Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Italië: : tot 1 miljoen euro boete voor boten die migranten redden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249612)

Hypochonder 7 augustus 2019 06:00

Italië: : tot 1 miljoen euro boete voor boten die migranten redden
 
In Italië doen ze nu wat de EU al meer dan 15 jaar had moeten doen, NGO boten die doodleuk taxidienst spelen voor de mensensmokkelaars keihard aanpakken:

Citaat:

Monsterboetes voor ngo’s die migranten op zee helpen, de arrestatie van de kapitein, en stroomstootwapens voor de lokale politie
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190806_04547861

Skobelev 7 augustus 2019 06:44

:cheer: Forza Italia !! :cheer:

Anna List 7 augustus 2019 06:48

goed dat ik dat weet, ik vertrek immers binnenkort op vakantie naar Italië.

zal een beetje uitkijken, 1 mio € is toch al een heel bedrag.

Mindset 7 augustus 2019 08:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9085431)
In Italië doen ze nu wat de EU al meer dan 15 jaar had moeten doen, NGO boten die doodleuk taxidienst spelen voor de mensensmokkelaars keihard aanpakken:



https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190806_04547861

Boot aanslaan. Openbaar verkopen en opbrengst naar Italianen die schade hebben ondervonden van de vernielzucht van migranten.

Universalia 7 augustus 2019 08:39

Mogen ze nog blij zijn dat men geen gat in de boot schiet voor die eventueel zou kunnen aanleggen.

Het stemt wel tot nadenken want had die vrouwelijke kapitein laatst geen prijs gekregen voor haar mensensmokkel? 8O

De schoofzak 7 augustus 2019 10:09

In feite zouden ze een miljoen boete moeten krijgen om de geredde mensen niet onmiddellijk over te brengen naar de dichtst bijzijnde haven.
Ge deporteert toch geen Afrikanen naar een ander continent. En dan nog op mensonwaardig transport, opeen gepakt als sardientjes.

quercus 7 augustus 2019 10:47

Enkele jaren na haar dood krijgt de Italiaanse journaliste Oriana Fallaci nu toch voldoening. Reeds in 2001 publiceerde ze een werkje dat de naam draagt “La Rabbia e l’Orgoglio” (De Woede en de Fierheid). Op twee jaar tijd waren er zo maar eventjes 11 herdrukken. Ik heb het hier nog steeds liggen. Daarin schreeuwde ze haar verontwaardiging uit over de schijnheiligheid van de linkse politieke partijen tegenover de volkomen ongecontroleerde toestroom van moslims. Ze heeft post-mortem een zege behaald, Italie steekt een ferme middenvinger op tegenover het poco-migratiebeleid van de EU.

reservespeler 7 augustus 2019 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9085431)
In Italië doen ze nu wat de EU al meer dan 15 jaar had moeten doen, NGO boten die doodleuk taxidienst spelen voor de mensensmokkelaars keihard aanpakken:



https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190806_04547861

Het is als ziekenwagens beboeten die patiënten naar het ziekenhuis brengen.

Weeral ne wereldverbeteraar die het grote verschil niet ziet.

Vette Pois(s)on 7 augustus 2019 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9085752)
Het is als ziekenwagens beboeten die patiënten naar het ziekenhuis brengen.

Weeral ne wereldverbeteraar die het grote verschil niet ziet.

wat een vergelijking...

Hypochonder 7 augustus 2019 11:41

Ondertussen blijkt dat dit voorstel probleemloos werd goedgekeurd in Italië:

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...eurd~a6fdd3e0/

In Belgique zou het geen waar zijn :roll:

reservespeler 7 augustus 2019 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 9085755)
wat een vergelijking...

Vond ik ook.

quercus 7 augustus 2019 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9085752)
Het is als ziekenwagens beboeten die patiënten naar het ziekenhuis.

Ik denk dat we toch niet op dezelfde lijn zitten. Doodzieke of gekwetste migranten, migranten-vrouwen die op het punt staan te bevallen enz. worden evenzeer naar het ziekenhuis gebracht hoor.

reservespeler 7 augustus 2019 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9085764)
Ik denk dat we toch niet op dezelfde lijn zitten. Doodzieke of gekwetste migranten, migranten-vrouwen die op het punt staan te bevallen enz. worden evenzeer naar het ziekenhuis gebracht hoor.

Dit kwam wel uit het artikel hé.

reservespeler 7 augustus 2019 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 9085755)
wat een vergelijking...

Citaat uit de gazet (HLN)

Het wetsvoorstel werd al vergeleken met het “beboeten van ambulances die patiënten naar het ziekenhuis brengen”. Nu het wetsontwerp werd goedgekeurd door de Italiaanse Kamer én Senaat vreest UNHCR, het VN-agentschap voor Vluchtelingen, voor de reputatie van de hulporganisaties: “Het engagement en de menselijkheid van ngo’s die levens redden, mag niet worden gecriminaliseerd of gestigmatiseerd”.

reservespeler 7 augustus 2019 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9085764)
Ik denk dat we toch niet op dezelfde lijn zitten. Doodzieke of gekwetste migranten, migranten-vrouwen die op het punt staan te bevallen enz. worden evenzeer naar het ziekenhuis gebracht hoor.


Citaat uit de gazet (HLN)

Het wetsvoorstel werd al vergeleken met het “beboeten van ambulances die patiënten naar het ziekenhuis brengen”. Nu het wetsontwerp werd goedgekeurd door de Italiaanse Kamer én Senaat vreest UNHCR, het VN-agentschap voor Vluchtelingen, voor de reputatie van de hulporganisaties: “Het engagement en de menselijkheid van ngo’s die levens redden, mag niet worden gecriminaliseerd of gestigmatiseerd”.

Skobelev 7 augustus 2019 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9085752)
Het is als ziekenwagens beboeten die patiënten naar het ziekenhuis brengen.

Weeral ne wereldverbeteraar die het grote verschil niet ziet.

Ziekenwagens....Als die hier iemand oppikken rijden die dan het kanaal over om ze te droppen?

Jay-P. 7 augustus 2019 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9085451)
goed dat ik dat weet, ik vertrek immers binnenkort op vakantie naar Italië.

zal een beetje uitkijken, 1 mio € is toch al een heel bedrag.

Een liedje om in de mood te komen. Gaat ge met den trein?

Anna List 7 augustus 2019 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9085781)
Een liedje om in de mood te komen. Gaat ge met den trein?

nee, met den otto (diesel) :-D

maar we gaan daar wel wat zeilen ook. zien dat ik niemand uit t water trek!! :lol:

Hypochonder 7 augustus 2019 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9085773)
Citaat uit de gazet (HLN)

Het wetsvoorstel werd al vergeleken met het “beboeten van ambulances die patiënten naar het ziekenhuis brengen”. Nu het wetsontwerp werd goedgekeurd door de Italiaanse Kamer én Senaat vreest UNHCR, het VN-agentschap voor Vluchtelingen, voor de reputatie van de hulporganisaties: “Het engagement en de menselijkheid van ngo’s die levens redden, mag niet worden gecriminaliseerd of gestigmatiseerd”.

Dat citaat komt wellicht van iemand van AZG, die zien hun verdienmodel in gevaar gebracht met dergelijke wetten in Italië.

quercus 7 augustus 2019 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9085771)
Dit kwam wel uit het artikel hé.

Sorry daarvoor... :oops:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be