

freespirit 21 september 2017 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8531451)
De grondwet garandeert de fysieke integriteit van het kind. Geen wet nodig. Gewoon alle besnijders in de gevangenis duwen en als ze de Belgische nationaliteit niet hebben uitzetten.

Buiten fysieke verminking van het kind, bezondigen vele besnijders zich ook aan 'onwettige uitoefening van de geneeskunde'. Zeker bij de joden zijn er tal van lieden aan het werk zonder enige medische vakkennis. Jaarlijks worden er baby's in het ziekenhuis binnengebracht met een verminkte penis. Dat is strafbaar, maar wordt in deze zelden vervolgd wegens politiek te gevoelig. Men redeneert: die joden hebben zo afgezien in WO II, dat men nu zulke praktijken bij hen door de vingers moet zien. Klinkt cru, maar zo redeneren onze poco beleidsmakers.

Ik mag een onwel geworden kind in de klas niet eens een pijnstiller toedienen, want als het daar slecht op reageert, ben ik de verantwoordelijke en ik ben daar niet medisch bevoegd voor. Maar de 'besnijders' mogen grondig de wet aan hun laars lappen. Van dubbele standaarden gesproken !

Diego Raga 21 september 2017 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8532019)
Ik ben ook van mening dat je daarmee zou moeten wachten tot je meerderjarig bent, maar goed, het is idd veel minder ingrijpend. Het tast je fysieke integriteit niet aan. Maar minstens even belangrijk is het feit dat doop en communie terug te draaien valt.

Idd, een brief daarover naar het bisdom sturen waar je gedoopt bent volstaat, daar hoef je ook niet meerderjarig voor te zijn.

Aton 22 september 2017 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8532031)
Idd, een brief daarover naar het bisdom sturen waar je gedoopt bent volstaat, daar hoef je ook niet meerderjarig voor te zijn.

Geen brief sturen volstaat ook.

De schoofzak 22 september 2017 07:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aton (Bericht 8532049)
Geen brief sturen volstaat ook.

Geen brief sturen, is zelfs beter.
Die celibatairs hebben destijds niets gevraagd; moet je nu ook niets terugvragen.

Ik neem me wel voor dat als ik ooit ergens nog eens een pastoor of iets dergelijks ontmoet, waarbij zichtbaar is dat hij "geestelijke" is, om hem (of haar?) te zeggen dat gezien hij zich zo openbaart, ik hem openbaar dat ik atheïst ben en dat ik godsdienst een oplichting vind.

Jay-P. 22 september 2017 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8532138)
Geen brief sturen, is zelfs beter.
Die celibatairs hebben destijds niets gevraagd; moet je nu ook niets terugvragen.

Ik neem me wel voor dat als ik ooit ergens nog eens een pastoor of iets dergelijks ontmoet, waarbij zichtbaar is dat hij "geestelijke" is, om hem (of haar?) te zeggen dat gezien hij zich zo openbaart, ik hem openbaar dat ik atheïst ben en dat ik godsdienst een oplichting vind.

En dan?
Nadien samen een gooi pint gaan drinken om de verhalen uit jullie jeugd samen terug op te halen?
Ah,die ouwe tijd, die weemoed. ;-)

De schoofzak 22 september 2017 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8532180)
En dan?
Nadien samen een gooi pint gaan drinken om de verhalen uit jullie jeugd samen terug op te halen?
Ah,die ouwe tijd, die weemoed. ;-)

Pinten pakken, altijd ok.
Van de gelegenheid gebruik maken of hij nog altijd dat tijdverdrijfje van in onze kleutertijd beoefent: doktertje spelen.

Diego Raga 22 september 2017 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aton (Bericht 8532049)
Geen brief sturen volstaat ook.

Klopt, maar sommigen maken daar graag 'n principe van, door op die manier te stellen, dat ze nergens willen bijhoren waar ze zelf niet om gevraagd hebben.
De gevolgen van zo'n 'uittreding' hebben voor de meest katholieken weinig tot geen gevolgen, behalve bij jehovadinges enzo.
Echter, wie de islam of het judaïsme wil verlaten, kan rekenen op meer weerstand uit die gemeenschappen.

Ik ken een jood - waar ik in de jaren '80 een paar goede zaken mee gedaan heb - die gehuwd was met een Vlaamse vrouw.
Die man was verstoten door heel z'n familie en ook volledig buitengesloten uit de joodse zakengemeenschap, zodat ie alleen nog maar op de omgeving van z'n vrouw kon terugvallen.
Spijt, wroeging en bitterheid was een deel van z'n leven geworden.
Om maar te zeggen dat geloofsverlating bij ons 'n lachertje is, vergeleken met andere bevolkingsgroepen.

Guinevere 22 september 2017 20:15

Zevercomite.
De gelovige mannen moeten zich onderscheiden van de ongelovigen en zich aan God onderwerpen.
Een besnijdenis in het 1ste levensjaar (met een ringetje waarbij de voorhuid afsterft) is nu eenmaal makkelijker dan op je 12, 18 of 38ste. Iedereen wil het beste voor z'n kind.
Als België het niet meer terug zou betalen of verbieden, dan zijn er nog genoeg landen waar men het wel uitvoert. Maar ik zie in de verste verte nog geen verbod komen.

Guinevere 22 september 2017 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8532601)
Klopt, maar sommigen maken daar graag 'n principe van, door op die manier te stellen, dat ze nergens willen bijhoren waar ze zelf niet om gevraagd hebben.
De gevolgen van zo'n 'uittreding' hebben voor de meest katholieken weinig tot geen gevolgen, behalve bij jehovadinges enzo.
Echter, wie de islam of het judaïsme wil verlaten, kan rekenen op meer weerstand uit die gemeenschappen.

Ik ken een jood - waar ik in de jaren '80 een paar goede zaken mee gedaan heb - die gehuwd was met een Vlaamse vrouw.
Die man was verstoten door heel z'n familie en ook volledig buitengesloten uit de joodse zakengemeenschap, zodat ie alleen nog maar op de omgeving van z'n vrouw kon terugvallen.
Spijt, wroeging en bitterheid was een deel van z'n leven geworden.
Om maar te zeggen dat geloofsverlating bij ons 'n lachertje is, vergeleken met andere bevolkingsgroepen.

Spreekt voor zich. Je geloof bepaalt je manier van leven, dus natuurlijk is gebrek aan geloof of geloofsverlating bij ongelovigen totaal geen probleem.

Diego Raga 22 september 2017 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8532627)
Spreekt voor zich. Je geloof bepaalt je manier van leven, dus natuurlijk is gebrek aan geloof of geloofsverlating bij ongelovigen totaal geen probleem.

Uiteraard is dat geen probleem, alleen gelovigen maken daar heisa over, want de afvalligheid van hun partner, kind, broer of zus, stelt hun eigen geloof op de proef, voor zover ze ooit al aan zelfreflectie gedaan hebben.

geertvdb 22 september 2017 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8532624)
Zevercomite.
De gelovige mannen moeten zich onderscheiden van de ongelovigen en zich aan God onderwerpen.
Een besnijdenis in het 1ste levensjaar (met een ringetje waarbij de voorhuid afsterft) is nu eenmaal makkelijker dan op je 12, 18 of 38ste. Iedereen wil het beste voor z'n kind.

Echt? Ook die stoute ongelovigen?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8532624)
Als België het niet meer terug zou betalen of verbieden, dan zijn er nog genoeg landen waar men het wel uitvoert.

Ok, bye bye, don't bother to come back.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be