Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brandend Actueel: Politieke crisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=184)
-   -   koning aanvaardt ontslag! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=116544)

lollysticky 22 december 2008 19:10

koning aanvaardt ontslag!
 
de koning heeft het ontslag van de regering Leterme aanvaard. Dit betekent dus dat er nieuwe onderhandelingen komen over een nieuwe regering. Een 'snelle' doorstart zit er dus niet in!
http://www.hln.be/hln/nl/1274/Land-i...-ontslag.dhtml

iemand die wil gokken over het vervolg? komt SP.A erbij? Wie wordt de premier?

SeanMorely 22 december 2008 19:12

En nu zouden de sossen en Dehaene er terug bijkomen, de carrousel is weer aan het draaien zenne.. En dt-fouten in de titel blijven gewoon zwak.. :D

lollysticky 22 december 2008 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SeanMorely (Bericht 3874430)
En nu zouden de sossen en Dehaene er terug bijkomen, de carrousel is weer aan het draaien zenne.. En dt-fouten in de titel blijven gewoon zwak.. :D

ge moet mij de kans geven om te edit-en he... ge antwoord rapper dan dak kan editen :lol:

SeanMorely 22 december 2008 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 3874434)
ge moet mij de kans geven om te edit-en he... ge antwoordt rapper dan dak kan editen :lol:

We zullen maar doen alsof dat de bedoeling was zeker.. :lol:

In ieder geval, volgende scenario: overgangsregering met mogelijk (maar hopelijk niet) de sossen aan boord, samenvallende verkiezingen in juni en uiteindelijk komt Dehaene terug omdat niemand anders het wilt. En dan op naar een verpulverende verkiezingsnederlaag in Vlaanderen van de klassieke partijen.

lollysticky 22 december 2008 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SeanMorely (Bericht 3874455)
We zullen maar doen alsof dat de bedoeling was zeker.. :lol:

In ieder geval, volgende scenario: overgangsregering met mogelijk (maar hopelijk niet) de sossen aan boord, samenvallende verkiezingen in juni en uiteindelijk komt Dehaene terug omdat niemand anders het wilt. En dan op naar een verpulverende verkiezingsnederlaag in Vlaanderen van de klassieke partijen.

:oops: ik ga vanaf nu eerst mijn haastig getype replies eens overlezen :lol: Ik denk trouwens dat uw prognose wel eens 100% correct zou kunnen blijken. Welke zot gaan ze immers vinden om premier te worden in zo'n politiek onstabiel landschap. Lees dus: wie wil er zijn vingers verbranden?

Seg schat 22 december 2008 19:42

Ik had eerst gelezen:

koning aanvaardt opslag!:-D

Vette Pois(s)on 22 december 2008 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SeanMorely (Bericht 3874455)
We zullen maar doen alsof dat de bedoeling was zeker.. :lol:

In ieder geval, volgende scenario: overgangsregering met mogelijk (maar hopelijk niet) de sossen aan boord, samenvallende verkiezingen in juni en uiteindelijk komt Dehaene terug omdat niemand anders het wilt. En dan op naar een verpulverende verkiezingsnederlaag in Vlaanderen van de klassieke partijen.

WIe zegt het? Zou Dehaene nog wel iets kunnen aan elkaar plakken tussen al die scherpe brokjes?
Doet me fel denken aan dat spelletje met die mat en kleurvlakjes die ge dan allemaal moet aanraken met handen en voeten.
Kluchtige dure grap.

Daimanta 22 december 2008 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 3874547)
WIe zegt het? Zou Dehaene nog wel iets kunnen aan elkaar plakken tussen al die scherpe brokjes?
Doet me fel denken aan dat spelletje met die mat en kleurvlakjes die ge dan allemaal moet aanraken met handen en voeten.
Kluchtige dure grap.

Dehaene is nog geen baron dus dat is een postje dat hij misschien er graag wil bijpakken. In dat opzicht kan ik het hem weinig kwalijk nemen.

Havana 22 december 2008 20:30

En toen was er Wilfried.

JP Coen 22 december 2008 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 3874586)
Dehaene is nog geen baron dus dat is een postje dat hij misschien er graag wil bijpakken. In dat opzicht kan ik het hem weinig kwalijk nemen.

VLD ligt nog dwars.
Nadat ze op het graf van Van Deursen en Leterme hebben staan dansen,
eisen ze nu een hoofdrol in de noodregering ,bijvoorbeeld een comeback van Verhofstadt.

benderaes 22 december 2008 20:35

Nee, Verhofstadt wil pas na verkiezingen heb ik begrepen. Ik denk dat ze tevreden zijn met een CD&V'er en misschien zelfs met Dehaene, als de sossen er maar ni bijkomen en als het maar even duurt, en als Dehaene niet volledig terugkomt. Dus, binnen een paar dagen zalt wel Dehaene met sossen zijn pakt...

van Maerlant 22 december 2008 20:38

:cheer:

Wel grappig dat er effectief mensen zijn die denken dat Verhofstadt de redding kan brengen :rofl:

omaplop 22 december 2008 21:15

Wat met het uur duidelijker wordt is het feit dat de open VLD eigenlijk een staatsgreep heeft gedaan. Jammer genoeg loopt het tot nog toe niet zoals ze verhoopt hadden, nl. VHS terug aan het roer!!

