Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Wie wordt volgens U de grootste? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=14246)

Patriot! 20 mei 2004 19:38

Van volgende kleine partijen.

Voor de Vlaamse verkiezingen, in aantal stemmen.
Objectief blijven aub. Realistische voorspellingen, en geen wensdromen :wink:

Groot Bakkes 20 mei 2004 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Van volgende kleine partijen.

Voor de Vlaamse verkiezingen, in aantal stemmen.
Objectief blijven aub. Realistische voorspellingen, en geen wensdromen :wink:

Zou u even, om een beter beeld te scheppen de resultaten van BUB, Solide, Resist (want dat is toch een stuk MDP) en LSP van 18 mei willen geven?

Koenraad Maesschalck 20 mei 2004 21:24

M'n voorspelling:

LSP: 0.1%
MDP: 0.3%
Fervent Nationaal: 0.0...%
Solide: 0.2%
BUB: 0.1%

FallenByTheHand 20 mei 2004 22:58

ik gok dat het tussen LSP en BUB gaat gaan...
maar eigenlijk heb ik maar relatief weinig weet van wat andere kleine partijen gedaan hebben tijdens de vorige verkiezingen

ook is het niet altijd makkelijk om te vergelijken - LSP komt bv in Oost-Vlaanderen en Europa, maar niet voor Antwerpen, waar toch wat andere lijsten hier eerder thuis zijn...

Ik denk wel dat in Oost-Vlaanderen LSP het grootste gaat worden...
groter dan MDP en wat er ook nog zit...

en van europa zijn wij de enigste die meedoen dus daar worden wij zeker de grootste :D

Kim 21 mei 2004 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
M'n voorspelling:

LSP: 0.1%
MDP: 0.3%
Fervent Nationaal: 0.0...%
Solide: 0.2%
BUB: 0.1%

Geloof jij echt dat MDP 0.3% gaat halen? 8)

FallenByTheHand 21 mei 2004 00:21

ik niet. Misschien in antwerpen, want daar scoorden ze redelijk goed dacht ik vorig jaar. Maar de PvdA was nog altijd de grootste leverancier voor Resist, schat ik.

Herman Desmedt ©HD 21 mei 2004 04:39

De uitslag wordt wel interessanter dan de vraag:
Aan het % MDP kan men een schatting van het aantal fundi's aflezen.
Aan het % LSP kan men het ongenoegen van SPA kiezers meten.
Aan het % SoLiDe kan men het ongenoegen van VLD kiezers meten.
FN en BUB ? meer proteststemmers dan ideologisch geïnspireerden vrees ik.

Groot Bakkes 21 mei 2004 12:17

Nu het toch over kleine partijen gaat:

Waarom vormen SAP, LSP, KP en PVDA niet een kartellijst?

Kim 21 mei 2004 12:18

FN heeft het voordeel dat ze een nationaal nummer hebben.

Of de mensen op FN gaan stemmen omdat ze het programma goed vinden, dat weet ik niet...

We zullen zien den 13e he! :)

Griffin 21 mei 2004 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim
FN heeft het voordeel dat ze een nationaal nummer hebben.

Of de mensen op FN gaan stemmen omdat ze het programma goed vinden, dat weet ik niet...

We zullen zien den 13e he! :)

"Juij we kunnen op een Franse partij stemmen!" ? ;)

Of omdat ze eerstes op het stembiljet (computerlijst in de meer ontwikkelde gebieden, hier helaas nog niet denk ik) staan?

Die logica heb ik eigenlijk nooit gesnapt... Dat mensen die zonder mening naar het stembureau komen, hun stem zouden weggeven aan de eerste lijst die ze zien... Is daar al onderzoek naar verricht? ;)

Kim 21 mei 2004 12:24

Ik denk het niet, maar er zal ooit nog wel eens zo'n onderzoek gebeuren denk ik :wink:

Het zou me in ieder geval niet verbazen als er effectief mensen rondlopen die zeggen: "vandaag ga ik eens op nr. X stemmen"!

[size=2]Stem dan 13 juni nr. 13! [/size] :wink:

FallenByTheHand 21 mei 2004 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Nu het toch over kleine partijen gaat:

Waarom vormen SAP, LSP, KP en PVDA niet een kartellijst?

das een punt dat ik al vaker gehoord heb...
heb echter geen zin om het er nu over te hebben

Groot Bakkes 21 mei 2004 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Nu het toch over kleine partijen gaat:

Waarom vormen SAP, LSP, KP en PVDA niet een kartellijst?

das een punt dat ik al vaker gehoord heb...
heb echter geen zin om het er nu over te hebben

Mij goed, ik denk alleen dat het een manier is voor SAP en KP om hun 5 000 handtekeningen te halen, en als die lijst populair is, misschien wel de kiesdrempel...

FallenByTheHand 21 mei 2004 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand

das een punt dat ik al vaker gehoord heb...
heb echter geen zin om het er nu over te hebben

Mij goed, ik denk alleen dat het een manier is voor SAP en KP om hun 5 000 handtekeningen te halen, en als die lijst populair is, misschien wel de kiesdrempel...

Het is niet door klein-links in één groot kartel onder te brengen dat we opeens de kiesdrempel gaan halen bij de huidige verkiezingen...
LSP denkt dat het - voor haar - de belangrijkste doelstelling deze verkiezingen is om versterkt uit de verkiezingen te komen. En dan blijft de vraag over hoe dat het beste kan bereikt worden. Dat kan best wel eens zijn door alleen op te komen bv.
In een kartel met PvdA zou duidelijk moeten staan PvdA-LSP; mocht dat gebeuren. Wij willen niet de meerderheid van die "plus" uimaken.

Sebastiaan81 21 mei 2004 14:11

Ik hoop dat SoLiDe tenminste wat stemmen haalt, het is (jammer genoeg) nog slechts de enige Vlaamse links-liberale partij, die nog zelfstandig opereert!

Pelgrim 21 mei 2004 15:05

Waarom staat pvda niet in die lijst? Je kan ze toch moeilijk bij de groten rekenen?

Fribre 21 mei 2004 15:08

Van dezen: MDP

FallenByTheHand 21 mei 2004 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Waarom staat pvda niet in die lijst? Je kan ze toch moeilijk bij de groten rekenen?

mja ben niet zeker maar zie het wel gebeuren dat elk van de andere kleintjes nog nét geen partij zijn voor de PvdA. Al acht ik de kans groot dat ze het ook niet weet zo goed gaan doen.

Tantist 21 mei 2004 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Van volgende kleine partijen.

Aantal zetels=0
maatschappelijke relevantie=0

Groot Bakkes 21 mei 2004 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FallenByTheHand
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes

Mij goed, ik denk alleen dat het een manier is voor SAP en KP om hun 5 000 handtekeningen te halen, en als die lijst populair is, misschien wel de kiesdrempel...

Het is niet door klein-links in één groot kartel onder te brengen dat we opeens de kiesdrempel gaan halen bij de huidige verkiezingen...
LSP denkt dat het - voor haar - de belangrijkste doelstelling deze verkiezingen is om versterkt uit de verkiezingen te komen. En dan blijft de vraag over hoe dat het beste kan bereikt worden. Dat kan best wel eens zijn door alleen op te komen bv.
In een kartel met PvdA zou duidelijk moeten staan PvdA-LSP; mocht dat gebeuren. Wij willen niet de meerderheid van die "plus" uimaken.

Nee, maar je kan bijvoorbeeld opkomen samen met PVDA, KP (bestaan die nog?) en Sap en als naam "Marxistisch front" ofzo nemen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be