Eigenlijk vond ik heel de vertoning van de VLD zo voorspelbaar dat het zielig is . Ze vergeten blijkbaar dat ze niettegenstaande hun afstraffing in Vlaanderen toch nog zeer voorname postjes hadden in de huidige regering.

Nu hebben ze open en bloot en klaar en duidelijk bevestigd dat het die postjes zijn die ze willen behouden en dat "de mensen en hun problemen" hen dubbel en dik kunnen gestolen worden!!!

Het was /is echt hallucinant om dat te volgen ; een grotere afgang heb ik zelden meegemaakt : dan is de afgang van de CD&V daartegen klein bier!!

Ik heb maar juist geteld twee dagen moeten wachten om mijn vermoeden bewaarheid te zien, nl; dat heel die crisis door de corrupte politiekers werd geregisserd en nu de acteurs het plot niet meer volgen, vallen de maskers af en zien we met afschuw hun ware gelaat.

Ik vond het om omver te vallen als De Wael zei dat hij geen schuld trof in de zaak van de politie en dat je pas schuldig bent als je schuld is bewezen!!! Maar zij hebben niet gewacht tot de schuld van anderen bewezen was om ze aan te vallen en te nekken:

Ze hebben al anderhalf jaar stokken in de wielen gestoken , zo'n schijnheiligheid heb ik nog nooit meegemaakt.

ooit heb ik VLD gestemd, maar nooit meer!!

Kallikles 22 december 2008 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 3874588)
En toen was er Wilfried.

Ja, ik heb hem daarnet zien binnenrijden. Reed er ook toevallig voorbij.

Cisalpina 22 december 2008 21:33

het ware prettiger geweest indien de koning zijn eigen ontslag had aanvaard.

Max van Dietschland 22 december 2008 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 3874682)
Wat met het uur duidelijker wordt is het feit dat de open VLD eigenlijk een staatsgreep heeft gedaan. Jammer genoeg loopt het tot nog toe niet zoals ze verhoopt hadden, nl. VHS terug aan het roer!!

Eigenlijk vond ik heel de vertoning van de VLD zo voorspelbaar dat het zielig is . Ze vergeten blijkbaar dat ze niettegenstaande hun afstraffing in Vlaanderen toch nog zeer voorname postjes hadden in de huidige regering.

Nu hebben ze open en bloot en klaar en duidelijk bevestigd dat het die postjes zijn die ze willen behouden en dat "de mensen en hun problemen" hen dubbel en dik kunnen gestolen worden!!!

Het was /is echt hallucinant om dat te volgen ; een grotere afgang heb ik zelden meegemaakt : dan is de afgang van de CD&V daartegen klein bier!!

Ik heb maar juist geteld twee dagen moeten wachten om mijn vermoeden bewaarheid te zien, nl; dat heel die crisis door de corrupte politiekers werd geregisserd en nu de acteurs het plot niet meer volgen, vallen de maskers af en zien we met afschuw hun ware gelaat.

Ik vond het om omver te vallen als De Wael zei dat hij geen schuld trof in de zaak van de politie en dat je pas schuldig bent als je schuld is bewezen!!! Maar zij hebben niet gewacht tot de schuld van anderen bewezen was om ze aan te vallen en te nekken:

Ze hebben al anderhalf jaar stokken in de wielen gestoken , zo'n schijnheiligheid heb ik nog nooit meegemaakt.

ooit heb ik VLD gestemd, maar nooit meer!!

De VLD is de meest verderfelijke partij die Vlaanderen ooit heeft gekend. Alle andere Vlaamse partijen moeten samenwerken om die partij van het uitschot in stukken te malen.

Geef mij maar politici als Vandeurzen, heeft een zeer goede beurt gemaakt in Ter Zake vind ik.

Romeo 22 december 2008 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 3874776)
De VLD is de meest verderfelijke partij die Vlaanderen ooit heeft gekend. Alle andere Vlaamse partijen moeten samenwerken om die partij van het uitschot in stukken te malen.

Geef mij maar politici als Vandeurzen, heeft een zeer goede beurt gemaakt in Ter Zake vind ik.


Wat vind u zo verderfelijk aan de VLD ?

Max van Dietschland 22 december 2008 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Romeo (Bericht 3874803)
Wat vind u zo verderfelijk aan de VLD ?

Hun ideologie, een extreem progressief gedachtengoed, gecombineerd met een anti sociale economische visie en hun achterbakse manier van politiek doen. Mensen proberen messen in de rug te steken en vooral zich vastklampen een postjes en macht.

Romeo 22 december 2008 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 3874809)
Hun ideologie, een extreem progressief gedachtengoed, gecombineerd met een anti sociale economische visie en hun achterbakse manier van politiek doen. Mensen proberen messen in de rug te steken en vooral zich vastklampen een postjes en macht.

Kan je die kritiek ook illustreren met enkele voorbeelden, want uw beweringen zijn nogal vaag en algemeen.

alecia 22 december 2008 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Romeo (Bericht 3874803)
Wat vind u zo verderfelijk aan de VLD ?

ondermeer de dictatuur van Verhofstadt in zijn eigen partij... 't is niet dat ik hem niet meer zie, maar ik hoor hem nog elke dag door zijn vet betaalde vazallen...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be